Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Så sjukt störigt, jag hade inte alls koll på att Green Friday skulle vara idag, så jag beställde Forza Motorsport 6 på Xbox One (http://cdon.se/spel/forza_motorsport_6-31750543) i tisdags för 299kr.

Någon som vet om det är lönt att kontakta Cdon om detta? Kan man ångra köpet trots att man öppnat spelet och spelat i några dagar?

Du kan inte ångra spelet om det är öppnat. Dock skulle du kunna köpa ett till för det billigare priset. Sedan lämnar du tillbaka det på ångerrätten men du ångrar det tidigare dyrare köpet istället och får då tillbaka dina 299 kr. Eftersom spelen är likadana borde det fungera bra. Har gjort så en gång och det fungerade bra. Alternativt är det kanske möjligt att Cdon kan gå med på att du får tillbaka mellanskillnaden men det beror antagligen på personen som man pratar med i kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Klippte en C920 på CDON med rabattkod för totalt 199 kr, känns helt ok

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Klippte en C920 på CDON med rabattkod för totalt 199 kr, känns helt ok

Vad för rabattkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Vad för rabattkod?

Hade någon personlig rabattkod som jag drog till med. Men 499 är ju inte fy skam det heller (tänkte köpa den för det förra gången den låg på det priset).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Tycker absolut du ska kontakta dom.
Smidigaste lösningen vore om du får ett presentkort på mellanskillnaden. Inte ovanligt att dom gör så.

Skrivet av Potatissallad:

Du kan inte ångra spelet om det är öppnat. Dock skulle du kunna köpa ett till för det billigare priset. Sedan lämnar du tillbaka det på ångerrätten men du ångrar det tidigare dyrare köpet istället och får då tillbaka dina 299 kr. Eftersom spelen är likadana borde det fungera bra. Har gjort så en gång och det fungerade bra. Alternativt är det kanske möjligt att Cdon kan gå med på att du får tillbaka mellanskillnaden men det beror antagligen på personen som man pratar med i kundtjänst.

Jag kontaktade kundtjänst och de svarade inom en halvtimme att de skulle betala tillbaka mellanskillnaden.

Hatten av för Cdon!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Jag har en liknande men i andra färger (d.v.s. samma diamondpattern), väldigt bekväm i handen och man får ett bra grepp! Kör på, du blir nog nöjd!

Skrivet av Guestah:

@Icte: Det fick bli en beställning

Vet ni vilken av Prisjakts och CDONs bilder som stämmer? De ser olika ut nämligen...

http://cdon.se/spel/xbox_one_wireless_controller_combat_tech_...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4254964

Den ser mycket bättre ut på Prisjakts bilder, så frågan är vilken som stämmer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet ni vilken av Prisjakts och CDONs bilder som stämmer? De ser olika ut nämligen...

http://cdon.se/spel/xbox_one_wireless_controller_combat_tech_...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4254964

Den ser mycket bättre ut på Prisjakts bilder, så frågan är vilken som stämmer?

Det är två olika: den på Prisjakt är Recon Tech (äger en sådan personligen) medan den CDON säljer just nu är Combat Tech. Varför Prisjakts länk leder till Combat Tech vet jag inte, men utöver färgerna och symbolerna på kontrollern är de identiska

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Det är två olika: den på Prisjakt är Recon Tech (äger en sådan personligen) medan den CDON säljer just nu är Combat Tech. Varför Prisjakts länk leder till Combat Tech vet jag inte, men utöver färgerna och symbolerna på kontrollern är de identiska

Ahh, det missade jag... Va synd Gillade Prisjakts version bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har redan tipsat, bra pris tycker jag.

komplett: Seagate Firecuda 2TB 3.5" SSHD med kod 735kr

Har en redan och den funkar mycket bra som spelhårddisk.

Självklart så är en SSD bättre än en hybrid, men om man har många stora spel, är detta en bra kompromiss.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Skrivet av Jompen:

Forza Horizon 3 för 88 kr för Xbox/PC får anses prisvärt.
https://cdon.se/spel/spel-downloads/forza-horizon-3-standard-...

Ordinarie pris runt 500 kr: https://m.prisjakt.nu/search/forza%2520horizon%25203

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara slut nu Fan vad tråkigt. Har väntat länge på att kunna köpa det lite billigare.

Permalänk
Skrivet av sharadkingboy:

Vart har ni köpt era hårddiskar? Alltså om det är på nätet och ni alla som köpt på nätet har fått 004 disken så är det kanske högst troligt att även kommande beställningar på nätet är 004 diskar, medans om ni köpt i lokal butik låt säga i Malmö och fått 005 disken är det kanske högst troligt att även andra diskar där i den butiken är just 005 diskar. Därav min fråga VAR ni köpt era diskar, alltså inte vilken kedja, eftersom det vet jag ju redan att det är på Elgiganten:)

Tack på förhand

Köpte min disk på Elgiganten Länna. Verkade som om det var sista exet dock.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet från Anda seat stolar? Hade tänkt köpa Anda seat spoiler från CDON men hittar inga reviews på stolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Verkar finnas i lager igen

Det var i lager alldeles nyss, men ett ögonblick senare när jag gick till kassan så stod det att det var slut. Men sedan fungerade det ändå... det stod även 29 kr frakt för mig, trots att det uttryckligen stod i kassan att ingen adress krävs eftersom det är en digital produkt. Lade beställningen ändå (har fått en nyckel) så får man se om man orkar bråka om de 29 kronorna.

