Nintendo tillkännager spelkonsolen Switch

Permalänk
Medlem

Är det så att kontrollerna måste laddas? Är det detta som de gröna prickarna är till för? Många olika batterier kan göra enheten tyngre.

Är väldigt hypad men samtidigt rädd

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Är det så att kontrollerna måste laddas? Är det detta som de gröna prickarna är till för? Många olika batterier kan göra enheten tyngre.

https://pbs.twimg.com/profile_banners/5162861/1476972565/1500x500

Är väldigt hypad men samtidigt rädd

Indikator för kontroll 1 av maximalt 4 skulle jag tro. Ser likadant ut på Wiimote.

Det ser ut att bli en jäkla massa batterier dock... hoppas Samsung håller sig undan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Då förstår jag
Det gör dock mig ännu mera besviken då jag endast är intresserad av Pokémon-spelen. Den ser tyngre och otympligare ut än 3DS och verkar som sagt sakna touch.
Men som tur är det länge till nästa spel efter Sun och Moon så jag kanske hinner börja tycka att den är intressant

Med tanke på att ORAS (har ej testat Sun/Moon) knappt använder 3D-funktionen och andra-skärmen lätt kan ersättas av större skärm + menyer så blir det nog ganska lätt att skapa nästa "Switch-pokemon" utan att man behöver sakna något från 3DS-konsollerna.

Permalänk

Totalt ansvarslös med hunden XD

Permalänk
Medlem

Den verkar inte vara passivt kyld, om hålen på ovansidan är vad jag tror.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kamaon:

Den verkar inte vara passivt kyld, om hålen på ovansidan är vad jag tror.

Tidigare rykten talade om att den skulle bli kraftfullare i dockat läge. Om det sitter extrakretsar i dockningsstationen som då används eller om det, mer troligt i mitt tycke, innebär att SoC'en i Switch körs i ett högre prestandaläge dockad och då går från passivt till aktiv kylning.

Hur det ligger till borde nog klarna snart nog, är ju en rätt viktig och intressant punkt ändå.

Permalänk
Medlem

en surfplatta man kan spela med trådlösa kontroller och docka den till en TV via ett ställ.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att det förmodligen inte är Touchscreen. Eftersom dessa spel inte skulle fungare från soffan då?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Riktigt innovativt och häftigt, en blandning av nostalgi och framtiden.

Beror väl helt på vad för hårdvara som sitter i den.. men med tanke på priset så tvivlar jag att det blir något högpresterande direkt.

Skrivet av backspace:

@Swedish Berserk: https://blogs.nvidia.com/blog/2016/10/20/nintendo-switch/

"Nintendo Switch is powered by the performance of the custom Tegra processor. The high-efficiency scalable processor includes an NVIDIA GPU based on the same architecture as the world’s top-performing GeForce gaming graphics cards."

Vad nu det betyder mer exakt får vi nog vänta och se.

I smell GT 1020. En krets som är framtagen enbart för att man ska kunna använda kretsen och "GeForce gaming Graphics cards" i samma mening.

Skrivet av Mirialia:

Grymt härligt koncept som dom misslyckades med första gången, med Wiiu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ironiskt nog så är det nästan samma nackdelar med denna "konsol" som det är med Wii U.

Skrivet av kaput:

Det där kan bli riktigt jäkla bra. Om/när den hackas lär den väl dessutom bli en emulatorplattform av rang.

Då är det väl egentligen bara att hoppas på att man inte i vanlig Nintendo-ordning snålar med hårdvaran.

Prislappen ska tydligen ligga på runt 300 dollar. Alltså är chansen för snålhet "i vanlig Nintendo-ordning" väldigt överhängande.

Skrivet av Gender Bender:

Med tanke på att 99% av alla spel till smartphones suger så är jag jävligt intresserad av Switch. Att kunna spela bra spel på ett ergonomiskt sätt när man sitter på långa tåg/flygresor är hur underbart som helst. Givet köp för min del i alla fall

Om de nu inte revolutionerat batteriet så tvivlar jag att den räcker vid "Långa flygresor".

Skrivet av Mirialia:

Hårdvaruspecs är det minst intressanta för oss gamers.

Nintendo, visa oss spelen!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är just kraften i konsolen som håller borta de stora AAA tillverkarna.

Skrivet av THB:

Första enheten från Nintendo sedan NES som jag faktiskt kan tänka mig.
Och med Pascal under huven kan det faktiskt bli riktigt bra prestanda, skulle inte alls bli förvånad om den ligger mellan 1050 Ti och 1060.

Du överdrev inte lite du. Så du menar att ett handhållet system ska kunna kylas och hållas igång om kretsen i den drar mellan 75 och 90W? Och detta ska alltså även passivt kylas? Mhmm...

Skrivet av THB:

Vad har du fått 3W ifrån?
Det står inget om hur mycket den kommer att dra någonstans, och detta är ett specialgjort Tegra-chip just för denna enhet så det kommer att vara betydligt mer optimerat än 1050 Ti tex.

Det är långt ifrån omöjligt att enheten får en batteritid på några timmar och drar 15-20W eller eventuellt mer.

Sedan så är det inte bara en handhållen enhet utan även en stationär som du dockar och då kanske du även kan få tillgång till mer kraft.

Nog omöjligt för att Nvidia inte ska ha lyckats med det tidigare och att de skulle lyckas med det nu tvivlar jag starkt på. Framförallt när denna ska gå lös för 300 dollar och dessutom kunna kylas. Eller du kanske vill ha en Note 7 liknande pryl i handen? Finns inte en chans i hela... att Tegra kommer att prestera som ett GTX 1050Ti och ändå dra nog lite för att en handhållen maskin ska klara av att kyla den. Nvidia är inte trollkarlar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Handheld device + skyrim = nuff' said, I'll take it!

Permalänk
Datavetare

Ingen större vill-ha-känsla på denna för mig, men det hade inte Wii eller Wii-U heller och ändå köpte jag båda dessa. Risken är väl överhängande att det blir en Switch när Mario Kart och lite annat börjar ramla in.

Angående maskinvaran. GPU-mässigt lär ju denna i bästa fall hamna runt XBO nivå, svårt att se hur man kan få in speciellt mycket mer i den formfaktorn.

Däremot är det fullt möjligt att Switch matchar PS4Pro i CPU-kraft.

Är långt viktigare att konsolen får likvärdig CPU-kraft med Xbox och PS4 då det är relativt svårt (och därmed dyrt) att skala spel efter CPU-kraft. Att skala grafik är relativt lätt (och därmed relativt billigt).

En stor orsak till att 3:e-part släppte Wii-U var just att CPU-delen i den konsolen skiljer sig rätt mycket från de övriga, den var framförallt CPU-mässigt rätt mycket svagare jämfört med PS3/360 (som faktiskt inte ligger jättelångt efter PS4/XBO).

Så håller tummarna att man klämmer in fyra Cortex A72/A73 kärnor. Även i telefoner kan dessa klockas till 2,4-2,5 GHz och dessa har absolut högre IPC än Jaguar-kärnorna i PS4/XBO.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kanske en konsol man skulle kunna tänka sig att köpa mycket på grund av mobiliteten och Nintendo-spelen.. Sonys och Microsofts konsoler skulle jag aldrig köpa då jag föredrar att spela på PC.

Exakt samma tanke här. Trodde jag aldrig skulle bli intresserad utav en konsoll, senaste konsollen jag har haft är Sega Mega Drive och en Nintendo 8-bit som föräldrarna skaffat när jag var liten. Har aldrig sett någon anledning till att skaffa en konsoll från speciellt Sony eller Microsoft då jag har PC som gör allt och mycket mera men Nintendo Switch ser ut som en ypperlig komplimentering till PC:n främst för just mobiliteten och jag personligen har ett visst intresse just för vissa Nintendo spel (Pokemon, Zelda, Mario Kart men även många traditionella japanska RPG speltitlar som garanterat kommer hoppa på detta tåg och denna konsoll, den kommer ju funka riktigt bra till dem). Riktigt kul att se Squarenix och bl.a. Epic Games är med på noterna också.

Jag är även lite fascinerad av designen och lösningen med kontrollerna och allt, riktigt bra jobb har Nintendo gjort på den synpunkten, känns så smidig och "funktionsduglig".

EDIT: så får man förstås inte bortse dess potential till emulator platform / homebrew stuff.

Summa sumarum, jag är mäkta förvånad, jag hade ju inte ens tänkt tanken på att jag skulle ha lyft ett ögonbryn för "NX".

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Ingen större vill-ha-känsla på denna för mig, men det hade inte Wii eller Wii-U heller och ändå köpte jag båda dessa. Risken är väl överhängande att det blir en Switch när Mario Kart och lite annat börjar ramla in.

Angående maskinvaran. GPU-mässigt lär ju denna i bästa fall hamna runt XBO nivå, svårt att se hur man kan få inte speciellt mycket mer i den formfaktorn.

