3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

De flesta 3080 korten blir för varma om inte användaren laddar ner ett program för att se vram tempen.

Gpu kan visa 50-60 medans vram ligger på runt 100+
Efter en månad eller så kommer korten att läcka olja och ja du orsaka alla sorters problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholani:

la upp ett inlägg tidigare gällande att jag fick SMS från de.
Såhär såg det ut när jag fick det från de:

EDIT: Strök ut namnet på personen som jobbade på kundtjänst

https://ibb.co/djRQ5MQ

Du fick stå i kö alltså? Det verkar vara olika bud för olika personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Du fick stå i kö alltså? Det verkar vara olika bud för olika personer.

Ser ut som det. men vem vet, kanske får något sms eller samtal där de meddelar att min beställning tas bort. Alla har fått olika svar från Elgiganten 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag bokade ett. Har även fått orderbekräftelse med prel lev den 28/5.

Har du möjlighet att ta en bild där du döljer viktig info men har beställningsdatum och lev datum med ? Håller på att diskutera med Netonnet supporten.

Dom påstår detta :

Då vi har ordrar som ligger och väntar på att bli hanterade så lägger vi inte upp produkten för försäljning innan vi har skickat ut till alla dem som väntar på sitt grafikkort.
Utskicken görs naturligtvis i tur och ordning, vilket vårt ordersystem hanterar. Jag håller tummarna att det snart är din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

400 sidor nu. Helt sjukt 😀

Minns den här kommentaren så väl, tror inte vi har sett slutet på länge dock.....

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

OMG! Har ett missat samtal från Elgiganten 🥺

EDIT:
Fick sms nu:
” Bäste kund! Vi har varit tvugna att kreditera er order xxxxxx pga översåld. Vi har tyvärr inte ersättare. Vi beklagar och önskar er en fin dag. Mvh Elgiganten”

Fick precis samma sms. Jag hade beställt ca 18:25.
Hade hoppats på att hamna i kö men icke...

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton:

Fick precis samma sms. Jag hade beställt ca 18:25.
Hade hoppats på att hamna i kö men icke...

Jag har inte fått SMS eller samtal än. Inte något mail heller och ordern ligger kvar som tidigare på Elgiganten.
Tror inte att jag kommer få något kort ändå, men lustigt att inte min order har tagits bort än ifall flera här i forumet både fått SMS och telefonsamtal.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Jag har inte fått SMS eller samtal än. Inte något mail heller och ordern ligger kvar som tidigare på Elgiganten.
Tror inte att jag kommer få något kort ändå, men lustigt att inte min order har tagits bort än ifall flera här i forumet både fått SMS och telefonsamtal.

Samma här. Jag beställde ca 1910.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockman2000:

Samma här. Jag beställde ca 1910.

Kom precis på att jag fick ett samtal för typ 45min sen från nåt jag misstänkte var telefonförsäljare så jag tryckte bara bort det. Nu när ni nämnde det så kanske det var EG som ringde...

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag har inte fått SMS eller samtal än. Inte något mail heller och ordern ligger kvar som tidigare på Elgiganten.
Tror inte att jag kommer få något kort ändå, men lustigt att inte min order har tagits bort än ifall flera här i forumet både fått SMS och telefonsamtal.

Samma här. Beställde ganska sent. Antar att det beror mycket på vad för betalmedel man använt också. Jag tog Ecster.
Jag förväntar mig egentligen inget kort, men hade gärna stått kvar i kön. Men det blir nog svårt om man valt faktura/delbet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hej,
Kolla denna kille 😂😂😂
Han säljer en del olika kort, stackarn kunde inte bestämma sig!

https://www.blocket.se/vi/96319338.htm

”2x MSI RTX 3080 VISON: 18500 kronor STYCK
(Öppnade och använda en månad för gaming, kvitto finns/ used for gaming 1 month, with receipt)”

Har haft med den killen att göra tidigare. Försökte köpa moderkort och processor av honom, men han var helt omöjlig att ha att göra med i min mening, så jag slutade skriva till slut. Dålig attityd rakt igenom. Sånt sponsrar vi inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Menar du att de säljes dyrt i andrahand för att de är billiga hos återförsäljaren?

Nej. Jag menar att det är väldigt bokade hos återförsäljare för att dom är prissatta väldigt bra.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Hamilton:

Fick precis samma sms. Jag hade beställt ca 18:25.
Hade hoppats på att hamna i kö men icke...

Aj då, det var ju relativt tidigt också. Beklagar!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få en uppdatering på asus 3080 Tuf non-oc från @webhallen tro? Är ju så nära för mig nu!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

De flesta 3080 korten blir för varma om inte användaren laddar ner ett program för att se vram tempen.

Gpu kan visa 50-60 medans vram ligger på runt 100+
Efter en månad eller så kommer korten att läcka olja och ja du orsaka alla sorters problem.

Vilka kort är de flesta? Känns lite som ett mining problem imo (hoppas jag).
Tur det finns garanti..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

Vilka kort är de flesta? Känns lite som ett mining problem imo (hoppas jag).
Tur det finns garanti..

