Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk

Borde få ett Mail imorgon att jag har en konsol att hämta på mediamarkt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Förbokade en Series X från Inet 28 september. När jag frågade kundtjänst svarade de att jag missar första leveransen. De hade ingen koll på när de skulle få in ytterligare leveranser, vilket känns lite snopet. Handkontrollsbatterikittet jag förbokade från dem i förra veckan är på väg däremot.

Någon som beställt från Inet och har sin konsol på väg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Detta låter ju inte bra, valde att få den skickad när jag beställde, får ringa EG igen ikväll och fråga va tusan de håller på med. 😡

Går bara på den infon jag fick i min lokala butik. De kan ha dragit en rövare för att kunna köra merförsäljning när jag ändå måste komma in till butiken men har ingen anledning att misstro den infon jag fått. Jag vet att de inte var glada att Resurs Bank är de som är kreditgivare av förklarliga skäl (ägs ju av en direkt konkurrent). Jag åker dit på fredag och hämtar ut min låda så får den stå och ladda hem ett par hundra GB första timmarna ändå.

Permalänk
Medlem

Tack för det kollektiva stödet boys! Den har uppdaterats nu, kommer imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Förbokade en Series X från Inet 28 september. När jag frågade kundtjänst svarade de att jag missar första leveransen. De hade ingen koll på när de skulle få in ytterligare leveranser, vilket känns lite snopet. Handkontrollsbatterikittet jag förbokade från dem i förra veckan är på väg däremot.

Någon som beställt från Inet och har sin konsol på väg?

Nej men när jag mailade Inet om status på kön i mitten av Oktober så var mitt svar att de "hoppas att få positivt lagersaldo under 2021".

Jag misstänker att de menade 2020.. eller att de trodde att jag menade PS5. För annars låter det bisarrt haha.

Skrivet av klove:

Tack för det kollektiva stödet boys! Den har uppdaterats nu, kommer imorgon!

Boom!

Permalänk

Samma här, leverans 11/10 innan dagen slut (Stockholm).
Vi får hoppas att chaufförerna ringer innan leveransen imorgon, då jag har portkod. Håller tummarna!

Permalänk

NU fick jag leveransbekräftelse från Elgiganten 👯‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

NU fick jag leveransbekräftelse från Elgiganten 👯‍♂️

Beställt online?

Jag fick precis mail från Klarna om min konsol från Microsoft. Inte hört något om eller från Elgiganten dock.

Permalänk
Skrivet av Lost_Ginnypig:

NU fick jag leveransbekräftelse från Elgiganten 👯‍♂️

Får hoppas jag också får besked från Elgiganten snart ....

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Beställt online?

Jag fick precis mail från Klarna om min konsol från Microsoft. Inte hört något om eller från Elgiganten dock.

Japp, beställt online 22/9 09:03.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Beställde du den 22/9? Klarna?

På min beställning från Elgiganten står det fortfarande bara Reserverad...

beställde all access den 22/9

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nu har UPS uppdaterats för mig!

Ska tydligen komma fram:
Tuesday
11/10/2020
Estimated Time
11:45 A.M. - 3:45 P.M.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

beställde all access den 22/9

Samma och inte hört ett jota ännu, varje gång jag är i kontakt med EG får jag olika info...

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

nu har EG skickat min konsol :):) fullgas till norrland nu :):)

Permalänk
Medlem

För mig står det bara by end of day på UPS sida.
Hade någon annan möjlighet att ändra att få den till ett utlämningsställe? Jag har inga möjligheter att ändra utkörningsmetod.

Permalänk
Medlem

Jag har fått leverans torsdag från MS, bor dock i Umeå.

Permalänk
Medlem

Ni som får bekräftelse från Elgiganten att det är skickat, skriv gärna datum ni beställde också när ni kommer in i tråden och skriker Hurra!! 😝

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Ni som får bekräftelse från Elgiganten att det är skickat, skriv gärna datum ni beställde också när ni kommer in i tråden och skriker Hurra!! 😝

Och gärna om det är All Access eller ej!

Permalänk

Bekräftelsen om levereras från Elgiganten 9/11 kl 17:41.

Bokade Xbox series X 22/9 kl 09:03. EJ all access.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Japp, beställt online 22/9 09:03.