Däremot är det fullt möjligt att Switch matchar PS4Pro i CPU-kraft.

Är långt viktigare att konsolen får likvärdig CPU-kraft med Xbox och PS4 då det är relativt svårt (och därmed dyrt) att skala spel efter CPU-kraft. Att skala grafik är relativt lätt (och därmed relativt billigt).

En stor orsak till att 3:e-part släppte Wii-U var just att CPU-delen i den konsolen skiljer sig rätt mycket från de övriga, den var framförallt rätt mycket svagare än PS3/360 (som faktiskt inte ligger jättelångt efter PS4/XBO).

Så håller tummarna att man klämmer in fyra Cortex A72/A73 kärnor. Även i telefoner kan dessa klockas till 2,4-2,5 GHz och dessa har absolut högre IPC än Jaguar-kärnorna i PS4/XBO.

Då blir ju frågan direkt. Hur dyr är denna lösning? Det ryktas att den ska kosta 300 dollar.. vilket inte lämnar direkt högt i tak för högpresterande kretsar. Sedan är det ändå Nintendo vi snackar om här. De har alltid tagit ganska höga vinster när det kommer till produktionskostnad kontra slutpris. Om det har specialdesignats GPU-CPU kombo i form av Tegra... så kan det lika gärna betyda att de skurit ned på en hel del av kretsen och därför presterar den si så där. Visst det är spekulation men folk här inne verkar ta det som att "specialdesignad" = "Högpresterande". Kom ihåg att det ryktades även att PS4/Xbone skulle få specialdesignade kretsar av AMD.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Loleo:

Handheld device + skyrim = nuff' said, I'll take it!

Man får vara försiktig med Fus Ro Dah på när man spelar på tåget antar jag. Slutar väl med urspårning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Med tanke på att ORAS (har ej testat Sun/Moon) knappt använder 3D-funktionen och andra-skärmen lätt kan ersättas av större skärm + menyer så blir det nog ganska lätt att skapa nästa "Switch-pokemon" utan att man behöver sakna något från 3DS-konsollerna.

Sun/Moon finns inte ens ännu
Att gå tillbaka till konsolmenyer ala GBA skulle jag inte kalla bra ersättning, så jag håller inte med om lätt. T.ex. att organisera boxarna skulle vara mycket jobbigare utan pennan.
Men det är bara jag.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tumnus:

Då blir ju frågan direkt. Hur dyr är denna lösning? Det ryktas att den ska kosta 300 dollar.. vilket inte lämnar direkt högt i tak för högpresterande kretsar. Sedan är det ändå Nintendo vi snackar om här. De har alltid tagit ganska höga vinster när det kommer till produktionskostnad kontra slutpris. Om det har specialdesignats GPU-CPU kombo i form av Tegra... så kan det lika gärna betyda att de skurit ned på en hel del av kretsen och därför presterar den si så där. Visst det är spekulation men folk här inne verkar ta det som att "specialdesignad" = "Högpresterande". Kom ihåg att det ryktades även att PS4/Xbone skulle få specialdesignade kretsar av AMD.

I en modern telefon är ju kostnaden för systemkretsen normalt en väldigt liten del av BOM. Intels systemkretsar ansågs ju vara väl dyra och de låg runt $30 om jag kommer ihåg rätt. (En stor orsak att ingen kan konkurrera med Apple just nu är att de har en långt högre budget på sin systemkrets jämfört med vad de andra kan använda och ändå tjäna pengar).

Så säg att man siktar på en systemkrets någonstans $50-100, det ger en hel del möjlighet att tänja på gränserna i ARM-land. Gissar att saker som display inte alls är lika högupplöst och dyr i Switch som dagens telefoner. Enheten må vara liten för att vara en konsol, men den är rätt ordentligt mycket större än en telefon så det borde också sänka prislappen.

Och är inte kretsarna i PS4/XBO väldigt specialdesignade? PS4 fick finesser som GCN1.0 saknade (kom först i 1.1), XBO har integrerat eDRAM. Båda har en CPU/GPU-kombo som inte finns någon annanstans.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ser inte hur den ska rädda Nintendo ärligt talat, men jag kan ha fel.
Nintendos största problem idag är att majoriteten som köpte "Wii" är lattemorsor som idag spelar Candy Crush och kastar till ungarna paddan när de ska hålla käften i bilen.
Att de ska lägga ut X-antal tusen för en konsoll och 500kr spelet är ganska optimistiskt, när spelen till plattan är gratis.
"Hardcore gamers" som inte växte upp med Nintendo eller personer som jag som i princip bara uppskattade Nintendos 3e-part spel, så är nog Switch ganska ointressant.

Nintendo har i princip bränt alla broar till 3e-part utvecklare , inte ens EA har släppt ett Fifa spel på 3år till Wii U. Ändra några namn och lite statistik är knappast dyrt.

Men jag kan ha fel, ska dock sägas att jag som PC-spelare hellre köper Switch än Kryssboxen och Gamestation. Sannolikheten är dock noll...om inte spelen blir gratis;).

Permalänk
Avstängd

Vill ha det nya Zelda. undrar dock vad hårdvaran är, Aliasing är något Nintendo har lidit av i över ett årtioende.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Om man säger så här: Jag har redan en bra PC och streamer till soffan. T.ex NES Classic lockar mig mer än en Xbox One eller PS4 just nu. Jag tror att Switch gör detta också. Vill gärna ha något som man kan ta med sig + roliga enkla spel. Skiter i kraften eftersom jag redan har den. Ge mig ett pris på mellan 2000 SEK - 3000 SEK så är den såld direkt. Om det är runt 3500 SEK då beror det på min budget för tillfället. Kan nog inte motivera ett så mycket högre pris. Tyvärr! Vill ha billig spelglädje. 😊

Är lite sugen på att köpa en Shield men eftersom Switch är bärbar så kanske den konkurrerar ut just Shield. Skulle vara grymt om GeForce Now och Netflix fanns med på listan. Hur vet vi att t.ex inte Skyrim var en stream?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Ser inte hur den ska rädda Nintendo ärligt talat, men jag kan ha fel.
Nintendos största problem idag är att majoriteten som köpte "Wii" är lattemorsor som idag spelar Candy Crush och kastar till ungarna paddan när de ska hålla käften i bilen.
Att de ska lägga ut X-antal tusen för en konsoll och 500kr spelet är ganska optimistiskt, när spelen till plattan är gratis.
"Hardcore gamers" som inte växte upp med Nintendo eller personer som jag som i princip bara uppskattade Nintendos 3e-part spel, så är nog Switch ganska ointressant.

Nintendo har i princip bränt alla broar till 3e-part utvecklare , inte ens EA har släppt ett Fifa spel på 3år till Wii U. Ändra några namn och lite statistik är knappast dyrt.

Men jag kan ha fel, ska dock sägas att jag som PC-spelare hellre köper Switch än Kryssboxen och Gamestation. Sannolikheten är dock noll...om inte spelen blir gratis;).

Nintendo har fått stort stöd denna gång. Plattformen verkar ha tilltalat många stora utvecklare och studior:

505 Games
LEVEL-5 Inc.
Activision Publishing, Inc.
Marvelous Inc.
ARC SYSTEM WORKS Co., Ltd.
Maximum Games, LLC
ATLUS CO., LTD.
Nippon Ichi Software, Inc.
Audiokinetic Inc.
Parity Bit Inc.
Autodesk, Inc.
PlatinumGames Inc.
BANDAI NAMCO Entertainment Inc.
RAD Game Tools, Inc.
Bethesda
RecoChoku Co., Ltd.
CAPCOM CO., LTD.
SEGA Games Co., Ltd.
Codemasters®
Silicon Studio Corporation
CRI Middleware Co., Ltd.
Spike Chunsoft Co., Ltd.
DeNA Co., Ltd.
SQUARE ENIX CO., LTD.
Electronic Arts
Starbreeze Studios
Epic Games Inc.
Take-Two Interactive Software, Inc.
Firelight Technologies
Telltale Games
FromSoftware, Inc.
THQ Nordic
Frozenbyte
Tokyo RPG Factory Co., Ltd.
GameTrust
TT Games
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
UBISOFT
Gungho Online Entertainment, Inc.
Ubitus Inc.
HAMSTER Corporation
Unity Technologies, Inc.
Havok
Warner Bros. Interactive Entertainment
INTI CREATES CO., LTD.
Web Technology Corp
KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.

Och det är de som redan hoppat på, fler lär tillkomma.

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Ska bli intressant att se prestandan. Har i dagsläget både Wii U och N3DSXL. Tycker det är usel prestanda, inte ens FHD på N3DSXL och man känner att Wii U ligger långt bakom PS4/XBO och flera ljusår bakom PC.

