Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av niska:

Ryzen 1700x för 2799 på komplett. Precis köpt en 1600x men inte öppnat den. Värt att slå till på en 1700x+moderkort från Asus(i.o.m deras kampanj), låter det vettigt att lägga dom extra hundralapparna till en 1700x och sen ett Asus Prime X370 pro till den?

Vad är det för kampanj?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niska:

Ryzen 1700x för 2799 på komplett. Precis köpt en 1600x men inte öppnat den. Värt att slå till på en 1700x+moderkort från Asus(i.o.m deras kampanj), låter det vettigt att lägga dom extra hundralapparna till en 1700x och sen ett Asus Prime X370 pro till den?

Du får fler kärnor, beror lite på om du känner att du får ut något av dessa. 1800X om man vill ha konsumenttoppmodellen är inte så mycket dyrare heller även om 1700, 1700X och 1800X i grunden är identiska.

Sneglade själv på Prime X370 Pro helgen som var (singles day-kampanjen) men slutade med ett ASUS TUF B350M-Plus Gaming istället, har mATX-chassin liggandes som jag ville återanvända. Var riktigt nära med Prime-kortet dock.

Skrivet av K0mplext:

Vad är det för kampanj?

Denna: http://promotion.asus.com/en/nordics/Ryzen

Permalänk
Medlem

Vad tror ni ett 1060 6gb kommer gå för under black friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flakis3:

Vad tror ni ett 1060 6gb kommer gå för under black friday?

895 kr. Iaf för asus dual.

Permalänk
Inaktiv

@IsaaKeN

Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HU
https://www.komplett.se/product/859681/gaming/skarmar-tillbeh....
För 5990 kr på Komplett, närmaste andra pris på prisjakt är 6790.
Ska man passa på eller hoppas att någon annan kör ännu mer rabatt?

Kanske blir som förra året.
Alla bra reor mm är innan black friday

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PlogarN97:

895 kr. Iaf för asus dual.

895kr för ett 1060?

De med bra kylare gick för 2500kr förra året, jag tror de hamnar där i år igen.

Permalänk
Medlem

Värt att inskaffa Crucial MX300 525GB? Eller ha is i magen och invänta fredagen och se efter andra SSD:er?

Permalänk
Skrivet av Vimm:

Värt att inskaffa Crucial MX300 525GB? Eller ha is i magen och invänta fredagen och se efter andra SSD:er?

Jag har samma mål som dig men jag väntar till på fredag. Netonnet kommer nog sänka till 1000 max 1100 kronor.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

895kr för ett 1060?

De med bra kylare gick för 2500kr förra året, jag tror de hamnar där i år igen.

1895*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

1895*

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för en 6GB-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du får fler kärnor, beror lite på om du känner att du får ut något av dessa. 1800X om man vill ha konsumenttoppmodellen är inte så mycket dyrare heller även om 1700, 1700X och 1800X i grunden är identiska.

Sneglade själv på Prime X370 Pro helgen som var (singles day-kampanjen) men slutade med ett ASUS TUF B350M-Plus Gaming istället, har mATX-chassin liggandes som jag ville återanvända. Var riktigt nära med Prime-kortet dock.

Denna: http://promotion.asus.com/en/nordics/Ryzen

Känner att jag knappast kommer ha någon användning av 1800x, lägger hellre dom slantarna på ett lite dyrare moderkort eller kanske en ny PSU då jag sitter på en gammal icke modulär Så får nog bli 1700x med ett Prime PRO kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Värt att inskaffa Crucial MX300 525GB? Eller ha is i magen och invänta fredagen och se efter andra SSD:er?

Nyttja öppet köp om det blir billigare på black friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vimm:

Värt att inskaffa Crucial MX300 525GB? Eller ha is i magen och invänta fredagen och se efter andra SSD:er?

Synd du missade 1050GB-modellen igår, 2349kr var riktigt bra för den. Men kanske dyker upp igen förstås.

Skrivet av Flexiblus:

Jag har samma mål som dig men jag väntar till på fredag. Netonnet kommer nog sänka till 1000 max 1100 kronor.

Fast Netonnet har ju inga reor?

Skrivet av niska:

Känner att jag knappast kommer ha någon användning av 1800x, lägger hellre dom slantarna på ett lite dyrare moderkort eller kanske en ny PSU då jag sitter på en gammal icke modulär Så får nog bli 1700x med ett Prime PRO kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter vettigt tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Inte för en 6GB-version.

Jo. Elgiganten hade en superrea på 6gb varianten av asus gtx 1060 dual för ett par månader sen. Kolla prisgrafen för den varianten på prisjakt så kan du se de.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Varför är det så många butiker som kör med "Black Friday Vecka"? Är inte grejen med black friday att det är en dag då dom säker priserna ordentligt bara under en dag. Nu känns det ju som om att om dom kör en hel vecka så kommer erbjudandena vara halvdana istället. Hoppas det blir ordentliga erbjudanden på fredag och att dom inte bara låter sina "Black Friday Vecka" saker gå veckan ut.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Varför är det så många butiker som kör med "Black Friday Vecka"? Är inte grejen med black friday att det är en dag då dom säker priserna ordentligt bara under en dag. Nu känns det ju som om att om dom kör en hel vecka så kommer erbjudandena vara halvdana istället. Hoppas det blir ordentliga erbjudanden på fredag och att dom inte bara låter sina "Black Friday Vecka" saker gå veckan ut.

