Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hareboll:

Någon som vet vart man kan inskaffa billigt Wii U? Tänkte köpa Smash bros till det.

Toys R Us sålde väl ett Wii U för 1600 inklusive ett spel för någon månad sen?

Inget erbjudande som finns nu... Men ger ändå en indikation var det kan hamna prismässigt vid nästa kampanj.

Rekommenderar dig att gå in på Prisjakt och trycka på bevaka pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Måhända att det kommer något bra pris på Black Friday, men har för mig att Nintendo inte brukar prisdumpa sina produkter så väldigt mycket.

Aa, tänkte vänta på black friday

Skrivet av PlogarN97:

Toys R Us sålde väl ett Wii U för 1600 inklusive ett spel för någon månad sen?

Inget erbjudande som finns nu... Men ger ändå en indikation var det kan hamna prismässigt vid nästa kampanj.

Rekommenderar dig att gå in på Prisjakt och trycka på bevaka pris.

Har sett tidigare på dagens fynd tråden att det har hänt att Wii u + 2 spel har hamnat på 1999kr, det billigaste just nu för endast konsolen kostar ju 1999kr på gamestop. annars runt 2500-3000 ink spel

Visa signatur

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 | CPU: i7 6700K | MB: Asus Strix Z270H Gaming/K1 | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | PSU: OCZ ModXStream PRO 700W | CPU-Kylning: Noctua NH-D15 | Skärm: BenQ XL2411Z 144Hz | Chassi: Fractal Design Define R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Toys R Us sålde väl ett Wii U för 1600 inklusive ett spel för någon månad sen?

Inget erbjudande som finns nu... Men ger ändå en indikation var det kan hamna prismässigt vid nästa kampanj.

Rekommenderar dig att gå in på Prisjakt och trycka på bevaka pris.

Jag knep ett sådant Wii-U. Det var med Mario Maker. 1679.30:- fick jag ge.
Jag frågade även Toys'R'Us varför det låga priset, och dom svarade att det var en utgående modell och den skulle sluta säljas.

Dagen efter var priset normalt och dom säljer än idag Wii-U till original pris. Så det var 100% ett misstag från deras sida, som jag såklart är mycket glad över

Citat:

Hej Max,

Tack för ditt mail.

Joakim heter jag och vill informera er om att Wii u (Super Mario) är en utgående vara från vårt sortiment. Därav det rabatterade priset och den begränsade tillgången av dessa. För tillfället så finns det 12 stycken att beställa, så jag rekommenderar dig redan nu att göra en beställning på webbshoppen om du vill ha denna.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Man behöver köpa till både ljudkort & nätverkskort, då det inbyggda är lågbudget samt saknar optiskt ljudutgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Man behöver köpa till både ljudkort & nätverkskort, då det inbyggda är lågbudget samt saknar optiskt ljudutgång.

Jaså! Det förklarar det låga priset. Tack för upplysningen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Jaså! Det förklarar det låga priset. Tack för upplysningen.

Sanning med modifikation. Prissänkningens storlek beror nog även på de annalkande Z270-brädorna.

Mina personliga favoriter från Z170-serien:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3266688,3517748,3266672,...

Permalänk
Inaktiv

Värt att tänka på är att det både är FTW och SC-kort som lider av EVGA's problem. Dessa kort är troligen inte fixade.

I övrigt bra pris men tål att nämnas.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Värt att tänka på är att det både är FTW och SC-kort som lider av EVGA's problem. Dessa kort är troligen inte fixade.

I övrigt bra pris men tål att nämnas.

Kan du nämna vad det är för problem? Hade varit tacksam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Kan du nämna vad det är för problem? Hade varit tacksam.

Problem att hålla nere temperaturerna på VRM (spänningsdelen) pga. avsaknaden av thermal pads, se nyhetstrådarna EVGA Geforce GTX 1070 och GTX 1080 dras med värmeproblem och
EVGA förbereder BIOS-uppdatering för att åtgärda värmeproblem med grafikkort.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@anon5930: Fel. SC och FTW använder referens PCB medan ACX 3.0 inte gör det. Är bara ACX 3.0 som lider av problemet.

EDIT: Var för snabb på bollen FTW lider även av problemen. Det jag skrev om SC stämmer dock.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärm: Acer 27" XB270H 144hz Nätagg: Seasonic s12ii 620w

Permalänk
Skrivet av Tystochlugn:

@anders190: Fel. SC och FTW använder referens PCB medan ACX 3.0 inte gör det. Är bara ACX 3.0 som lider av problemet.

Så då ska man helt enkelt undvika kortet som Netonnet säljer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flexiblus:

Kan du nämna vad det är för problem? Hade varit tacksam.

@Kent var snabbare ser jag.

Skrivet av Tystochlugn:

@anders190: Fel. SC och FTW använder referens PCB medan ACX 3.0 inte gör det. Är bara ACX 3.0 som lider av problemet.

Njä: http://www.guru3d.com/news-story/evga-gtx-10701080-cards-almo...

"Q. If my Graphics Card is not an ACX 3.0 design is it affected?
A. No, all other GPUs sold by EVGA including Founders Edition, Blower type, HYBRID, and HYDRO COPPER editions are unaffected."

Alltså, enligt EVGA så är kortet drabbat om ACX 3.0-kylningen används då det är kylningen som är felaktig.

Skrivet av Flexiblus:

Så då ska man helt enkelt undvika kortet som Netonnet säljer?

Med värmekuddar och BIOS-uppdateringen bör det inte vara något problem med kortet. Utan dessa kan det bli problem, finns trots allt folk som har fått sina kort förstörda pga problemet. Själv var jag nära att köpa just ett EVGA GTX 1070 SC-kort men blev osäker exakt vilka kort det gällde och valde Gainwards Phoenix GS istället. Trevligt kort även om jag föredrar EVGA som märke av de båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Så då ska man helt enkelt undvika kortet som Netonnet säljer?

Problemet ska enligt EVGA vara åtgärdat på kort tillverkade efter första november (?) så om du handlar i butik kan du alltid kika på kartongen och se efter när den är tillverkad.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Jag knep ett sådant Wii-U. Det var med Mario Maker. 1679.30:- fick jag ge.
Jag frågade även Toys'R'Us varför det låga priset, och dom svarade att det var en utgående modell och den skulle sluta säljas.

Dagen efter var priset normalt och dom säljer än idag Wii-U till original pris. Så det var 100% ett misstag från deras sida, som jag såklart är mycket glad över

Wii U har gått ned till 1679:- två gånger hos Toys'R'Us innan, så jag tvivlar på att det var ett prisfel.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Skrivet av ågren:

Problemet ska enligt EVGA vara åtgärdat på kort tillverkade efter första november (?) så om du handlar i butik kan du alltid kika på kartongen och se efter när den är tillverkad.

Ok, ska kontrollera om kortet är tillverkad efter 1 november. Är det inte det så köper jag inte kortet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flexiblus:

Ok, ska kontrollera om kortet är tillverkad efter 1 november. Är det inte det så köper jag inte kortet.

Så länge kortet är nytt och oanvänt så bör det inte göra något om den tillverkats innan november. Det du får göra isåfall är att flasha kortet så att kylningen blir aggressivare för att försöka kyla PWM lite bättre samt gå in på EVGA och se till så att de skickar ut kylkuddar. Vilket förvisso är en hel del jobb men om du ändå känner dig sugen på kortet så bör dessa gå lika bra. Men uppdaterar man inte BIOS eller fixar kylningen så finns det risk att kortet skadas. Personligen tycker jag att EVGA skulle ha dragit in alla berörda kort och åtgärdat felen. Mycket snyggare lösning.

Annars så skulle jag föreslå Palits Jetstream-kort för 4399kr: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3731444
Kylaren är riktigt fet, jag har en sån fast annan kåpa på mitt Gainward Phoenix-kort. Gainward och Palit ägs av samma företag, PC Partner för övrigt. Kortet tar nästan tre kortplatser så värt att tänka på. Nära på att jag fick in mitt Phoenix-kort i min mATX-baserade dator.

Jetstream är billigast med denna kylare, sedan finns även Gamerock från Palit samt Super-varianter av bägge modeller. Sedan har Gainward deras Phoenix-kort med samma kylare men annan kåpa:

Från Gainward är det Phoneix, Phoenix GS (Golden Sample) samt Phenix GLH (Goes Like Hell) som använder kylaren. Kostar något mer men finns också hos fler säljare.

Sedan finns det drösvis av andra kort att välja på. Vad som fick mig att intressera mig för Palit och i slutändan Gainward istället för EVGA var just att korten kom med en rejäl kylare.

