Permalänk

söker ungdoms serie

jag har börjat att inse att jag aldrig kommer at hitta ett spel som är i närheten utav life is strange spel serien, så jag tänkte höra med er om det istället finns någon serie som lutar åt samma håll som tex life is strange before the storm. ni som har spelat spelet vet vad jag är ute efter, men för er som inte har gjort det, så handlar det om en tonåring som har upplevt nått hemskt, att hennes pappa har dött, och förvandla då till en rebellisk tonårs tjej. hon träffar sedan en tjej som förgyller hennes liv igen. ja, nått i den stilen.
long shot, men finns det något liknande i serie världen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Jag har inte spelat spelet, men inlägget fick mig i alla fall att tänka på "Freaks & Geeks". Inte helt 100 i samma stil, men nära på och en garanterat bra serie (bara en säsong).

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jag har börjat att inse att jag aldrig kommer at hitta ett spel som är i närheten utav life is strange spel serien, så jag tänkte höra med er om det istället finns någon serie som lutar åt samma håll som tex life is strange before the storm. ni som har spelat spelet vet vad jag är ute efter, men för er som inte har gjort det, så handlar det om en tonåring som har upplevt nått hemskt, att hennes pappa har dött, och förvandla då till en rebellisk tonårs tjej. hon träffar sedan en tjej som förgyller hennes liv igen. ja, nått i den stilen.
long shot, men finns det något liknande i serie världen?

key & locke på netflix kanske, inte riktigt det du letar efter då jag inte har någon aning om vad life is strange är, men har liknande element, men även övernaturliga element

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Damn, Life is Strange (inkl. before the stomr) berörde. Det är inte många spel som har berört och överraskat mig som detta. Trodde aldrig att jag skulle uppskatta saker som att "ligga på en säng och lyssna på grym musik" i ett spel. Sådana ögonblick påminde mig om min egen tonår.

Det som är närmast Life is Strange som jag har spelat är Brothers - A tale of two sons av våran egen Josef Fares. Tyvärr har jag inget tips ang serie.

Kommer att spela igenom Life is strange 2 men har inga stora förväntningar. Kreativa inlägg postas dagligen på https://www.reddit.com/r/lifeisstrange/

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Vet inget om Life is strange men den första serien jag kom att tänka på efter din beskrivning är The end of the f***ing world på Netflix. Värt att kolla upp om det vore nåt för dig, själv tycker jag det var en riktigt bra serie, kanske den bästa jag sett. https://www.imdb.com/title/tt6257970/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

har hört så många som spelat spelet säga "varför är detta inte en film", för, det är ju ungefär som en film, eller serie, atmosfären, musiken, kameravinkarna, episod sammanfattningarna(mellan episoderna),, när en ny episod startar ja allt skulle ju kunna vara direkt taget ur en film/serie episod.

ska kika på några utav episoderna till serierna som ni tipsade om till att börja med, vet att jag aldrig kan hitta en 100% match utav spelet, men iaf nått i samma stuk.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av mangemani:

long shot, men finns det något liknande i serie världen?

Inte samma, men berörde i alla fall mig nästan lika mycket.
The Last of Us

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Började spela men kom inte riktigt i det.
Som serie skulle jag rekommendera den svenska Störst av allt.
En sjukt gripande serie är 13 reasons why, säsong 1 är överlägset bäst.

Skickades från m.sweclockers.com