Permalänk
Medlem

Skulle vilja spela men hinner dessvärre inte så ofta längre , får väl rycka till axlarna´..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på 4 år, vågar man börja eller är det dött lopp. Sist jag spelade så var det gratis. Är det så fortfarande?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har inte spelat på 4 år, vågar man börja eller är det dött lopp. Sist jag spelade så var det gratis. Är det så fortfarande?

Det är aldrig "dött" lopp... jodå gratis är det ju sist jag spela, men du är tvungen att ladda ner en "klient" och installerapå datorn, innan kördes ju qualelive genom webbläsaren...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Det är aldrig "dött" lopp... jodå gratis är det ju sist jag spela, men du är tvungen att ladda ner en "klient" och installerapå datorn, innan kördes ju qualelive genom webbläsaren...

Ja precis, det var väligt smidigt att spela direkt från webben.
Hur stor är klienten. Sitter på jobbet just nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Värst vad dött det var i denna tråd då

Kan tipsa om ett par saker som hjälpt mig på sistonde.

FPS-Drops: Då spelat kräver så pass lite så finns det risk att grafikkortet går ner i sparläge, dvs gpu clock samt memory clock körs inte i maxfart. Enklaste sättet att se ifall det sker är att ladda ner GPU-Z t.ex. och logga frekvenserna. Själv har jag kört med ett GTX670 och det har inte kört maxhastighet. Enklaste sättet att åtgärda detta är att aktivera Anti Aliasing, själv kör jag med 16AA och nu är FPS:en spikad på 250FPS, oavsett karta.

Mouseaccel: Jag har på senare tid börjat köra med en lite annorlunda setup.
cl_mouseaccel 0.8, cl_mousesenscap 3.6, cl_mouseacceloffset 3.6, sensitivity 2.1 (utöver detta: m_pitch -0.03, m_yaw 0.03, 6/11 i win, ingen accel, razer abyssus 450dpi). Detta gör att man får två olika sensitivitys, en låg samt en hög. Ingen accel mellan de två. Det har fungerat riktigt grymt för mig, självklart är det inte för alla men det kan vara värt att testa.

Är du med swec klan, är det du som nickar HMB? du verkar ju vara mest aktiv här på forumet, du skulle isf kunna få admin rättigheter

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Är du med swec klan, är det du som nickar HMB? du verkar ju vara mest aktiv här på forumet, du skulle isf kunna få admin rättigheter

Jag är inte med i swec-klanen. Jag nickar HoMBre.

Permalänk
Medlem

Imorgon början QuakeCon!

Ps.
Tox och Spartie är med.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Var det länge sedan någon fick byta namn?

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk

Hoppas att det kommer fungera bra på Steam nu bara

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Hoppas att det kommer fungera bra på Steam nu bara

Tack för denna infon, hade helt missat det. Inte lirat QL på så länge nu, men får installera ikväll när de släpps o köra igen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Körde en snabbis i går kväll och det fungerade fint.

Går att länka sitt gamla QL-konto och föra över all statistik osv. Det är i princip som tidigare fast man startar via Steam istället för webbläsaren (möjligtvis lite annorlunda, minns inte riktigt hur det såg ut sist jag lirade).

Kommer definitivt lira mycket mer nu när man bara behöver klicka igång det i Steam

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Hur är de, är de här ett sånt spel som man kan starta och hoppa in i ett game och köra? Jag vill minnas att när jag försökte komma in i Q3 så var det massa moddar som skulle på och en väldans massa inställningar för att få det att se ut/bete sig som det skulle.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Körde en snabbis i går kväll och det fungerade fint.

Går att länka sitt gamla QL-konto och föra över all statistik osv. Det är i princip som tidigare fast man startar via Steam istället för webbläsaren (möjligtvis lite annorlunda, minns inte riktigt hur det såg ut sist jag lirade).

