Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@varget: Jag har kört med två olika kontroller med en dongel co-op. Du kan dessvärre inte köra med samma kontroller på en dongel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Perfekt! Jag tror att du kommer att bli mer än nöjd då du har rätt förväntningar. Finns inget som slår Switchen gällande bärbart spelande (det enda jag använder det för, även om jag någon gång skall testa att koppla in det i en av våra TV). Kanon att du redan har ett SD-kort.

Gick personligen för den Mariorödaversionen (som jag älskar), men det är ju en smaksak och finns flera att välja på. Bara att köpa!

Då låter det som om det blir ett bra köp även för mig. Tack igen för din tid & input.

Skrivet av mudde:

Köpte en vid BF och har bara två spel hittills (+ spelat lite demos). 95% av speltiden har gått till Skyrim, som jag spelat tidigare men inte på ca 5 år. Finns ju redan några högintressanta spel ute och flera kommande. Får de bara med sig de flesta av spelserierna från 3DS/DS och inte misslyckas med de nya versionerna kommer jag vara mycket nöjd med det också.

Spelar mest bärbart hemma men en del dockat har det blivit.
Hittills riktigt nöjd med den! Fungerar utmärkt att växla mellan lägena och joycons i hållaren är riktigt sköna. Kan bli lite krampaktigt vid bärbart spelande under längre tider, men det gäller alla bärbara konsoler jag testat.

Tror inte jag märkbart kommer sakna analoga triggers heller. Trodde de var viktiga i bilspel efter att ha spelat en del bl.a. Forza-serien, men när jag senare testade något av Gran Turismo-spelen till PS3 med gas/broms via andra stickan som standard så vande jag mig med det snabbt och tyckte det var likvärdigt. Det finns säkert något annat fall jag missar där triggers ger stort mervärde men kommer inte på nåt på rak arm.

Är ingen nintendo-fanboy (var Sega-fanboy om något i yngre dagar men spelade en del NES/SNES/N64 hos polare.) Köpte för några år sen en 2DS för att den reades ut tokbilligt ett tag och upptäckte fördelarna för mig med bärbart spelande och kvalitén på flera av spelserierna som ofta är exklusiva för Nintendo-konsoler.
Har annars PC och har PS2, PS3 & Xbox 360 inkopplade som används ibland (+ några äldre konsoler i källaren) + New 3DS XL och 2DS. Anledningen till att jag inte har någon PS4/XB1 är avsaknad av spel jag vill och tror mig hinna spela som inte också finns till PC.

Mycket bra information även här. Personligen kommer jag mest fokusera på plattform-/äventyrspel men verkar som om jag kommer trivas bra med Switchen. Tack för din tid & input.

Skrivet av anon5930:

Går ju alltid att vänta lite till förstås. Mycket beror ju på om man kan motivera köp med de spel som redan finns ute. Smash Bros bör vara givet att det kommer, en väldigt stor titel och nu senast kom serien både till Wii U och till och med 3DS.

Jag är riktigt nöjd med min och då var jag skeptiskt inledningsvis. Ville ha en kraftfullare stationär lösning men dröjde inte länge innan jag insåg hur mycket bättre denna lösning ändå är. Just att kunna ta med sig spelandet, inte bara som med Wii U och några meter utan utanför hemmet, i samma spelsession. Och sedan att spelen ändå ser så bra ut om man jämför versionerna till PS4 och Xbox One som trots allt är kraftfullare. Förändrat mitt spelande mer än något annat jag kan komma på och lätt årets bästa köp för mig. Ska vara uppe i lite drygt 20 spel, blir mest Xenoblade Chronicles 2 och Picross-utgåvan till Switch. Blivit en del Kingdoms: New Lands och Fast RMX (F-Zero liknande spel).

Nu spelar jag nog motsatt, 90% portabelt och 10% dockat i dagsläget. Xenoblade Chronicles 2 dockat är en härlig upplevelse så har blivit mer dockat med den titeln. Annars fungerar det ju som övriga konsollerna mer eller mindre, men att man kan ta med samma spel vid behov.

Jag har, som syns i signaturen, typ allt som går att spela på men det är Switch + PC som står för 99% av mitt spelande just nu. PS4 och Xbox One samlar damm i väntan på något nytt att spela. Spel som finns för Switch köps oftast där, annars blir typ allt på PC.

Detta inlägg har varit droppen - De blir helt enkelt en investering även för mig.
Med tanke på din backlog av spel Anders kanske vi får starta upp en recensionstråd för dig med spel snart

-
Tack för input till er alla och ha en fortsatt trevlig jul & nyår!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nej jag har inga problem med elite eller de andra tycker Switch pro är lite för tung. Då har vi 4 pro kontroller med + 2 elite xbox.

MAGIC-NS Wireless & Wired Controller Adapter du kan koppla ihop t e x 4 olika kontroller på en dongel.

Finns att köpa från USA men då kostar det med eventuellt import vi åkte på tull och skatt från USA.

https://www.youtube.com/watch?v=gRuFobTpCuQ

Beställde min på eBay för 150kr inklusive frakt från Hongkong liten chans att du skall råka ut för tull också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Köp aldrig någonsin minneskort (flashkretsar) i någon form billigt från asien via eBay, Wish, Alibaba etc.

Bit er i tungan och köp ordentligt i Sverige eller för några kronor billigare respektabel webshop inom EU.

Köper bara i Sverige, och bara av Samsung och SanDisk.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Beställde min på eBay för 150kr inklusive frakt från Hongkong liten chans att du skall råka ut för tull också..

Fick tag på en för 175 SEK från HK ink trackad frakt (Ali Axpress). Kom faktiskt hem igår!

Precis kopplat upp i kväll och spelat både på Switchen med Elite (via kabel) och "vanlig" XB1S-kontroller (via BT). Så grymt nöjd! Blir ju så mycket bättre ock skönare att spela med en riktig kontroller.

Klart mycket bättre än Nintendos original Switch Pro-kontroller tycker jag (med är personligt, och den är inte heller dålig på något sätt), och eftersom jag redan hade kontroller så blev det klart prisvärt att köpa denna dongel. Supernöjd!

Köpte även en sådan här smidig docka: https://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-DIY-Replacement...

Struntat i att använda originaldockan från Nintendo jag fick med, och flyttade i kväll hyfsat enkelt (en massa skruvande, men inget värre) över kretskortet och USB-C-kontakten från originaldock till denna. Fungerade helt perfekt och mycket nöjd med resultatet även här!

Vad jag saknar är tips på en enkel vikbar bordshållare som man kan ta med på tåg/flyg, så att det går att ladda (gillar inte att det enbart sitter kontakt på undersidan av Switch - klar designmiss enligt mig) eller koppla in min MayFlash-adapter.

Någon som kan tipsa om någon bra som ni har, eller om ni sett någon vettig?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gillar bilden de använder för att visa syftet med hålen

Citat:

Vad jag saknar är tips på en enkel vikbar bordshållare som man kan ta med på tåg/flyg, så att det går att ladda (gillar inte att det enbart sitter kontakt på undersidan av Switch - klar designmiss enligt mig) eller koppla in min MayFlash-adapter.

Någon som kan tipsa om någon bra som ni har, eller om ni sett någon vettig?

Är själv sugen på något liknande och det lutar i nuläger åt Hori Playstand. Lite tråkiga svenska priser på den dock (200SEK vs £10), så hoppas någon prissänker snart på samma sätt som CDON gjort med Hori-kontrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@varget: Jag har kört med två olika kontroller med en dongel co-op. Du kan dessvärre inte köra med samma kontroller på en dongel.

My bad. När den släpptes så funka den bara med en kontroll.

Skrivet av mudde:

Är själv sugen på något liknande och det lutar i nuläger åt Hori Playstand. Lite tråkiga svenska priser på den dock (200SEK vs £10), så hoppas någon prissänker snart på samma sätt som CDON gjort med Hori-kontrollern.

Köpte en hori stand när jag handla från amazon sist. Jag är nöjd, funkar tom bra i sängen tycker jag.
Såg precis att cdon har den för 149, fast den är slut i lager.
https://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_playstand-39616753

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nintendo Switch med Super Mario Odyssey för 3299kr hos Toys r Us, slut online men verkar finnas i 7 butiker.

https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-super-mario-od...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jimjans @martinot Får den där adaptern plats under luckan på Switch-dockan? Ser lite för anskrämlig ut för att ha i dom yttre usb-portarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eptk:

Då låter det som om det blir ett bra köp även för mig. Tack igen för din tid & input.

Mycket bra information även här. Personligen kommer jag mest fokusera på plattform-/äventyrspel men verkar som om jag kommer trivas bra med Switchen. Tack för din tid & input.

Detta inlägg har varit droppen - De blir helt enkelt en investering även för mig.
Med tanke på din backlog av spel Anders kanske vi får starta upp en recensionstråd för dig med spel snart

-
Tack för input till er alla och ha en fortsatt trevlig jul & nyår!

Härligt, hoppas du gillar Switchen!

Permalänk
Medlem

Var på Ica Maxi igår, såg att de sålde Lego City Undercover för 349 kr, men stod en rödlapp som sade att det var 50% rabatt i kassan. Så 175 kr. Fortfarande inte tagit något exemplar även om man är lite sugen för sina brorsbarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

@jimjans @martinot Får den där adaptern plats under luckan på Switch-dockan? Ser lite för anskrämlig ut för att ha i dom yttre usb-portarna

Har faktiskt aldrig brytt mig om att använda den medföljande Switchdockan (vet de som fått repade Switchenheter, och många som får problem med värme/kylning under intensivt spelande).

Har tyvärr ingen möjlighet att testa då jag skruvat isär hela originaldockan och flyttat elektroniken till en sådan här smidig liten snygg docka:

Här kan du dock se stickan sitta på högersidan av minidockan. Den sticker ut pyttelite nere på högersidan av Switchen/dockan, men inget som man direkt tänker på normalt eller som direkt stör estetiskt.

Dessutom smidigt att se lysdioden när den synkat upp (eller om problem), samt att kunna komma åt att trycka på mode/synk-knappen på stickan på ett smidigt sätt när man vill snabbt och enkelt kunna ansluta en ny kontroller.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Gillar bilden de använder för att visa syftet med hålen
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1u48.dtfJ8KJjy0Feq6xKEXXaN.jpg?size=132337&height=1000&width=1000&hash=cf5b4da54fee6bdc0b61ded6c5f40e1d

Är själv sugen på något liknande och det lutar i nuläger åt Hori Playstand. Lite tråkiga svenska priser på den dock (200SEK vs £10), så hoppas någon prissänker snart på samma sätt som CDON gjort med Hori-kontrollern.

Lol! Underbar bild som kineserna fotoshoppat ihop!

Finns inte ens ventialtionshål på alla de ställena som illustreras med ångpuffarna... 😄

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

My bad. När den släpptes så funka den bara med en kontroll.

Köpte en hori stand när jag handla från amazon sist. Jag är nöjd, funkar tom bra i sängen tycker jag.
Såg precis att cdon har den för 149, fast den är slut i lager.
https://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_playstand-39616753

Tack för tipset! Även om den är hopvikbar så hade jag iofs. gärna hoppats på en något mindre och lite mer portabel lösning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Enligt tidigare rykten ska nästa Nintendo Direct gå av om en vecka, 5 januari. Får hoppas att vi får veta mer om vad som kommer under 2018 då.

Skrivet av martinot:

Har faktiskt aldrig brytt mig om att använda den medföljande Switchdockan (vet de som fått repade Switchenheter, och många som får problem med värme/kylning under intensivt spelande).

Har tyvärr ingen möjlighet att testa då jag skruvat isär hela originaldockan och flyttat elektroniken till en sådan här smidig liten snygg docka:

http://i67.tinypic.com/2ed00fb.jpg

Här kan du dock se stickan sitta på högersidan av minidockan. Den sticker ut pyttelite nere på högersidan av Switchen/dockan, men inget som man direkt tänker på normalt eller som direkt stör estetiskt.

Dessutom smidigt att se lysdioden när den synkat upp (eller om problem), samt att kunna komma åt att trycka på mode/synk-knappen på stickan på ett smidigt sätt när man vill snabbt och enkelt kunna ansluta en ny kontroller.

Aningen oftopic men är det en design labs-kontroller du har där på bilden? Kul att fler hoppat på, själv köpte jag denna när detta gick live i höstas:

Dold text
Permalänk
Skrivet av martinot:

Har faktiskt aldrig brytt mig om att använda den medföljande Switchdockan (vet de som fått repade Switchenheter, och många som får problem med värme/kylning under intensivt spelande).

Har tyvärr ingen möjlighet att testa då jag skruvat isär hela originaldockan och flyttat elektroniken till en sådan här smidig liten snygg docka:

http://i67.tinypic.com/2ed00fb.jpg

Här kan du dock se stickan sitta på högersidan av minidockan. Den sticker ut pyttelite nere på högersidan av Switchen/dockan, men inget som man direkt tänker på normalt eller som direkt stör estetiskt.

Dessutom smidigt att se lysdioden när den synkat upp (eller om problem), samt att kunna komma åt att trycka på mode/synk-knappen på stickan på ett smidigt sätt när man vill snabbt och enkelt kunna ansluta en ny kontroller.

Vart hitta du hållaren till pro-dosan?

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Aningen oftopic men är det en design labs-kontroller du har där på bilden? Kul att fler hoppat på, själv köpte jag denna när detta gick live i höstas:

Stämmer. 😄

Köpte på förra årets mellandagsrea på den amerikanska Xbox Design Labs (fanns inte i Sverige då, och har ett par goda vänner som bor i Kalifornien och reser till Sverige med jämna mellanrum, som jag besvärar ibland 🙂 ).

Snyggt!

Skrivet av Tossitoker12:

Vart hitta du hållaren till pro-dosan?

Köpte den samtidigt med kontrollen på bilden (som jag numera kör dedikerat till Switchen) på Microsofts amerikanska Xbox Design Labs sida. Fanns att beställa i flera färger.

https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories?xr=shellnav

https://www.microsoft.com/en-us/store/d/xbox-design-lab-contr...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Dagens tips: Lita INTE på saldot på Ica hemma gällandes mario odessey, jag har kollat varenda dag på sidan gällandes Jönköping.
Slut i lager enligt hemsidan.
Gick förbi spelavdelningen idag bara för att titta och döm om min förvåning när det fanns ett exemplar kvar med 50% rabatt. Köpte det:)

Nu är bara frågan om man ska spela det, den vill väl uppdatera till ovan firmware 3.0.

Efter tyska hackerkonferansen sa det att man absolut inte ska uppdatera ovan 3.0 just nu då det är stora saker på G! De har full kernel access med rw.

Permalänk
Skrivet av BalleR:

Dagens tips: Lita INTE på saldot på Ica hemma gällandes mario odessey, jag har kollat varenda dag på sidan gällandes Jönköping.
Slut i lager enligt hemsidan.
Gick förbi spelavdelningen idag bara för att titta och döm om min förvåning när det fanns ett exemplar kvar med 50% rabatt. Köpte det:)

Nu är bara frågan om man ska spela det, den vill väl uppdatera till ovan firmware 3.0.

Efter tyska hackerkonferansen sa det att man absolut inte ska uppdatera ovan 3.0 just nu då det är stora saker på G! De har full kernel access med rw.

Menar du 3.0 på Mario eller switchen?

Permalänk
Medlem

Att switchen får inte ha högre firmware än 3.0 för att kunna hackas....

Mario kräver firmware 3.10 har jag fattat det som. Så om man vill spela mario så kan inte switchen hackas.

Permalänk
Skrivet av BalleR:

Att switchen får inte ha högre firmware än 3.0 för att kunna hackas....

Mario kräver firmware 3.10 har jag fattat det som. Så om man vill spela mario så kan inte switchen hackas.

Missuppfattade dig,
Trodde först du menar att switchen är sårbar när den har en högre firmware än 3.0 men förstår nu vad du menar

Permalänk
Medlem

@martinot: Jag förstår det men om den ska vara stabil så är det nog inte så enkelt att hitta en mindre. Men om du gör det säg gärna till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

@martinot: Jag förstår det men om den ska vara stabil så är det nog inte så enkelt att hitta en mindre. Men om du gör det säg gärna till.

Jo, bra att den är stabil. Ungefär hur stor blir den ihopvikt?

Låter som du totalt är mycket nöjd med den?

Kanske det är den man skall stasta på då. 🙂

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hittade en hållare på ebay för ca 24 pix inklusive frakt, men frågan är hur bra den är. Kanske så lite pengar att man skall chansa på att beställa en?

Glömde länken: https://www.ebay.com/itm/Adjustable-Angle-Foldable-Stand-Hold...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, bra att den är stabil. Ungefär hur stor blir den ihopvikt?

Låter som du totalt är mycket nöjd med den?

Kanske det är den man skall stasta på då. 🙂

precis aningen mindre än själva switchen utan joycons. Så den tar ju lite plats. Jag har inte testat nån annan lösning så jag kan väll inte direkt uttala mig om det finns bättre. Men jag är nöjd för ~13€

Permalänk
Medlem
Skrivet av BalleR:

Dagens tips: Lita INTE på saldot på Ica hemma gällandes mario odessey, jag har kollat varenda dag på sidan gällandes Jönköping.
Slut i lager enligt hemsidan.
Gick förbi spelavdelningen idag bara för att titta och döm om min förvåning när det fanns ett exemplar kvar med 50% rabatt. Köpte det:)

Nu är bara frågan om man ska spela det, den vill väl uppdatera till ovan firmware 3.0.

Efter tyska hackerkonferansen sa det att man absolut inte ska uppdatera ovan 3.0 just nu då det är stora saker på G! De har full kernel access med rw.

Jag köpte mig en extra switch (fw 2.3) som får ligga kvar i kartongen i väntan på haxx.

Att sitta och vänta med fw under 3.1 kändes inte som ett alternativ då det i värsta fall kan ta flera år innan det kommer fungerande lösningar för att kunna spela spel som kräver nyare fw.

Permalänk
Medlem

@xlr8: Jag måste bara fråga, vad väntar du dig få ut av att nån knäcker switchen? Det uppenbara jag kommer på är piratade spel, nåt som är jobbigare att hålla på med än att klicka "köp" i e-shopen. Dessutom har du lagt 3500:- på en enhet till, det blir ju i runda slängar 7 topptitlar om du köper dem när de är måttligt prissänkta. För min del räcker 7 spel jäkligt länge, jag har inte ens betat mig igenom fem på switch sen jag köpte min i maj.

Jag ställer frågan av ren nyfikenhet och hoppas inte du tar illa upp av kritiken, du gör så klart som du vill med dina switchar och pengar. Grejen är den att jag slutat pirata spel av ren lathet då alla plattformar har en väl fungerande eshop där man lätt får tag på det man vill spela utan att behöva flasha/cracka och utsätta sig för risk för virus, trojaner mm.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Har precis köpt ett Switch jag med nu. Spelar dock inte Å mycket eller ofta men nöjd med mitt köp.
Tänkte försöka köpa ett extra par Joy Cons och en laddare för 4st.
Har ni rekommendationer på vart man kan köpa dessa från England eller Tyskland till bättre pris än här hemma eller bara vänta på någon rea I framtiden? Är inte ett akut problem.
Har köpt rätt mycket på Wish/eBay men kvalitén är rätt varierande på laddare osv.

Är dessa Batteri Pack som säljs verkligen sköna att ha på medans man spelar? Någon som provat och dessutom vet hur mycket extra tid man får med ett sådant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@xlr8: Jag måste bara fråga, vad väntar du dig få ut av att nån knäcker switchen? Det uppenbara jag kommer på är piratade spel, nåt som är jobbigare att hålla på med än att klicka "köp" i e-shopen. Dessutom har du lagt 3500:- på en enhet till, det blir ju i runda slängar 7 topptitlar om du köper dem när de är måttligt prissänkta. För min del räcker 7 spel jäkligt länge, jag har inte ens betat mig igenom fem på switch sen jag köpte min i maj.

Jag ställer frågan av ren nyfikenhet och hoppas inte du tar illa upp av kritiken, du gör så klart som du vill med dina switchar och pengar. Grejen är den att jag slutat pirata spel av ren lathet då alla plattformar har en väl fungerande eshop där man lätt får tag på det man vill spela utan att behöva flasha/cracka och utsätta sig för risk för virus, trojaner mm.

För de flesta handlar det om möjligheten att spela backuper och då är nog kostnaden en större faktor än bekvämligheten men det verkar osannolikt i detta fall då en konsol inhandlats för över 3000kr.

För en del andra handlar det om möjligheten att köra homebrews och liknande vilket t.ex. kan användas för att köra emulator som jag tror många skulle vilja kunna göra på en bärbar enhet som Switch.

Det finns många passionerade kodapor som lägger ner kopiöst mycket tid för att få igång saker som de flesta inte bryr sig om som att kunna spela gamla megadrive eller PS1-spel. Vi får väl se om Nintendo får tummen ur röven och introducerar VC snart, annars ökar nog intresset för en 'hackad' konsol markant.

Skrivet av timebandit:

Har precis köpt ett Switch jag med nu. Spelar dock inte Å mycket eller ofta men nöjd med mitt köp.
Tänkte försöka köpa ett extra par Joy Cons och en laddare för 4st.
Har ni rekommendationer på vart man kan köpa dessa från England eller Tyskland till bättre pris än här hemma eller bara vänta på någon rea I framtiden? Är inte ett akut problem.
Har köpt rätt mycket på Wish/eBay men kvalitén är rätt varierande på laddare osv.

Är dessa Batteri Pack som säljs verkligen sköna att ha på medans man spelar? Någon som provat och dessutom vet hur mycket extra tid man får med ett sådant?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inget svar på din fråga men jag har hört att Nintendo inte gör någon vinst på joycons. Många tror att de tar ut hutlöst betalt för att de kan men det är till största delen dyra funktioner som gyro som drar upp priset.

Det kan så klart vara kul med nyhetens behag i enstaka partyspel men i vanliga fall är det bara irriterande att behöva skaka kontrollerna istället för att trycka på en knapp osv. och jag förstår inte varför tillverkarna envisas med att stoppa in såna här saker som nästan alla bara stör sig på.

Om de släppte en variant utan bl.a. gyrofunktion är det ingen högoddsare att det skulle bli ett bästsäljande tillbehör. Tredjepartskontroller saknar ofta denna typ av teknik för att kunna hålla nere priset men som du säger är kvaliteten tyvärr väldigt varierande.

Horis pro controller för ca 200kr är ett bra alternativ som extrakontroll men så är den också trådad och saknar funktioner som rumble.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz