Reserveration Corsair H100i Rgb platinum SE (Vit) hos Webhallen GBG Sisjön

Permalänk
Medlem

Reserveration Corsair H100i Rgb platinum SE (Vit) hos Webhallen GBG Sisjön

Bokade ett Corsair H100i Rgb Platinum SE men hann ändra mig och köra på ett custom loop kit.

Då fläkten verkar vara slut på många ställen tänkte jag helt enkelt skänka den till någon här istället för att bara helt sonika avboka ordern.

Den är således ej betald.

Snabbast kontakt via sms

0762235398

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Rekommenderad ej denna AIO om man är ljuskänslig.

Pumpen är helt värdelös och surrar oerhört mycket. Prövade typ 3-4 olika totalt och alla samma surrade på lägre pump rpm.

Detta är för att den modellen använder en annan pump än t.ex nzxt kraken, Corsair hxxxi pro osv

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Rekommenderad ej denna AIO om man är ljuskänslig.

Pumpen är helt värdelös och surrar oerhört mycket. Prövade typ 3-4 olika totalt och alla samma surrade på lägre pump rpm.

Detta är för att den modellen använder en annan pump än t.ex nzxt kraken, Corsair hxxxi pro osv

Ljudkänslig menar du? Men tur att jag inte köpte den då. Trodde dom fått bot med att deras kylare låter från både pump och fläktar.

Permalänk
Viking
Skrivet av draanexle:

Rekommenderad ej denna AIO om man är ljuskänslig.

Pumpen är helt värdelös och surrar oerhört mycket. Prövade typ 3-4 olika totalt och alla samma surrade på lägre pump rpm.

Detta är för att den modellen använder en annan pump än t.ex nzxt kraken, Corsair hxxxi pro osv

Skrivet av Sonaks:

Ljudkänslig menar du? Men tur att jag inte köpte den då. Trodde dom fått bot med att deras kylare låter från både pump och fläktar.

Kan inte hålla med. Har aldrig hört något surrande ljud från min, så vet inte ens hur det låter. Och då har jag inga jättehögljudda fläktar heller...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Kan inte hålla med. Har aldrig hört något surrande ljud från min, så vet inte ens hur det låter. Och då har jag inga jättehögljudda fläktar heller...

Måste ha haft väldigt otur då, för jag prövade typ 4 st olika och alla gjorda samma sketna surr från pumpen (den vita Corsair) medans corsairs pro svarta och nzxt har varit bra.

Fast en nzxt 240 jag prövade hade dumt oljud den med.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb