Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxic Crow:

Det skulle väl vara fri expressfrakt till Sverige tyckte jag det stod någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

för ordrar över 59€...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

för ordrar över 59€...

Och detta med rabatten inräknad. Om du drar rabatten på en produkt som kostar 59.90 så måste du även betala frakten

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Och du kan inte heller lägga till en produkt till fullpris för att komma över gränsen eftersom rabatten inte fungerar om du har mer än en vara i kundkorgen haha (Y)

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

för ordrar över 59€...

Var det inte till och med €99 för Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TGO:

Var det inte till och med €99 för Sverige?

FREE Express Shipping on orders over 59€ to Austria, Belgium, Denmark, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal and Sweden.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad att ni ens hittar något att beställa från razer. På det jag hittat finns i lager blir kostnaden för frakt högre än produktkostnaden. Riktigt dåligt.

Bara att hoppas att senste uppdateringen om en ny rea pga. problem gäller för oss också, och att det kanske finns lite mer på lagerhyllorna då.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

FREE Express Shipping on orders over 59€ to Austria, Belgium, Denmark, Ireland, Luxembourg, Netherlands, Poland, Portugal and Sweden.

Snabb och lite dum fråga, var väljer jag express shipping får endast upp free shipping €99 i kundvagnen?

Hittade felet, produkten i fråga hade någon extra rabatt som gjorde att priset hamnade strax under €59 och således €27 frakt så nej tack på den dealen^^.

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett tangentbord;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2546469
615 kr typ med frakt så det tycker jag är ett bra pris, får se hur tangentbordet är dock.

Permalänk
Medlem

Jag har det tangentbordet och är mycket nöjd, det enda var att det tog ett tag att vänja sig vid den extra raden tangenter på vänstersidan.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk

Inteldisken hos netonnet är en bulkdisk. Jag som trodde det var som intel 330 jag köpte innan. Fick då med en adapter för att kunna sätta i min antec chassi. Nu måste jag använda tejp.

Men priset var det inget fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Inteldisken hos netonnet är en bulkdisk. Jag som trodde det var som intel 330 jag köpte innan. Fick då med en adapter för att kunna sätta i min antec chassi. Nu måste jag använda tejp.

Men priset var det inget fel på.

Men det står ju att inget medföljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sickhouse:

Mekaniskt tangentbord, TKL, vit backlight, 699kr
CM Storm QuickFire Rapid-i, Cherry MX Blue, Brown & Red

Dessa, är det en direkt uppföljare till de Quickfire Rapid TKL tangentborden Komplett sålde ut vid juletid? Vad är det för skillnad förutom bakgrundsbelysning? Läste att det var lite varierande kvalitet på CM's olika modeller, ett par i klass (eller nästintill) med Filco, medan ett par höll lite lägre kvalite (Ultimate och XT tror jag?). Någon som har lite koll på detta som har möjlighet att upplysa lite så uppskattas det.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Skrivet av subonez:

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Jag köpte en 4TB MyBook för 620kr tror jag det var. Inuti satt en Green disk, wd40ezrx modell. Varför väljer du £ när du kan ändra till SEK?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Jag köpte en bunt my book 3Tb för 690kr inkl frakt, den kostar 867kr idag. Brukar kolla sidan ibland och som det ser ut nu så har väl alla priser stigit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Fick en 4TB MyBook i måndags, betalade 620kr. Har ännu inte öppnat hårddisken för att se om det är en WD eller inte, får se om man gör de under 6 månaders perioden eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Fick en 4TB MyBook i måndags, betalade 620kr. Har ännu inte öppnat hårddisken för att se om det är en WD eller inte, får se om man gör de under 6 månaders perioden eller inte.

Finns inte den informationen på disken om man kollar med program på hårddisken (helt hjärnsläpp såhär på morgonen vad tusan det heter).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Jag köpte 2 4tb för 620:- stycket, det var WD Green i dem.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simcon:

Finns inte den informationen på disken om man kollar med program på hårddisken (helt hjärnsläpp såhär på morgonen vad tusan det heter).

