Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Fast den problematiken som existerar är Amazons krav på säljare. Om du läser artikeln som länkades så ser du snabbt att småföretagare som säljer på Amazon blir ganska "överkörda" trots att de råkar sätta fel pris. Finns inte riktigt plats för human error där.

Det är mänskligt att fela, men det ingår inte i vår policy... //Kund på jobbet till en kollega.

Permalänk
Avstängd

Undrar om ni andra oxå fått bekräftelse på köpet av Logitech G502 Lightspeed, det har varit ganska tyst sen i förra veckan.
Det är skitsamma för en, det är bara att man har betalat för varan, småpeng så är det inget som svider.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboKopp:

Undrar om ni andra oxå fått bekräftelse på köpet av Logitech G502 Lightspeed, det har varit ganska tyst sen i förra veckan.
Det är skitsamma för en, det är bara att man har betalat för varan, småpeng så är det inget som svider.

Permalänk
Avstängd

Jag lyckades till slut komma in i ens gamla cdon konto, mitt ser precis likadant ut som ditt.
Jag räknar med att det blir inget av, det är lite skitsamma för en..

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboKopp:

Undrar om ni andra oxå fått bekräftelse på köpet av Logitech G502 Lightspeed, det har varit ganska tyst sen i förra veckan.
Det är skitsamma för en, det är bara att man har betalat för varan, småpeng så är det inget som svider.

Det är samma här, undrar om man ska testa att kontakta dem för att åtminstone få ett definitivt besked, eller om det är bättre att bara låta det vara, och hoppas på turen.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg för lite mer än ett år sen när man köpte trådlösa Steelseries Rival 650 från komplett för samma pengar, den fick man i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag undrar också hur det går för CDON. Nu har CDON tagit bort den musen från sin sida. (Igår kostade den 2001 kr men var slutsåld och obeställbar.) Kollar ni i listan på beställningar så är länken till musen inte längre en länk... https://cdon.se/hemelektronik/logitech-g502-lightspeed-tradlo...

Nu har CDON haft 3½ dagar på sig att komma på en trovärdig story till att musen inte kan levereras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Jag undrar också hur det går för CDON. Nu har CDON tagit bort den musen från sin sida. (Igår kostade den 2001 kr men var slutsåld och obeställbar.) Kollar ni i listan på beställningar så är länken till musen inte längre en länk... https://cdon.se/hemelektronik/logitech-g502-lightspeed-tradlo...

Nu har CDON haft 3½ dagar på sig att komma på en trovärdig story till att musen inte kan levereras.

Känns som att det är förberedelser för att kunna skicka "Tyvärrrrrrr, produkten har utgått ur vårat sortiment"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av roboseal:

Redan slut 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Jag undrar också hur det går för CDON. Nu har CDON tagit bort den musen från sin sida. (Igår kostade den 2001 kr men var slutsåld och obeställbar.) Kollar ni i listan på beställningar så är länken till musen inte längre en länk... https://cdon.se/hemelektronik/logitech-g502-lightspeed-tradlo...

Nu har CDON haft 3½ dagar på sig att komma på en trovärdig story till att musen inte kan levereras.

Skrivet av Stormtrooper:

Jag var i kontakt med CDON under förmiddagen bara för att få en uppdatering kring vad som sker med ordern. Enligt deras kundservice så var det fördröjningar på deras lager men personen jag pratade med hävdade åtminstone att den skulle levereras så snart som möjligt. Tvivlar dock starkt på att så är fallet. Det är ju uppenbart ett felaktigt pris, så har svårt att se att de kommer levereras. Men men, den som lever får se...

Skrivet av hultron:

Känns som att det är förberedelser för att kunna skicka "Tyvärrrrrrr, produkten har utgått ur vårat sortiment"

Jag kontaktade deras chatt för en stund sen och allt jag fick till svar var
"Tack för att du kontaktar oss. Jag får höra med vårt lager om detta, kan jag återkomma när jag fått ett svar, per mejl?"

Får väl se vart det slutar.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Där var det över ... blev ingen G502..

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

Woho, 50kr.
Behåll dom.. lol

Permalänk
Medlem

1,2,3 tills det skapas separata trådar om att CDON "lurar och fular sig"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

1,2,3 tills det skapas separata trådar om att CDON "lurar och fular sig"...

Rätt uppenbart att de skulle avbryta ordern då man har extremt låga förväntningar på ett företag som CDON men att det tog 4-5 dagar känns ju lite löjligt? Det är väl allt jag har att tycka till om det hela.

Var ett bra tips. Lite för bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Rätt uppenbart att det skulle avbryta ordern men att det tog 4-5 dagar känns ju lite löjligt? Det är väl allt jag har att tycka till om.

Jo precis, inte ett dugg förvånad över att den avbröts(även om man hoppades på ett Superfund).

Men känns som det tog väldigt lång tid för dem att avbryta. Tror också att enda anledningen att den avbryts nu är att jag och några andra hörde av oss och frågade om uppdatering/status på ordern. Undrar hur lång tid det tagit annars innan de avbröt den.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qnorsten:

Där var det över ... blev ingen G502..

Fick precis samma svar per mail

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem

Blev ingen mus men jag är inte den som tackar nej till ett paket gratis granola heller.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

G502 finns på elgiganten för 990kr om någon fortfarande är sugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Woho, 50kr.
Behåll dom.. lol

Jag tar gärna din kod om jag får!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag tar gärna din kod om jag får!

Du får en kod från mig som jag fick i födelsedagspresent PM.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd

Beställde ett gäng lurar från Amazon som sannolikt var felprissatta för ett tag sedan. Tre lite större och ett par "sportlurar" in-ear med båge, alla av det eminenta märket Bxiaoyan. Dessutom en kikare och en taklampa för att komma upp till fri frakt. Lurarna kostade mellan 29 och 41 kronor, kikaren runt 70 och taklampan knappt 30. Allt från samma butik på amazon, "The big online store". De har stått som under leverans ett tag nu men förra veckan fick jag ett brev från posten om att betala importavgifter på en dryg hundralapp. Jag betalade och tänkte att jag kunde ta den kostnaden då priset var så lågt, men idag kom paketet och det var bara ett par lurar i det. Dessutom en lapp till från posten om en till avgift för ett till paket, på en knapp hundring.

Lurarna var inte så mycket att ha, även om de fungerade. Extremt plastiga och lätta och lägre volym på vänster öra. De var väl ungefär värda sitt pris på 37,62:- men hade det varit euro så hade de varit alldeles för dyra. Jag behövde ett par lurar och försökte liksom sprida risken genom att köpa ett gäng, men det var nog fel val. Dessutom köpte jag ett par bra lurar medan jag väntade på frakten.

Nu funderar jag om jag ska låta övriga grejer gå i retur eller om jag ska plocka ut dom. Att betala en postnord-avgift hade jag kunnat acceptera, men inte om de skickar mina sex produkter i sex paket som alla kostar runt hundringen i avgift liksom. Jag kan ju gnälla till Amazon också och få tillbaka avgiften, men det känns nästan taskigt. Hela beställningen gick ju på 243 kronor liksom, om de ska ersätta avgifter till mig på ~600 så går de rätt mycket back. Egentligen är jag mest sugen på kikaren, lurarna kan jag inte tänka mig är så mycket att ha efter att ha testat ett par, men jag kan ju inte veta vad paketet innehåller innan jag betalat avgiften och fått det liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Beställde ett gäng lurar från Amazon som sannolikt var felprissatta för ett tag sedan. Tre lite större och ett par "sportlurar" in-ear med båge, alla av det eminenta märket Bxiaoyan. Dessutom en kikare och en taklampa för att komma upp till fri frakt. Lurarna kostade mellan 29 och 41 kronor, kikaren runt 70 och taklampan knappt 30. Allt från samma butik på amazon, "The big online store". De har stått som under leverans ett tag nu men förra veckan fick jag ett brev från posten om att betala importavgifter på en dryg hundralapp. Jag betalade och tänkte att jag kunde ta den kostnaden då priset var så lågt, men idag kom paketet och det var bara ett par lurar i det. Dessutom en lapp till från posten om en till avgift för ett till paket, på en knapp hundring.

Lurarna var inte så mycket att ha, även om de fungerade. Extremt plastiga och lätta och lägre volym på vänster öra. De var väl ungefär värda sitt pris på 37,62:- men hade det varit euro så hade de varit alldeles för dyra. Jag behövde ett par lurar och försökte liksom sprida risken genom att köpa ett gäng, men det var nog fel val. Dessutom köpte jag ett par bra lurar medan jag väntade på frakten.

Nu funderar jag om jag ska låta övriga grejer gå i retur eller om jag ska plocka ut dom. Att betala en postnord-avgift hade jag kunnat acceptera, men inte om de skickar mina sex produkter i sex paket som alla kostar runt hundringen i avgift liksom. Jag kan ju gnälla till Amazon också och få tillbaka avgiften, men det känns nästan taskigt. Hela beställningen gick ju på 243 kronor liksom, om de ska ersätta avgifter till mig på ~600 så går de rätt mycket back. Egentligen är jag mest sugen på kikaren, lurarna kan jag inte tänka mig är så mycket att ha efter att ha testat ett par, men jag kan ju inte veta vad paketet innehåller innan jag betalat avgiften och fått det liksom.

Jag tycker att du i stället ska göra oss alla en tjänst och hämta ut paketen och åbropa ersättning för tull och importavgifter. Det för att styrka reglementet kring detta på amazon (så att det verkligen fungerar) samt att det troligtvis bidrar med att dessa säljare som helt enkelt säljer skräp slutar med det. Då det blir en förlustaffär för dem. Oavsett om det är 37 eller 370kr som varan skulle kosta. Om inte svenska amazon är lukrativ för dessa säljare, så kanske vi slipper överösas med skräp på de onlinebutiker som verkar för oss här i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Jag tycker att du i stället ska göra oss alla en tjänst och hämta ut paketen och åbropa ersättning för tull och importavgifter. Det för att styrka reglementet kring detta på amazon (så att det verkligen fungerar) samt att det troligtvis bidrar med att dessa säljare som helt enkelt säljer skräp slutar med det. Då det blir en förlustaffär för dem. Oavsett om det är 37 eller 370kr som varan skulle kosta. Om inte svenska amazon är lukrativ för dessa säljare, så kanske vi slipper överösas med skräp på de onlinebutiker som verkar för oss här i Sverige.

Jag lyckades få pengarna för tull och importavgifter tillbaka från Amazon men det tog ungefär 3 timmars arbetstid och fick dem inte ens som pengar utan som presentkort. Ifall folk är rädda för att köpa från Kina

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Där var det över ... blev ingen G502..
https://tinyimg.io/i/GGO3YOe.jpg

Undrar om alla dessa blocket-scalpers får typ 50 x 15 i rabatt eller endast 50 x 1 kr i rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Undrar om alla dessa blocket-scalpers får typ 50 x 15 i rabatt eller endast 50 x 1 kr i rabatt

50x15 tyvärr.. Köpte först en åt mig själv och sedan åt en polare och fick en rabattkod per order.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Blev ingen mus men jag är inte den som tackar nej till ett paket gratis granola heller.

https://i.imgur.com/FhGtlkB.png

Blev ett paket granola här också.
Rätt ok rabatt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Beställde ett gäng lurar från Amazon som sannolikt var felprissatta för ett tag sedan. Tre lite större och ett par "sportlurar" in-ear med båge, alla av det eminenta märket Bxiaoyan. Dessutom en kikare och en taklampa för att komma upp till fri frakt. Lurarna kostade mellan 29 och 41 kronor, kikaren runt 70 och taklampan knappt 30. Allt från samma butik på amazon, "The big online store". De har stått som under leverans ett tag nu men förra veckan fick jag ett brev från posten om att betala importavgifter på en dryg hundralapp. Jag betalade och tänkte att jag kunde ta den kostnaden då priset var så lågt, men idag kom paketet och det var bara ett par lurar i det. Dessutom en lapp till från posten om en till avgift för ett till paket, på en knapp hundring.

Lurarna var inte så mycket att ha, även om de fungerade. Extremt plastiga och lätta och lägre volym på vänster öra. De var väl ungefär värda sitt pris på 37,62:- men hade det varit euro så hade de varit alldeles för dyra. Jag behövde ett par lurar och försökte liksom sprida risken genom att köpa ett gäng, men det var nog fel val. Dessutom köpte jag ett par bra lurar medan jag väntade på frakten.

Nu funderar jag om jag ska låta övriga grejer gå i retur eller om jag ska plocka ut dom. Att betala en postnord-avgift hade jag kunnat acceptera, men inte om de skickar mina sex produkter i sex paket som alla kostar runt hundringen i avgift liksom. Jag kan ju gnälla till Amazon också och få tillbaka avgiften, men det känns nästan taskigt. Hela beställningen gick ju på 243 kronor liksom, om de ska ersätta avgifter till mig på ~600 så går de rätt mycket back. Egentligen är jag mest sugen på kikaren, lurarna kan jag inte tänka mig är så mycket att ha efter att ha testat ett par, men jag kan ju inte veta vad paketet innehåller innan jag betalat avgiften och fått det liksom.

Du ska kunna få tillbaka tullavgifter från amazon

Permalänk
Medlem

Skulle hålla mig långt långt borta från den här skitbutiken. Att Prisjakt ens listar den är för dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Produkt: Harman Kardon Onyx Studio 6 trådlös bluetooth-högtalare
Länk: https://www.billigteknik.se/hogtalare/28958-harman-kardon-ony...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5222475
Pris: 1899 kr

1899 kr är hälften av vad de stora kedjorna tar (Webhallen, Elgiganten, Komplett.se och Dustin Home). Har inte beställt någon själv, så jag har ingen koll på företaget Billig Teknik.

Kan vara bra att veta att denna även gick för 1490 kr hos både Komplett och Webhallen i typ 1,5 månad. Ett tag I februari hos Komplett för bara 1111 kr också. Det var då jag slog till.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Där var det över ... blev ingen G502..
https://tinyimg.io/i/GGO3YOe.jpg

Skrivet av Mattias10:

Kan vara bra att veta att denna även gick för 1490 kr hos både Komplett och Webhallen i typ 1,5 månad. Ett tag I februari hos Komplett för bara 1111 kr också. Det var då jag slog till.

Dessa brukar säljas för 1000-1200 hela tiden.
Man ska aldrig köpa dem för 1500+

Visa signatur

Blank