Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Ja, jag borde ju inte bli förvånad men jag är genuint nyfiken vad man pyntar för?

Deras streamingtjänst. Jag har inte kikat själv än men det verkar som att många blandar ihop den med iTunes utbudet (och de andra tjänsterna som listas i tv-appen), tjänsten har bara en handfull serier än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Borde det inte komma en singelsday/BF/Cybermonday-tråd snart?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Om man är kund hos eller vill bli kund hos telenor så kan man köpa en Appletv 4K för 99kr x 12 månader. Vilket då blir 1188kr ställt mot 1789kr på prisjakt

https://www.telenor.se/handla/tillbehor/till-tv/apple-tv/

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4472589

(Slog till på detta själv. de hade kampanj på något tvpaket utan bindningstid som jag beställde ihop med. Men jag vet inte ifall det fungerar att beställa ihop med ett sådant tv paket för att sedan säga upp det innan apple tv:n är betald)

notis: jag kan nu bekräfta att appletv+ 12 månader gratis fungerade med köpet av denna apple tv:n

Jag kollade upp detta då jag blev Telenor bredbandskund nyligen. Telenor har inga bindningstider på sina abonnemang, ej heller på kampanjer. Men tar man en apple tv eller något annat på "avbetalning" så blir det abonnemanget, i det här fallet TV, låst under avbetalningsperioden. Så de säljer bindningstid med erbjudande om att köpa vissa produkter för ett lägre pris. Om man inte bryr sig om bindningstid är det en win-win men tänkte mest klargöra hur det funkar enligt Telenor själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Jag kollade upp detta då jag blev Telenor bredbandskund nyligen. Telenor har inga bindningstider på sina abonnemang, ej heller på kampanjer. Men tar man en apple tv eller något annat på "avbetalning" så blir det abonnemanget, i det här fallet TV, låst under avbetalningsperioden. Så de säljer bindningstid med erbjudande om att köpa vissa produkter för ett lägre pris. Om man inte bryr sig om bindningstid är det en win-win men tänkte mest klargöra hur det funkar enligt Telenor själva.

Enda gången det kan påverka en negativt är väl om man skulle behöva flytta inom dom 12 månaderna då. Då får man slutfaktura för Apple TV + Bredbandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Enda gången det kan påverka en negativt är väl om man skulle behöva flytta inom dom 12 månaderna då. Då får man slutfaktura för Apple TV + Bredbandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man leker med tanken att man har gruppavtal från BRF där månadsavgiften är 0kr. Hur skulle det funka då med Apple TV om man väljer att slutfakturera? Har du någon aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Om man leker med tanken att man har gruppavtal från BRF där månadsavgiften är 0kr. Hur skulle det funka då med Apple TV om man väljer att slutfakturera? Har du någon aning?

Den var svårare. Får du nog fråga Telenor om. Kanske får du bara en slutfaktura på Apple TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Enda gången det kan påverka en negativt är väl om man skulle behöva flytta inom dom 12 månaderna då. Då får man slutfaktura för Apple TV + Bredbandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns mängder av tillfällen då bindningstid kan vara negativt.
Tex om en annan operatör sänker priset på bredbandet och du vill byta.

Men inte bara detta för i ditt inlägg så förutsätter du att man köper bredband, jag tecknade paketet ihop med en tv box, och det stod på orderbekräftelse att bindningstiden för tv paketet är 0 månader med 1 månad uppsägningstid. Så jag vore väldigt förvånad om de nu påstår att detta inte längre gäller.

Skrivet av Schiznit:

Jag kollade upp detta då jag blev Telenor bredbandskund nyligen. Telenor har inga bindningstider på sina abonnemang, ej heller på kampanjer. Men tar man en apple tv eller något annat på "avbetalning" så blir det abonnemanget, i det här fallet TV, låst under avbetalningsperioden. Så de säljer bindningstid med erbjudande om att köpa vissa produkter för ett lägre pris. Om man inte bryr sig om bindningstid är det en win-win men tänkte mest klargöra hur det funkar enligt Telenor själva.

