Permalänk
Medlem

Tror vives launch dag är på tisdag den 5te? någon på reddit hade nämnt att UPS hade fått instruktioner om att avvakta med leverans till den 5te.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Hur ser fästena ut som medföljer egentligen? Jag skulle kunna tänka mig att bara skruva upp dem för att slippa strula.

Jag håller tummarna för leverans i morrn... men det är väl för optimistiskt, blir nog tisdag.

Jag behöver förresten ladda upp med demon som ska övertyga en VÄLDIGT VR-skeptisk sambo... tips? Jag tänker Tilt Brush, The Blu, kanske något demo ur The Lab?

/hulle.

Sådana här är vad som följt med till devkits mm LÄNK

Sen för att övertyga sambon så kan det ju gå med tex Apollo 11 om hon gillar rymden eller om hon gillar att resa och se olika platser på vår jord så finns Realities.IO

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Har försökt få tag på HTC-supporten Sverige i en timme nu. Inget svar på Chatten. Fortfarande endast "You are currently at position number 1 in the queue"

Och i tele har jag nu köat i 30 minuter utan något svar. Jävla skitsupport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Har försökt få tag på HTC-supporten Sverige i en timme nu. Inget svar på Chatten. Fortfarande endast "You are currently at position number 1 in the queue"

Och i tele har jag nu köat i 30 minuter utan något svar. Jävla skitsupport.

Jag hade turen att ha stämt tid för uppringning av supporten i fredags för att jag sa att går inte betalningen igenom till nu så vill jag byta betalmetod men så hände all den här skiten.

Ni som har fått ordern felaktigt cancelerad, lägg en ny så att ni kan ge dem det nya ordernumret när ni kommer fram. Då eskalerar de iväg ärendet till någon som kan flytta den nya ordern fram i kön. Det är iaf vad jag fick göra.

Permalänk
Medlem

Har någon haft problem med Handelsbanken när pengarna ska dras? Är i andra omgången i April så är inte aktuellt ännu, men det börjar närma sig.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilken "omgång" man tillhör?
Har Handelsbanken och fick mitt mail som sa "Your order's being processed now" den 26:e mars och tycker att de borde höra av sig snart igen. Men, man blir lite nojig med allt prat om problem med transaktioner och förseningar.
Men är det inte dags ännu så är det ju inte så konstigt att inga pengar har dragits!

Permalänk
Medlem

Min står inte som cancelled. Jag fattar ingenting... Vad är det som händer?

HTC har inte ringt upp mig än.

Permalänk

Hur man vet vilken batch man tillhör.

@0lly:

Jag följde en instruktion från reddit: Reddit/r/Vive

Använd följande länk till HTC:s kundtjänst på nätet: HTC - Contact us

Knappa in ditt ordernummer och ange "Shipping Question" under "Please select a subject" och sedan "When will my order arrive?" under "More Specifically".

Du får då nästan omgående ett automatgenererat mejl som lite längre ner innehåller en rad som denna:

Product Name: VIVE Kit - April Shipment - Sweden - Part 2

I mitt fall är det Part 2 vilket ska innebära batch 2.

Permalänk
Medlem

Tack Fiddelius!
Då vet jag att även jag tillhör "Part 2"!

Skall försöka att bli av med denna hets och lugna mig lite då!

Permalänk
Medlem

Min Vive är del av April Shipment Part 1.

Digital River reserverade pengarna (Handelsbanken) den första April.
Sen dess har inget hänt. Inga mail, ingen förändring av ordern när jag kollat orderstatus.

Ett mail med detaljer hade varit trevligt. Som det är nu har jag ingen aning om när jag förväntas vara hemma och ta emot paketet. Tycker nog ändå att kommunikationen bör vara bättre mellan företag och kund i detta fall.

Jag har lurkat en del på reddit den senaste tiden och det verkar vara väldigt många som är påverkade av betalningsstrul. Folk verkar få olika information utav supporten också. Ett informativt meddelande från HTC i nuläget hade lugnat många tror jag.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Min Vive är del av April Shipment Part 1.

Digital River reserverade pengarna (Handelsbanken) den första April.
Sen dess har inget hänt. Inga mail, ingen förändring av ordern när jag kollat orderstatus.

Ett mail med detaljer hade varit trevligt. Som det är nu har jag ingen aning om när jag förväntas vara hemma och ta emot paketet. Tycker nog ändå att kommunikationen bör vara bättre mellan företag och kund i detta fall.

Jag har lurkat en del på reddit den senaste tiden och det verkar vara väldigt många som är påverkade av betalningsstrul. Folk verkar få olika information utav supporten också. Ett informativt meddelande från HTC i nuläget hade lugnat många tror jag.

