Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Avstängd

Fick hem mina Sony MDR-1A. Lurarna låter bra med flac, men komprimerade MP3 som jag innan knappt kunde lyssna på fick en märkbar förbättring, kopplade in dom till min Note 3 och har aldrig kommit så välljudande musik från den telefonen som nu. Har haft HD650, nu DT990 Pro 250. Båda främst avsedda att lyssnas med bra hörlursförstärkare och Flac. 3d effekten var förvånansvärt mer påtaglig med MDR-1A, musiken omsluter mer. Komforten är toppen.

Citat:

Performance
You know it when you hear it -- the MDR-1A just sounds right. The balance of bass, midrange and treble is as smooth as can be, the stereo soundstage is spacious, and dynamic range is, well, dynamic.

What we're saying here is the MDR-1A is for audiophiles who want to hear the sound as accurately as possible, so there's no jacked-up bass or zippy treble -- the MDR-1A just tells it like it is. It's also one of the more comfortable over-the-ear headphones around, so you can listen longer without fatigue.

http://www.cnet.com/products/sony-mdr-1a/
Se också denna recension från Cnet om Sony MDR-1A där dom tar upp just delen om komprimerade filerna:

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mumu55:

Håller med om att LCD-2 är mörka och det är lite hata/älska (älska för min del, äger ett par). Hört LCD-2 en gång med Burson och det var ingen perfekt kombo för mig, tyckte LCD-2 lät lite tunna och utan värme med Burson. Hellre rörhybrid eller rör till LCD-2 som nämnts ovan. Dock ingen Crack eftersom den väl är OTL och lirar bäst med högohmiga lurar. Vill du ha lite annan karaktär (mindre mörker än LCD-2) så lyssna på Hifiman HE-500, 560 och ev 400i. Och Oppo PM-2, PM-1. Testade PM-1 nyligen, gillade allt förutom ljudbilden som kändes liten och in your head. Men PM-1 Kan vara bekvämaste hörluren jag provat, helt jäkla underbar på huvudet. Testade PM-1 med Oppo HA-1.

Har aldrig hört LCD-2 men har däremot ett par HE-400i och dom är dom mörkaste lurarna jag har (LCD-XC, ATH-W1000X, HE-400i). Men jag gillar dom ändå. Ganska liten ljudbild för att vara öppna lurar dock. LCD-XC har betydligt större ljudbild.

Little Dot MK VI+ är också OTL. Men har ända tillräckligt med kräm för att driva lågohmiga lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Håller med om att LCD-2 är mörka och det är lite hata/älska (älska för min del, äger ett par). Hört LCD-2 en gång med Burson och det var ingen perfekt kombo för mig, tyckte LCD-2 lät lite tunna och utan värme med Burson. Hellre rörhybrid eller rör till LCD-2 som nämnts ovan. Dock ingen Crack eftersom den väl är OTL och lirar bäst med högohmiga lurar. Vill du ha lite annan karaktär (mindre mörker än LCD-2) så lyssna på Hifiman HE-500, 560 och ev 400i. Och Oppo PM-2, PM-1. Testade PM-1 nyligen, gillade allt förutom ljudbilden som kändes liten och in your head. Men PM-1 Kan vara bekvämaste hörluren jag provat, helt jäkla underbar på huvudet. Testade PM-1 med Oppo HA-1.

Ja som sagt, ingen dålig hörlur menade inte att basha på deras utbud men det kändes inte som något nytt för mig.
Mycket möjligt angående burson, cracken är otl förstärkare ja.
Som sagt så gillar jag mörkt och fylligt ljud men den va lite för lik hd650 för att jag skulle vilja investera, den dagen jag gör mig av med mina hörlurar kan de vara ett alternativ men just nu är jag ute efter att pröva något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Performance
You know it when you hear it -- the MDR-1A just sounds right. The balance of bass, midrange and treble is as smooth as can be, the stereo soundstage is spacious, and dynamic range is, well, dynamic.

What we're saying here is the MDR-1A is for audiophiles who want to hear the sound as accurately as possible, so there's no jacked-up bass or zippy treble -- the MDR-1A just tells it like it is. It's also one of the more comfortable over-the-ear headphones around, so you can listen longer without fatigue.

Hmm, kan inte påstå att jag håller med den cnet-recensionen.
"Jacked-up" tycker jag är en ganska bra beskrivning på vad basen är
Helt OK lur dock, men att kalla den en audifilt linjär lur är att tänja lite väl mycket på sanningen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för bra budget in-ear hörlurar? Är redo att lägga cirka 500kr, föredrar då begagnat för att få mer för pengarna. Tänkte använda de till skolan så om de ser bra ut är det ett plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Verkar vara en bra combo, odac/o2 och shure1540, återkom med resultat! Är nog fler än jag som är intresserade att veta

Skrivet av Foolwolf:

Din rackare!
Skall bli kul att höra före och efter Odac - själv skulle jag vilja testa dem i min Pioneer U-05s....

Nu har min ODac combo kommit fram!
Har suttit och lyssnat i kanske en timme nu.

Hade ärligt talat inte förväntat mig att det skulle vara så stor skillnad från mitt Essence STX..
Haha

Vill typ gråta när jag hör hur vackert det låter när jag spelar The Division Bell av Pink Floyd, överdriver inte ens eftersom det är mitt favoritalbum.
Funderade på om det var placebo att jag hörde ännu fler detaljer som jag inte lagt märke till innan(eftersom jag ville att det skulle vara värt köpet), men det finns ingen chans att jag har missat dem så många gånger som jag spelat låtarna sen jag fick lurarna.

Ljudet känns mycket klarare, basen känns "punchigare" eller tajtare på något sätt.
Det känns även som att hörlurarna fick mycket mer "närvaro" i ljudet, kan verkligen avgöra när trummisen slår på cymbalen och stannar den.

Kan tyvärr inte beskriva i rena ljudtermer, kan bara konstatera att jag är väldigt nöjd med Shure 1540 + O2/ODac och skulle rekommendera de till alla som är intresserade av stängda lurar.

Komforten på lurarna är väldigt bra, otroligt lätta och öronkuddarna känns knappt att man har på sig.
Det enda negativa är som sagt huvudbandet som är delat, men känner inte det heller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Nu har min ODac combo kommit fram!
Har suttit och lyssnat i kanske en timme nu.

Hade ärligt talat inte förväntat mig att det skulle vara så stor skillnad från mitt Essence STX..
Haha

Vill typ gråta när jag hör hur vackert det låter när jag spelar The Division Bell av Pink Floyd, överdriver inte ens eftersom det är mitt favoritalbum.
Funderade på om det var placebo att jag hörde ännu fler detaljer som jag inte lagt märke till innan(eftersom jag ville att det skulle vara värt köpet), men det finns ingen chans att jag har missat dem så många gånger som jag spelat låtarna sen jag fick lurarna.

Ljudet känns mycket klarare, basen känns "punchigare" eller tajtare på något sätt.
Det känns även som att hörlurarna fick mycket mer "närvaro" i ljudet, kan verkligen avgöra när trummisen slår på cymbalen och stannar den.

Kan tyvärr inte beskriva i rena ljudtermer, kan bara konstatera att jag är väldigt nöjd med Shure 1540 + O2/ODac och skulle rekommendera de till alla som är intresserade av stängda lurar.

Komforten på lurarna är väldigt bra, otroligt lätta och öronkuddarna känns knappt att man har på sig.
Det enda negativa är som sagt huvudbandet som är delat, men känner inte det heller längre.

Hade du någon förstärkare/dac innan odac/o2? Själv hör jag knappt skillnad med min hegel dac och utan på mina fidelio x2. Är ung och har friska öron så borde också ha bra hörsel, jag antar att du använder flac eller lossless?

Permalänk
Medlem

Jag hörde skillnad när jag gick från Xonar STX till O2+ODAC. Inte en natt och dag skillnad men det fanns en skillnad.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Hade du någon förstärkare/dac innan odac/o2? Själv hör jag knappt skillnad med min hegel dac och utan på mina fidelio x2. Är ung och har friska öron så borde också ha bra hörsel, jag antar att du använder flac eller lossless?

Körde med Xonar Essence STX.
Som personen ovan säger, inte natt och dag men tillräcklig skillnad för att lyfta fram små detaljer
Yes kör flac via foobar2k

Permalänk
Fyndjägare

Ny leksak. Blir svårt att gå och lägga sig ikväll.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Nu har min ODac combo kommit fram!
Har suttit och lyssnat i kanske en timme nu.

Hade ärligt talat inte förväntat mig att det skulle vara så stor skillnad från mitt Essence STX..
Haha

Vill typ gråta när jag hör hur vackert det låter när jag spelar The Division Bell av Pink Floyd, överdriver inte ens eftersom det är mitt favoritalbum.
Funderade på om det var placebo att jag hörde ännu fler detaljer som jag inte lagt märke till innan(eftersom jag ville att det skulle vara värt köpet), men det finns ingen chans att jag har missat dem så många gånger som jag spelat låtarna sen jag fick lurarna.

Ljudet känns mycket klarare, basen känns "punchigare" eller tajtare på något sätt.
Det känns även som att hörlurarna fick mycket mer "närvaro" i ljudet, kan verkligen avgöra när trummisen slår på cymbalen och stannar den.

Kan tyvärr inte beskriva i rena ljudtermer, kan bara konstatera att jag är väldigt nöjd med Shure 1540 + O2/ODac och skulle rekommendera de till alla som är intresserade av stängda lurar.

Komforten på lurarna är väldigt bra, otroligt lätta och öronkuddarna känns knappt att man har på sig.
Det enda negativa är som sagt huvudbandet som är delat, men känner inte det heller längre.

Schysst
Det är så det skall kännas när man tar i - få lite belöning med bästa skivan!

Jah - då får vi nog se om vi kan testa Shure 1540 någon dag helt enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ny leksak. Blir svårt att gå och lägga sig ikväll.
http://i.imgur.com/5Q76A1W.jpg

Ohhh shiny toy! Njut på du bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ny leksak. Blir svårt att gå och lägga sig ikväll.
http://i.imgur.com/5Q76A1W.jpg

Snyggt. Hur låter den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Snyggt. Hur låter den?

Skickades från m.sweclockers.com

Initialt kan vara den bästa DAC:en jag hört (nyinköpsglädjeplacebo ?), men den fick bara gå några timmar igår. Hörlursförstärkaren låter bra den med, inte lika köttig som min V200 utan lite mer slimmad och luftig a la Oppo HA-1. Men jag tror enheten behöver en del inspelning för att komma till rätt. Kombon med V200 (balanserat) lät riktigt bra.

Kul grej är att den har eller kommer ha (via ny firmware) ett nytt digitalfilter som ska vara anpassat för att styra upp jittret på streamingtjänster - SSM (Stable Streaming Mode) – A digital filter to optimize audio from streaming sites such as Spotify and Tidal.

Blir nog en hel del lyssning i helgen, hoppas på uselt väder.
Det är f.ö. denna Pulse Xfi jag har http://marketplace.lhlabs.com/products/pulse-xfi-dac-headphon...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Vad lyssnar alla på för musik? Jag lyssnar lite olika och kan säga att när det gäller rap så är det knappt skillnad på om jag lyssnar utan dac på spotify än om jag lyssar på foobar2k med dac. Men när jag lyssnar på mer akustisk musik eller rock så hör man större skillnader

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vad lyssnar alla på för musik? Jag lyssnar lite olika och kan säga att när det gäller rap så är det knappt skillnad på om jag lyssnar utan dac på spotify än om jag lyssar på foobar2k med dac. Men när jag lyssnar på mer akustisk musik eller rock så hör man större skillnader

Hemma via en Primare CD22+hegel h80+Kef r100, Queen, Don henley, Dire straits, trisha yearwood, tommas Ledin, first aid kit, Agnes, Ted Gärdestad, Sheryl Crow, Eagles, Timbuktu och dixie chicks.

Bärbart iPod Classic med beyerdynamic t70p och samma musik plus lite till. Fast då i AAC. Håller på att samla på mig lite cd skivor så har lite mer på iPod.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Vad lyssnar alla på för musik? Jag lyssnar lite olika och kan säga att när det gäller rap så är det knappt skillnad på om jag lyssnar utan dac på spotify än om jag lyssar på foobar2k med dac. Men när jag lyssnar på mer akustisk musik eller rock så hör man större skillnader

I Flac:
Pink Floyd, Guns N Roses, Skid Row,The Who, Nirvana + generellt 70/80tals rock
Ott, Reggae. Försöker hitta lite mer relax/chill musik att lyssna på i bra kvalité

Saknar dock en hel del hardstyle som jag brukar lyssna på, har inte hittat någon mix med bra kvalité än tyvärr.
Mina favoriter sedan innan i mobilen har jag bara lånat från youtube, och massa självstående hardstyle låtar blir sådär pga intro och outro i varje låt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hemma via en Primare CD22+hegel h80+Kef r100, Queen, Don henley, Dire straits, trisha yearwood, tommas Ledin, first aid kit, Agnes, Ted Gärdestad, Sheryl Crow, Eagles, Timbuktu och dixie chicks.