Kommer definitivt lira mycket mer nu när man bara behöver klicka igång det i Steam

Några fler ändringar är det.
T.ex automatisk bunnyjump.
Eller loadouten där du får starta med 2 valda vapen, exempelvis rocket + rail (Detta är en skitstor förändring)

Skrivet av TroNi:

Hur är de, är de här ett sånt spel som man kan starta och hoppa in i ett game och köra? Jag vill minnas att när jag försökte komma in i Q3 så var det massa moddar som skulle på och en väldans massa inställningar för att få det att se ut/bete sig som det skulle.

Inga moddar behövs.
Kanske är lite pillande med att hitta sensen, osv dock

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Tur att det går att köra i classic mode.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

MB: Asus z97-a CPU: i7-4790k + Noctua NH-D14 RAM: 32GB @ 1600MHz GPU: Asus gtx 970 strix PSU:Corsair rm650 Chassi: Fractal Design r4 SSD: Samsung 850 pro 256gb HD: 2x 1tb Skärm: Asus vg248qe 144hz Ljud: ---- Keyboard:Qpad mk-50 MX Brown Mus: Zowie FK1

Permalänk

Äh! PQL FTW! ^^ / basicquake @ QL

Permalänk

Jag heter BlaZe180

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vet vart man kan få tag på en "mino bot"?

Permalänk
Medlem

minobot

tja basicquake du får fråga han ingame om det. så skickar han den till dig Med vänlig hälsning qube

Permalänk
Skrivet av qube_gbg:

tja basicquake du får fråga han ingame om det. så skickar han den till dig Med vänlig hälsning qube

Tack jag har redan fått den. Men får inte igång att dock =S

Permalänk
Medlem

finns en bra faq på nätet som mino har skrivit hur du kommer igång

Permalänk
Skrivet av qube_gbg:

finns en bra faq på nätet som mino har skrivit hur du kommer igång

Jo jag försökte följa den men gick bet.. =/ Ska ge att ett nytt försök e dag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jo jag försökte följa den men gick bet.. =/ Ska ge att ett nytt försök e dag..

lycka till ... Behövs lite mer PQL-servrar ses ingame mr Stuntman

Permalänk
Skrivet av qube_gbg:

lycka till ... Behövs lite mer PQL-servrar ses ingame mr Stuntman

Ja jag tänkte ha en PQL/vamp-server på Svensk mark. Av någon anledning så ger ComHem mig värdelös anslutning ner till Tyskland. Detta gäller bara QuakeLive, spelar jag BF4 går det jättebra.. =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja jag tänkte ha en PQL/vamp-server på Svensk mark. Av någon anledning så ger ComHem mig värdelös anslutning ner till Tyskland. Detta gäller bara QuakeLive, spelar jag BF4 går det jättebra.. =S

hoppa vamp. mino/jekkt har nästan alltid uppe sina servrar. Det är ju bara pony som har en vanlig pql-server nu så satsa på en vanlig turbo/pql

Permalänk
Skrivet av qube_gbg:

hoppa vamp. mino/jekkt har nästan alltid uppe sina servrar. Det är ju bara pony som har en vanlig pql-server nu så satsa på en vanlig turbo/pql

Ja jag va bombis på att jEKKT va non vamp men hade tydligen fel =S mino's ligger ju på tysk server.. Dock så tycker jag aerodynamiken är annorlunda på jEKKT jämmfört med pony.. =/

Permalänk
Medlem

Har vi några som fortfarande spelar?

Spelat en del nu bestämde mig för fixa Pro bara för testa på mest för att spela dom klassiska kartorna.
Har säkert möt en och annan från SweC när man slirat runt på fyllan hehe nickar fortfarande Nexium
så om ni vill ha nån mer att spela med i Lagbaserad spellägen så är jag på adda eller hojta till bara!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Nubs

kram stuk4d

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Nubs

kram stuk4d

mm kram på dig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Nubs

kram stuk4d

från mölndal har du träffat signed in irl han bor ju i gbg o ni e samma ålder nästan