Nintendo tillkännager spelkonsolen Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Om denna skulle ha stöd för Nvidias streaming, från datorer. DÅ kommer Nintendo göra pengar!
Vet inte hur bra Shield säljer, men skulle Switch ha stöd för detta kommer ju det inte gagna Nvidias försäljning av Shield's direkt...

Verkar som Nvidia lade ner utvecklingen av Shield Tablet 2 på grund av "business reasons" så tror inte att dem har några framtidsplaner för den.

Rätt Shield
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamaon:

Verkar som Nvidia lade ner utvecklingen av Shield 2 på grund av "business reasons" så tror inte att dem har några framtidsplaner för den.

Spännande!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Du kan ha rätt och jag fel: http://www.ign.com/articles/2016/10/20/nintendo-confirms-amii...

"The main function of the Nintendo Switch Dock is to provide an output to the TV, as well as charging and providing power to the system."

Möjligen att det också sitter en fläkt i den, men vi får se om något halvår eller när de nu vill prata hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk, jag hoppas att jag har fel dock! Nintendo behövs, de kan det där med bra spel!

Jag ser inte den stora mängden köpare utöver existerande Nintendo fans
Var passar den in? Vem är kunden?
- PC spelare gillar PC
- Konsolspelare väljer PS4/XBone
- Mobilspelare har redan Ipad/Iphone eller motsvarande Android.

Sedan är den största frågan hur kraftfull denna blir, blir det som med Wii U att den är för svag så många utvecklare dissar den? Jag tänker också på Nvidia Shield som inte blev något, iofs har Nintendo mycket starkare namn inom (bärbar) spelkonsol.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha Lego Super Mario.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Hade vatt nåt de! Kan se tidningsrubrikerna framför mig "Seriekrock i vattenrutchkana, 3 till sjukhus!" och sen en lång rant om hur farligt det är att spela och åka vattenrutchkana samtidigt

Får du in Pokemon där på något vis... jagade Lapras? Gyarados?

Skrivet av Kamaon:

Verkar som Nvidia lade ner utvecklingen av Shield 2 på grund av "business reasons" så tror inte att dem har några framtidsplaner för den.

Nvidias Shield-satsningar sålde vad jag förstått väldigt dåligt. Nvidia har haft svårt att sälja Tegra dessutom.

Jag var sugen på första Shield, den med handkontroll med inbyggd skärm. Men då den är låst till Nvidia-grafikkort så blev det aldrig något köp.

Skrivet av Petterk:

Möjligen att det också sitter en fläkt i den, men vi får se om något halvår eller när de nu vill prata hårdvara.

Dock släpps den ju inom ett halvår, mars 2017.

Får hoppas de berättar snart nog. Samt visar upp mer av spelen.

Skrivet av spda242:

Jag är skeptisk, jag hoppas att jag har fel dock! Nintendo behövs, de kan det där med bra spel!

Jag ser inte den stora mängden köpare utöver existerande Nintendo fans
Var passar den in? Vem är kunden?
- PC spelare gillar PC
- Konsolspelare väljer PS4/XBone
- Mobilspelare har redan Ipad/Iphone eller motsvarande Android.

Sedan är den största frågan hur kraftfull denna blir, blir det som med Wii U att den är för svag så många utvecklare dissar den? Jag tänker också på Nvidia Shield som inte blev något, iofs har Nintendo mycket starkare namn inom (bärbar) spelkonsol.

Jag tror du missar det viktigaste, de flesta spelare spelar för spelens skull. Inte hårdvaran de spelar på. Nu finns det ju de som mest verkar bry sig om specifikationer, finns en hel del i detta forum. Bra spel kommer sälja.

Att Switch är portabel kommer göra den lättsåld, spelutbudet kommer du inte hitta på någon iOS eller Android-produkt. Spelen vi ser på dessa är helt annorlunda och väldigt simpla. Angry Birds och Candy Crush Saga är nivån vi mest ser på dessa plattformar. Det finns undantag men de är få och nischade.

Skrivet av Vangen:

Jag skulle vilja ha Lego Super Mario.

Haha, ja det skulle nog sälja rätt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

@Kamaon: De har ju flera Shield: https://shield.nvidia.com/android-tv
Denna verkar kanon och har fått en hel del bra kritik: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3211336

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

@Kamaon: De har ju flera Shield: https://shield.nvidia.com/android-tv
Denna verkar kanon och har fått en hel del bra kritik: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3211336

Sättet dem släpper sina nya produkter med nya användningsområden utan att uppdatera dem gamla (Tegra 4/Portable) (Tegra K1/Tablet) (Tegra X1/Android TV) gör att jag glömmer att det finns mer än en Shield ibland
Vart riktigt sugen på en Shield Tablet men tillverkningsproblem och sedan rykten om en tvåa gjorde att jag avvaktade så länge att det blev en billig Windows x86 platta för mina streaming needs istället :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orisons:

@CC86: Till skillnad från PS4 och XboxOne exklusiva IPn som är det? Om man har en PC vilken annan konsol har fler exklusiva IPn än nintendo?

Du kan använda både Sonys och MS konsoler till annat samt att de får i princip alla spel som kommer till PC. Köper en Nintendo konsol gör man om man vill ha Nintendos IP. Det är det enda de har att komma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Säger sig självt att prestandan kommer vara urusel. Ställer mig högst tvivelaktig till idén att en läsplatta kommer kunna driva spel som skyrim i 1080p i acceptabel bildfrekvens samtidigt som den är konkurrenskraftig i pris.

Å andra sidan så är det ju ändå härligt att de inte försöker tvångsmata folk virtuell verklighet som alla andra aktörer.

Tja, grafiken på Playstation Vita såg väldigt bra ut fastän det bara var 960 × 544

Skrivet av Baxtex:

Är folk verkligen sugna på bärbara enheter i dessa smartphone tider? Jag orkar verkligen inte släpa på en enhet till som behövs laddas varje natt. Sen är inte Wii U ungefär samma sak redan?

Bärbara spelmaskiner är enormt stort i Japan och inte så tokigt i resten av världen heller.

Skrivet av kaput:

Det där kan bli riktigt jäkla bra. Om/när den hackas lär den väl dessutom bli en emulatorplattform av rang.

Då är det väl egentligen bara att hoppas på att man inte i vanlig Nintendo-ordning snålar med hårdvaran.

Nintendo snålar alltid med hårdvaran. Det är tillräckligt bra som gäller.

Skrivet av Orisons:

Jaha det här verkar ju lovande, tråkigt att vi inte fick veta något om hårdvaran dock. Undrar om denna kommer att i princip ersätta DS? Om man inte absolut måste ha två skärmar finns det ju ingen anledning att ha denna och en DS?
Någon annan som la märke till att det inte var ett spår av något viftande? Inga rörelsekontroller?
Om de nu bara kunde ge oss Hårdvaruspeccen, vad är det att hålla på om konsolen nu ska komma i mars!! Kom igen Nintendo!

Nintendo har hållit hårdvaruspecifikationer hemliga alltsedan Wii.

Skrivet av Orisons:

@Mirialia: Tycker nog att det är lite intressant än då, mycket av WII U s dåliga 3e parts stöd tror jag kommer från att den är så pass mycket sämre än konkurrenterna. Men i princip håller jag med dig. Är mest nyfiken nu på om dom kommer att lägga ned DS? Personligen tror jag det och jag hoppas att alla titlar som tidigare varit DS exklusiva släpps till Switch. Det finns många spel till DS som jag velat ha man aldrig spelat då jag inte äger någon bärbar konsol.

DS lär finnas kvar ett tag, precis som Gameboy Advance fanns kvar ett tag efter DS lanserades.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Gillar att man kan splittra kontrollen samt att man kan spela på plattan, men problemet här är att det hade gjort sig bäst för 2d spel som shovel knight och andra icke-krävande titlar.

Med tanke på hur krävande 3d-titlarna kommer att vara kommer dels batteritiden vara relativt kort och oklart gällande prestandan.

Exempelvis skulle nya NES-consolen göra sig svinbra i detta formatet. 20-30 inbyggda NES-spel som kräver lite prestanda.
Tänk om man kunde få 5-6h batteri och kunna lira battle-toads eller bubble bubble i co-op.

Grafiken ser rätt jäkla bra ut på Playstation Vita, speciellt i trippel-A-spelen, och den här lär inte var sämre. 3DS ser heller inte så tokigt ut med tanke på hur klen den är, Nintendo är riktiga optimeringskungar

Skrivet av Kamaon:

Den verkar inte vara passivt kyld, om hålen på ovansidan är vad jag tror.

Skrivet av anon5930:

Tidigare rykten talade om att den skulle bli kraftfullare i dockat läge. Om det sitter extrakretsar i dockningsstationen som då används eller om det, mer troligt i mitt tycke, innebär att SoC'en i Switch körs i ett högre prestandaläge dockad och då går från passivt till aktiv kylning.

Hur det ligger till borde nog klarna snart nog, är ju en rätt viktig och intressant punkt ändå.

Exakt så.
Om dockan följer med som standard så tror jag inte den innehåller några avancerade kretsar, utan mest en fläkt som blåser igenom några hål på Switch som därmed får aktiv kylning i dockningsläge och kan då gå upp i en högre prestandanivå.

Skrivet av ramlösa:

Ser inte hur den ska rädda Nintendo ärligt talat, men jag kan ha fel.
Nintendos största problem idag är att majoriteten som köpte "Wii" är lattemorsor som idag spelar Candy Crush och kastar till ungarna paddan när de ska hålla käften i bilen.
Att de ska lägga ut X-antal tusen för en konsoll och 500kr spelet är ganska optimistiskt, när spelen till plattan är gratis.
"Hardcore gamers" som inte växte upp med Nintendo eller personer som jag som i princip bara uppskattade Nintendos 3e-part spel, så är nog Switch ganska ointressant.

Nintendo har i princip bränt alla broar till 3e-part utvecklare , inte ens EA har släppt ett Fifa spel på 3år till Wii U. Ändra några namn och lite statistik är knappast dyrt.

Men jag kan ha fel, ska dock sägas att jag som PC-spelare hellre köper Switch än Kryssboxen och Gamestation. Sannolikheten är dock noll...om inte spelen blir gratis;).

Fast varför skulle inte NX kunna ersätta den där paddan till ungarna i bilen? Lär ju vara mycket phetare at ha en sån, alla ungar kommer tjata efter den. Att den enkelt går att koppla till TVn och expanderar därigenom ger ju ett mervärde.

Skrivet av anon5930:

Nintendo har fått stort stöd denna gång. Plattformen verkar ha tilltalat många stora utvecklare och studior:

505 Games
LEVEL-5 Inc.
Activision Publishing, Inc.
Marvelous Inc.
ARC SYSTEM WORKS Co., Ltd.
Maximum Games, LLC
ATLUS CO., LTD.
Nippon Ichi Software, Inc.
Audiokinetic Inc.
Parity Bit Inc.
Autodesk, Inc.
PlatinumGames Inc.
BANDAI NAMCO Entertainment Inc.
RAD Game Tools, Inc.
Bethesda
RecoChoku Co., Ltd.
CAPCOM CO., LTD.
SEGA Games Co., Ltd.
Codemasters®
Silicon Studio Corporation
CRI Middleware Co., Ltd.
Spike Chunsoft Co., Ltd.
DeNA Co., Ltd.
SQUARE ENIX CO., LTD.
Electronic Arts
Starbreeze Studios
Epic Games Inc.
Take-Two Interactive Software, Inc.
Firelight Technologies
Telltale Games
FromSoftware, Inc.
THQ Nordic
Frozenbyte
Tokyo RPG Factory Co., Ltd.
GameTrust
TT Games
GRASSHOPPER MANUFACTURE INC.
UBISOFT
Gungho Online Entertainment, Inc.
Ubitus Inc.
HAMSTER Corporation
Unity Technologies, Inc.
Havok
Warner Bros. Interactive Entertainment
INTI CREATES CO., LTD.
Web Technology Corp
KOEI TECMO GAMES CO., LTD.
Konami Digital Entertainment Co., Ltd.

Och det är de som redan hoppat på, fler lär tillkomma.

Jag noterar några saker:
Autodesk, wtf? Gör de utvecklingsverktyg då eller?
Grasshopper, yay!
Starbreeze, yay!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag är skeptisk, jag hoppas att jag har fel dock! Nintendo behövs, de kan det där med bra spel!

Jag ser inte den stora mängden köpare utöver existerande Nintendo fans
Var passar den in? Vem är kunden?
- PC spelare gillar PC
- Konsolspelare väljer PS4/XBone
- Mobilspelare har redan Ipad/Iphone eller motsvarande Android.

Grejen är den. Nintendos fans köper oftast endast Nintendo och de är redan en sjukt stor marknad. Vinner de nya kunder utöver detta är det bara en bonus. Om det nu är så att denna har stöd för Nvidias stream-funktion så kommer det dra kunder från PC-sidan då långt ifrån alla där är "hardcore-pc-masterrace" gamers som endast håller sig till PC.

Nintendos WiiU sålde inte jätte bra, men deras handhållna säljer som smör. Nu får folk en ny konsol med bättre prestanda än tidigare konsoler, alla storspel, ett jädra stöd från tredjepartsutvecklare + att konsolen går att "göra om" till en handhållen. Kanske det viktigaste av allt när det gäller smidighet, spel på flashminne (inga laddningstider) och inte skiva. Låter som ett vinnande koncept.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Shit! Skyrim är inte helt 100%

"We're happy to have had the opportunity to collaborate with Nintendo on the video. While we are not confirming any specific titles at this time, we are pleased to announce our partnership with Nintendo and support of the Switch. We look forward to revealing specific games and details in the future"

http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-10-20-nintendo-swi...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Är ingen konsolfantast längre men även trots detta ser jag detta som helt värdelöst...försöker Nintendo medvetet göra konsoler som leder till att utgivare skippar att utveckla till deras konsol eller? Porten till deras konsol kommer ju kräva för mycket handpåläggning sett till den potentiella försäljningen tänker jag mig spontant och kommer väl även denna gång helt överges av de flesta är vad jag ser i min spåkula i alla fall.

Beror visserligen på hur väl dess prestanda översätts mot One och PS4. Ligger den i nivå eller lite över dem så visst. Men ligger den efter dem så hej svejs till allt vad EAs, Ubisofts och Activisions spel heter, är helt säker på det.

Nintendos egna spel är bra förstås... Men de kan ju försöka designa sina konsolen så alla köpare inte måste köpa konkurrenternas konsoler för att kunna spela 90% av spelen? (taget ur luften men ni fattar min poäng).

Näe...Besviken helt enkelt. Vill se Nintendo slåss mot konkurrenterna på riktigt istället för att bara försöka återskapa succén Wii....Kanske inte är möjligt iofs så detta är kanske Nintendos sätt att helt enkelt kasta in handduken kanske? De kör helt sin egna grej och försöker inte ens bli ett alternativ till One o PS4 utan istället ett komplement till dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@hultron: Om du redan förbokat, så är den 3000 kr billigare här https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Shit! Skyrim är inte helt 100%

"We're happy to have had the opportunity to collaborate with Nintendo on the video. While we are not confirming any specific titles at this time, we are pleased to announce our partnership with Nintendo and support of the Switch. We look forward to revealing specific games and details in the future"

http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-10-20-nintendo-swi...

Så kan man tolka det. Men anledningen till att dom går ut och säger sådär är nog för att folk inte ska förvänta sig massa saker. Exempelvis ett nytt släpp av Fallout 4 osv. Skyrim "borde" ju vara ett säkert kort, med tanke på att det syns i trailern.
Kanske är det streamat med Nvidias teknik?

Skrivet av GGlucke:

@sickhouse: Om du redan förbokat, så är den 3000 kr billigare här https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Priserna stämmer ju inte i dagsläget. Såg att någon bokat för 9999kr i nått inlägg längre bak. Anledningen till det höga priset är ju för att företagen ska ha marginal. Man betalar ju inte 9999kr bara för att man förbokade det för det priset, butiken sänker åt dig vid släppdatum.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Många som skriver att de blir mörkrädda av att flera är skeptiska till Switch å säger att Nintendo kan sin shit med alla handhållna enheter de har.
Men ta å pausa lite en sekund. Kolla storleken, tjockleken å antagligen den höga vikten. Det blir nog ingen bra enhet för bärbart spelande. Har ni spelat wii U? kul i 15min sen byter man till de normala lätta kontrollerna jue. Ingen av mina vänner använder Wii U kontrollen frivilligt Hur många orkar hålla i sina ultra tunna surfplattor längre stund?

3ds å andra bärbara enheter e så framgånsrika för de e små å och lätta å man håller ofta dem nära sig, vilket blir intimt och på så sikt skapar varma/nostaliksa minnen när man spelar.

Ser inte att denna monsterplatta kommer bli mottaget eller använt på samma sätt som små handhållna enheter.

Detta är bara ett resultat på att Nintendo inte e 100 på vad de vill, Istället för att släppa en renodlad konsol + nån form av de dära kontrollerna för de flesta mobilerna samt en steam liknande app för miljontals av mobiler/plattor så släpper de något mellanting som varken är bra som hanhållen enhet eller en renodlad konsol. aja får hoppas att spelen blir bra.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Fast varför skulle inte NX kunna ersätta den där paddan till ungarna i bilen? Lär ju vara mycket phetare at ha en sån, alla ungar kommer tjata efter den. Att den enkelt går att koppla till TVn och expanderar därigenom ger ju ett mervärde.

Mycket möjligt, men skillnaden är att spel till plattan är gratis och gratis är jävligt gott när du har barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CC86:

Grattis Nintendo! Nu slog ni nytt personbästa. Trodde inte ni skulle kunna göra något sämre än Wii. Sista spiken i hårdvarukistan denna Switch. Så, i princip en Nvidia Shield med Nintendo branding med smartphone prestanda. Meeh!! Dags att de gör en Sega och ger upp hårdvaruutvecklingen helt. Det har gått utför hårdvarumässigt sedan SNES. De skulle kunna komm upp sig mjukvarumässigt om de slutade vara så envisa. Zelda, Metroid och Mario skulle säkerligen sälja guld om de släpptes till de övriga konsolerna. Men Nintendo vill väl inte ha våra pengar nog mycket. Hoppas det går så dåligt som jag tror det kommer göra, så kanske vi får se Zelda på nästa Playstation/Xbox.

Det de skulle kunnat göra här är att släppa kontrollerna som ett tillbehör till Android och iOS, och släppt spel på de plattformarna som fungerar tillsammans med kontrollerna och med stöd för Nintendos community och allt sånt.

Hahaha, det har inte precis gått dåligt för Nintendo bara för att du inte gillar't längre Wii var en megasuccé oavsett vad du tycker om den, och alla deras bärbara spelmaskiner har varit succéer.

Skrivet av Orisons:

@CC86: Till skillnad från PS4 och XboxOne exklusiva IPn som är det? Om man har en PC vilken annan konsol har fler exklusiva IPn än nintendo?

Sony har en del exklusiva spel. Naughty dog-spelen (Uncharted-serien, The last of us) Team Ico med kommande The last guardian (!!!) Quantic dream-spelen (Heavy rain, Beyond: two souls), Gran turismo, God of war
Finns en hel del https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Interactive_Entertainment#...

Microsoft håller väl på att slå ihop Xbox med Windows och göra Xbox till en Windows store-box.

Btw, snälla, använd citatfunktionen, man orkar inte bry sig om dina inlägg när du svarar någon med tagg för 15 inlägg sedan.

Skrivet av Kamaon:

Verkar som Nvidia lade ner utvecklingen av Shield Tablet 2 på grund av "business reasons" så tror inte att dem har några framtidsplaner för den.

Låter som att den anledningen stavas "Nintendo". Att de egna produkterna sålde dåligt var nog inget hinder direkt heller.

Skrivet av ramlösa:

Mycket möjligt, men skillnaden är att spel till plattan är gratis och gratis är jävligt gott när du har barn.

Kids vill inte ha gratis spel, de vill har Nintendo-spel, fattaru väl Sen är väl inte surfplattor billiga precis. Och man behöver ju inte köpa skitlaster med spel, det kan ju räcka med ett eller två. Högbudgetspel ger ju i regel mer, och har man flera kids kan de ju dela på en i bilen istället för att ha var sin

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är dags att byta ut den gamla sega game gear nu?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

För stor och bökig för att vara en bra bärbar konsol, för svag för att vara en bra stationär konsol.

Color me unimpressed.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Många som skriver att de blir mörkrädda av att flera är skeptiska till Switch å säger att Nintendo kan sin shit med alla handhållna enheter de har.
Men ta å pausa lite en sekund. Kolla storleken, tjockleken å antagligen den höga vikten. Det blir nog ingen bra enhet för bärbart spelande. Har ni spelat wii U? kul i 15min sen byter man till de normala lätta kontrollerna jue. Ingen av mina vänner använder Wii U kontrollen frivilligt Hur många orkar hålla i sina ultra tunna surfplattor längre stund?

3ds å andra bärbara enheter e så framgånsrika för de e små å och lätta å man håller ofta dem nära sig, vilket blir intimt och på så sikt skapar varma/nostaliksa minnen när man spelar.

Ser inte att denna monsterplatta kommer bli mottaget eller använt på samma sätt som små handhållna enheter.

Detta är bara ett resultat på att Nintendo inte e 100 på vad de vill, Istället för att släppa en renodlad konsol + nån form av de dära kontrollerna för de flesta mobilerna samt en steam liknande app för miljontals av mobiler/plattor så släpper de något mellanting som varken är bra som hanhållen enhet eller en renodlad konsol. aja får hoppas att spelen blir bra.

Jag tror snarare läget är som så att dom insett att det är extremt svårt att konkurrera med en "standardkonsol" bredvid xbox och playstation, och istället försöker göra en ny "wii"...
Ett nytt försök att skapa en marknad som inte konkurreras av dessa...

Jag hade faktiskt helst sett att Nintendo ger upp sina hårdvaruförsök och istället börjar släppa sina spel till ps4/xone.
Jag gillar flera av deras exklusiva spel, men inte nog för att motivera en extra enhet i hårdvaruträsket.

Permalänk
Avstängd

Nu är jag långt ifrån civilingenjör inom elteknik men:

Om NS innehåller exempelvis något från Pascal (eller kan det inte vara så om det nämns Tegra?) som är strömsnålare och effektivare än tidigare generation från Nvidia, och de använder kassetter vars läsare och dem tar mkt mindre plats än vad en romläsare skulle göra, så kan de använda en mindre fläkt och ändå få bättre prestanda än vad man kan tänka att de fick i WiiU?

Och med mindre ström som förbrukas och mer plats för annat så kan de använda ett större batteri och vips så får man längre speltid och förhoppningsvis bättre spelglädje tack vare stöd från fler tredjeparttillverkare tack vare bättre prestanda och lättare att koda till?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

@sickhouse: Om du redan förbokat, så är den 3000 kr billigare här https://www.inet.se/produkt/6609262/nintendo-switch#merinfo

Skrivet av Wh1spY:

Priserna stämmer ju inte i dagsläget. Såg att någon bokat för 9999kr i nått inlägg längre bak. Anledningen till det höga priset är ju för att företagen ska ha marginal. Man betalar ju inte 9999kr bara för att man förbokade det för det priset, butiken sänker åt dig vid släppdatum.

MediaMarkt sänker ytterliggare, 5990:-

(lyssna på Whi1spy)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av AplAy:

Nu är jag långt ifrån civilingenjör inom elteknik men:

Om NS innehåller exempelvis något från Pascal (eller kan det inte vara så om det nämns Tegra?) som är strömsnålare och effektivare än tidigare generation från Nvidia, och de använder kassetter vars läsare och dem tar mkt mindre plats än vad en romläsare skulle göra, så kan de använda en mindre fläkt och ändå få bättre prestanda än vad man kan tänka att de fick i WiiU?

Och med mindre ström som förbrukas och mer plats för annat så kan de använda ett större batteri och vips så får man längre speltid och förhoppningsvis bättre spelglädje tack vare stöd från fler tredjeparttillverkare tack vare bättre prestanda och lättare att koda till?

Switch kommer ha väsentligt bättre GPU-kraft jämfört med WiiU. Redan Maxwell baserade Tegra X1 är i praktiken runt dubbelt så snabb, frågan är snarare hur pass nära XboxOne man kan komma.

Det stora problemet med WiiU var inte GPU, det var CPU som tyvärr var märkbart klenare än PS3/360, något som rejält försvårade för spelutvecklarna.

Skulle bli väldigt förvånad om inte Switch matchar CPU-kraften hos PS4Pro. Jaguar är idag en gammal design som inte riktigt hänger med de bästa ARM-designerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

För min del så är det sämsta med Nintendo att de envisas med att regionskoda alla spel, jag vill kunna köpa både konsol och spel från andra ställen i världen. Nu ska jag till Hongkong precis efter att Switch släppts exempelvis, och jag skulle gärna köpa den där. Går det så kan det vara intressant, annars lär jag avvakta.

Konsolen som sådan är ett mycket intressant koncept, men det kräver också att själva enheten inte går sönder hur lätt som helst.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

Hahaha, det har inte precis gått dåligt för Nintendo bara för att du inte gillar't längre Wii var en megasuccé oavsett vad du tycker om den, och alla deras bärbara spelmaskiner har varit succéer.

Sony har en del exklusiva spel. Naughty dog-spelen (Uncharted-serien, The last of us) Team Ico med kommande The last guardian (!!!) Quantic dream-spelen (Heavy rain, Beyond: two souls), Gran turismo, God of war
Finns en hel del https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Interactive_Entertainment#...

Microsoft håller väl på att slå ihop Xbox med Windows och göra Xbox till en Windows store-box.

Btw, snälla, använd citatfunktionen, man orkar inte bry sig om dina inlägg när du svarar någon med tagg för 15 inlägg sedan.

Låter som att den anledningen stavas "Nintendo". Att de egna produkterna sålde dåligt var nog inget hinder direkt heller.

Kids vill inte ha gratis spel, de vill har Nintendo-spel, fattaru väl Sen är väl inte surfplattor billiga precis. Och man behöver ju inte köpa skitlaster med spel, det kan ju räcka med ett eller två. Högbudgetspel ger ju i regel mer, och har man flera kids kan de ju dela på en i bilen istället för att ha var sin

Nog vet jag att det sålt bra, men Wii, N3DS och Wii U suger extremt mycket för det.
Varför? Brist på vettiga spel, överpriser, dålig hårdvara och hemska operativsystem. Hårdvara och bra grafik är såklart inte allt men måste de lägga ribban så extremt lågt varje gång?

Deras gimmickar tillför för övrigt ingenting. Wii sålde bra för att de var "först" med "motion controlled gaming" och marknadsföringen lyckades hypa upp Wii, dock var utförandet uselt. Hur löste Nintendo det? De släppte motionplus till Wiimoten för att den skulle klara göra det den borde klarat från början, som dessutom kostade en hel del. Denna var dessutom ett krav i senare spel. Utan större ansträngning blev Wii med kringutrustning snabbt väldigt dyr. Mycket dyrare än PS3 och då var den ändå underlägsen hårdvarumässigt.
3D skärmen på 3DS är också exempel på en gimmick som gav Nintendo lite publicitet men som var en flopp i verkligheten. 3DS och New3DS skärmarna är dessutom plågsamt lågupplösta. Såpass att det stör spelandet.
Wii U kontrollen är väl lugnt en av deras värsta påhitt hittills. En gimmick som skall väcka intresse men som i verkligheten är värdelös. Dessutom hade Wii U hårdvara som just var likvärdig med 360 prestandamässigt, som de släpper ungefär i samma veva som PS4 och XboxOne. Duktigt. På tal om OS, jo samtliga maskiner har hemska GUIn. Japanerna har kanske en egen åsikt om vad som är bra UI design men jag vet inte, Sony har ju bäst UI så det är väl bara Nintendo.
Nintendo är lite som Samsung, hypar hårt med flashiga gimmickar, sen är grejorna plastigt skräp till överpriser med dåligt UI.

§1.5 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimicro:

Jag hoppas faktiskt många spel portas till Switch för det var faktiskt väldigt väldigt bra spel till Wii U som folk inte fick spela pga ingen ville köpa konsolen. Jag menar Smash Wii U och Mario Kart 8 var de bästa i serien, i mitt tycke. Är det Mario Kart 8 eller 9 vi ser? Debatten pågår. Splatoon 1 eller 2? Kan det vara så de lyckats porta många spel till release så folk kan spela? Det är inga dåliga spel, och de flyter på i 60fps! Känns tråkigt om de måste göra nya spel när de har bra. Sen jo, Mario såg nytt ut det verkar bra. Så det känns ändå positivt, jag är ändå överraskad folk verkar vara intresserade! Nintendo satsar fortfarande på local-play vilket är sällsynt idag då man måste ha konton och plustjänster till höger och vänster. Nintendo gjorde mig förvånad, oavsett grafik ser jag fram emot nya spel i Nintendos-serier. Helst ett nytt Xenoblade som jag tycker alla JRPG-fans måste spela igenom, kanske tom en remake?!

Det är såklart kul med local MP och Co-Op även fast dewt kan bli lite tajt med skärmutrymme (ännu en anldning att eftersträva högre upplösning) men skall man helt strunta i nätverksspel? Det tog Nintendo till slutet av 2012 att ordentligt stödja nätverksspel. Själv spelade jag Halo 2 och Battlefield på original Xbox år 2004 och SC online på PC redan i slutet av 90talet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Fast nu pratar jag inte om exclusives, utan om generiska titlar.
Dvs. Du behöver köra en ps4 för att spela unchartered, xbox för halo, men du ska inte behöva köpa en ps4/xbox för att spela far cry, fifa, COD etc om du redan äger en nintendo.

Vem bryr sig om prestandan? Spelutvecklarna. Eftersom wii är så otroligt svag har de inte kunnat utveckla spel från 3:e part när de gör spelen för xbox/ps4, så wii har stått utan många titlar pga dess bristfälliga prestanda. Samma sak riskerar att återupprepas igen, så i slutändan bör konsumenten bry sig om prestanda om man vill kunna spela fler titlar.

Exakt det jag menade. Så i slutändan köper man Nintendo konsoler endast för Nintendos IPn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

NBA och vad verkar vara Skyrim har visats upp. Många utgivare och utgivare har talat positivt om plattformen, det bör bli bättre än det varit på väldigt många år med andra ord.

Samtidigt talade sig många tredjepartare sig varma för Wii U och i det närmaste förrådde Nintendo redan vid lanseringen i samband med att PS4 och Xbox One avtäcktes så jag försöker hålla lite på mina hypenivåer. Men ja... ser fan lovande ut.

Hehe, iOS kanske?
De har nog någon egen lösning likt tidigare plattformar.