På reddit skriver en del om problem med att banken kan neka betalningen. Var du tvungen att meddela Handelsbanken i förväg om transaktionen?

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

@fredde2: Jag behövde inte ringa till banken. Däremot så har jag mitt konto öppet för internetköp.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Undrar lite hur rep-känsliga linserna kommer vara, speciellt för oss med glasögon. Kan tänka mig att glasögonens metall-ramar som gnuggar mot Vivens plast-linser inte är helt bra.

Funderar på att införskaffa nån typ av tunt skärmskydd (plastfilm) till surfplattor eller liknande som man kan klippa till och klistra på linserna i Viven. Eller så kanske man oroar sig i onödan

Permalänk

Är det någon som fått tracking-info på mailen? Känns som det inte blir nån Vive idag.

Permalänk
Medlem

Jag spenderade hela gårdagen med att försöka få tag på HTC. De säger bara att deras Vive-team kommer att ringa upp mig. Vilket fortfarande inte har hänt (över 24h senare).

Jag har ingen information. Pengarna är reserverade på mitt konto(1:a april), jag har snackat med banken och de säger att allting är OK från deras sida, det är HTC som måste dra i det.

Jag har varken fått mail eller kontakt. Rätt jävla dåligt. Är det någon från Sverige som fått sin beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Jag spenderade hela gårdagen med att försöka få tag på HTC. De säger bara att deras Vive-team kommer att ringa upp mig. Vilket fortfarande inte har hänt (över 24h senare).

Jag har ingen information. Pengarna är reserverade på mitt konto(1:a april), jag har snackat med banken och de säger att allting är OK från deras sida, det är HTC som måste dra i det.

Jag har varken fått mail eller kontakt. Rätt jävla dåligt. Är det någon från Sverige som fått sin beställning?

Nej, samma här, pengarna reserverade 1:a april, men inget mer sen dess. Står att jag är i April Shipment Part 1 när jag frågade via HTC:s webformulär.

Permalänk
Medlem

@ORX:
Jag gjorde också formulärgrejen: Wave 1.
Jag fick order confirmation 8 minuter efter att de öppnade förhandsbokningen.

Permalänk
Medlem

Jag blev nyss uppringd av Vive-teamet.
De har fullt upp, det var tydligen väldigt många banker som inte klarade av dragningen.

Hon i luren sa att de reserverade pengarna kommer att dras inom en eller två dagar. Och när det händer så kommer de att skicka.

Hon verifierade att jag var i första batchen och skulle eskalera mitt ärende.

Jag räknar INTE med att få den denna vecka...

Permalänk
Medlem

@KaZZoA:

Ah lite surt, men väntade mig nästan att vi i Norden inte skulle ha högsta prio, så nästa vecka känns nog realistiskt.

Permalänk
Medlem

Hmmm. Märker att jag enbart kan logga på mitt konto hos htc med beställningsnunmer/lösenord. Försöker jag däremot logga på med min mailadress (för att kontrollera betalningsuppgifter) så står det att det är en ogiltig mailadress. Fungerar detta för er?

Permalänk
Skrivet av Jaw_B:

Hmmm. Märker att jag enbart kan logga på mitt konto hos htc med beställningsnunmer/lösenord. Försöker jag däremot logga på med min mailadress (för att kontrollera betalningsuppgifter) så står det att det är en ogiltig mailadress. Fungerar detta för er?

Nä, det är så för mig också.

Permalänk
Medlem

Verkar vara någon i Finland som betalat med Paypal och fått tracking-info nu. Vi som betalat med kontokort direkt verkar få vänta...

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått sin Vive än?

Permalänk
Medlem

Kan någon när ni får hem era Vive kolla om ni kan förlänga kabeln med tex en längre usb mellan dator och boxen?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget nytt.
Vad fan sysslar de med?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Fortfarande inget nytt.
Vad fan sysslar de med?...

Samma här. Tycker faktiskt det är riktigt dåligt av HTC.

Att de inte ens kan underrätta en vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nordeuropa känns som en lågprioriterad marknad just nu

edit: tråkigt nog säger HTC support bara "bokningen ser bra ut, pengarna är dragna, vänta bara på mejlet när den skickas", jaha, det var ju intetsägande

Permalänk
Medlem

@cfwin:
Har de verkligen dragit pengarna och inte bara reserverat?

Permalänk
Medlem

@KaZZoA: Jovisst, betalade med Paypal så pengarna drogs redan den 29:e

Permalänk
Medlem

Frågor & svar från HTC angående leveransen av Vive:

http://blog.htcvive.com/us/2016/04/vive-shipment-updates/

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE