Acer XB270HU Predator – IPS-baserad gamingskärm i 144 Hz med Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

I de flesta fall kör alltså G-sync-inställningen i Nividias kontrollpanel över inställningarna i spelet. När jag testade runt en del med Swiften i somras hände det att inställningen hade betydelse, i andra inte. Kommer dock inte ihåg vilka, inget jag antecknade.

Låter märkligt om V-sync ska vara på för att trigga G-sync-inställningen från kontrollpanelen. I allt jag testat har jag haft V-sync avstängt i spel, eller rättare sagt, Nvidias kontrollpanel får prioritet oavsett inställning ingame.

Hur som, toppenrecension! Mycket intressant skärm som visar att det äntligen börjar hända något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Skräcködlan är för övrigt Mechzilla. En mild flört med geek-kultur. Främst tycker jag själv att ödlan är bra för att visa hur reflexer slår mot skärmen. Fast jag kan förstås byta ut det mot blommor eller för delen en stekspade ifall någon känner sig åsidosatt. Jag har förstått att det är många Bronies här? Kan ordnas.

Klar ni ska behåll den!
Ser ju ut som en blandning mellan en Godzilla och en Swiss Army Knife.
Lär mao vara grym att ha till hands när ni behöver öppna öl på personalfesten?

Permalänk
Livsnjutare 😎

En sådan här skall jag ha.
Blir förbokning på det.

Edit; Beställd hos Inet. Bara att vänta ~1mån och några dagar på leverans.
So excited!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Imponerad av denna "Gaming" skärm, själv ratar jag allt vad gaming tillbehör förens jag faktiskt läst tester alternativt testat dom själv(om det är möss eller tangentbord)

Verkligen impad att den låg såpass bra till i testerna, nu har ju jag inget Nvidia grafikkort så det här hade väll inte gjort så mycket mer än högre uppdaterings frekvens vid lördags liren framför CS.

Någon som har koll på en Gsync skärm fungerar på ett AMD kort med 144Hz aktiverat? kanske låter dumt utan G-Sync men det rör mig inte så mycket.

Har just nu min 150Hz CRT som jag drar fram när man spelar Counterstrike. Antar jag börjar bli lat

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Brukar inte bli uppspelt över skärmar men den här vill jag verkligen ha.
Funderar på en nudelmånad eller två.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SuNK1LLeR:

Brukar inte bli uppspelt över skärmar men den här vill jag verkligen ha.
Funderar på en nudelmånad eller två.

Precis så kände jag med... xD
Blir att sälja av lite mindre älskvärda leksaker om jag behåller den efter min testperiod, annars åker den tillbaka. För betalar jag 8000 spänn för en skärm skall den vara PERFEKT i alla avseenden.

.. Och efter denna recensionen blev man ju inte besviken

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Bra recension, men ett par punkter som jag undrar över och inte nämndes i recensionen:

1. ULMB-läget var begränsat till 100hz. Ni spådde att det var på grund av responstiden på 4ms. Betyder det att om man skulle köra Nvidia 3d-vision så når den endast 100hz (eller 50hz per öga) då den fungerar på liknande sätt som ULMB gör?

2. Att färgerna var bra och att den kunde nå hög ljusstyrka var tydligt, men inkluderar det svärtan och kontrasten? Vill att komplett mörker på skärmen ska vara oskiljbart mot bezelen i ett nedsläckt rum och att man behöver ta på sig solglasögon när solen kommer in i bildrutan (Skulle få Elite Dangerous att se episkt ut). Grejar denna skärm det, eller är det OLED som ska till för det?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ok, den ultimata skärmen har anlänt.

Fungerar den lika bra i 1920x1080? Isåfall e denna skärmen Valet än sålänge.

Fast 8000....aj....

Behåll mechagodzilla! Den e häftig

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Campaigner:

Ok, den ultimata skärmen har anlänt.

Fungerar den lika bra i 1920x1080? Isåfall e denna skärmen Valet än sålänge.

Fast 8000....aj....

Behåll mechagodzilla! Den e häftig

Skall du köra 1080p så ta en annan skärm.
Du köper inte en QHD för att köra i annat än native upplösning...

Det är som att kasta pengar i sjön

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Imponerad av denna "Gaming" skärm, själv ratar jag allt vad gaming tillbehör förens jag faktiskt läst tester alternativt testat dom själv(om det är möss eller tangentbord)

Verkligen impad att den låg såpass bra till i testerna, nu har ju jag inget Nvidia grafikkort så det här hade väll inte gjort så mycket mer än högre uppdaterings frekvens vid lördags liren framför CS.

Någon som har koll på en Gsync skärm fungerar på ett AMD kort med 144Hz aktiverat? kanske låter dumt utan G-Sync men det rör mig inte så mycket.

Har just nu min 150Hz CRT som jag drar fram när man spelar Counterstrike. Antar jag börjar bli lat

Tyvärr sitter nvidia scaler i vägen, om jag fattar det rätt.

Jäkligt dåligt att dom ska köra egen standard, bara för att vara först på bollen:/

Lär köpa en free-sync skärm oavsett märke på nuvarande grafikkort (vill köpa ett nytt tystare kort framför allt, per prestanda hade inte skadat).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr sitter nvidia scaler i vägen, om jag fattar det rätt.

Jäkligt dåligt att dom ska köra egen standard, bara för att vara först på bollen:/

Lär köpa en free-sync skärm oavsett märke på nuvarande grafikkort (vill köpa ett nytt tystare kort framför allt, per prestanda hade inte skadat).

Fast Nvidia verkar ju ha G-Sync utan modul på gång, som verkade använda Adaptive Sync. Jag tror att det kommer komma skärmar som klarar G-Sync utan modul och Freesync, så jag hade väntat lite med att köpa då det är trist att låsa in sig till en tillverkare.

Nvidia påstod att G-Sync med modul var bättre än utan, i så fall så är G-Sync med modul också bättre än Freesync, om det bara är snack får vi väl se den 19 mars. Jag tror i alla fall att skärmar med Adaptive Sync som stöde både G-Sync och Freesync kommer att komma. Kanske till och med går att fixa till Freesyncskärmarna som finns nu. (Tekniken i skärmen är ju Adaptive Sync, Freesync är ju bara AMD:s teknik i grafikkort och drivrutiner.) Sen kanske det fortfarande kommer finnas modul-G-Sync-skärmar som en slags premiumkategori, om det är någon skillnad.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Fast Nvidia verkar ju ha G-Sync utan modul på gång, som verkade använda Adaptive Sync. Jag tror att det kommer komma skärmar som klarar G-Sync utan modul och Freesync, så jag hade väntat lite med att köpa då det är trist att låsa in sig till en tillverkare.

Nvidia påstod att G-Sync med modul var bättre än utan, i så fall så är G-Sync med modul också bättre än Freesync, om det bara är snack får vi väl se den 19 mars. Jag tror i alla fall att skärmar med Adaptive Sync som stöde både G-Sync och Freesync kommer att komma. Kanske till och med går att fixa till Freesyncskärmarna som finns nu. (Tekniken i skärmen är ju Adaptive Sync, Freesync är ju bara AMD:s teknik i grafikkort och drivrutiner.) Sen kanske det fortfarande kommer finnas modul-G-Sync-skärmar som en slags premiumkategori, om det är någon skillnad.

Jo, men det är för bärbara "men är sämre" än G-sync enligt Nvidia. Lägger dom stöd för Adaptive Sync kommer G-sync att försvinna (även om dom kan kalla sin mjukvaruteknik vad dom vill). Men kommer förhoppningsvis märkas nästa vecka. Märkligt att det dröjt så länge, för redan i januari påstås stödet ligga i amd´s drivers.

