Permalänk
Medlem

Vet inte om det hör till tråden, lite snack utanför just QL har jag sett så jag antar att det är ok. Någon här som spelar q3 modden DeFRaG?
Här är en gammal demo jag precis testade att rendera med q3mme:

Permalänk
Medlem

Vafan har hänt med quake live och tyska servrar? pingen går upp och ner mellan 60-80, när den tidigare låg på 30?!
samma sak på brittiska servrar brukade ligga på 40-45 max... nu har jag 250 i ping där.
i stockholmsserverar har jag 11 i ping. Hade 9 förut med telias 24mbit adsl.
Någon mer som råkat ut för det här? Samma utrustning som innan. Via bredbandskollen får jag 5 i ping mot mätservern i sthlm.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vafan har hänt med quake live och tyska servrar? pingen går upp och ner mellan 60-80, när den tidigare låg på 30?!
samma sak på brittiska servrar brukade ligga på 40-45 max... nu har jag 250 i ping där.
i stockholmsserverar har jag 11 i ping. Hade 9 förut med telias 24mbit adsl.
Någon mer som råkat ut för det här? Samma utrustning som innan. Via bredbandskollen får jag 5 i ping mot mätservern i sthlm.

Hade runt 35-45 med telia 24mbit adsl på .de och .nl. Har nu comhem 200mbit och pingar 50-60... Att du har 250 på .uk måste ju vara routingen dit och inte QL som är fel. Prova tracert/traceroute för att se var glappet är och ring dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vafan har hänt med quake live och tyska servrar? pingen går upp och ner mellan 60-80, när den tidigare låg på 30?!
samma sak på brittiska servrar brukade ligga på 40-45 max... nu har jag 250 i ping där.
i stockholmsserverar har jag 11 i ping. Hade 9 förut med telias 24mbit adsl.
Någon mer som råkat ut för det här? Samma utrustning som innan. Via bredbandskollen får jag 5 i ping mot mätservern i sthlm.

Antagligen din routing som är katastrofal för tillfället, du kan köra en tracert och ta reda på vilken nod det är som sabbar för dig för skojs skull.

Edit: Min ping har varit bra senaste tiden, 5ms till svenska servrar och 30ms till tyska.

Edit2: Varför skriver jag typ ett exakt likadant inlägg som ovanstående person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Vet inte om det hör till tråden, lite snack utanför just QL har jag sett så jag antar att det är ok. Någon här som spelar q3 modden DeFRaG?
Här är en gammal demo jag precis testade att rendera med q3mme:
tI1EzyZQzr4

Amen dra åt, fan jag lirar defrag varje dag.. vad nickar du din toker?
PS. Fin run

Permalänk
Medlem

Har också 55-60 i ping mot tyska servrar med min comhem-lina, rätt bittert. För 2 år sen hade jag ~48.
Spelar för övrigt CTF i klanen z1s under nicket ipx

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk

Nick: empish spelar med eurocup clanen #l0wfly @ quakenet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

Amen dra åt, fan jag lirar defrag varje dag.. vad nickar du din toker?
PS. Fin run

Kul med fler som spelar! Kitin, är dock inte registrerad på q3df och har bara spelat offline hittills. Har varit för lat för att ta reda på hur servrar och sånt funkar.

Vad nickar du själv? (Snälla säg Arcaon )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Kul med fler som spelar! Kitin, är dock inte registrerad på q3df och har bara spelat offline hittills. Har varit för lat för att ta reda på hur servrar och sånt funkar.

Vad nickar du själv? (Snälla säg Arcaon )

hahah nej, q3df.org/serverlist ladda ner insticksprogrammet & dfengine.exe (om du inte redan har dvs) in å spela online

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur är läget i QL numera jag tänker mest framförallt med spelare hur pass aktivt är det?
Är så jäkla sugen på att börja igen men vill inte försöka fixa Pro/premium såvidare det inte är populerat.