Edit: Ang. Forza Horizon 3.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Verkar finnas i lager igen

Japp, tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Är ipad 5e gen värt 2700 som det kostar på dustin i en timme till?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Har den, väldigt bra! Bra grepp, som någon redan sagt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Är ipad 5e gen värt 2700 som det kostar på dustin i en timme till?

Ingår väl i Weekend Rush vilket innebär att priset gäller fram t.o.m. tisdag? Lär dock ta slut bra mycket tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Ingår väl i Weekend Rush vilket innebär att priset gäller fram t.o.m. tisdag? Lär dock ta slut bra mycket tidigare.

ah du har rätt, men det har varit +10 i lager hela dagen.

Jag tycker det borde vara en uppgradering från min samsung Tab S (gen 1), men jag är inte helt övertygad. Min Tab S är ju från slutet av 2014 och har börjat strula lite med batteri och laddning, så det är mycket därför jag ens kollar.

Några tankar? Jag har en Ipad 2 också som i princip inte är användbar pga seghet (uppgraderad). Skulle nog säga att apparna har bättre kvalitet för Ipad.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

ah du har rätt, men det har varit +10 i lager hela dagen.

Jag tycker det borde vara en uppgradering från min samsung Tab S (gen 1), men jag är inte helt övertygad. Min Tab S är ju från slutet av 2014 och har börjat strula lite med batteri och laddning, så det är mycket därför jag ens kollar.

Några tankar? Jag har en Ipad 2 också som i princip inte är användbar pga seghet (uppgraderad). Skulle nog säga att apparna har bättre kvalitet för Ipad.

Om du inte har planer på att använda pennan skulle jag säga att det är ett utmärkt köp.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@DeluxXxe @Json_81: håller med. Köp själv android på mobiler och iPad på plattor. Finns inte behovet för pennan så är skärm och standby tider bättre på iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@DeluxXxe @Json_81: håller med. Köp själv android på mobiler och iPad på plattor. Finns inte behovet för pennan så är skärm och standby tider bättre på iPad.

Vet inte om batteriet men min Samsung tab s2 har mycket bättre skärm än tjejens ipad air 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@DeluxXxe @Json_81: håller med. Köp själv android på mobiler och iPad på plattor. Finns inte behovet för pennan så är skärm och standby tider bättre på iPad.

Skrivet av Zargoz:

Vet inte om batteriet men min Samsung tab s2 har mycket bättre skärm än tjejens ipad air 2.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade runt lite igår kväll och min Tab S verkar också ha bättre skärm.

Velade dock lite länge, så de tog slut. Min Tab S får vara med ett tag till.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Någon som köpt Seagate 4 tb hårddisken från Elgiganten på nätet? Vad var det isåfall för någon modell på hårddisken som ni fick?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Moderkort Asus Prime B360M-A

126kr hos Computer Salg.
176kr inkl frakt.

Fel pris????
https://www.computersalg.se/i/4527227/asus-prime-b360m-a-mode...

Vilka cpuer passar detta?

Naturligtvis fel pris.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4745539

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Frågan är om dom skickar när man lägger beställning.
Passar 8700 till detta?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Frågan är om dom skickar när man lägger beställning.
Passar 8700 till detta?

Känns som att 99 gånger av 100 när en butik sätter fel pris på en vara så skickas den inte, utan alla berörda får bara ett mail med information om att ordern blivit makulerad. Därefter klagas det här i forumet på att de inte levererar en vara som såldes till ett uppenbart felaktigt pris.

Alla coffee lake-processorer ska passa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

På köpvillkoren:

Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i orderbekräftelsen. Fattar jag köpvillkoren rätt så låter väl att produkten skickas trots fel pris eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lorault:

På köpvillkoren:

Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i orderbekräftelsen. Fattar jag köpvillkoren rätt så låter väl att produkten skickas trots fel pris eller?

Orderbekräftelsen får du först när beställningen har skickats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

På köpvillkoren:

Lagerförda produkter levereras alltid till bekräftat pris och förändras priset för en lagerförd produkt mellan order och leverans, gäller priset som lämnats i orderbekräftelsen. Fattar jag köpvillkoren rätt så låter väl att produkten skickas trots fel pris eller?

"Detta är inte en bekräftelse på beställningen, utan endast en kopia av de uppgifter som lagts in.
OBS! Köpet är bindande först när vi har skickat en bekräftelse på beställningen eller en faktura för köpet."

Taget från mejlet som jag fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Orderbekräftelsen får du först när beställningen har skickats.

Skickades från m.sweclockers.com

Har alltid fått orderbekräftelse direkt efter köp men vet inte hos computersalg.