EDIT: Så här ser själva kylaren ut. Observera VRM-kylningen till vänster (långa remsan): http://www.vortez.net/articles_pages/gainward_gtx_1070_phoeni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ok, ska kontrollera om kortet är tillverkad efter 1 november. Är det inte det så köper jag inte kortet.

Jag vet inte vad de har åtgärdat men det kan vara bra att veta att det är EVGA själva som påstår det. Enligt artikeln här på Swelockers låter det som att de bara har en nyare BIOS-version vilket innebär att de fortfarande lider av problem med överhettning då de vad jag förstår fortfarande saknar värmekuddarna.

Skrivet av anon5930:

Så länge kortet är nytt och oanvänt så bör det inte göra något om den tillverkats innan november. Det du får göra isåfall är att flasha kortet så att kylningen blir aggressivare för att försöka kyla PWM lite bättre samt gå in på EVGA och se till så att de skickar ut kylkuddar. Vilket förvisso är en hel del jobb men om du ändå känner dig sugen på kortet så bör dessa gå lika bra. Men uppdaterar man inte BIOS eller fixar kylningen så finns det risk att kortet skadas. Personligen tycker jag att EVGA skulle ha dragit in alla berörda kort och åtgärdat felen. Mycket snyggare lösning.

Vad gör BIOS-uppdateringen? Ökar den bara hastigheten på fläktarna, vilket i så fall borde innebära högre ljudnivå? Många rekommenderar Palit och de verkar prestera riktigt bra men det kan vara bra att veta att de bara erbjuder två års garanti till skillnad från i stort sett alla andra tillverkare som erbjuder tre år.

De var väldigt prisvärda när alla andra kort låg minst en tusenlapp högre i pris men nu när priserna har börjat jämna ut sig vet jag inte riktigt om de är ett lika bra köp. Men det är ju en smaksak och man får själv ta ställning till vad man värdesätter hos ett grafikkort. Själv har jag ett MSI Gaming X som jag är jättenöjd med men de flesta korten är ganska snarlika och du blir nog nöjd oavsett vilket märke du väljer.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag vet inte vad de har åtgärdat men det kan vara bra att veta att det är EVGA själva som påstår det. Enligt artikeln här på Swelockers låter det som att de bara har en nyare BIOS-version vilket innebär att de fortfarande lider av problem med överhettning då de vad jag förstår fortfarande saknar värmekuddarna.
Vad gör BIOS-uppdateringen? Ökar den bara hastigheten på fläktarna, vilket i så fall borde innebära högre ljudnivå? Många rekommenderar Palit och de verkar prestera riktigt bra men det kan vara bra att veta att de bara erbjuder två års garanti till skillnad från i stort sett alla andra tillverkare som erbjuder tre år.

De var väldigt prisvärda när alla andra kort låg minst en tusenlapp högre i pris men nu när priserna har börjat jämna ut sig vet jag inte riktigt om de är ett lika bra köp. Men det är ju en smaksak och man får själv ta ställning till vad man värdesätter hos ett grafikkort. Själv har jag ett MSI Gaming X som jag är jättenöjd med men de flesta korten är ganska snarlika och du blir nog nöjd oavsett vilket märke du väljer.

BIOS-uppdateringen ska öka fläkthastigheterna, det är vad jag förstått enda skillnaden. Och troligen ingen fullständig lösning då fläktarna sitter på fel sida av PCB't. Vilket även innebär högre ljudnivå.

Bra att du nämner garanti-tiden, är lika med Gainward ser jag nu. Vår Svenska konsumenträtt bör göra det till ett mindre problem men fortfarande bra att det nämns med förstås.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt läsa denna recension på 55" versionen av LG 60UH770V innan köp. Priset kanske verkar bra med tanke på prissänkningen, men TVn är inte så mycket hurra över som vanligt när det gäller LG förutom deras OLED.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/55uh770v-201610064369.htm

Permalänk
Skrivet av altair4:

Kan vara värt läsa denna recension på 55" versionen av LG 60UH770V innan köp. Priset kanske verkar bra med tanke på prissänkningen, men TVn är inte så mycket hurra över som vanligt när det gäller LG förutom deras OLED.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/55uh770v-201610064369.htm

Är den inte så fet som man kan tro alltså?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Är den inte så fet som man kan tro alltså?

Tycker det är lite fult att den enda andra serriösa butiken som har den i lager är NetOnNet... Och det är samma ägare...¨

Fram till att någon visar en review som visar att denna är fantastisk och värd 20 000 så klassar jag detta "fynd" som ett "dustinfynd".

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tycker det är lite fult att den enda andra serriösa butiken som har den i lager är NetOnNet... Och det är samma ägare...¨

Fram till att någon visar en review som visar att denna är fantastisk och värd 20 000 så klassar jag detta "fynd" som ett "dustinfynd".

Telemekano är väldigt seriös butik.

Med tanke på att så få butiker säljer TVn så kan det röra sig om gråimport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

skaffa fastpris med Comviq och få en Samsung Galaxy J3, 2 mån bind.
https://www.comviq.se/julklapp

Tre har väldigt bra kampanj också just nu på Samsung Galaxy S7 samt Xperia X
https://www.tre.se/privat/handla/erbjudanden/galaxy-s7/

"2 måndader"

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Telemekano är väldigt seriös butik.

Med tanke på att så få butiker säljer TVn så kan det röra sig om gråimport.

Gråimport?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

"2 måndader"

12 månader?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

"2 måndader"

Skrivet av Bogey:

12 månader?

ja exakt, skulle stå 12 månader. ska ändra det nu.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Gråimport?

"Gråimport" även ibland kallad parallellimport eller fulimport.

Gråimport kallas det när företag importerar produkter till Sverige utan att gå via den officiella distributören/importören i landet. Företagen tjänar på detta ekonomiskt eftersom de då kan köpa produkterna till ett lägre pris. Ofta blir priset ut till konsument också något lägre, vilket lockar oss att handla.

Nackdelen är att dessa egenimporterade produkter ofta inte omfattas av tillverkarens garantier och regionala supportavtal. Istället blir konsumenten hänvisad till det land där företaget som importerat produkten köpt den. Dessutom gäller inte de svenska garantierna utan det är garantierna i ursprungslandet som det måste tas hänsyn till.

Vissa svenska företag försöker dölja denna brist på säkerhet genom att själva erbjuda ett (extra) års garanti på produkten. Detta kan ibland vara tillräckligt men det finns situationer då det kan gå helt fel.

Det finns två olika typer av gråimport, det finns en laglig gråimport och det finns en olaglig gråimport, de flesta svenska företag gör det till största del lagligt.

Läs mer:
http://it24.idg.se/2.2275/1.221605/det-har-ar-graimport
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1031933-problem-med-tv-...
http://www.fulimport.se/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

ja exakt, skulle stå 12 månader. ska ändra det nu.

Någon som vet om det fungerar med student/senior abb 'a 145:-/mån
? Tänkte svärfarsan skulle bli glad över ny tele.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Tjena,

Nu har jag mer kött på benen. Här kommer hela transparenta förklaringen! - Skumma ner till sista raden om ni inte orkar läsa!

Inköparen beställde x antal Star Wars 3D av Disney. När ordern landar på lagret så innehåller den Collectors Edition istället för vanliga versionen! Vi blev givetvis väldigt glada eftersom denna är klart mycket mer eftertraktad! Vi lägger den i annons och fördelar ut x antal till varuhusen enligt produktchefens forecast.

Annonsen startar och försäljningen går väldigt bra. Internet-lagret sinar och vi beställer in fler. Dock får vi denna gången vanliga 3D-versionen och det är här någon gör ett fatalt fel. Man är alldeles för sen på att uppdatera annonseringen och därmed får kunderna fel produkt enligt vad vi annonserar.. Butikerna som som fick produkter från den första leveransen har dock rätt utgåva.

Här har vi helt klart gjort helt fel och har varit alldeles för dåliga i kommunikationen intern också. Hemsk ledsen för det!
Jag har dragit igång en virvelvind både här, men även nordiskt så vi inte upprepar detta misstaget. Vi kommer även att informera kundtjänsten.

Ni som köpt Force awakens, men inte fått rätt utgåva får gärna kontakta mig via PM, så löser jag det!

EDIT: Har bett mina kollegor att söka upp kunderna som fått fel utgåva också, så vi får det tillrättat även om man inte sett detta inlägget på swec.

//Alex

Hej Alex,

Hur går det med mitt ärende? Du lovade att undersöka det via PM men det har gått över en vecka utan någon update.

Någon annan som har fått hjälp med sin "felaktiga" version av filmen?

Permalänk
Elgiganten

@Trackmaster: Tjena,

Jag försöker hjälpa alla så fort som möjligt i turordning. Ingen är glömd!
Har lokaliserat en box till dig och väntar bara på bekräftelse att butiken skickar.

/Alex

Visa signatur