Jag kollade mina MyBook 4TB med http://www.hwinfo.com/ tidigare i höstas. De flesta program som kan läsa av hårdvara bör kunna hitta vad som sitter i annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Är det bara jag eller är priserna på http://store.westerndigital.com/ "RECERTIFIED" lite väl dynamiska. Känns som att när både MyBooken och MyClouden finns inne så går priserna upp? Någon som köpt som har lust att skriva vilken model och vad ni betalade i £.

Tacksam för hjälp.

Köpte 2 st 2.5" 1.5TB externa diskar för 416.-/st. Nu ligger de på 582.-
Så dynamiskt är ordet sa Bull.

Permalänk
Medlem

Varför är det så himla svårt för en del att skriva ut priset på det man länkar till samt närmaste jämförbara pris på prisjakt? Det går inte att veta om det är ett fynd eller inte om man inte får något att jämföra med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kollade mina MyBook 4TB med http://www.hwinfo.com/ tidigare i höstas. De flesta program som kan läsa av hårdvara bör kunna hitta vad som sitter i annars.

Testade med hwinfo och står: WDC WD40EZRX [4000GB] antar att det är en wd green.

Permalänk
Skrivet av OwNii:

Testade med hwinfo och står: WDC WD40EZRX [4000GB] antar att det är en wd green.

Exakt den fick jag också i min som kom häromveckan. Det skumma som jag tyckte var att etiketten var svart som det stod WD på och på den Green disk jag har sedan innan, en 2TB intern, har WD med grön text. Så när jag såg loggan så hoppades jag på en bättre disk än green tills jag googlade på beteckningen, men för det priset ska man ändå inte klaga.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

Exakt den fick jag också i min som kom häromveckan. Det skumma som jag tyckte var att etiketten var svart som det stod WD på och på den Green disk jag har sedan innan, en 2TB intern, har WD med grön text. Så när jag såg loggan så hoppades jag på en bättre disk än green tills jag googlade på beteckningen, men för det priset ska man ändå inte klaga.

Haha, en wd black skulle inte vara fel.

Permalänk
Medlem

Stort tack till alla som svarat, framförallt att ändra till SEK Men då stämmer det att priserna gått upp en del i alla fall eftersom någon har fått en 4tb för samma peng som en annan fick en 3tb. Stort tack till alla som delade med sig.

EDIT: Såg nu att 3TB är ca 90kr dyrare än 4Tb ?!
Model: RWDBFJK0030HBK-EESN
Regular Price: kr 1,156.00 incl. VAT
Promo Price: kr 867.00 incl. VAT

Model: RWDBACW0040HBK-EESN
Regular Price: kr 1,033.00 incl. VAT
Promo Price: kr 774.75 incl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Stort tack till alla som svarat, framförallt att ändra till SEK Men då stämmer det att priserna gått upp en del i alla fall eftersom någon har fått en 4tb för samma peng som en annan fick en 3tb. Stort tack till alla som delade med sig.

EDIT: Såg nu att 3TB är ca 90kr dyrare än 4Tb ?!
Model: RWDBFJK0030HBK-EESN
Regular Price: kr 1,156.00 incl. VAT
Promo Price: kr 867.00 incl. VAT

Model: RWDBACW0040HBK-EESN
Regular Price: kr 1,033.00 incl. VAT
Promo Price: kr 774.75 incl.

Därför 4TB'n stock ryker på 5 minuter.

Prisförändringen var för inte så många dagar sen (på 4TB), kikat in där då och då den senaste veckan eller två och över en natt hade den gått från 6xx till nuvarande. Antar att det har med kronans kurs att göra, och att det bara är lite sega med att uppdatera.

Permalänk
Medlem

Är Evga 970 nåt att hänga i granen?

Hur står den sig mot t.ex. Asus 970 strix?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Varför är GTX 970 så jävla billigt på netonnet nu? 2400 kronor för EVGA 970... sjukt bra pris.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför är GTX 970 så jävla billigt på netonnet nu? 2400 kronor för EVGA 970... sjukt bra pris.

Du råkar inte kolla på priset utan moms? Kostar 2990 nämligen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Är Evga 970 nåt att hänga i granen?

Hur står den sig mot t.ex. Asus 970 strix?

Läate någonstans om att ACX 2.0 kylaren slår Strix kylaren på både temperaturer och ljudnivå + att du kan byta ut kylaren på EVGA:n utan att förlora garantin.. Lätt val för mig

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII