Iphone 5 laddar inte fast jag bytt batteri

Permalänk

Iphone 5 laddar inte fast jag bytt batteri

Hej!

Det började med att mitt batteri på Iphonen tappade kapacitet väldigt fort och den kunde laddats ur på 4-5 timmar utan att jag ens har använt den, det gick förstås att ladda. Tillslut så kunde jag inte ens få igång telefonen och då köpte jag ett nytt batteri, efter det så gick mobilen igång och den gick att ladda igen.. nu i inatt så hade jag bara 10 % kvar och tänkte att jag laddar imorgon men mobilen är stendöd och den går inte att ladda längre fast jag bytt batteri.

så vad ska man göra nu ... verkar ju inte vara fel på laddningsgrejen eftersom det gick att ladda när den car igång.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Hej!

Det började med att mitt batteri på Iphonen tappade kapacitet väldigt fort och den kunde laddats ur på 4-5 timmar utan att jag ens har använt den, det gick förstås att ladda. Tillslut så kunde jag inte ens få igång telefonen och då köpte jag ett nytt batteri, efter det så gick mobilen igång och den gick att ladda igen.. nu i inatt så hade jag bara 10 % kvar och tänkte att jag laddar imorgon men mobilen är stendöd och den går inte att ladda längre fast jag bytt batteri.

så vad ska man göra nu ... verkar ju inte vara fel på laddningsgrejen eftersom det gick att ladda när den car igång.

Prova en reset, strömbrytaren plus hemknappen håller du nere i 10-15 sekunder. Brukar hjälpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nisselask:

Prova en reset, strömbrytaren plus hemknappen håller du nere i 10-15 sekunder. Brukar hjälpa!

Skickades från m.sweclockers.com

Det gick inte...

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Lämna in den på garanti? låter ju som ett garantifel..

Permalänk
Medlem

kolla så att det inte samlats damm i laddningskontakten. Ta det verktyget som man fick med för att byta simkort och gräv ur dammet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Lämna in den på garanti? låter ju som ett garantifel..

Och om det vore garanti, så skulle den brytits av att man bytt batteri..

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Lämna in den på garanti? låter ju som ett garantifel..

ingen garanti kvar!

Skrivet av iTaidO:

kolla så att det inte samlats damm i laddningskontakten. Ta det verktyget som man fick med för att byta simkort och gräv ur dammet

inget damm där, redan rensat.

Skrivet av Lasse468:

Och om det vore garanti, så skulle den brytits av att man bytt batteri..

precis..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gamingfreak:

ingen garanti kvar!

inget damm där, redan rensat.

precis..

Kan vara laddningskontakten som ska bytas. Du måste helt enkelt felsöka vidare.

Permalänk

Koppla fysiskt ur batteriet ur telefonen, vänta fem minuter, testa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

ingen garanti kvar!

Hur gammalt är det nya batteriet då? Förbrukningsvara förvisso men en viss livscykel borde man ändå kunna förvänta sig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Och om det vore garanti, så skulle den brytits av att man bytt batteri..

Är det något man säger till butiken man köpte den av, eller något man kan se är gjort?

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Kan vara laddningskontakten som ska bytas. Du måste helt enkelt felsöka vidare.

jo så är det kanske.. men skumt att den kan laddas när man har mobilen igång men inte när den är av...

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur gammalt är det nya batteriet då? Förbrukningsvara förvisso men en viss livscykel borde man ändå kunna förvänta sig.

jadu jag köpte det i fredags och funka till mobilen hade 0% på lördagen för jag inte ladda den men trodde ju såklart att jag skulle kunna ladda den på morgonen.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Är det något man säger till butiken man köpte den av, eller något man kan se är gjort?

Om klistret som håller fast batteriet är förstört syns det, men annars är det nog svårt att bevisa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Hej!

Det började med att mitt batteri på Iphonen tappade kapacitet väldigt fort och den kunde laddats ur på 4-5 timmar utan att jag ens har använt den, det gick förstås att ladda. Tillslut så kunde jag inte ens få igång telefonen och då köpte jag ett nytt batteri, efter det så gick mobilen igång och den gick att ladda igen.. nu i inatt så hade jag bara 10 % kvar och tänkte att jag laddar imorgon men mobilen är stendöd och den går inte att ladda längre fast jag bytt batteri.

så vad ska man göra nu ... verkar ju inte vara fel på laddningsgrejen eftersom det gick att ladda när den car igång.

Finns ett gäng femmor som har tillverkats med defekta batterier. Gratis att byta ut, så bara hoppas att din är en sådan!

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Svärfar hade liknande fel på sin 4s. Vägrade ladda när batteriet var helt tomt.
Efter att ha legat ett par timmar i laddaren vaknade den till liv igen, så med lite tur kanske din också gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror på detta jag med, hade en ipod som hade legat och var stendöd och hände inget då man försökte ladda den. Den fick ligga i ett par timmar och då vaknade den till liv.
Men TS kanske redan testat detta?

Permalänk
Skrivet av Resorb:

Svärfar hade liknande fel på sin 4s. Vägrade ladda när batteriet var helt tomt.
Efter att ha legat ett par timmar i laddaren vaknade den till liv igen, så med lite tur kanske din också gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av creativ:

Tror på detta jag med, hade en ipod som hade legat och var stendöd och hände inget då man försökte ladda den. Den fick ligga i ett par timmar och då vaknade den till liv.
Men TS kanske redan testat detta?

jag har testat i 2-3 timmar men det kanske är för lite får testa att sätta den på längre tid.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

jag har testat i 2-3 timmar men det kanske är för lite får testa att sätta den på längre tid.

Ja låt den ligga över natten åtminstone