EDIT: Sådär fixade QL igen och det verkar ju finnas en del som lirar

Undrar bar är det nått man missar nu genom att köra gratis versionen utöver alla förmåner såklart tänkte hur är det med antalet betalande spelare?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Hur är läget i QL numera jag tänker mest framförallt med spelare hur pass aktivt är det?
Är så jäkla sugen på att börja igen men vill inte försöka fixa Pro/premium såvidare det inte är populerat.

EDIT: Sådär fixade QL igen och det verkar ju finnas en del som lirar

Undrar bar är det nått man missar nu genom att köra gratis versionen utöver alla förmåner såklart tänkte hur är det med antalet betalande spelare?

Lira cpma istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Hur är läget i QL numera jag tänker mest framförallt med spelare hur pass aktivt är det?
Är så jäkla sugen på att börja igen men vill inte försöka fixa Pro/premium såvidare det inte är populerat.

EDIT: Sådär fixade QL igen och det verkar ju finnas en del som lirar

Undrar bar är det nått man missar nu genom att köra gratis versionen utöver alla förmåner såklart tänkte hur är det med antalet betalande spelare?

Det är inte jättemånga (jämfört med typ bf3) men fullt tillräckligt för en bra upplevelse skulle jag säga, dessutom så har de flesta spelat en längre tid och har bra koll på vilka meets som gäller.

Alla "duktiga" kör premium/pro, så om du inte blir invitad så missar du en hel del bra motstånd.

Permalänk
Medlem

Hemma och sjuk så jag lyckades med två personbästa under gårdagen:

Finns en del rum för förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Hemma och sjuk så jag lyckades med två personbästa under gårdagen:

Finns en del rum för förbättring.

men för fan, börja lira online... vi är ett gäng svenskar som spelar... ingen vits att lira defrag ifall du inte spelar mot någon! du är ju inte dålig så den ursäkten har du ju inte!

Och medans vi ändå är inne på ämnet defrag så ta en titt här (vq3, trillar man så får man göra om hela banan, finns inga checkpoints):

Permalänk
Medlem

Skills!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

men för fan, börja lira online... vi är ett gäng svenskar som spelar... ingen vits att lira defrag ifall du inte spelar mot någon! du är ju inte dålig så den ursäkten har du ju inte!

Och medans vi ändå är inne på ämnet defrag så ta en titt här (vq3, trillar man så får man göra om hela banan, finns inga checkpoints):

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=R4mO88cEA7Q[YOUTUBE]

Tycker att det är sjukt avkopplande att dra igång lite bra musik och bara lira för mig själv. Har inte så mycket tid till att lira för tillfället men jag kan försöka fixa online inom kort och testa.

Jag såg den på esreality när den kom upp, shio är sinnessjuk!

Edit: Känner du till någon sida (som inte är på ryska!) med defrag demos, configs etc.?

Permalänk
Medlem

Jag har drabbats av det kända asylum-lagget?! Helt galet. Trodde folk hade lagg pga bristande hårdvara. Har aldrig upplevt det tidigare men nu får jag dropps från stadiga 125fps till ca 60. Det gör att jag missar hela tiden. Fattar inte vad det beror på. Ska försöka hitta någon gammal version av AMD drivrutiner och se om det hjälper. Någon mer som råkat ut för detta? Kör HD4850.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Tycker att det är sjukt avkopplande att dra igång lite bra musik och bara lira för mig själv. Har inte så mycket tid till att lira för tillfället men jag kan försöka fixa online inom kort och testa.

Jag såg den på esreality när den kom upp, shio är sinnessjuk!

Edit: Känner du till någon sida (som inte är på ryska!) med defrag demos, configs etc.?

q3df forumet har demos, du kan pma om configs, folk är inte direkt hemliga av sig... dock så behöver du inte direkt andras configs till df.. några är förskräckliga, arcaons ser ut som en trafikolycka..
http://q3df.org/forum/

Permalänk
Inaktiv

Tjo,

Vi försöker starta en pickup kanal för PQL / VPQL CA pickups. Blir bra mycket bättre spel och känsla än public.
Är nytt än så länge så vi är inte så många än. Blir några pickups varje dag iaf.. Ju mer folk som kommer... ju mer spel såklart

Välkomna till #pql @ quakenet - www.pql.nu

Permalänk
Medlem

Ny DeFRaG video med kiddy, helt galen på rocketjumping och gaz-boosting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Ny DeFRaG video med kiddy, helt galen på rocketjumping och gaz-boosting.
http://www.youtube.com/watch?v=eNcBa3LpIhk

Tack! Det uppskattas. Ligger och avnjuter innan jag ska sova! mys

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om att Quakelive går från att fungera som plugin i webbläsare till att bli standalone efter nyår!
Site News 7e nov, quakelive.com

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Skrivet av anon122270:

Tjo,

Vi försöker starta en pickup kanal för PQL / VPQL CA pickups. Blir bra mycket bättre spel och känsla än public.
Är nytt än så länge så vi är inte så många än. Blir några pickups varje dag iaf.. Ju mer folk som kommer... ju mer spel såklart

Välkomna till #pql @ quakenet - www.pql.nu

Ska se om jag kan få igång irc via qlPrism.. Är kanalen fortfarande igång?

BasicQuake här! Brukar lira med dig men du är ju äckligt bra! ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zlay:

Tänkte tipsa om att Quakelive går från att fungera som plugin i webbläsare till att bli standalone efter nyår!
Site News 7e nov, quakelive.com

Inget mer quake för oss linuxanvändare

Permalänk
Skrivet av zlay:

Tänkte tipsa om att Quakelive går från att fungera som plugin i webbläsare till att bli standalone efter nyår!
Site News 7e nov, quakelive.com

Måste säga att jag ogillar den har nya "standalone"en! Alla grejen man tar förgivet med QLPrism är borta =S
Sen känns aerodynamiken väldigt skum..

Permalänk

Efter att jag bytte grafikkort samt uppdaterade till win 8.1(vet ju inte vilket det beror på) så har jag fått ett irriterande flimmer i QL.
Någon som har haft nått liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Inget mer quake för oss linuxanvändare

Riktigt tråkigt är det. Ända sedan Timothee Besset slutade på ID Software har helt enkelt ingen brytt sig om att porta till andra plattformar

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zlay:

Riktigt tråkigt är det. Ända sedan Timothee Besset slutade på ID Software har helt enkelt ingen brytt sig om att porta till andra plattformar

Ja illa är det, synd att QL är det enda man spelar. Har skaffat win 8.1 pga det. Sorgligt med sant

Permalänk
Inaktiv

Dönickar, adda stuk4d så kör vi lite PQL CA!

Permalänk
Medlem

Värst vad dött det var i denna tråd då

Kan tipsa om ett par saker som hjälpt mig på sistonde.

FPS-Drops: Då spelat kräver så pass lite så finns det risk att grafikkortet går ner i sparläge, dvs gpu clock samt memory clock körs inte i maxfart. Enklaste sättet att se ifall det sker är att ladda ner GPU-Z t.ex. och logga frekvenserna. Själv har jag kört med ett GTX670 och det har inte kört maxhastighet. Enklaste sättet att åtgärda detta är att aktivera Anti Aliasing, själv kör jag med 16AA och nu är FPS:en spikad på 250FPS, oavsett karta.

Mouseaccel: Jag har på senare tid börjat köra med en lite annorlunda setup.
cl_mouseaccel 0.8, cl_mousesenscap 3.6, cl_mouseacceloffset 3.6, sensitivity 2.1 (utöver detta: m_pitch -0.03, m_yaw 0.03, 6/11 i win, ingen accel, razer abyssus 450dpi). Detta gör att man får två olika sensitivitys, en låg samt en hög. Ingen accel mellan de två. Det har fungerat riktigt grymt för mig, självklart är det inte för alla men det kan vara värt att testa.