Är bara tekniken till 90% lika bra som G-sync, kommer förhoppningsvis skärmtillverkare lyckas kränga mer free-sync skärmar än g-sync. Vill inte se samma sak som 3d döden (nej jag personligen brydde mig inte om den, det jag är ute efter att det bliv så splittrat med standarder).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Samma skärm fast 4K lär väl dyka upp snart, det blir grejer det.

Behövs nog en uppgradering på Displayport först. DP1.3 som inte ens finns på nuvarande kort (det är DP1.2) klarar 120Hz i 4K. Sen lär 120Hz i och för sig lär räcka, för det behövs monsterkort/multi-GPU att driva en 4K-skärm i 120Hz så länge spelet är lite krävande. Jag tyckte mitt kort gick på knäna bara jag uppgradera till 2560x1440.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr sitter nvidia scaler i vägen, om jag fattar det rätt.

Jäkligt dåligt att dom ska köra egen standard, bara för att vara först på bollen:/

Lär köpa en free-sync skärm oavsett märke på nuvarande grafikkort (vill köpa ett nytt tystare kort framför allt, per prestanda hade inte skadat).

Låter ju inte alls spännande faktiskt, hade kunnat tänka mig att köpa denna skärmen men skulle det nu inte funka(Jag kan förstå att g-sync inte funkar) så får man ju leta rätt på en annan skärm.

Är inte så sugen på att köpa nytt grafikkort igen bara för att kunna spendera ytterligare mer pengar på en skärm(som f.ö kostar väldigt mycket pengar för mig)

Sen vill man ju inte låsa sig till märke heller! Gillar att ha valfrihet även om jag kört rätt mycket AMD på sistone pga pris/prestanda.

Känns ju lite sådär att man måste välja ett grafikkort bara för att skärmen kräver det istället för att kunna köpa ett kort med dom funktioner som man vill ha just då!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Hoppas den här skärmen dyker upp med FreeSync då jag sitter med ett 290X, och dessutom kör mitt PS4 på samma skärm.. För många nackdelar med Nvidias G-Sync för att jag skulle kunna tänka mig en sån här skärm även om jag hade ett Nvidia-grafikkort i datorn. Väntar då hellre på VESA-standardiserad SYNC.

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk

Synd att det är VA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Låter ju inte alls spännande faktiskt, hade kunnat tänka mig att köpa denna skärmen men skulle det nu inte funka(Jag kan förstå att g-sync inte funkar) så får man ju leta rätt på en annan skärm.

Är inte så sugen på att köpa nytt grafikkort igen bara för att kunna spendera ytterligare mer pengar på en skärm(som f.ö kostar väldigt mycket pengar för mig)

Sen vill man ju inte låsa sig till märke heller! Gillar att ha valfrihet även om jag kört rätt mycket AMD på sistone pga pris/prestanda.

Känns ju lite sådär att man måste välja ett grafikkort bara för att skärmen kräver det istället för att kunna köpa ett kort med dom funktioner som man vill ha just då!

Exakt 3d effekten typ, Alltså 3d dog på PC skärmar just för det var segmenterat till max och dåliga skärmar var det oftast dessutom (plus inget utbud+ dyrt).

Skrivet av Loupin4567:

Synd att det är VA.

Nej IPS. VA har inget med saken att göra läs artikeln igen (speciellt första sidan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Loupin4567:

Synd att det är VA.

Fast det är inte VA, det är en typ av IPS.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Exakt 3d effekten typ, Alltså 3d dog på PC skärmar just för det var segmenterat till max och dåliga skärmar var det oftast dessutom (plus inget utbud+ dyrt).

Nej IPS. VA har inget med saken att göra läs artikeln igen (speciellt första sidan).

"Paneltyp IPS (AHVA), 8-bitars". Läs igen.

Skrivet av Zotamedu:

Fast det är inte VA, det är en typ av IPS.

"Nu är det inte en IPS-panel i exakt bemärkelse utan Acer använder en AHVA-panel (Advanced Hyper-Viewing Angle),"

Permalänk
Medlem

En alldeles förträffligt recension! Ni kan era grejer Sweclockers.

Jag har en omkring sju år gammal Acer hemma som jag fortfarande är nöjd med. Denna skärm verkar helt underbart. Dags att köpa ett nytt GTX-kort och denna skärm när den kommer. Nu finns det äntligen något värt att uppgradera till!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Loupin4567:

"Nu är det inte en IPS-panel i exakt bemärkelse utan Acer använder en AHVA-panel (Advanced Hyper-Viewing Angle),"

Fast det är inte en VA. Det är en typ av IPS. Läs igen:

"Precis här anländer en nykomling som ser ut att kunna lösa allas problem i en enda svepande gest. Nya Acer XB270HU Predator innehåller en IPS-baserad panel med 2 560 × 1440 pixlar och klarar 144 Hz."

"Paneltyp: IPS (AHVA), 8-bitars"

"AHVA – IPS-liknande panelteknik"

"Nu är det inte en IPS-panel i exakt bemärkelse utan Acer använder en AHVA-panel (Advanced Hyper-Viewing Angle), men i grunden är det sak samma. Du får IPS-egenskaper på alla sätt och vis. Exakt vilket patent som ligger bakom är närmast av akademisk betydelse.

Panelteknikerna IPS, PLS och AHVA är tre olika varianter vilka i grunden ger samma förutsättningar. De brukar ofta buntas ihop under förkortningen IPS, eftersom det är det mest inarbetade varumärket. Kvaliteten handlar främst om hur bra produkten är och inte vems patent själva panelen bygger på."

Sen kan du läsa lite här också: http://www.tftcentral.co.uk/articles/content/panel_technologi...

"Again like Samsung's PLS technology, AU Optronics have invested in their own IPS-type technology since 2012, dubbed AHVA. This technology is designed by AU Optronics as another alternative to IPS. Confusingly the AHVA name makes it sound like it's a VA-type panel, which AU Optronics have been manufacturing for many years."

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Många som klagar på priset, förstår inte riktigt det. Endast 8k för vad man får här tycker jag är det bästa av allt. Snart kommer titanx recension också, de två kommer nog trivas utmärkt ihop. Äntligen händer det saker.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av retro123:

Många som klagar på priset, förstår inte riktigt det. Endast 8k för vad man får här tycker jag är det bästa av allt.

Förstår inte riktigt dig heller iofs.

8000 kr för en skärm ÄR mycket pengar.
Många andra medelklass skärmar ligger runt 2000, några lite över det.

Jag personligen har inga problem att lägga det på en skärm, när jag vill ha "toppklassen".
Samma sak med TV-aparater. Köper helst topp-modellen, fast gärna från året innan för att komma ner i pris, men man kan inte tumma på kvalitet.

Men att folk tycker 8000 riksdaler är mycket pengar för en skärm - förstår jag helt och hållet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Förstår inte riktigt dig heller iofs.

8000 kr för en skärm ÄR mycket pengar.
Många andra medelklass skärmar ligger runt 2000, några lite över det.

Jag personligen har inga problem att lägga det på en skärm, när jag vill ha "toppklassen".
Samma sak med TV-aparater. Köper helst topp-modellen, fast gärna från året innan för att komma ner i pris, men man kan inte tumma på kvalitet.

Men att folk tycker 8000 riksdaler är mycket pengar för en skärm - förstår jag helt och hållet.

allt är relativt. Om man betänker att en sådan här skärm inte har fått att gå få tag i tills nu så kanske det inte är så mycket. Jag tycker priset är mer än bra för speccen. Knappast någon som tvinga en att skaffa en dylik. 8k för det man får tycker jag är helt rimligt speciellt då det inte finns något alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

nu väntar vi bara på 4k 144hz IPS panel

Glöm inte OLED

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Så sjukt att jag bokstavligt talat dagen innan den här recensionen dök upp gick och tänkte på att den perfekta skärmen skulle vara en 27", 2560, 144hz, g-sync, en bra IPS med bra färger och vinklar, justerbar i höjd osv.