Är det någon ny Version av skyrim eller samma gamla som alla redan tröttnat på för länge sen?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

Exakt så.
Om dockan följer med som standard så tror jag inte den innehåller några avancerade kretsar, utan mest en fläkt som blåser igenom några hål på Switch som därmed får aktiv kylning i dockningsläge och kan då gå upp i en högre prestandanivå.

Jag noterar några saker:
Autodesk, wtf? Gör de utvecklingsverktyg då eller?
Grasshopper, yay!
Starbreeze, yay!

Precis, efter att ha läst runt lite mer så verkar dockningsstationen vara en just en dockningsstation för anslutning till TV och elnät för att ladda den. Sitter nog inga hjälpkretsar i dockan utan handlar nog snarare om olika prestandalägen förutsatt att Switch körs i ett snabbare läge dockad då. Men ventilationsöppningen talar för det, finns ingen anledning att ha något sådant annars då smuts kommer komma in den vägen.

Autodesk har middleware, exempelvis Maya. För de flesta är de väl fortfarande mest kända för deras CAD-mjukvaror, AutoCAD och Inventor. Flera av de som nämns utvecklar inte spel utan middleware och spelmotorer. Också en viktig punkt att dessa stöds vilket förenklar utveckling och portning av spel till plattformen.

Själv gillar jag speciellt att From Software nämns, Souls-spelen borde kunna dyka upp.

Skrivet av Zemlan:

Är ingen konsolfantast längre men även trots detta ser jag detta som helt värdelöst...försöker Nintendo medvetet göra konsoler som leder till att utgivare skippar att utveckla till deras konsol eller? Porten till deras konsol kommer ju kräva för mycket handpåläggning sett till den potentiella försäljningen tänker jag mig spontant och kommer väl även denna gång helt överges av de flesta är vad jag ser i min spåkula i alla fall.

Beror visserligen på hur väl dess prestanda översätts mot One och PS4. Ligger den i nivå eller lite över dem så visst. Men ligger den efter dem så hej svejs till allt vad EAs, Ubisofts och Activisions spel heter, är helt säker på det.

Nintendos egna spel är bra förstås... Men de kan ju försöka designa sina konsolen så alla köpare inte måste köpa konkurrenternas konsoler för att kunna spela 90% av spelen? (taget ur luften men ni fattar min poäng).

Näe...Besviken helt enkelt. Vill se Nintendo slåss mot konkurrenterna på riktigt istället för att bara försöka återskapa succén Wii....Kanske inte är möjligt iofs så detta är kanske Nintendos sätt att helt enkelt kasta in handduken kanske? De kör helt sin egna grej och försöker inte ens bli ett alternativ till One o PS4 utan istället ett komplement till dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag och andra har nämnt det flera gånger i tråden redan: Nintendo har redan fått ett, på senare år, ovanligt brett stöd av utvecklare och utgivare. Typ alla stora är redan på och många har redan pratat om vad de tycker om plattformen och vad de vill se lanserat till den.

Skrivet av GilbertG:

Hahaha, det har inte precis gått dåligt för Nintendo bara för att du inte gillar't längre Wii var en megasuccé oavsett vad du tycker om den, och alla deras bärbara spelmaskiner har varit succéer.

Sony har en del exklusiva spel. Naughty dog-spelen (Uncharted-serien, The last of us) Team Ico med kommande The last guardian (!!!) Quantic dream-spelen (Heavy rain, Beyond: two souls), Gran turismo, God of war
Finns en hel del https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Interactive_Entertainment#...

Det finns ju fortfarande folk som inbillar sig att 3DS säljer dåligt. I verkligheten gör den fortfarande riktigt bra ifrån sig trots dess ålder. Och Nintendos ekonomi är ju välkänt bra också, trots att Wii U och delvis Wii inte sålt som förväntat. Wii försäljningen avtog ganska snabbt och Nintendo var troligen tvungen att få ut Wii U tidigare än tänkt. Har för mig det var ungefär ett år som försäljningen var snudd på död och inkomster kom från DS och 3DS-försäljningen.

Ärligt talat så är det rätt dåligt med nya exklusiva titlar till PS4. Mycket är ju just remasters och sådant som fortfarande inte lanserats. Intressant dock om The Last Guardian faktiskt släpps nu, min PS3 köptes för 8 år sedan då Sony ljög om att både det spelet och Gran Turismo 5 skulle lanseras inom kort. Hahahaha!

Uncharted 4 var riktigt bra dock. Tror det blev tre eller fyra genomspelningar totalt, en eller två av dessa för cheevos. Var rätt nära att missa den där som krävde att man spelade igenom på max 6 timmar eller något.