Skrivet av Toybox:

nu har EG skickat min konsol :):) fullgas till norrland nu :):)

Skrivet av Lost_Ginnypig:

Bekräftelsen om levereras från Elgiganten 9/11 kl 17:41.

Bokade Xbox series X 22/9 kl 09:03. EJ all access.

Får ni denna på SMS eller E-post? Båda?

Permalänk

*läser alla glädje rop samtidigt som jag fortsätter spamma ”Köp nu”-knappen* 😅

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Får ni denna på SMS eller E-post? Båda?

SMS och E-post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

*läser alla glädje rop samtidigt som jag fortsätter spamma ”Köp nu”-knappen* 😅

Tror jag sett två i tråden som eventuellt kommer sälja i GBG. En som hade två på väg in och ville returnerna alt. sälja ena i Sisjön. Leta lite och hör av dig?

Om inte annat fortsätt spamma köp nu. Kanske släpper det efter midnatt ikväll alternativt tidigt imorgon. Lycka till!

Permalänk
Medlem

30 dagars disney+ med Game pass

Perks
Perk
Per
Pe
P
Pl
Plu
Plus
Disney+
@DisneyPlus (30 days) is coming to Xbox Game Pass Ultimate Perks today https://t.co/yRiEbHPt1u

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiv:

Jag har fått leverans torsdag från MS, bor dock i Umeå.

Jag bor 20 mil söderöver, leverans @ Onsdag från MS.

Permalänk

Beställde mitt XSX på elgiganten den 22/9 med orderbekräftelse 09:02.

Pratade med kundservice idag och fick besked om leverans imorgon men har fortfarande inte hört något om leveransen som övriga verkar ha gjort..

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk

Ni som inte fått tag på en konsol kan jag tipsa om att åka till lokala eg. Jag var inne idag i Södertälje och dem förklarade att dem skulle få in 29 st som alla var reserverade. Säljaren ringde sin chef som bekräftade att 20 av dem är reserverade för ”butiken”. Jag fick dessutom reservera en av dessa för hämtning imorgon. Återstår att se men det verkade endå lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Beställde mitt XSX på elgiganten den 22/9 med orderbekräftelse 09:02.

Pratade med kundservice idag och fick besked om leverans imorgon men har fortfarande inte hört något om leveransen som övriga verkar ha gjort..

Nejdå, jag har inte heller hört något. Beställde förvisso senare än dig men vid flera tillfällen fått bekräftat av kundservice att jag ska få den imorgon (eller onsdag, enligt vissa). De kanske lastar på förfullt nu och hör av sig snart.

Skrivet av Eggi8finger:

Ni som inte fått tag på en konsol kan jag tipsa om att åka till lokala eg. Jag var inne idag i Södertälje och dem förklarade att dem skulle få in 29 st som alla var reserverade. Säljaren ringde sin chef som bekräftade att 20 av dem är reserverade för ”butiken”. Jag fick dessutom reservera en av dessa för hämtning imorgon. Återstår att se men det verkade endå lovande.

Lät ju liknande i Eskilstuna med enligt en i tråden.

Så märkligt. Ibland säger de att de inte ska ha några i butik alls, ibland verkar det hur lätt som helst att köpa en på plats. Och samtidigt är leverans enligt hemsidan för de som besätller nu i början av januari.

Om jag inte hade haft en på väg från Microsoft redan hade jag helt klart gjort som du, i kombination med att spamma F5 på Microsofts hemsida i tid och otid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Beställde mitt XSX på elgiganten den 22/9 med orderbekräftelse 09:02.

Pratade med kundservice idag och fick besked om leverans imorgon men har fortfarande inte hört något om leveransen som övriga verkar ha gjort..

Inte heller hört något. Blir nog gasmask på och utflykt till lokala EG imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Beställde mitt XSX på elgiganten den 22/9 med orderbekräftelse 09:02.

Pratade med kundservice idag och fick besked om leverans imorgon men har fortfarande inte hört något om leveransen som övriga verkar ha gjort..

Tror det kan vara så dom som fått sms och mejl inte kanske valde express, då den inte borde skickas innan 18.00 eller så beror det på vart man bor i landet.

Har heller inte fått något och bokade strax efter 9 den 22/9...

Sitter och väntar på att min Klarna faktura skapas för då betyder det att den lämnar lagret.