Blir ett köp om man kan använda Wii U kontrollerna till denna. Och om det är 1080p på den bärbara.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Avstängd

Såg intressant ut, då jag själv vill ha en, framförallt handhållen med emulator.
Blir nog starkt denna, får se om det blir PRO-versionen: https://www.kickstarter.com/projects/smachteam/smach-z-the-ha..., då den är i görningen igen och har nått sitt kickstarter-mål, plus att eventuellt kunna leka runt med android i den bl a och blir väl mer en leksak

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, man kanske ska skaffa den. Det blir ju som att skaffa både en handhållen och en konsol samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Sun/Moon finns inte ens ännu
Att gå tillbaka till konsolmenyer ala GBA skulle jag inte kalla bra ersättning, så jag håller inte med om lätt. T.ex. att organisera boxarna skulle vara mycket jobbigare utan pennan.
Men det är bara jag.

Tyckte jag såg demon i eshop så trodde de släppt Sun/Moon i dagarna.

Du har rätt - organisera boxarna hade nytta av andra-skärmen. På rak arm kommer jag dock inte på mycket annat som utnyttjade den särskilt bra.

Skrivet av ramlösa:

Ser inte hur den ska rädda Nintendo ärligt talat, men jag kan ha fel.
Nintendos största problem idag är att majoriteten som köpte "Wii" är lattemorsor som idag spelar Candy Crush och kastar till ungarna paddan när de ska hålla käften i bilen.
Att de ska lägga ut X-antal tusen för en konsoll och 500kr spelet är ganska optimistiskt, när spelen till plattan är gratis.
"Hardcore gamers" som inte växte upp med Nintendo eller personer som jag som i princip bara uppskattade Nintendos 3e-part spel, så är nog Switch ganska ointressant.

Nintendo har i princip bränt alla broar till 3e-part utvecklare , inte ens EA har släppt ett Fifa spel på 3år till Wii U. Ändra några namn och lite statistik är knappast dyrt.

Men jag kan ha fel, ska dock sägas att jag som PC-spelare hellre köper Switch än Kryssboxen och Gamestation. Sannolikheten är dock noll...om inte spelen blir gratis;).

Är det "lattemorsor" som köpte alla 60 miljoner sålda 3DS?
Tror helt klart marknaden finns där. Sen om de lyckas nå den är en annan femma.

Permalänk
Medlem

zelda lockade mest men tycker Nintendo ska hålla sig till 2d för dom har aldrig haft prestandan för att skapa andra spel, tyvärr.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Klurar på om det inte kan vara så att något motsvarande "Geforce Now" används för att kunna lira Skyrim.
Iom att det kommer vara en Nvidia Tegra SOC så borde det vara möjligt.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

zelda lockade mest men tycker Nintendo ska hålla sig till 2d för dom har aldrig haft prestandan för att skapa andra spel, tyvärr.

Alltså ursäkta men Nintendo har gjort några av de mest revolutionerande 3D spelen någonsin. Star Fox, Super Mario 64 och Super Mario galaxy för att nämna några. Kommer fortfarande ihåg första gången man spelade super mario 64, det var första gången man verkligen upplevde "äkta" 3d och allt annat innan bara varit som att spela i en liten skokartong...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

@Dixon: Nvidia verkar stå för själva OS. Men samtidigt så skulle det förmodligen slå mot Nintendos egna spelförsäljning om det gick att streama. Fast de är iofs ensamma om de egna IP:n. Tredjepart kanske skulle bli upprörda?

Edit: skulle ju kunna vara, inkludera GeForce Now och få Tegra billigare? Microsoft Anywhere skulle få konkurens då.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Känns som detta kan bli något riktigt bra ändå

Permalänk
Datavetare
Skrivet av mudde:

Är det "lattemorsor" som köpte alla 60 miljoner sålda 3DS?
Tror helt klart marknaden finns där. Sen om de lyckas nå den är en annan femma.

Finns ju "lattefarsor" också, lattehållare är väl en av de få saker som är standardutrustning på barnvagnar nu för tiden... Går det även att klämma in de som fördrar cappuccino över latte så ökar man TAM lite till

För att vara lite seriös är det nog just frågan "vilka är de tänka köparna av Switch" som jag inte riktigt ser svaret på.

Som redan nämnts i tråden blir det ju svårt att ta betalt för spelen om de mentalt hamnar för nära mobilspelen.

Ser man det som en traditionell konsol blir ju värdet av att den är liten och strömsnål rätt lågt (även om det är väldigt trevligt med en tyst enhet).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer