Hotad av företagsanställd efter kontakt med deras kundtjänst / Karlskrona

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Okej. Så att jag ringde in till deras företag och rapporterade hans framfart på vägen för han upprepade ggr kört in framför mig. Som tack för min goda gärning. Ta förtaget och ge ut mina uppgifter utan min vetskap eller godkännande så jag hembesök.

Så jag har inte tagit ansvar tycker du? Intressant. Jag har inte gjort något fel. Men ens privatliv verka vara mindre värt än om jag hade kört på en parkerad bil. Då ska folk ha ersättning direkt av företaget eller privatpersonen. Men när mitt privatliv bli lidandes för en god gärning. Få man inget som plåster på såren.

Du verkar inte förstå att anställda är en del av företaget - kritik kommer naturligtvis komma fram och då heter det inte "Öhh Pelle, nån gnällde på din bilkörning". Kommunikationen går alltid åt två håll, du kunde ta reda på vem/vilka det var och det går åt andra hållet också. Var kanske felformulerat att du inte tagit ansvar men du verkar definitivt ha svårt att stå för det. Det är att förvänta konsekvenser av agerande, även om det är rätt extremt att söka upp någon så där. Fysiska skador är ganska viktiga, fysiska personskador är alltid polisärenden. Uppenbarligen tyckte inte alla att det var en god gärning

Skrivet av SoilBleed:

Skadestånd delas in i två delar. Det ena är sveda och värk, det andra är kränkningsdelen. I dagens ekonomi så är det minsta som döms ut 5 000 kronor /per del.
Sveda o värk baseras på trafikskadeersättningen varav den andra är individuell och beror på om du brukar vara ute och boxas eller om du är från en "fin familj" (pun intended).
Rån tillhör dessutom brottsbalken och fängelsestraffet räknas även in när skadestånd ska bestämmas.
Vilket för mig in på nästa del som är att man samtidigt med stämningen begär att motparten står för advokatkostnader mm. Så även kränkningsdelens minimum skulle bli ett rejält fredagsmys

OT:
Ingen aning. Känns som att det är tudelat och inte värt energin det kostar. Att förlora skulle inte vara kul då du får betala för Paula också.
Du har ju själv begärt att de ska spara uppgifterna, det är PUL enligt mig, att klanta sig med uppgifterna är en annan sak?

Angående att motparten står för kostnader - rådande praxis gäller bara vid belopp över ett halvt basbelopp om jag minns rätt.

Permalänk

Kompensation? hahahaah va fan.

Polisanmäl men det är nog försent nu.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Angående att motparten står för kostnader - rådande praxis gäller bara vid belopp över ett halvt basbelopp om jag minns rätt.

Mmmmm valid point.

Permalänk
Medlem

Du gjorde fel. Var inte girig och vifta inte med kränktflaggan så kommer ditt liv bli bättre.
Varför i hela friden polisanmälde du inte killen som hotade dig?

Nä du ville ha pengar.
Nu har du även gjort bort dig här.
Bra jobbat 🤣

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det enda rimliga känns väl att du gör en polisanmälan mot den f.d anställda? Företaget har ju inte direkt gjort något ont i sammanhanget. Ännu rimligare känns väl dock att nu, två år senare, släppa det och gå vidare då händelsen inte verkar ha påverkat dig nämnvärt. Varför skulle du annars ha låtit det dröja så länge?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Kompensation? hahahaah va fan.

Polisanmäl men det är nog försent nu.

Klart du skrattar, då du inte råkade ut för det som hände.

Polisanmälan är gjord mot denna person 28/10 2016. Men som vanligt, då det inte fanns något vittne mer än jag, utan bara log i hans firmabils körjournal att han var hemma hos mig 25/10 2016 kl 18.30-18.45. Lades anmälan ner efter 4-6 veckor trots förhör av denna personen och företaget. Men då det bara är ord mot ord. Så kunde dom inte göra något. fast företaget själva bekräftade besöket. Så min anmälan lades ner.

Visst jag skulle kunna lägga ut detta jurist dokumentet utan överstrykningar på facebook och väcka lite frågor till deras samarbeta partners. = kommunen/ landstinget, Om "" någon "" råkar delar vidare. "" Jag kan ju inte ansvara för andra personer handlingar"" Jag kan ju inte ansvara för hur andra personer hantera information/ bilder på nätet. en bild är ju en bild eller hur??

Men det kommer jag inte göra. har mer vett än så.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av macbang:

Klart du skrattar, då du inte råkade ut för det som hände.

Polisanmälan är gjord mot denna person 28/10 2016. Men som vanligt, då det inte fanns något vittne mer än jag, utan bara log i hans firmabils körjournal att han var hemma hos mig 25/10 2016 kl 18.30-18.45. Lades anmälan ner efter 4-6 veckor trots förhör av denna personen och företaget. Men då det bara är ord mot ord. Så kunde dom inte göra något. fast företaget själva bekräftade besöket. Så min anmälan lades ner.

Visst jag skulle kunna lägga ut detta jurist dokumentet utan överstrykningar på facebook och väcka lite frågor till deras samarbeta partners. = kommunen/ landstinget, Om "" någon "" råkar delar vidare. "" Jag kan ju inte ansvara för andra personer handlingar"" Jag kan ju inte ansvara för hur andra personer hantera information/ bilder på nätet. en bild är ju en bild eller hur??

Men det kommer jag inte göra. har mer vett än så.

Givetvis tråkigt att det hänt och bra att du polisanmälde det visste jag inte.
Skrattade för det lät som du försökte kräva företaget på pengar första chansen du fick.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@macbang: haha men va sjutton skärp dig nu. Ingen kommer ifrågasätta det hela eller stötta din vendetta, snarare kommer du få samma reaktion som här. Folk kommer säga åt dig att personen fick en varning och sedan har slutat, du kommer grina om att du vill ha ekonomisk kompensation, ärendet är nästan två år gammalt = du kommer bara göra bort dig. Att du lägger till den där sista meningen räddar ingenting.

Permalänk
Medlem

Konstigt beteende att höra av sig till ett företag och be om ekonomisk kompensation för att en av deras förare kör vårdslöst. Skulle aldrig kommit på iden själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Givetvis tråkigt att det hänt och bra att du polisanmälde det visste jag inte.
Skrattade för det lät som du försökte kräva företaget på pengar första chansen du fick.

Krävde inte direkt. utan mera la fram det, efter några samtal under 2 veckor. Där både jag ringde till dom och dom ringde till mig= uppgifter frågor etc.

Men det är inget litet företag. Så jag personligen tycker inte det är fel att begära en summa. Då det visar att dom verkligen vill gott göra en.

Kan ta detta som ett exempel med påbackning.

Vid påbackning av någons bil ( DÖTT OBJEKT ) , kräver ju ägaren av den påbackade bilen ( både privatbil och företagsbil ) att skadan fixas till. Ingen som skrattar då inte. även om det inte var med mening får man betala för skadan. Om man vet vem det var som backade på en. inga problem med kompensation/ ersättning för skada.

Men om någon " backar på " ens privatliv ( LEVANDE PERSON ). Så får man tydligen inte något fast, bevis finns, och erkännanden finns. men då det inte finns någon fysisk skadad. så får man inget. Då kan man bara säga det var inte mening eller har inget ansvar och slippa betala för skadan/ kränkningen man gjort på någon privatliv.

Det är så jag ser det, tycker folk det är fel eller konstigt. tyck det. men allt startade med ETT samtal till ett företag kundtjänst som JAG ANSER HANTERADES FEL. Annars hade detta inte hänt. Misstag och fel kostar, och ska ersättas på något sätt.

Men det kanske är folk som kan gå fram till personen som backade på din bil. och säga. " Du jag vet att det var inte med mening du backade på mig. så du behöver inte betala för skadan, skaka vi bara hand så är det bra ( det är så här jag ser företaget hanterade denna incidenten . Tror inte det finns många såna personer som acceptera förlåtelse vid påbackning din bil utan ersättning, varför ska jag som person behöva acceptera bara en handskakning som kompensation/ ersättning för kränkningen av mitt privatliv där företaget var första kontakten, Men mitt privatliv är kanske värt mindre än en påbackad bil ?? Verka ju vara så

Men Sweclockers Verka ju tycka att företag idag inte behöver ta något ansvar eller ge kompensation för det inträffade, men det är ju klart. Ingen bryr sig så länge det inte har hänt en själv, då är det bättre att skratta åt trådskaparen och hans löjliga problem om kompensation mot ett större företag som utsatt mig för onödiga risk som resulterat i olaga hot och kränkning av privatliv. för ett ynka telefonsamtal. där dom bara hade behövt säga till föraren att lugna ner sig.