Stämmer dock väldigt bra för mitt 3080 gigabyte vision oc, det gick varmt (110c) typ hela tiden vid gaming. Bytte thermal pads på det igår och nu har vram inte varit över 75c en enda gång. Gigabyte hade inte ens satt dit hälften av dem (mellan pcb och backplate) trots att det är utmarkerat var de ska sitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

De flesta 3080 korten blir för varma om inte användaren laddar ner ett program för att se vram tempen.

Gpu kan visa 50-60 medans vram ligger på runt 100+
Efter en månad eller så kommer korten att läcka olja och ja du orsaka alla sorters problem.

Kan du ge exempel på något av alla dessa problem som kommer orsakas?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

De flesta 3080 korten blir för varma om inte användaren laddar ner ett program för att se vram tempen.

Gpu kan visa 50-60 medans vram ligger på runt 100+
Efter en månad eller så kommer korten att läcka olja och ja du orsaka alla sorters problem.

Vilka problem skulle det orsaka? Mitt hade läckt olja överallt, men det hade inte påverkat något öht. Torkade bara rent när jag bytte pads och sen vare bara att köra.

Permalänk
Medlem

Har topic ändrats till häxjakt på enskilda personer? Alla vet hur läget ser ut sen länge, bidrar den här diskussionen till något?

Jag ser gärna fler tips på hur vi kan använda distill.io och liknande lösningar som kan hjälpa oss att hitta kort. Jag har försökt sätta bevakning på sökningar på t ex Elgiganten men får uppdateringar hela tiden utan att det har dykt upp något nytt, tacksam för tips på hur vi kan göra det bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Har topic ändrats till häxjakt på enskilda personer? Alla vet hur läget ser ut sen länge, bidrar den här diskussionen till något?

Jag ser gärna fler tips på hur vi kan använda distill.io och liknande lösningar som kan hjälpa oss att hitta kort. Jag har försökt sätta bevakning på sökningar på t ex Elgiganten men får uppdateringar hela tiden utan att det har dykt upp något nytt, tacksam för tips på hur vi kan göra det bättre?

Använd distill och markera en specifik del av sidan, t.ex. den som visar sökresultat

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Har topic ändrats till häxjakt på enskilda personer? Alla vet hur läget ser ut sen länge, bidrar den här diskussionen till något?

Jag ser gärna fler tips på hur vi kan använda distill.io och liknande lösningar som kan hjälpa oss att hitta kort. Jag har försökt sätta bevakning på sökningar på t ex Elgiganten men får uppdateringar hela tiden utan att det har dykt upp något nytt, tacksam för tips på hur vi kan göra det bättre?

sätt en lägsta nivå på xxxx kronor så tror jag du kan filtrera bort många false positives, tror de enklaste asuskorten ändrar status av och till...

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Använd distill och markera en specifik del av sidan, t.ex. den som visar sökresultat

Ganska säker på att jag testade men ändå fick "uppdateringar", ska försöka igen.

Skrivet av Xabba55:

sätt en lägsta nivå på xxxx kronor så tror jag du kan filtrera bort många false positives, tror de enklaste asuskorten ändrar status av och till...

Tack, bra tips!

Permalänk
Medlem

RIP försäljningsstatistiken för webshopparna (nu kan de ju iofs inte sälja något ändå eftersom inget finns att sälja).
"Hur många försäljningar har vi i förhållande till antal sidladdningar?"
"3 produkter sålda och 387320030303 sidladdningar"
"Jaha.. well ut och samla pantburkar då för webteamet - det tjänar vi mer på."

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Idag är min halvårsdag sedan jag beställde mitt 3080, men jag är inte bitter

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Idag är min halvårsdag sedan jag beställde mitt 3080, men jag är inte bitter

Jag har bara 4+mån xD vilket kort har du beställt? Mitt palit gamerock som jag beställt har dom inte levererat sen oktober.... sjukt hur det kan ta 6 mån för att få ut ett!!!! kort.. Hade nog hellre stått i tuf kön som iaf rör sig.

Permalänk
Medlem

Fick precis samtal från Elgiganten...... bara att fortsätta leta

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Skrivet av proppskixd:

Idag är min halvårsdag sedan jag beställde mitt 3080, men jag är inte bitter

Jag väntade 6 månader o 11 dagar så kanske dags snart då?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av murzoo:

Skulle man kunna få en uppdatering på asus 3080 Tuf non-oc från @webhallen tro? Är ju så nära för mig nu!

Hej!

Jajebox! Från 255 bokningar till 253 xD
Pass opp här går det undan!

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Jajebox! Från 255 bokningar till 253 xD
Pass opp här går det undan!

// Staffan

Nu får du ta bilen ner till Kina! Du får in minst 35 lådor! Sen kan du svänga förbi mig, så löser vi betalningen i tomatplantor och en burk honung!

Ps. tack

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Jajebox! Från 255 bokningar till 253 xD
Pass opp här går det undan!

// Staffan

Hallå! kan du svara på när ni senast fick in ett 3080 gamerock ?