Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Dang!!! FH3 är uppe på 599:- jäkla skit att man missa

Hoppas du såg att Forza Motorsport 3 var nere på 299kr nu: http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-e...

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=nUNIgja6RYg

Tjena grabbar o tjejer! Slog äntligen till på ett Xbox nu under Black friday efter, vad det känns som, flera års väntan på en slimvariant. Dock blev jag gruvligt besviken när jag startade igång den och den lät som en symaskin/skrivmaskin likt denna i klippet ovan. Otroligt störande ljud som inte kan jämföras med ett vanligt fläktljud. Verkar många som har samma problem. Någon här som upplevt samma fenomen och hur gick ni tillväga i sådana fall? Byta ut den i butik eller pengarna tillbaka?

Mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Songless:

https://www.youtube.com/watch?v=nUNIgja6RYg

Tjena grabbar o tjejer! Slog äntligen till på ett Xbox nu under Black friday efter, vad det känns som, flera års väntan på en slimvariant. Dock blev jag gruvligt besviken när jag startade igång den och den lät som en symaskin/skrivmaskin likt denna i klippet ovan. Otroligt störande ljud som inte kan jämföras med ett vanligt fläktljud. Verkar många som har samma problem. Någon här som upplevt samma fenomen och hur gick ni tillväga i sådana fall? Byta ut den i butik eller pengarna tillbaka?

Mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Min låter ungefär också sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Min låter ungefär också sådär.

När köpte du den? Var det direkt ur kartong?

Permalänk
Skrivet av Songless:

När köpte du den? Var det direkt ur kartong?

Köpte den för cirka en vecka sedan. Helt ny Minecraft bundle. Min har alltid låtit sådär, men inte jättehögt. Sitter man och spelar så hör man den inte direkt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Songless:

https://www.youtube.com/watch?v=nUNIgja6RYg

Tjena grabbar o tjejer! Slog äntligen till på ett Xbox nu under Black friday efter, vad det känns som, flera års väntan på en slimvariant. Dock blev jag gruvligt besviken när jag startade igång den och den lät som en symaskin/skrivmaskin likt denna i klippet ovan. Otroligt störande ljud som inte kan jämföras med ett vanligt fläktljud. Verkar många som har samma problem. Någon här som upplevt samma fenomen och hur gick ni tillväga i sådana fall? Byta ut den i butik eller pengarna tillbaka?

Mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Ljudet påminner om när något tar i fläktbladen i mitt tycke. Typ kablar och liknande. Inte kan alla S-modeller låta sådär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ljudet påminner om när något tar i fläktbladen i mitt tycke. Typ kablar och liknande. Inte kan alla S-modeller låta sådär?

Är tydligen ett känt fel som väldigt många drabbas av, vissa direkt och andra efter en tids användande. Blir intressant och se om det kommer en reviderad variant eller om de helt enkelt bara byter ut alla "defekta" tills det att alla fasats ut. Tror det är något som tar emot eller så är lagret som låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Köpte den för cirka en vecka sedan. Helt ny Minecraft bundle. Min har alltid låtit sådär, men inte jättehögt. Sitter man och spelar så hör man den inte direkt.

Nej, spelar man så märker man antagligen inte så mycket av det men om man gör saker i menyn eller ser en film så kan jag garanterat säga att det kommer störa väldigt många. Skall försöka lämna tillbaka min och testa en ny så får vi se om den är bättre. Hade som sagt varit ok med lite fläktljud men detta knackande hade gjort mig vansinnig till slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Songless:

Är tydligen ett känt fel som väldigt många drabbas av, vissa direkt och andra efter en tids användande. Blir intressant och se om det kommer en reviderad variant eller om de helt enkelt bara byter ut alla "defekta" tills det att alla fasats ut. Tror det är något som tar emot eller så är lagret som låter.

Oj, isåfall borde det revideras eller iallafall nya fläktar användas. Förmodar att tillverkaren av dessa har klantat sig på något vis, såvida det inte är något i själva Xbox One S-bygget som orsakar/sliter fläktarna så problemet uppstår.

Borde inte bli en ny RRoD men ändå trist att sådanna problem dyker upp. :/

Permalänk
Skrivet av Songless:

Nej, spelar man så märker man antagligen inte så mycket av det men om man gör saker i menyn eller ser en film så kan jag garanterat säga att det kommer störa väldigt många. Skall försöka lämna tillbaka min och testa en ny så får vi se om den är bättre. Hade som sagt varit ok med lite fläktljud men detta knackande hade gjort mig vansinnig till slut.

Alright. Hör av dig i denna tråd om du får den bytt, och om den nya låter mindre

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hoppas du såg att Forza Motorsport 3 var nere på 299kr nu: http://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-e...

Fick tag på den, lite dyrare dock 329:- Annars tack för länken och omtanken

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ser att ett märke kallat Piranha gör mycket tillbehör till Xbox one. Någon som vet vilken kvalitet de prylarna håller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

https://www.youtube.com/watch?v=nUNIgja6RYg

Tjena grabbar o tjejer! Slog äntligen till på ett Xbox nu under Black friday efter, vad det känns som, flera års väntan på en slimvariant. Dock blev jag gruvligt besviken när jag startade igång den och den lät som en symaskin/skrivmaskin likt denna i klippet ovan. Otroligt störande ljud som inte kan jämföras med ett vanligt fläktljud. Verkar många som har samma problem. Någon här som upplevt samma fenomen och hur gick ni tillväga i sådana fall? Byta ut den i butik eller pengarna tillbaka?

Mvh Danne

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon5930:

Oj, isåfall borde det revideras eller iallafall nya fläktar användas. Förmodar att tillverkaren av dessa har klantat sig på något vis, såvida det inte är något i själva Xbox One S-bygget som orsakar/sliter fläktarna så problemet uppstår.

Borde inte bli en ny RRoD men ändå trist att sådanna problem dyker upp. :/

Min låter också exakt så. Dock la jag märke till att de genomskinliga plomberingsmärkena på kartongen var brutna och överklistrade av nya (har foto på detta) så antagligen är det någon som lämnat tillbaka mitt ex pga detta ljudet, sen har media markt sålt den som ny trots detta. Orkar inte byta nu men tänkte ta det till våren (borde inte spela någon roll eller? )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min låter också exakt så. Dock la jag märke till att de genomskinliga plomberingsmärkena på kartongen var brutna och överklistrade av nya (har foto på detta) så antagligen är det någon som lämnat tillbaka mitt ex pga detta ljudet, sen har media markt sålt den som ny trots detta. Orkar inte byta nu men tänkte ta det till våren (borde inte spela någon roll eller? )

Riktigt dålig stil. Verkar vara väldigt vanligt att de stora elektronikkedjorna säljer B-varor som om de vore nya. Borde finnas upplysningsplikt på sådant. När köpte du den? Jag hade genast bytt den mot en ny. Du har ju 30 dagars öppet köp och tycker inte du skall nöja dig med en högljudd b-vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Riktigt dålig stil. Verkar vara väldigt vanligt att de stora elektronikkedjorna säljer B-varor som om de vore nya. Borde finnas upplysningsplikt på sådant. När köpte du den? Jag hade genast bytt den mot en ny. Du har ju 30 dagars öppet köp och tycker inte du skall nöja dig med en högljudd b-vara.

Nej men samtidigt vill jag ju inte vara utan den. Kan ju trots allt nyttja den. Har även laddat ner BF1 på 45GB till den, skulle jag skicka tillbaka den lär jag ju få ladda ner det igen vilket kan bli småjobbigt då jag ska leva på 4g internet med 10Gb data i december innan flytten.

http://imgur.com/a/D9HWB
Personen som försökt dölja det har ju inte ens gjort ett bra försök utan satt den nya flera centimeter fel

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hur kan jag koppla en xbox one handkontroll V2 till min dator? Har ett USB dongel till en trådlöst t-bord , men får ser inte blå-tands alt under enheter i inställningar? är det något man måste ladda ner eller måste jag skaffa en spec usb wifi dongle för få fram alternativet på min windows 10? Har vanlig PC stationär med windows 10+alla uppdateringar.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur kan jag koppla en xbox one handkontroll V2 till min dator? Har ett USB dongel till en trådlöst t-bord , men får ser inte blå-tands alt under enheter i inställningar? är det något man måste ladda ner eller måste jag skaffa en spec usb wifi dongle för få fram alternativet på min windows 10? Har vanlig PC stationär med windows 10+alla uppdateringar.

http://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/accessories/con...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Har kopplat in xbox one kontrollern med usb kabel och uppdaterat. men jag har inget blå-tand, finner ju inget blåtand i inställningar? blir väll lite svårt att para annars va?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jomen hittar ju inget blåtand i inställningar? blir väll lite svårt att para annars va?

Har du ens en blåtand enhet till datorn då?

Tangentbord kan komma med radio-dongle istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr du måste ha den allra senaste versionen av xbox kontroll för att blåtand ska fungera. Version 1 & 2 kräver wireless adapter eller miniusb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iller:

Har du ens en blåtand enhet till datorn då?

Tangentbord kan komma med radio-dongle istället.

jaha okej, då verkar det som att jag får skaffa mig ett till usb dongle, kanske inte är wifi dongel, utan radio dongel bara som du säger.

Skrivet av Jallle:

Tror tyvärr du måste ha den allra senaste versionen av xbox kontroll för att blåtand ska fungera. Version 1 & 2 kräver wireless adapter eller miniusb.

ja, jag har allra senaste versionen av xbox one kontrollen med 3,5mm jack. Som ovan säger, jag får köpa mig ett till usb dongle, som stöder wifi som då den nya xbox one kontrollen ska stöda

Skickades från m.sweclockers.com

Tack grappar för hjälpen, då vet ja vart felet ligger

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Tror även det kan vara så att du måste använda kabel första gången du kopplar den till datorn. Inte helt hundra på det men har för mig jag läste det någonstans. Sedan finns det ju billiga adapterar för typ 200 kr som är officiell dongel, så det ska du nog lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej men samtidigt vill jag ju inte vara utan den. Kan ju trots allt nyttja den. Har även laddat ner BF1 på 45GB till den, skulle jag skicka tillbaka den lär jag ju få ladda ner det igen vilket kan bli småjobbigt då jag ska leva på 4g internet med 10Gb data i december innan flytten.

http://imgur.com/a/D9HWB
Personen som försökt dölja det har ju inte ens gjort ett bra försök utan satt den nya flera centimeter fel

Kunde inte öppna länken men jag förstår ju ditt dilemma. Dock blir det säkert jobbigare att få den utbytt om du väntar. Blir säkert ett serviceärende som kommer dra ut på tiden. Men kan du leva med det så borde det väl vara lugnt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan köra Xbox One S med vertical stand utan att det blir problem med luftflödet eller annat fuffens?

Permalänk
Medlem

@Songless:

Hej,

samma problem här, har mailat netonnet och bett om att få byta ut burken..

hoppas det löser sig för oss.
/erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som vet ifall man kan köra Xbox One S med vertical stand utan att det blir problem med luftflödet eller annat fuffens?

Är nog absolut inga problem med tanke på att Microsoft själva säljer ett
https://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Xbox-One...

Länken du inte kunde öppna några inlägg upp kommer fixad här. (kan inte redigera inlägget pga det gått för lång tid)
http://i.imgur.com/tj7vBfA.jpg

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kan börja med att säga att jag är otroligt besviken. Var till Siba idag där jag köpte Xboxet och jag var tvungen att skicka in den på service. Känns som riktigt dålig kundservice då jag endast haft den i en vecka och bara packat upp den och konstaterat det störande ljudet och sedan packat ner den igen. Inte använt några koder eller ens loggat in med mitt konto. Tydligen så gäller inte öppet köp på spelkonsoler av någon outgrundlig anledning utan de ingår tydligen under kategorin "Spel", trots att det inte rör sig om en förbrukningsvara. Kul att veta att ens splitter nya Xbox har varit inne på service och varit tallad på och öppnad osv.

Så jag är sådär lagom glad över att ha väntat med att köpa Xbox i flera år och sedan när man väl gör det, och endast för att kunna lira Battlefield 1 med en polare, så måste jag bli av med boxen upp emot en månad. Otroligt kasst och sedan vet man ju inte, man kanske får tillbaka den utan åtgärd eller att man får en ny i utbyte som sedan börjar låta exakt likadant. Tycker det är stor skandal och jag förstår verkligen varför jag mest hållit mig till PC tidigare.

För er som vill vänta lite med att skicka in eran enhet så borde det alltså inte vara några problem eftersom man ändå inte kan få den utbytt i butik eller pengarna tillbaka.

Snacka om att servicenivån har gått neråt sedan jag själv jobbade i elektronikbranschen. Hade det varit på mitt förra jobb hade jag testat produkten i butik och sedan bytt ut den direkt vid uppenbart fel, men så fungerar det tydligen inte längre i dagens samhälle. Otroligt tråkigt och jag kommer dra mig för att handla där igen. Men nu vet i alla fall alla med samma fel vad som gäller, om det nu inte är så att jag har blivit lurad?

Trevlig helg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är nog absolut inga problem med tanke på att Microsoft själva säljer ett
https://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Xbox-One...

Länken du inte kunde öppna några inlägg upp kommer fixad här. (kan inte redigera inlägget pga det gått för lång tid)
http://i.imgur.com/tj7vBfA.jpg

Behöver inte alltid vara en garanti. Hört att den äldre PS4 kunde få problem i vertikalt läge. Men som det ser ut nu hemma så blir det svårt att få plats med den annars utan ett sådant. Tror ni det gör något att ha det ståendes på en subwoofer?

Okey, haha lagom snyggt med plomberingen där. Jag hade varit riktigt förbannad. Du ska ju få köpa den billigare som B-vara i sådana fall.

Aja, man förvånas inte över något längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Behöver inte alltid vara en garanti. Hört att den äldre PS4 kunde få problem i vertikalt läge. Men som det ser ut nu hemma så blir det svårt att få plats med den annars utan ett sådant. Tror ni det gör något att ha det ståendes på en subwoofer?

Okey, haha lagom snyggt med plomberingen där. Jag hade varit riktigt förbannad. Du ska ju få köpa den billigare som B-vara i sådana fall.

Aja, man förvånas inte över något längre.

Att ha en hårddisk sittandes på en subbas är väl inte direkt optimalt, så bäst är om du hittar ett nytt ställe för den.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Att ha en hårddisk sittandes på en subbas är väl inte direkt optimalt, så bäst är om du hittar ett nytt ställe för den.

Okey, will do. Lär ju dröja ett par veckor innan jag får tillbaka skiten så hinner väl klura ut något ställe att ha den på.

Edit: Vill tillägga att jag aldrig haft Xboxet placerat på subben under den korta tid jag hade det och att detta bara var en tanke då just denna subben inte vibrerar alltför mycket.