Jag hoppas att det inte är så för så stod det inte på min order när jag beställde och ej heller på min orderbekräftelse.

En kopia på orderbekräftelsen följer här nedan:
"
Här kommer en bekräftelse på din beställning:
Tv Stor
Bindningstid: 0 mån
Uppsägningstid: 1 mån
Månad 1 - 12: 199 kr/mån
Därefter: 399 kr/mån
Startavgift: 0 kr

Arris tv-box
Bindningstid: 0 mån
Uppsägningstid: 0 mån
Pris: 0 kr

C More Stor
Bindningstid: 0 mån
Uppsägningstid: 1 mån
Månad 1 - 6: 0 kr/mån
Därefter: 349 kr/mån

Apple TV 4K 32GB
Månad 1 - 12: 99 kr/mån

Summa
Engångskostnad: 0 kr
Månad 1 - 6: 298 kr/mån
Månad 7 - 12: 647 kr/mån
Därefter: 748 kr/mån

Fakturaavgiften är 49 kr med pappersfaktura eller Kivra och 0 kr med autogiro eller e-faktura.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Finns mängder av tillfällen då bindningstid kan vara negativt.
Tex om en annan operatör sänker priset på bredbandet och du vill byta.

Men inte bara detta för i ditt inlägg så förutsätter du att man köper bredband, jag tecknade paketet ihop med en tv box, och det stod på orderbekräftelse att bindningstiden för tv paketet är 0 månader med 1 månad uppsägningstid. Så jag vore väldigt förvånad om de nu påstår att detta inte längre gäller.

Vadå förutsätter? Spelar väl ingen roll vilken av tjänsterna det är. Var bara ett exempel.

Enligt hon jag fick prata med så är tv/bredbands-abonnemanget fortfarande fritt från bindningstid. Jag frågade om det eftersom att mitt rabatterade pris på bredbandet går ut i vår och jag brukar vilja ring in en gång om året och nyttja rabatterna som erbjuds. Ville vara säker på att jag inte band mig till ett högre pris i X antal månader på abonnemanget.

Dock så sa hon också att Apple-erbjudandet endast är för Telenor kunder och att man måste vara TV/Bredband-kund under dessa 12 månader för att erbjudandet ska gälla.

Ni får väl tolka det som ni vill med jag tog det som att jag är låst till Telenor i 12 månader, men inte låst till nån speciell hastighet/utbud.

Så tolkar jag det. Kanske har helt fel, det är inte omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Vadå förutsätter? Spelar väl ingen roll vilken av tjänsterna det är. Var bara ett exempel.

Enligt hon jag fick prata med så är tv/bredbands-abonnemanget fortfarande fritt från bindningstid. Jag frågade om det eftersom att mitt rabatterade pris på bredbandet går ut i vår och jag brukar vilja ring in en gång om året och nyttja rabatterna som erbjuds. Ville vara säker på att jag inte band mig till ett högre pris i X antal månader på abonnemanget.

Dock så sa hon också att Apple-erbjudandet endast är för Telenor kunder och att man måste vara TV/Bredband-kund under dessa 12 månader för att erbjudandet ska gälla.

Ni får väl tolka det som ni vill med jag tog det som att jag är låst till Telenor i 12 månader, men inte låst till nån speciell hastighet/utbud.

Så tolkar jag det. Kanske har helt fel, det är inte omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah är man bara låst till Telenor och inget specifikt abonnemang så är det ju helt okey, eftersom då skulle jag kunna byta tillbaka till basabonnemanget på tv som kostar 0kr i månaden för mig, dvs om jag tröttnar på att betala extra för kanalerna innan appletv:n är betald.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bitfenix:

Om man leker med tanken att man har gruppavtal från BRF där månadsavgiften är 0kr. Hur skulle det funka då med Apple TV om man väljer att slutfakturera? Har du någon aning?

Det funkar nog helt ok. Men tänk på att eftersom du inte har nått avtal direkt med Telenor så blir det ju inte heller du som kan ta del av erbjudandet, det blir ju BRf-en som kan skaffa en enhet som ni i föreningen får slåss om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det funkar nog helt ok. Men tänk på att eftersom du inte har nått avtal direkt med Telenor så blir det ju inte heller du som kan ta del av erbjudandet, det blir ju BRf-en som kan skaffa en enhet som ni i föreningen får slåss om.

Alla aktiverar sitt bredband separat (tecknar abonnemang hos Telenor för 0kr/månad), tog ut en Apple TV när jag flyttade in i juni för 99kr/12månader. Dock verkade det inte vara nödvändigt att aktivera för det funkade ändå samt att man inte behövde fylla i lägenhetsnummer eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Alla aktiverar sitt bredband separat (tecknar abonnemang hos Telenor för 0kr/månad), tog ut en Apple TV när jag flyttade in i juni för 99kr/12månader. Dock verkade det inte vara nödvändigt att aktivera för det funkade ändå samt att man inte behövde fylla i lägenhetsnummer eller dylikt.

Hade samma fenomen i min förra lägenhet, det visade sig att den tidigare hyresgästen aldrig sa upp sitt abonnemang så jag kunde inte ens aktivera mitt för att ”porten” va upptagen.
Det var också 0kr/mån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

lite OT men är det billigare bygga själv eller färdigbyggda stationära billigare?

Tänker spana inför reaorna och uppgradera burken nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

lite OT men är det billigare bygga själv eller färdigbyggda stationära billigare?

Tänker spana inför reaorna och uppgradera burken nämligen

Vissa reor kan vara 50/50 men att köpa och bygga eget gör att du kan uppgradera (billigare än att köpa nytt) i framtiden enklare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vissa reor kan vara 50/50 men att köpa och bygga eget gör att du kan uppgradera (billigare än att köpa nytt) i framtiden enklare.

tackar för svar. Blir inte jag som ska bygga det men då man står och tar sig en funderare. Kanske man bör slänga upp en tråd om hjälp då redan och hålla utkik under reorna eller ska jag vänta med sagd tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

tackar för svar. Blir inte jag som ska bygga det men då man står och tar sig en funderare. Kanske man bör slänga upp en tråd om hjälp då redan och hålla utkik under reorna eller ska jag vänta med sagd tråd?

Kika runt lite på de senaste trådarna om datorer. Sätt en budget och se vad de flesta tipsar om.
Hittar du ingen med din budget, skapa en ny tråd redan nu så får du lite tips som du kan hålla utkik på. Inet och Webbhallen kan tex bygga det åt dig eller så hittar du någon i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v... som kan hjälpa dig i närheten. Skulle det vara Växjö (eller i närheten så ställer även jag upp).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kika runt lite på de senaste trådarna om datorer. Sätt en budget och se vad de flesta tipsar om.
Hittar du ingen med din budget, skapa en ny tråd redan nu så får du lite tips som du kan hålla utkik på. Inet och Webbhallen kan tex bygga det åt dig eller så hittar du någon i https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v... som kan hjälpa dig i närheten. Skulle det vara Växjö (eller i närheten så ställer även jag upp).

Jag känner någon som kan bygga det så kör på det troligtvis, men bra att veta

Pass på fråga. Fractal Design R4 är mitt nuvarande chassi, behöver jag skaffa nytt tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Jag känner någon som kan bygga det så kör på det troligtvis, men bra att veta

Pass på fråga. Fractal Design R4 är mitt nuvarande chassi, behöver jag skaffa nytt tro?

R4 kommer nog passa allt du vill ha i den så om du inte vill ha nytt så kör på den. Jag kör R5 själv.
Lycka till!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Jag känner någon som kan bygga det så kör på det troligtvis, men bra att veta

Pass på fråga. Fractal Design R4 är mitt nuvarande chassi, behöver jag skaffa nytt tro?

Absolut inte, den duger fint.
Jag kör fortfarande med R2 som får nytt innanmäte lite då o då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

För de med Benify personalkort:
HP Pavilion 15-cw1009no. 15 tum 1080p IPS. Ryzen 3500U. Vega 8. 256GB m2 SSD. 8GB RAM. Normalpris (enligt HP) 8990, nu nedsatt till 6490 vilket är helt ok. Men går man via Benify så får man ytterligare 3000 rabatt vilket gör det till en väldigt bra deal. Vet inget om kvaliteten på datorn eller så, men HP har väl skärpt sig på senare tid.

Edit: Gäller endast fram till 11/11.

Har du testat detta? Jag gjorde det och fick 3000:- i rabatt på 8990:-, med slutpris 5990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av effo:

Har du testat detta? Jag gjorde det och fick 3000:- i rabatt på 8990:-, med slutpris 5990:-

Gjorde samma övning med samma resultat och blev en smula besviken. 3500 kr hade varit ett intressant erbjudande, inte 6000.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av effo:

Har du testat detta? Jag gjorde det och fick 3000:- i rabatt på 8990:-, med slutpris 5990:-

Skrivet av Olegh:

Gjorde samma övning med samma resultat och blev en smula besviken. 3500 kr hade varit ett intressant erbjudande, inte 6000.

Nej inte testat. Då var det inte så bra som det verkade. 6000 är en ok deal men inte jättebra.

Permalänk
Avstängd

6490 får jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Hp dragit en fuling (otydlig kampanj), för när man går genom Benify blir priset på datorn 6490 kr. När man sedan lägger till rabattkoden ges endast 500 kr rabatt till, d.v.s. total rabatt 3000 kr. På Benifys sida får man intrycket av att rabattkoden ska ge 3000 kr rabatt, men den ger endast 500 kr rabatt, för en sammanlagd rabatt på 3000 kr (2500+500 med rabattkoden). Märkte även att rabattkoden endast fungerade på den guldiga datorn för mig.

Visst, 6000 är inte dåligt, men inte något speciellt heller utan helt i linje med vad man förväntar sig av vilken dålig "helg-rea" som helst.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Singles Day 2019.

Det verkar inte finnas någon Singles Day tråd i forumet?
Elgiganten och CDON har släppt sina erbjudanden och de var inte särskilt bra.
Vad har ni för förväntningar och vilka klockslag tror ni det är som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornroot:

Det verkar inte finnas någon Singles Day tråd i forumet?
Elgiganten och CDON har släppt sina erbjudanden och de var inte särskilt bra.
Vad har ni för förväntningar och vilka klockslag tror ni det är som gäller?

Även Komplett har släppt sina erbjudanden:

https://www.komplett.se/kampanj/1111-singles-day

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/22883/samsung-82...
Samsung 82" 4K UHD Smart TV UE82RU8005 (2019)
22 222 kr (SPARA 12768 kr)

Ska man slå nu eller vänta in BF? Har ju iofs 30 dagar öppet köp.. Vad tycker ni allmänt om detta köp?

Permalänk

Tjena!
Är det någon bugg på komplets hemsida?
T ex ska datorn nedan kosta 16k men när jag lägger till den i kundvagnen blir priset helt plötsligt 50k. Testat med olika kompletta PC och får samma problem.
https://www.komplett.se/product/1110070/datorer/komplett-pc/k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mehmet_91:

Tjena!
Är det någon bugg på komplets hemsida?
T ex ska datorn nedan kosta 16k men när jag lägger till den i kundvagnen blir priset helt plötsligt 50k. Testat med olika kompletta PC och får samma problem.
https://www.komplett.se/product/1110070/datorer/komplett-pc/k...

Ser ut så ja. Får också 50k. Snacka om prisfest!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mehmet_91:

Tjena!
Är det någon bugg på komplets hemsida?
T ex ska datorn nedan kosta 16k men när jag lägger till den i kundvagnen blir priset helt plötsligt 50k. Testat med olika kompletta PC och får samma problem.
https://www.komplett.se/product/1110070/datorer/komplett-pc/k...

Kanske tillhör singles day, det börjar väl imorgon?

Skickades från m.sweclockers.com