Sen att företagets kundtjänst var första kontakten verka folk inte fatta= Då växeln/ kundtjänst gav ut mitt telefonnummer utan vetskap eller godkännande från mig. Vilket alla verka tyck är okej. vilket jag tycker är väldigt konstigt, på det företaget jag jobbar på nu får " vi som servicekonsulenter aldrig veta vem som ringt in fel eller klagomål. Undantag är om personen ifråga ber om att bli uppringd. upprepa, ber om att bli kontaktad. likaså var det på landstinget när jag jobbade som servicetekniker.

måste även erkänna att sweclockers forum var helt fel att vädra sina tankar i.

Tack för mig.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Förbannat risigt att läcka ditt namn till den påstådda trafikvandalen, lagligt eller ej. Men du borde ha följt upp det tidigare och fokuserat tydligare på att det var just i detta hänseende som företagit brustit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Kan ta detta som ett exempel med påbackning.

Vid påbackning av någons bil ( DÖTT OBJEKT ) , kräver ju ägaren av den påbackade bilen ( både privatbil och företagsbil ) att skadan fixas till. Ingen som skrattar då inte. även om det inte var med mening får man betala för skadan. Om man vet vem det var som backade på en. inga problem med kompensation/ ersättning för skada.

Du får faktiskt skilja på kompensation och ersättning vilket är två helt skilda saker. Ersättning får du via den skyldiges försäkringsbolag, var av självrisken betalas av personen. Ersättningen kan vara en helt ny bil (jag fick det för några år sen), lånebil etc. Kompensation får man om man bott på hotell och det var kallt på rummet.

Citat:

Men om någon " backar på " ens privatliv ( LEVANDE PERSON ). Så får man tydligen inte något fast, bevis finns, och erkännanden finns. men då det inte finns någon fysisk skadad. så får man inget. Då kan man bara säga det var inte mening eller har inget ansvar och slippa betala för skadan/ kränkningen man gjort på någon privatliv.

Fel - vid personskada så är det ett polisiärt ärende. Behöver inte gå till att man bryter något - men att det alltid måste leda till "något" är ingen garanti, utan det handlar snarare om att bedöma vems fel det är och att låta rätt försäkring träda in.

Citat:

Det är så jag ser det, tycker folk det är fel eller konstigt. tyck det. men allt startade med ETT samtal till ett företag kundtjänst som JAG ANSER HANTERADES FEL. Annars hade detta inte hänt. Misstag och fel kostar, och ska ersättas på något sätt.

Fast du har fel och din åsikt betyder i princip ingenting. Att du tycker att det är fel gör inte att det är fel.

Citat:

Men det kanske är folk som kan gå fram till personen som backade på din bil. och säga. " Du jag vet att det var inte med mening du backade på mig. så du behöver inte betala för skadan, skaka vi bara hand så är det bra ( det är så här jag ser företaget hanterade denna incidenten . Tror inte det finns många såna personer som acceptera förlåtelse vid påbackning din bil utan ersättning, varför ska jag som person behöva acceptera bara en handskakning som kompensation/ ersättning för kränkningen av mitt privatliv där företaget var första kontakten, Men mitt privatliv är kanske värt mindre än en påbackad bil ?? Verka ju vara så

Utan att veta skulle jag tro att ovan scenario är det allra vanligaste när det gäller bilolyckor. Rödljud, en liten touch - inget man gör något med utan man rullar vidare. Är det en större buckla så fixar man det.

Citat:

Men Sweclockers Verka ju tycka att företag idag inte behöver ta något ansvar eller ge kompensation för det inträffade, men det är ju klart. Ingen bryr sig så länge det inte har hänt en själv, då är det bättre att skratta åt trådskaparen och hans löjliga problem om kompensation mot ett större företag som utsatt mig för onödiga risk som resulterat i olaga hot och kränkning av privatliv. för ett ynka telefonsamtal. där dom bara hade behövt säga till föraren att lugna ner sig.

Företag ska givetvis ta ansvar men du verkar ju tro att ansvar är enligt din definition, dvs att ge dig pengar. Helst två år senare. Ansvaret var att ge personen en varning, vilket är fullgott. Allt annat är bara, för att använda dina ord, löjligt. Enligt Polisen är ditt "olaga hot och kränkning" bara hörsägen och där med är ärendet nedlagt. Antingen får du vaska fram information som gör att det juridiskt blir hållbart eller så får du acceptera förlusten. Att du inte bandade samtalet på telefonen är synd men säkert fullt förståeligt - men det var kanske inte de vackraste orden som sades och där med skulle de kunna styrka ditt påstående.

Citat:

Sen att företagets kundtjänst var första kontakten verka folk inte fatta= Då växeln/ kundtjänst gav ut mitt telefonnummer utan vetskap eller godkännande från mig. Vilket alla verka tyck är okej. vilket jag tycker är väldigt konstigt, på det företaget jag jobbar på nu får " vi som servicekonsulenter aldrig veta vem som ringt in fel eller klagomål. Undantag är om personen ifråga ber om att bli uppringd. upprepa, ber om att bli kontaktad. likaså var det på landstinget när jag jobbade som servicetekniker.

Tror du på allvar att det behövs ditt personliga godkännande eller att du har "rätt" till att få veta när information om dig kommuniceras bland anställda så har du helt fel världsbild. Så fungerar det inte utan det är bara olyckligt att den här personen betedde sig illa.

Citat:

måste även erkänna att sweclockers forum var helt fel att vädra sina tankar i.

Tack för mig.

Att du sökte sympatier förstod nog alla men ditt ärende är så löjligt på flera olika sätt att oavsett vart du vänder dig kommer ytterst få hålla med dig.

Permalänk
Medlem

Vad har Sweclockers-användarna att göra med vad som hänt/ska hända?
Allt "vi sweclockare" vet om är ju en historia som kan vara ihopkokad av dig. Ingen här vet vad som hände vid din dörr.
Du fick ett obehagligt besök, och personen som gjorde besöket blev av med jobbet. Avsikten kanske var en helt annan än den som utspelat sig/du målat upp för oss.

Både företaget och hen lärde sig förhoppningsvis en läxa efter sitt agerande.

Skulle inte det här landet, med yttrandefrihet (yttrandefrihet=är både på gott och på ont btw), bli totalt kaos om man skulle kräva skadestånd av vem som helst när dom sagt något som någon annan inte gillar?

Utifrån vad du beskrivit så har:
- du klarat dig oskadd = det är skitbra?
- en person förlorat jobbet = det värsta som kan hända någon, tycker jag
- en anställd lärt sig att man inte sprider uppgifter till fel personer på sitt företag = en perfekt tankeställare utan någon allvarlig konsekvens

Ps: Du bestämmer inte om företaget vill gottgöra dig? Gottgöring, välvilja, godhet är något man gör av frihet och inte något man kan kräva. Spelar ingen roll om det är ett superföretag eller en skalbagge.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag förstår TS rätt så är han upprörd över att företaget delade med sig om hans personuppgifter till föraren utan TS medgivande, och TS vill ha hjälp med att förstå om det ens är lagligt?
- Om detta är frågeställningen så gäller det att kontakta advokat, för ett kortare möte för att få professionell vinkel på det. Dvs om ni kan gå vidare med det hela. (De flesta privatpersoner kommer påstå att det är korkat/riskabelt/löjligt, men det är inte helt lätt juridiskt.) Sen så går det ju att diskutera vad du vill få ut av det? Ekonomisk ersättning kommer antagligen vara försumbar, men du kan ju få upprättelse för problemet om du nu inte tyckte det räckte att HR bad om ursäkt.

Du ringde alltså till företaget och klagade på att en anställd brukade "offensiv körning"? Ta en sväng till stockholm på en vardag i rusningstid, förslagsvis någon av motorvägarna, så får du se på spännande offensiv körning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Men om någon " backar på " ens privatliv ( LEVANDE PERSON ). Så får man tydligen inte något fast, bevis finns, och erkännanden finns. men då det inte finns någon fysisk skadad. så får man inget. Då kan man bara säga det var inte mening eller har inget ansvar och slippa betala för skadan/ kränkningen man gjort på någon privatliv.

Det är så jag ser det, tycker folk det är fel eller konstigt. tyck det. men allt startade med ETT samtal till ett företag kundtjänst som JAG ANSER HANTERADES FEL. Annars hade detta inte hänt. Misstag och fel kostar, och ska ersättas på något sätt.

måste även erkänna att sweclockers forum var helt fel att vädra sina tankar i.

Tack för mig.

Därför man har en försäkring, ifall man blir påbackad.
Det är ingen rättighet att få pengar, för att man blivit kränkt eller i ditt fall "hotad" (nåväl). Därav brevet där det står att de inte har någon laglig grund att ge dig pengar. Annars skulle folk skylla på "åh fan, jag blev lite kränkt idag, tror jag tar ett par miljoner som kompensation".

Det här luktar Snowflake all over it, tyvärr.

Tråkigt att du blev bemött dåligt, men det var 2 år sedan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Mailade in till ett större företag om att en av deras lastbilschaufförer körde full gas hela tiden. 30km/t för fort på 70-sträckor osv..
Fick ett stort tack och de ville ha mer information, sen efter några mail-konversationer ville de skicka mig presentkort.
Några dagar senare var det en ny chaufför på den rutten.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

...måste även erkänna att sweclockers forum var helt fel att vädra sina tankar i.

Tack för mig.

Jag tror att du råkade ut för en mindre begåvad människa, som med sitt "hembesök" orsakade en mindre trauma för dej. (Uppenbarligen, då du inte släppt det efter så lång tid.)
Jag tror du blev taskigt behandlad, punkt! Att skriva av sig hjälper ibland. Men faran med att skriva av sig på ett forum som SWEC, är speciellt om man inte uttrycker sig korrekt, tar saker i rätt ordning, i sin helhet, helt enkelt om det inte kommer ut rätt från början, så misstror forumets deltagare det som skrivs.

Det jag känner du fått utstå kritik för, är "pengar". Det gör dej givetvis inte till en girig människa, men jag tror det kom fram lite fel?
Nått som kom fram sent, var att du faktiskt gjort en anmälan. Som i sann svensk polis anda snabbt blev nedlagd.
Iom att bitarna kom fram i den ordning som de gjorde, fick du antagligen inte riktigt det gehör som du hade hoppats på.

Du fick vederbörande uppsagd, med lite tur har han såpass förmåga, att han trots allt lärde sig någonting? Även om hembesöket inte direkt indikerar det.

Nått jag aldrig uppfattade, var om marodören körde en personbil, skåpbil, eller en större lastbil?
Också lite skillnad i hur nära att göra i brallan man blir.

Personbil, blir man mest sur över bristen på respekt.
Skåpbil, väger upp emot 3.5t, jag börjar tycka det är riktigt obehagligt.
Lastbil, upp emot 32t, förhoppningsvis har en förare av sådant fordon lite bättre utbildning och vett?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Allt är anmält naturligtvis.. Personen som besökte mig blev anmäld. Men polisen ta inte upp anmälningar med privatperson mot företag.

Det som gör mig mest arg är företaget inte tog min rapport på allvaret gav ut ut mina personuppgifter utan min vetskap eller godkännande. Just det stör mig oerhört mycket. Samt att bli ignorerad efter det som hänt gör mig mest arg. Och sen då få detta dokument i ansiktet. Och bara säga " förlåt det var inte meningen det vi gjorde"

Tror inte ni förstår den besvikelsen jag känner mot företaget. Att ringa in och tipsa om denna föraren och förväntar mig att bli behandlad med respekt. Framför allt Anonymt och med respekt. Istället få jag hembesök samma kväll. ??

Varför skulle du polisanmäla FÖRETAGET? Det ör naturligtvis privatpersonen som är ansvarig för sin egen körning, inte företaget. Det är privatpersonen som ska anmälas, jag förstår inte varför du blandar in hans företag över huvud taget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av macbang:

Om din arbetsgivare hade gett dig en skriftlig varning efter att någon inkommit med klagomål mot dig så hade du med största sannolikhet viljat veta vem personen är som anklagar dig. Inte sant? Det är ju en självklarhet att man har rätt att få ta del av den informationen. Annars blir det ju omöjligt att försvara sig mot klagomålen. Detsamma gäller när man polisanmäler någon. Polisen kan inte upprätta en anmälan där anmälaren är anonym. Sådant är livet.

Du valde att hänga ut honom inför hans chefer vilket säkert var en god gärning då han enligt din beskrivning verkar vara en respektlös människa men då får man ju tyvärr också vara beredd på att han kanske inte blir jätteglad över det hela och i så fall även kunna förutse konsekvenserna av ens agerande. Inte sant?

Anonymitet är dessvärre inte en rättighet du åtnjuter i sammanhanget och företag kan aldrig ställas som ansvariga för vad deras anställda gör under sin fritid.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst pga. urspårning samt på begäran*

Denna tråd har nog gjort sitt nu..

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...