Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

har hittat lite läckta bilder och info som ska komma från pc versionen då den visar alla grafikinställningar.

Doesn't really look much better than PS4 version
• Holds 40-50 FPS on i5 4670K @ 3.6 GHz and 970, maxing out all settings except AA
• Described graphics options as "similar to those in GTA IV", you have your view distance slider etc
• There seems to be some mouse acceleration and the key bindings are a little off (while you press "up" to access your phone, after you enter the camera stuff you need to press "c" to exit the mode, which is a little confusing)
• He couldn't try MP yet, but it doesn't seem to do anything differently than PS4/XBO versions, has the same player cap
• The video editor is tons of fun, the same as in IV, you have a ton of songs from the game to choose from, although not all of them
• You can type numbers on your phone with keyboard keys

Permalänk
Medlem

Fejk eller ? med vad de testat med alltså 970 har ju 4GIG minne.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fejk eller ? med vad de testat med alltså 970 har ju 4GIG minne.

http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1608/3809/or...

Det är fejk. http://gtaforums.com/topic/760204-concept-gta-v-main-menu-con...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Jävlar. Den här måste ju dock vara äkta!

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni om systemkraven?
Nya grafikkort ska inhandlas, men tror ni ett 2500K kommer räcka?

Vill bara maxa en 1080p skärm och få 60+Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

Vad tror ni om systemkraven?
Nya grafikkort ska inhandlas, men tror ni ett 2500K kommer räcka?

Vill bara maxa en 1080p skärm och få 60+Hz

Ingen vet några systemkrav, men en 2500K lär räcka.

Permalänk
Skrivet av Lspn:

Vem vill förboka spel på steam, alltid så dyrt. Går ju att boka i svenska affärer via t ex prisjakt.

Annars är https://www.g2a.com/grand-theft-auto-v-preorder-steam-cd-key-... en bra sida.

jo, tänkte förboka det på fast2play då jag har en del bonus poäng, men inte innan det visar sig på steam

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast 452:- för ett PC spel är väl inte direkt billigt heller, speciellt inte för en återförsäljare som inte är en officiellt godkänd.

Knappt 3 veckors väntan kvar nu. Tiden har gått rätt snabbt ändå måste jag säga, jobbigaste väntan var när man var så uppe i spelet och förväntade sig ett släpp bara något halvår efter konsolversionen

Sen bara för att G2A inte officiellt är godkända kan de fortfarande köpa spelen från en säljare som är officiellt godkänd. Visst, G2A får ju inte stämpeln själva då, men det behöver inte vara något fuffens med spelen

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

som jag längtat efter detta satans spelet. kommer ihåg att jag signade upp för att få det till PC... tror ni inte att man är på vinterutbildning i Älvdalen eller?!?! satans skit . Aja, blir att spela det några dagar efter release...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Om en 4670k och 970 kränger ut cirka 40-50 fps på max så får nog mitt 780 kämpa lite grann :/. Nu borde ju Rockstar släppa systemkraven och kanske en launch trailer snart. Ska bli roligt att testa att köra på pc då man har spelat det på 360 förut :). Blir nog att byta kort om nvidia får för sig att släppa 980 ti.

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Ingen vet några systemkrav, men en 2500K lär räcka.

Det trodde jag med tills jag läste att The Witcher 3 hade i7-3770 som rekommenderad CPU.

Iofs svårt att förstå hur det kan stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Systemkraven för GTA V släppta:
http://wccftech.com/gta-pc-pc-requirements-unveiled/

Ser inte så farligt ut.
Hoppas min 4670k och GTX770it räcker till lite ögongodis

Tänkte först halleluja, men blev misstänksam för de var så himla låga krav så läste jag hela artikeln och såg att de inte var officiella!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Såg detta på Facepunch forumet. Om detta är sant eller inte, kan jag inte lova.
Men en postade detta i GTA V tråden.
Till inlägget Facepunch (behöver vara registrerad för se).

Skrivet av Kinguin:

From Kinguin :

Dear Customer,

We have unfortunately received information from the developers of GTA V that the box key, which was sold in our store, is not going to activate the game on Steam. This means that along with the key you would have to own a physical copy of the game to activate it.

We are very sorry for the situation and would like to adequately compensate you for the inconvenience caused. We can offer you 2 options to solve the issue with your Pre-Order:

* Refund in balance of your full payment with a 2 euro bonus, a mystery Steam key AND a 10% discount code you can use when making a new purchase in our store.

* 100% of your money back.

Please let us know which of the above-mentioned options you choose, you can use the link below to contact us :

https://www.kinguin.net/helpdeskultimate/customer/newticket/

Please accept our sincerest apologies and see you soon in our store!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Såg detta på Facepunch forumet. Om detta är sant eller inte, kan jag inte lova.
Men en hade fått detta från kinguin om GTA V.
Till inlägget Facepunch (behöver vara registrerad för se).

Med tanke på att kinguin inte är en auktoriserad återförsäljare så tror jag inte rockstar skulle kontakta dem om det här, dessutom går det fortfarande att förbeställa ifrån kinguin.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Med tanke på att kinguin inte är en auktoriserad återförsäljare så tror jag inte rockstar skulle kontakta dem om det här, dessutom går det fortfarande att förbeställa ifrån kinguin.

Det kan ju vara ett meddelande som försäljaren till Kinguin har fått Som sagt kan ju fortfarande de vara auktoriserade.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razeezor:

Om en 4670k och 970 kränger ut cirka 40-50 fps på max så får nog mitt 780 kämpa lite grann :/. Nu borde ju Rockstar släppa systemkraven och kanske en launch trailer snart. Ska bli roligt att testa att köra på pc då man har spelat det på 360 förut :). Blir nog att byta kort om nvidia får för sig att släppa 980 ti.

läs tråden, det är fejk.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Permalänk
Medlem

Rockstar har bekräftat idag att release datumet för PC är 27 Januari. Lite skumt bara att det fortfarande står inget datum eller system krav på Steam.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Cooling23:

Rockstar har bekräftat idag att release datumet för PC är 27 Januari. Lite skumt bara att det fortfarande står inget datum eller system krav på Steam.

Fast det har ju varit bekräftat ett långt tag nu ^^

System kraven finns ej på Steam för att Rockstar ej har släppt dem, innan de släpper systemkrav så kan man ej förbeställa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Fast det har ju varit bekräftat ett långt tag nu ^^

System kraven finns ej på Steam för att Rockstar ej har släppt dem, innan de släpper systemkrav så kan man ej förbeställa.

Många var tveksamma till release datumet och därför har Rockstar idag sagt att det ska släppas 27 januari.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Cooling23:

Många var tveksamma till release datumet och därför har Rockstar idag sagt att det ska släppas 27 januari.

Fast dem har ju haft massa bilder och sånt där det står "PC Release 27 January, 2015". Sett det vid tex Gamestop och sånt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har hittat lite läckta bilder och info som ska komma från pc versionen då den visar alla grafikinställningar.

Doesn't really look much better than PS4 version
• Holds 40-50 FPS on i5 4670K @ 3.6 GHz and 970, maxing out all settings except AA
• Described graphics options as "similar to those in GTA IV", you have your view distance slider etc
• There seems to be some mouse acceleration and the key bindings are a little off (while you press "up" to access your phone, after you enter the camera stuff you need to press "c" to exit the mode, which is a little confusing)
• He couldn't try MP yet, but it doesn't seem to do anything differently than PS4/XBO versions, has the same player cap
• The video editor is tons of fun, the same as in IV, you have a ton of songs from the game to choose from, although not all of them
• You can type numbers on your phone with keyboard keys

Hoppas inte det där stämmer, för isåfall lär man få uppgradera datorn rejält, men om det nu stämmer så lär det väl flyta på bättre när Nvidia släppt drivrutiner med optimeringar för gta v.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimonMattila:

Fast dem har ju haft massa bilder och sånt där det står "PC Release 27 January, 2015". Sett det vid tex Gamestop och sånt

Dom har idag bekräftat att datumet fortfarande gäller. Förstår du bättre då?

Skrivet av Bakgrund:

Hoppas inte det där stämmer, för isåfall lär man få uppgradera datorn rejält, men om det nu stämmer så lär det väl flyta på bättre när Nvidia släppt drivrutiner med optimeringar för gta v.

Jag tror man kan vänta sig prestanda mer likt Max Payne 3.

Permalänk
Avstängd

Systemkrav

Gött, kan alla spela

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Varför är Rockstar så tysta!?! Vill ha mer info!!!!!:(((

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Dom har idag bekräftat att datumet fortfarande gäller. Förstår du bättre då?

Nej, det är helt fel! Det är R* support som har uttalat sig om detta.
https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/quest...
R* Support vet inget om några datum, dom hänvisar istället till att dom inte har tillkännagett någon ändring på det tidigare sagda datumet.

Skrivet av Bakgrund:

Hoppas inte det där stämmer, för isåfall lär man få uppgradera datorn rejält, men om det nu stämmer så lär det väl flyta på bättre när Nvidia släppt drivrutiner med optimeringar för gta v.

Systemkraven är ännu inte släppta. Vänta på ett officiellt uttalande av R*

Skrivet av Cooling23:

Många var tveksamma till release datumet och därför har Rockstar idag sagt att det ska släppas 27 januari.

Fel där med. Det är återigen R* Support som har uttalat sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Dom har idag bekräftat att datumet fortfarande gäller. Förstår du bättre då?

"8 days ago".
Nej, dom har inte sagt något idag.
Deras supportavdelning meddelade dock för 8 dagar sedan att det då inte fanns något nyare datum angivet än den 27e

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Citat:

§ 9

Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Formel117:

Att folk förbokar digitala nerladdningar kan vara för att de vill ladda ner det i förväg så att man kan spela det direkt vid release.

Köper jag det på releasedagen i butik så kan jag också spela på releasedagen, så ingen skillnad.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att avvakta och vänta på recensioner, omdömen och forumdisskusioner innan jag köper det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p