Bärbart iPod Classic med beyerdynamic t70p och samma musik plus lite till. Fast då i AAC. Håller på att samla på mig lite cd skivor så har lite mer på iPod.

Riktigt fint måste det låta, kvalite grejer upplever du att det är annorlunda bra ljud beroende på låt?
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NoToes:

I Flac:
Pink Floyd, Guns N Roses, Skid Row,The Who, Nirvana + generellt 70/80tals rock
Ott, Reggae. Försöker hitta lite mer relax/chill musik att lyssna på i bra kvalité

Saknar dock en hel del hardstyle som jag brukar lyssna på, har inte hittat någon mix med bra kvalité än tyvärr.
Mina favoriter sedan innan i mobilen har jag bara lånat från youtube, och massa självstående hardstyle låtar blir sådär pga intro och outro i varje låt.

Hört att ljud som ändras är oftast de akustiska, tex att set är mindre skillnad på hardstyle i flac och mp3 än blues i flac och mp3, hur upplever du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Hört att ljud som ändras är oftast de akustiska, tex att set är mindre skillnad på hardstyle i flac och mp3 än blues i flac och mp3, hur upplever du det?

Det är ofta Singer song writers som man knappt aldrig har hört innan som brukar spelas vid dyra demos. Dagens hårt datagjord musik så är det knappt lönt. Spelar man något som kan sjunga och spela instrument då kan man höra hur det förändras från ok till väldigt bra. Man hör nyanserna. Så klart kan även datagjord musik låta bra genom till exempel att du hör en fastare bas eller annat dylikt fast kanske inte lika enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är enklare att höra skillnaden på riktiga instrument och icke-modifierade röster för man vet hur det ska låta, åtminstone om man någon gång lyssnat på livemusik, speciellt unplugged. Jag har många musikaliskt begåvade kompisar så jag vet hur ett stort piano låter i verkliga livet. Jag vet hur en trombon låter, jag vet hur en fiol låter, jag vet hur en klarinett låter. Riktiga instrument har även ett brett spektrum av över och undertoner och lägger då högtalaren eller hörluren till egna sådana så kommer det helt klart låta annorlunda.

Datormusik däremot är lite "enklare" och har inte samma tonrikedom som riktiga instrument och man vet inte riktigt hur det ska låta egentligen så man har inget att jämföra med. Därför är det enklare att få datormusik att låta bra på billiga anläggningar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har aldrig hört LCD-2 men har däremot ett par HE-400i och dom är dom mörkaste lurarna jag har (LCD-XC, ATH-W1000X, HE-400i). Men jag gillar dom ändå. Ganska liten ljudbild för att vara öppna lurar dock. LCD-XC har betydligt större ljudbild.

Little Dot MK VI+ är också OTL. Men har ända tillräckligt med kräm för att driva lågohmiga lurar.

Hade både LCD 2 rev1 och rev2 ett tag. Blev smått galen i Rev1 således lyckades jag tycka det var vettigt skaffa Rev 2 Rev1 är lite mörkare kan absolut se varför många föredrar det. Även en själv ett tag nästan. Sedan hittade jag en billig Yamaha RDS-440 receiver och blev totalt blown away av Rev2an än mer.

Har en trafomatic Head One men är dålig på att använda den. Får inte riktigt samma dynamik men den är skön i mellanregistret :).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ohh, musik - Jösses - jag lyssnar på det mesta utom pop-musik och dans musik och radio skval.
Tycker det är mest prisvärda man kan hitta är CD-skivor från 80 talet till tidigt -90 tal.

Min favoritskiva för att kolla nya lurar med är Dire Straits - Making Movies. Intro låten, Tunnel of Love, är grym. Det andra som åker på är Nick Cave live at KRCW. En annan höjdare är Ghost of Tom Joad från High Hopes med galen gitarr från Tom Morello. Bas test brukar bli allt från System of Down till Metallica och Timbaland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Ohh, musik - Jösses - jag lyssnar på det mesta utom pop-musik och dans musik och radio skval.
Tycker det är mest prisvärda man kan hitta är CD-skivor från 80 talet till tidigt -90 tal.

Min favoritskiva för att kolla nya lurar med är Dire Straits - Making Movies. Intro låten, Tunnel of Love, är grym.

Finns med på best of skivan. Köpte skivan nyligen. Min favorit är mer money for nothing. Köpte en liten hög nyligen från CDON. Kommer låta ännu bättre nu när CD spelaren fick sig en ny nätkabel. Nice lyft med kabeln, lyfter basen och resten av musiken blir mer levande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Kommer låta ännu bättre nu när CD spelaren fick sig en ny nätkabel. Nice lyft med kabeln, lyfter basen och resten av musiken blir mer levande.

Är det verkligen så? Kan du PMa mig en vetenskaplig förklaring om hur det funkar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Är det verkligen så? Kan du PMa mig en vetenskaplig förklaring om hur det funkar?

Varför skall jag orka besvara det för. Lyssna själv istället är det enda jag kommer svara på din fråga.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Är det verkligen så? Kan du PMa mig en vetenskaplig förklaring om hur det funkar?

Du borde helt klart prova, jag bytte precis nätkabel till datorn och fick +38fps i csgo.
Nätkablar gör underverk!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Du borde helt klart prova, jag bytte precis nätkabel till datorn och fick +38fps i csgo.
Nätkablar gör underverk!

Åfan, kanske därför jag får oförklarligt låg fps i spel då. Måste vara min nätkabel som är undermålig. Man kanske skulla byta till en sån här http://www.furutech.com/2015/04/17/10766/

Hur stor prestandaökning tror du jag kan räkna med? Har en gammal i7 920 just nu men byter snart upp till en 4690k. Tror du ~40% är en rimlig siffra? Ökningen kanske är större också på min gamla 920 eftersom den drar mer ström än 4690k?

/sarcasm

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Åfan, kanske därför jag får oförklarligt låg fps i spel då. Måste vara min nätkabel som är undermålig. Man kanske skulla byta till en sån här http://www.furutech.com/2015/04/17/10766/

Hur stor prestandaökning tror du jag kan räkna med? Har en gammal i7 920 just nu men byter snart upp till en 4690k. Tror du ~40% är en rimlig siffra? Ökningen kanske är större också på min gamla 920 eftersom den drar mer ström än 4690k?

/sarcasm

Gör en /ignore istället, det är den enklaste och bästa approachen

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt fastnat för ljudet i hörlurar. När jag "finlyssnar" vill jag få en bild av att personen/bandet eller vad det nu är står framför mig på en scen och spelar, vill kunna "peka ut" de olika instrumenten. Den känslan har jag hittills aldrig riktigt fått i ett par hörlurar. Är det ens möjligt uppnå något liknande med hörlurar där elementen inte är framför dig utan riktade direkt mot dina öron?

Har ett par momentum over-ear för musik på resande fot som jag är mycket nöjd med sett till för vad de används för (iPhone + Spotify). Men för "finlyssning" saknar jag det där att "måla upp en scen" så att säga.

Tar gärna emot tips på lurar med ordentligt bred och djup ljudbild som jag borde lyssna på (priset är inte så viktigt till att börja med). Skulle vara kul att ha ett par "finlyssnings"-lurar som komplement till högtalarna men då måste jag hitta några som åtminstone kommer nära känslan av att lyssna med högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag har aldrig riktigt fastnat för ljudet i hörlurar. När jag "finlyssnar" vill jag få en bild av att personen/bandet eller vad det nu är står framför mig på en scen och spelar, vill kunna "peka ut" de olika instrumenten. Den känslan har jag hittills aldrig riktigt fått i ett par hörlurar. Är det ens möjligt uppnå något liknande med hörlurar där elementen inte är framför dig utan riktade direkt mot dina öron?

Har ett par momentum over-ear för musik på resande fot som jag är mycket nöjd med sett till för vad de används för (iPhone + Spotify). Men för "finlyssning" saknar jag det där att "måla upp en scen" så att säga.

Tar gärna emot tips på lurar med ordentligt bred och djup ljudbild som jag borde lyssna på (priset är inte så viktigt till att börja med). Skulle vara kul att ha ett par "finlyssnings"-lurar som komplement till högtalarna men då måste jag hitta några som åtminstone kommer nära känslan av att lyssna med högtalare.

Öppna lurar brukar ju kunna ha en större ljudbild än ett par slutna. Slutna lurar har en tendens att låta lite mer "instängda" än öppna. Tror att ett par öppna lurar för omkring 3000kr eller mer skulle kunna fungera. Vad har du för högtalare?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare