Varför hatar alla Counter strike?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Men då var ju det där som du skrev en ganska bra lögn eller hur? (om man tar bort din parantes)

Men det var ju därför jag hade parentesen där! Ge dig nu.

Permalänk

"Efter några dagars cs-lirande har jag kommit fram till att den största delen av Sveriges idioter också spelar cs. Humorlösa, ironibefriade och allmäna åsnor verkar de vara."

För att citera en kompis som började spela cs för ett par dagar sen =).

Visa signatur

Den som lever får se.

Permalänk
Medlem

I CS spelar det ingen roll vad man har för grafik... bara man har hög fps.. CS spelar man för att det är kul, inte för att få någon grafikupplevelse. Själv kör jag på 640*480 fast jag lätt kan ha bästa. Det som CS knäcker alla andra spel på är känslan...

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Syftar på att har man spelat CS sedan det kom ut så är man trött på det spelet. Är man inte trött på CS så har man spelat för lite CS

Vissa spel tröttnar man inte på. Jag har dock inte spelat sedan det kom ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Säpo Kenneth
"Efter några dagars cs-lirande har jag kommit fram till att den största delen av Sveriges idioter också spelar cs. Humorlösa, ironibefriade och allmäna åsnor verkar de vara."

För att citera en kompis som började spela cs för ett par dagar sen =).

Så sant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Nej, du är från Göteborg

Precis, där är män män

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL

Det säger dom alltid

Om nu alla säger så hur vet man då att dem e fjortisar? När jag frågar mina tjejkompisar om dem fjortisar erkänner dem i alla fall det

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Har ni nånsin varit på ett LAN där 90% av spelandet inte är CS? Därför hatar jag det.

För att många andra gillar det med andra ord? Eller för att det alltid är mer än 10% cs spelande på LAN ( tycker inte det lät speciellt mycket )?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT

Precis, där är män män

jag vet, bodde där innan...

fast är det inte mycket män som är utklädda till damer där?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

jag vet, bodde där innan...

fast är det inte mycket män som är utklädda till damer där?

Jo men det är för att de män som inte är män inte är rädda för att visa det.... Starka karlar det med

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Mycket lotto i spelet, dålig community, "alla spelar det" så då börjar fler spela det, sinkar ner för andra bra spel.

Permalänk
Medlem

cs är det enda spel jag vet där man kan hitta filmer på nätet på stackars personer som helt flippar ut efter dom förlorat/dött. Det slås sönder datorer, kastas möss, tangentbord tom skärmar. Man kan ju inte säga att spelet bidrar med en lugn och harmonisk atmosfär. Tror att det delvis beror på att man får vänta på att ny runda skall starta. Under den tiden kan man bygga upp ett härligt hat-raseri som sedan exploderar om man dött många rundor i rad

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Mycket lotto i spelet, dålig community, "alla spelar det" så då börjar fler spela det, sinkar ner för andra bra spel.

lotto: så fort ngt spel ska efterlikna verkligheten kommer tur att vara inblandat i spelet, eftersom verkligheten uppför sig slumpartat i många fall. Att CS skulle ha mer tur än andra (mer lr mindre) verklighetsbaserade spel håller jag inte alls med om, är lika mycket spridning på skotten i tex BF som i CS.

dålig community: Tja, egentligen håller jag inte med där heller, CS-communityn har allt, vill man vara seriös finns en seriös del, vill man ha trevlig känsla finns det oxå, även om man kanske får leta lite. Bara för att den är jättestor betyder inte det att den e kass.

"alla spelar det" så då börjar fler spela det: Ja, och? Ärligt talat bryr jag mig inte om svennsons spelar CS lr Sims, och dom som redan e "spelnördar" har koll på andra spel, så det spelar ingen roll, e snarare bra att vanligt folk inser att det kan vara kul med datorspel.

sinkar ner för andra spel: Nej, är nog ditt sämsta argument CS har verkligen inte segat ner nånting alls, snarare tvärt om. Hur många moddare har blivit inspirerade av CS? Hur många som hellst, och har genererat många bra moddar, som tex DoD. Dessutom, alla spelare som får upp ögonen för PC-spel (se "alla spelar det"), inte kommer dom köpa färre spel, nej dom kommer o fortsätta spela(köpa) PC-spel efter CS. Trots allt tröttnar dom flesta på att bara spela CS efter några år...
Och jag skulle vilja veta det spelföretaget (förutom möjligtvis Valve) som har sänkt sin spel-produktionstakt pga. CS.

Kan tillägga att jag inte spelat CS sen BF1942 kom ut (utom nån enstaka (1 st) gång), eftersom BF gör det mesta som CS gjorde, fast mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Själv hatar jag CS av några få anledningar.
Dels är det förbannat uttjatat. Efter att ha spelat det på varenda jävla LAN i snart tre års tid börjar det bli rätt enformigt, ja.
Dels har vi fenomenet med de som fortfarande spelar CS. Alla vet vi ju hur vi definierar en s.k. gaymer... Sitter och gapar, fånar sig, skriker okvädningsord när de droppar i frameraten, skriker "LOL" i tid och otid istället för att ge ett rått skratt för sig självt... Behöver jag säga mer än att de flesta som idag spelar CS är just av detta slag. Resten har tröttnat och spelar inte längre.
Det enda jag kan ge creds för till CS är att det ta mej fan alltid funkar på alla LAN för alla... Tyvärr, kanske man även ska säga.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte det eftersom om man ska dra på LAN så domineras det av CS... Finns massvis med andra roliga multiplayerspel...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Gäst

tråkigt, alla tkar, finns bättre spel som dod

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kul att spela CS ibland, men det jag hatar är när det inte är teamplay, utan man får själv rusa in och plocka så många som möjligt medan resten slår upp sitt tält och sitter still tills nästan alla är döda då börjar de röra på sig. Sen blir det inte bättre av allt skrik, folk som vrålar jag laddade om ju, HS, LOL och allt skit. Sätt munkavle på alla som skriker, och limma fast "W" knappen så de rör på sig så blir det roligare.

Det är ett gammalt spel men det är ett enkelt spel att lära sig, jag hatade CS förut vägrade spela det men av en slump installerade vi det i våran datasal på högskolan och körde lite på rasterna. Och det var skitkul att spela med vuxet folk som inte skriker och härjar utan de kan ta ett nederlag med en liten svordom bara. Jag klarar inte av att gå på LAN längre, alla snorungar som blir nattade av sina föräldrar en del är så små att de inte orkar bära sitt miditorn ens. Sen när de fått hjälp att plugga i datorn i nätverket så startar de CS sen är hela LAN:et förstört, de skriker sig hesa t om. Nästa gång jag går på LAN tar jag med avbitaren och klipper TP kabeln för dom som skriker.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Jag har spelat CS sedan 2.1, fast slutade vid 1.1 om jag minns rätt när ett mycket roligare lir kom.. Battlefield1942....
Förut i min gamla bf clan så satt jag och snackade med en annan kille i klanen och jag sa nånting typ. "Varför tog du upp colten när han kom med jeepen?"
Sen sa något CS freak "COLT I BF!? HAHAHAHAHAH LOLOLOL N00B!"

Det går mig på nerverna... spelet är det inte fel på, bara människorna som lirar det.

Permalänk
Medlem

I CS kan man som tuffast göra "headshot" eller knivning..

"HAHAHAA ÄGD, JAG KNIVADE DIG, ÄÄGG"

"HAHAHAH, HEADSHOT"
"LOTTOBARN"

OSV, i bf kan man ju iallafall göra nått ballt

Permalänk
Medlem

Ja det är drygt, detta skit om att visa sig bäst jämnt och kalla andra för noobs, ägd och lol som de tror ska vara ett ord i varje mening de skriver. Personligen tycker jag inte om alla överflödiga kommentarer, om man vill säga nåt i chatten ska det vara nåt viktigt. Jag spelar aldrig på publika servrar, jag står helt enkelt inte ut, jag spelar bara med kompisar på privata servrar då är det roligast. Fast jag känner ändå ett behov av att spela något annat Multiplayerspel än CS, men CS funkar bra som ett komplement till andra spel när man har 30minuter att ta kål på en söndagkväll.

Jag tyckte det var rätt kul med multiplayer demot på Delta force black hawk down, men där började det strömma in små muppar som basecampade och sen började kommentarerna komma först med några lol sen blev det värre. Vilket spel man än väljer bör man hålla sig borta från publika servrar, iaf vad jag har märkt. Det är med andra ord inte spelen det är fel på det är allt skit som skrivs i chatten som stör en, om jag dör så har nån träffat mig det behöver jag inte få bekräftelse på med LOL skrivet flera rader och ÄGD!
Kanske ska testa BF1942, testade det en sväng förut men det kändes som det var för stora banor på något vis, sen att jag spelade single player kanske var ett annat skäl till tråkigheten.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Majoriteten av alla som spelar det beter sig som idioter på servrarna.

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.

Sen sa något CS freak "COLT I BF!? HAHAHAHAHAH LOLOLOL N00B!"

Det går mig på nerverna... spelet är det inte fel på, bara människorna som lirar det.

Håller med dig. Alla som sitter och skriker "Jag fick Colten, YYeeesss" är så jäkla störande. Den heter inte colt utan företaget heter Colt. Ska dom snacka vapen kan dom väl ändå försöka lära sig namnen så man vet vad och vilket vapen dom pratar om.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

För mycket whine, för lite skill.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio

Håller med dig. Alla som sitter och skriker "Jag fick Colten, YYeeesss" är så jäkla störande. Den heter inte colt utan företaget heter Colt. Ska dom snacka vapen kan dom väl ändå försöka lära sig namnen så man vet vad och vilket vapen dom pratar om.

"Jag fick en Colt M4A1, wohoo!"
"Äntligen hade jag råd med en Avtomat Kalaschnikov 47" (stavning?)
Man säger helt enkelt AK istället för AK47, Colt istället för Colt M4A1, osv. Gäller nog inte bara CS för övrigt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

"Trots allt tröttnar dom flesta på att bara spela CS efter några år..."

BARA spela några år ja.....

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att det är lite som många föregående talare sagt
Ifall man är dålig på CS, inte har någon erfarenhet av spelet då är det faktiskt inte så kul, det kan jag förstå, man springer ut, dör hela tiden osv...

Men är man tvärt om mkt bra på spelet då är det ruskigt kul att gå in någonstans och dominera lite...

Där kan man nästan dra en parallell till sporter...
De sporter man är bra på är jätteroliga medans de man är dålig på inte alls är så roliga att spela...

Så upplever jag det iallafall

Själv tycker jag inte alls det är något som helst fel på grafiken/grafikmotorn i spelet...
Huvudsaken är att det flyter bra och det gör det i 100 fps och 100 hz på skärmen...
skulle nästan bara bli jobbigt ifall det var massa detaljer överallt... Visst lite kantigt är det men det är inget jag stör mig på iallafall...

Fusk är något som jag själv upplever har försvunnit nästan, var mkt länge sedan jag märkte någon fuska... någon enstaka och det syns ganska lätt också när någon gör det...

Själv tycker jag inte det jobbiga är att folk fuskar utan det är att man som bra spelar blir anklagad för fusk, blir kickad, bli bannad på servrar bara för att man är För bra...

Aja, kommentera gärna ifall ni har några invändningar...

/Dajje

Permalänk

Det jag ogillar med spelet är att den moddade motorn har blivit så instabil och var ju inte direkt gjord för cs ifrån början = många buggar. Dessutom så tycker jag hela konceptet är väldigt mycket lotto samt att det går så förbannat slött... alla sitter ju och campar hela tiden och när man dör av en sabla lotto camper med OGC så får man sitta och vänta en timme

Visa signatur

Swim, swim, hungry

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hatar inte CS, däremot tycker jag att det är en skit-mod. Det är tråkigt och segt att spela. Smaken skiljer såklart mellan människa och människa, men jag tycker att CS är för långsamt. Se på quake istället, där är det fart, taktik OCH lagspel. Det kan inte bli bättre, avsaknanden av rund-liknande speltypen är också bra, de som dör snabbt slipper somna innan de får spela igen. Säg nu inte att det var för att jag dog hela tiden, tvärtom gick det rätt bra för mig de gånger jag spelade det.

För att dra en ack så sann klyscha: "Det var bättre förr". Förr i tiden spelade man flera spel, inte bara ett och samma som det är numer. Alla hade roligt och högljudd kunde man vara även då, men inte av skälet att man blev arg, en övergripande munterhet dominerade scenen. Nu undrar ni säkert vad det här har med CS att göra, och det ska jag svara på. På grund av CS:s populäritet har fler och fler börjat spela och komma på LAN, samt att spelandet kryper ner i åldrarna, skrikiga bortskämda ungar (varför det är så idag finns det förklaringar till). Denna attityd som de unga spelarna tillför är inte uppåt på något sätt.

Uppenbarligen är det inte så att alla som spelar CS är skrikiga gaphalsar som håller sig på låg nivå, men den delen är tillräckligt stor för att störa alla andra. CS har likväl tagit det roliga ur spelen.

Det här är varför jag inte tycker om CS.

Det finns självklart mycket mer att skriva, men det här inlägget är långt nog för mig idag.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

har sweclockers någon klan i cs?

vem kan man fråga om man vill joina?

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Jag hatar inte CS, däremot tycker jag att det är en skit-mod. Det är tråkigt och segt att spela. Smaken skiljer såklart mellan människa och människa, men jag tycker att CS är för långsamt. Se på quake istället, där är det fart, taktik OCH lagspel. Det kan inte bli bättre, avsaknanden av rund-liknande speltypen är också bra, de som dör snabbt slipper somna innan de får spela igen. Säg nu inte att det var för att jag dog hela tiden, tvärtom gick det rätt bra för mig de gånger jag spelade det.

För att dra en ack så sann klyscha: "Det var bättre förr". Förr i tiden spelade man flera spel, inte bara ett och samma som det är numer. Alla hade roligt och högljudd kunde man vara även då, men inte av skälet att man blev arg, en övergripande munterhet dominerade scenen. Nu undrar ni säkert vad det här har med CS att göra, och det ska jag svara på. På grund av CS:s populäritet har fler och fler börjat spela och komma på LAN, samt att spelandet kryper ner i åldrarna, skrikiga bortskämda ungar (varför det är så idag finns det förklaringar till). Denna attityd som de unga spelarna tillför är inte uppåt på något sätt.

Uppenbarligen är det inte så att alla som spelar CS är skrikiga gaphalsar som håller sig på låg nivå, men den delen är tillräckligt stor för att störa alla andra. CS har likväl tagit det roliga ur spelen.

Det här är varför jag inte tycker om CS.

Det finns självklart mycket mer att skriva, men det här inlägget är långt nog för mig idag.

Håller inte med dig om att CS e en skitmod, men däremot får du gärna tycka så istället för "Jag hatar CS, hoppas det dör fort"-folket som inte e speciellt trevliga. Jag gillar inte heller alla spel, tex flygspel av olika slag

Kan tillägga att jag spelar ut2003 ibland, o det e inte alls dumt, så snabba fps e inte så kassa, e lite annorlunda spel bara. Även om CS-typen med en liten paus från det att man dör tills man kommer in i spelet inte alls e tråkig, då får man lite tid o slappna av, tänka taktiker o chatta lite. Förutsatt att det e en trevlig server man spelar på (gäller ju alla onlinespel).

Dock tror jag inte att det e mer unga som spelar spel nu för tiden, skillnaden e nog att det inte bara e "datanördar" utan vanligt folk, både barn o vuxna. Folk över 20 kan bete sig lika dumt som ungarna.

Permalänk
Medlem

Det största felet med CS är folket som spelar det. Ett lan jag var på i höstas så var det enda man kunde urskilja: SNIPER PÅ KULLEN! HAN ÄR BAKOM OSS! osv...

Rätt störande om crew på lanet försöker säga något som man tycker är intressant.