Känns som butikerna tävlar om att vara först, antagligen tjänar de mer på det sättet. Trist för oss dock, känns som att det blir som vilken rea som helst då, samma skit som skickas ut i reklambladen från t.ex. Mediamarkt och Elgiganten varje vecka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jo. Elgiganten hade en superrea på 6gb varianten av asus gtx 1060 dual för ett par månader sen. Kolla prisgrafen för den varianten på prisjakt så kan du se de.

Skickades från m.sweclockers.com

I stand corrected

Permalänk
Medlem
Skrivet av smerkele:

Varför är det så många butiker som kör med "Black Friday Vecka"? Är inte grejen med black friday att det är en dag då dom säker priserna ordentligt bara under en dag. Nu känns det ju som om att om dom kör en hel vecka så kommer erbjudandena vara halvdana istället. Hoppas det blir ordentliga erbjudanden på fredag och att dom inte bara låter sina "Black Friday Vecka" saker gå veckan ut.

Utav egen erfarenhet av att ha jobbat i branschen så trycks det på lite extra jämfört med vanliga kampanjer även hos de som kör "Black Week". Men då ska också sägas att de bästa erbjudanden är att få på självaste fredagen även hos dessa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zapa:

Inte för en 6GB-version.

@Zapa

För några månader sen hade Elgiganten för 1790Kr inkl frakt, Jag köpte 3st dock av 3 olika familjemedlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Om du kunde köpa ett ps4 slim 1 tb plus fifa 18 för 2400.
Skulle du köpa det eller invänta Black Friday?

Hade köpt det och låtit det ligga oöppnat i väntat på BF ifall jag ändå ville ha Fifa och PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jo. Elgiganten hade en superrea på 6gb varianten av asus gtx 1060 dual för ett par månader sen. Kolla prisgrafen för den varianten på prisjakt så kan du se de.

Skickades från m.sweclockers.com

Var väl den i början på sommaren när de sålde slut på typ 0 sekunder och hade leveransbacklog på 1 månad som de sedan i någon mån fyllde med bl.a. STRIX kort istället?

Permalänk
Medlem

@Zapa: Elgiganten hade rea på 1060 6gb versionen för 1790 tidigare i år. Jag köpte en själv.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Samsung Galaxy Tab A 10.1" 16GB Svart för 1555:- hos Komplett

Någon som vet om denna är något att ha, och om det är något man ska tänka på innan man köper den?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

När byter komplett ut sina erbjudanden på black week?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

När byter komplett ut sina erbjudanden på black week?

Skickades från m.sweclockers.com

De lägger till fler erbjudanden kl. 00:00 varje dag. Verkar inte ta bort de gamla erbjudanden förrän de är slutsålda.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@falconr @Icte Under priset på varje produkt står det hur länge erbjudandet gäller. Vissa gäller bara samma dygn, andra två dagar eller veckan ut (alt. så långt lagret räcker) osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av niska:

Nyttja öppet köp om det blir billigare på black friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skippade den, 200 under netonnet's normalpris, kanske ok för en vanlig helg rea hos komplett men kändes jäkligt tam sänkning för att ha något med Black Friday att göra.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Någon som vet om denna är något att ha, och om det är något man ska tänka på innan man köper den?

Läste en del om den inatt, verkar vara en bra platta men avstog för jag kommer typ använda den i landscape mode 99% av tiden för media osv, och knapparna på höger sida verkar vara något som måååånga stör sig på, att man trycker på back eller recent när man håller den.

Samt att högtalarna sitter på höger sida så man blockar ena när man håller.

Annars hade jag lätt kört på den iaf, android 7.1.1 är ute till den (antagligen sista versionen som lär komma till den)'

Permalänk
Medlem

Om Sony HD75ZD9:

Skrivet av Buio:

Det är en schysst sänkning, men för det priset skulle jag kolla på en 65"OLED istället.

Jo, 40k är dyrt för en "vanlig LCD"... Men det är viss skillnad på 65 och 75 tum också
(plus att man slipper en del risker/barnsjukdomar mm med LCD)

Men själv lär nästa TV bli OLED.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Elgigantens gameingdeals i början på november.

@Gawgizz, @FireFox, @BeerBelly, @Bakgrund, @BasseBaba, @Zyzlite, @Chrisj, @Elgiganten

Hej,

Vill bara skriva lite om hur min historia fortlöpte, så att ingen går och undrar i onödan! Jag vill också skriva detta för att ge lite credd till den medarbetare som till slut faktiskt hjälpte mig. @Elgiganten, du kan väl hälsa och tacka.

Jag var som sagt där på onsdagen (den 1/11) och fick några timmar senare ett sms från "ElGiganten" (som självklart inte gick att svara på) att ärendet var avslutat och att jag var välkommen att beställa en ny vara. Jag hörde av mig till deras kundtjänst och de startade ett case.

De som vill läsa min redogörelse lite mer detaljerat är välkommen att bläddra tillbaka ett par sidor.

Nu till fortsättningen. Dagen därpå (torsdag) fick jag ett mail från deras kundtjänst/de som jobbade på mitt "case" att tillgångsgarantin inte gällde "då det inte gäller produkter annonserade i vårat stora annonsblad, som skickas ut till alla." Jag svarade efter ca 60 min att det inte framgick över huvud taget på deras hemsida och klistrade in deras villkor angående 3 dagars tillgångsgaranti. Jag bifogade även mitt mobilnummer och välkomnade ett samtal.

Jag väntade på svar och tänkte att om de väl har börjat på ett case, så borde kontakten vara tät och både jag och Elgiganten kan få gå till botten med detta ärende. Men inget svar erhölls. Jag ringde ett par timmar senare återigen till kundtjänst. Där fick jag prata med en man som skummade igenom det jag skrivit och sa något i stil med "de kommer höra av sig när de hittat vart på hemsidan det står att det inte gäller"...

Då bad jag istället att få prata med dem direkt. Det gick inte. Jag bad även att få bli kopplad till butik. Det gick inte. Däremot skulle han höra av sig till butiken och de skulle ringa upp mig. Hela torsdagen gick och jag fick varken mail eller samtal. Ännu en gång var återkopplingen och uppföljningen obefintlig. Jag hade vid torsdag kväll bestämt mig för att åka tillbaka till butiken för att få prata med någon som faktiskt lyssnar och kan bemöta det jag hade att säga. Eftersom jag hade ett fullt schema på fredagen så fick lördag bli dagen för mitt återbesök.

Nu till vändningen.

Jag fick ett samtal från ett vanligt mobilnummer på fredag kväll runt 18. Personen hade ett helt annat bemötande än någon annan jag talat med i detta ärende. På långa vägar. Han sa att han ringde från Elgiganten men att han använde sitt privata nummer för att jag skulle kunna höra av mig om det var något, men han erbjöd sig också att ringa från ett nummer från Elgiganten om jag så skulle vilja det (jag tackade nej). Han frågade om jag fortfarande var intresserad av grafikkortet och sa att han i så fall personligen ska lägga kortet åt sidan för att försäkra sig och mig om att det hamnade rätt. Jag blev såklart chockad över denna totalomvändning från Elgigantens sida men var självklart jätteglad. Han tog sig verkligen tid att svara på mina frågor och funderingar jag hade på hur detta hade skötts och han kändes genuint intresserad av att få mig att må bättre och rädda min syn på Elgiganten. Vi pratade nästan en kvart och jag fick reda på att de har haft en generellt väldigt tung vecka. Han uttryckte på ett mycket genuint sätt sin besvikelse över att jag som kund har hamnat i kläm. Inget i samtalet känns krystat eller stressat utan han tog sig verkligen tid. Till sist bestämde vi att jag skulle komma in till butiken dagen efter (lördag) och han sa att jag väldigt gärna får kontakta honom i butiken för vidare återkoppling.

Dagen därpå tog jag mig till butiken. Frågade efter honom i kassan och de pekade på en man som stod en bit bort. Där fick jag återigen ett genuint bemötande där han gjorde vad han kunde för att rädda min syn på Elgiganten. Han fick svara på frågor jag hade (som han säkert hade svarat på dagen innan, men det gjorde han igen). Han frågade om jag ville ha presentkort, men jag sa att det inte behövdes. Det var inte pengarna det handlade om. Han berättade att de skulle utvärdera allt som hänt under veckan och ville att jag skulle veta att det skulle komma något positivt ur denna historia.

När jag väl hade fått prata av mig lite så gick han själv till lagret och hämtade varan. Vi gick gemensamt till en kassa där han sa till personalen i kassan att denne skulle dra av 500 kr på priset. Jag tittade förvånat och han sa att eftersom jag inte ville ha presentkortet (eftersom jag även uttryck att chansen att jag skulle återvända var minimal) så ville han göra något på priset direkt.

Jag vill tacka mannen på kungens kurva som totalt räddade min syn på Elgiganten. Han var mycket mån av att göra det bästa av den situation som uppkommit. Han kändes hela tiden genuint intresserad av att få mig att må bättre. Jag skulle vilja nämna honom vid namn men tänker att det kanske inte är så bra. Han vände ett totalt värdelöst kundbemötande hela vägen till något positivt. Såhär några veckor efteråt känner till och med att jag vill handla på Elgiganten Kungens Kurva igen, trots allt som hände.

Jag förstår att vissa av er som läser detta tycker att jag är en snål jävel som borde veta bättre. Jag respekterar självklart den åsikten, men för mig blev detta en principsak. Det bemötandet jag fick till en början var enligt mig allt annat än ok.

tl;dr
En medarbetare på Elgiganten Kungens Kurva vände en mycket tråkig kundupplevelse till något starkt positivt genom sitt genuina sätt och goda vilja. Jag fick den utannonserade produkten (gtx 1080) samma vecka till ett ännu mer rabatterat pris. (3944 kr, inklusive Destiny 2 och Assasins Creed).