Och sen dyker den här upp. Synd att jag inte har råd bara, men när den åker på rea då...

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Acriax:

Bra recension, men ett par punkter som jag undrar över och inte nämndes i recensionen:

1. ULMB-läget var begränsat till 100hz. Ni spådde att det var på grund av responstiden på 4ms. Betyder det att om man skulle köra Nvidia 3d-vision så når den endast 100hz (eller 50hz per öga) då den fungerar på liknande sätt som ULMB gör?

2. Att färgerna var bra och att den kunde nå hög ljusstyrka var tydligt, men inkluderar det svärtan och kontrasten? Vill att komplett mörker på skärmen ska vara oskiljbart mot bezelen i ett nedsläckt rum och att man behöver ta på sig solglasögon när solen kommer in i bildrutan (Skulle få Elite Dangerous att se episkt ut). Grejar denna skärm det, eller är det OLED som ska till för det?

1. Skärmen är så långt jag vet tyvärr inte 3D-vision-kapabel.

2. Kontrastförhållandet är alltså runt 1000:1. Svärtan är då en tusendel av ljusstyrkan från belysningen. Kör du på belysningen på max, 335 cd/m2 i ljusstyrka är alltså svärtan 0,335 cd/m2. Kör du belysningen lågt ställd på 80 cd/m2 är svärtan 0,08 cd/m2. Detta försämras sedan i vinklar.

Vilket som ger ”oskiljbar svärta” handlar om omgivningsljus och bilden du tittar på för stunden. Generellt behöver man nå en panelkontrast långt högre än 1.000:1 för att få den djupa svärtan, gärna så högt som 10.000:1 men det får man inte med LCD.

Samma sak med behovet av solglasögon: sätt belysning rätt efter rummet.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Loupin4567:

"Nu är det inte en IPS-panel i exakt bemärkelse utan Acer använder en AHVA-panel (Advanced Hyper-Viewing Angle),"

Fast läste du verkligen allt annat jag skrev? AHVA har inga likheter med VA-paneler (som är akronym för "Vertical Alignment"). Till och med Acer kallar den för ”IPS” för den beter sig exakt som en IPS.

Eller är du allergisk mot just bokstavskombinationen VA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr sitter nvidia scaler i vägen, om jag fattar det rätt.

Jäkligt dåligt att dom ska köra egen standard, bara för att vara först på bollen:/

Lär köpa en free-sync skärm oavsett märke på nuvarande grafikkort (vill köpa ett nytt tystare kort framför allt, per prestanda hade inte skadat).

Skrivet av SwedenVirre:

Låter ju inte alls spännande faktiskt, hade kunnat tänka mig att köpa denna skärmen men skulle det nu inte funka(Jag kan förstå att g-sync inte funkar) så får man ju leta rätt på en annan skärm.

Är inte så sugen på att köpa nytt grafikkort igen bara för att kunna spendera ytterligare mer pengar på en skärm(som f.ö kostar väldigt mycket pengar för mig)

Sen vill man ju inte låsa sig till märke heller! Gillar att ha valfrihet även om jag kört rätt mycket AMD på sistone pga pris/prestanda.

Känns ju lite sådär att man måste välja ett grafikkort bara för att skärmen kräver det istället för att kunna köpa ett kort med dom funktioner som man vill ha just då!

Självklart fungerar 144 Hz även med ett AMD kort. Det enda som inte fungerar är ULMB och gsync då dessa är Nvidia exklusiva tekniker.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1*

Tagit bort trams/meningslösa inlägg.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...