Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Otroligt snäll Pitch Meeting, han hade kunnat såga sönder Obi-Wan så mycket hårdare. Dock var ju Obi-Wan ändå inte riktigt lika illa som Boba Fett, men var ändå ännu ett bevis på att Disney inte har förvaltat Star Wars någe bra öht, precis som jag befarade första gången ajg hörde om Disneys uppköp.

Jag tror det gällde även Lucas, därför så tog det så lång tid innan han började göra prequels. Sen om ideerna för hans sequels skulle ha stämt så skulle det fokusera på midiclorians, man skulle studera dem. Då riskerar man att ta död på mystiken kring the force ytterligare, så även skaparen tycks missa poängen med vad som gjorde SW hyfsat fantastiskt (finns även konstigheter med original trilogy).

Tror nog att spelen lyckas bäst, även om jag inte kan jämföra med SW böcker eftersom jag har aldrig läst någon SW.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Halo

Tillhör skaran som inte har spelat ett enda av spelen eller följt "loren" speciellt mycket, trots det har nog ingen lyckats undgå vissa saker och namnet "Master Cheif"

Mitt intryck är en välproducerad och högbudget ScFi serie där det känns som de försökt lägga in lite mer "substans och djup" till något som bygger på ett (flera) spel. Dock saknade jag en del "stridande och krig", kanske försöker de lägga en grund och skapa "connections till karaktärer" i säsong ett och skapa en långvarig serie där framtida säsonger kommer innehålla mer av vad detta universa är mer känt för ^^

Men för en som inte är ett fan eller insatt fungerar den alldeles ypperligt, med viss avsaknad av "badass supersoldier".

Lirade första Halo ungefär fem minuter när det begav sig, inte rört spelen sedan dess.

Men. Serien överraskar mig positivt. Trodde det skulle vara dynga bara men tvärtom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Better Call Saul

Bara jag som tycker den är minst lika bra om inte lite bättre än breaking bad? Gillade verkligen inte Walt och sympatiserar mycket mer med Jimmy/Saul

Vi tittade mest för Mike Ehrmantrout, världens coolaste och tröttaste gubbe, men kan till viss del hålla med vad du skriver.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Manifest, om ett flygplan som lyfter och när det når fram så har fyra år gått och ingen på planet har märkt något konstigt. Intressant serie

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Blev precis klar The Terminal List, slukade allt på en gång. Helvete va jag gillade den! Chris Pratt på hämnduppgrad!

Och en liten notis om Stranger Things som avslutades igår; Älskade gitarr-riffet! Ser framemot sista säongen! Over and out!

Permalänk
Medlem

Moon Knight
(Disney+)

"Run of the mill" marvel-serie som existerar för att "bredda" vart superhjältar kommer ifrån - denna gång Egypten. En liten elogé till Oscar Isaac som faktiskt lyckas flyta mellan personligheter rätt bra.

Man vs Bee
(Netflix)

Gillar man Rowan Atkins och Mr. Bean lär detta nog uppskattas. En blandning av "Mr. Bean goes to hollywood och pratar" och "tecknad serie fast vi gör live-action inspirerad av Tom & Jerry". Utöver första avsnittet (20min) är resterande runt 10min. Väldigt klassisk Atkins slapstick humor.

Stranger Things Season 4
(Netflix)

Nu när nostalgin väl lagt sig (för oss som växte upp på 80-talet) planar den ut och lyckas definitivt inte underhålla på samma sätt. Visst dyker det fortfarande upp ett par riktigt trevliga "nostalgi-moments" men story-mässigt tycker jag den blir mindre och mindre engagerande. Kanske borde ha klippts ned lite då det känns som de driver framåt VÄLDIGT långsamt till och från.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Moon Knight
(Disney+)

"Run of the mill" marvel-serie som existerar för att "bredda" vart superhjältar kommer ifrån - denna gång Egypten. En liten elogé till Oscar Isaac som faktiskt lyckas flyta mellan personligheter rätt bra.

Man vs Bee
(Netflix)

Gillar man Rowan Atkins och Mr. Bean lär detta nog uppskattas. En blandning av "Mr. Bean goes to hollywood och pratar" och "tecknad serie fast vi gör live-action inspirerad av Tom & Jerry". Utöver första avsnittet (20min) är resterande runt 10min. Väldigt klassisk Atkins slapstick humor.

Stranger Things Season 4
(Netflix)

Nu när nostalgin väl lagt sig (för oss som växte upp på 80-talet) planar den ut och lyckas definitivt inte underhålla på samma sätt. Visst dyker det fortfarande upp ett par riktigt trevliga "nostalgi-moments" men story-mässigt tycker jag den blir mindre och mindre engagerande. Kanske borde ha klippts ned lite då det känns som de driver framåt VÄLDIGT långsamt till och från.

Man vs Bee var verkligen spot-on, och lagom långa är avsnitten (9 avsnitt) också. Sällan jag tittar på komedier men den här fick mig att skratta riktigt högt

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Hacks tyckte jag var rätt bra. Inte sett alla avsnitt än dock. Komediserie om komiker, en något avdankad äldre dam paras ihop med en yngre talang som blivit utkastad på grund av något tweet.

Skrivet av Necrophor:

God´s Favorite Idiot
Netflix

Komediserie som försöker lägga sig i samma stil som The Office och liknande serier. Misslyckas dock kapitalt på exakt alla plan där man trott att Melissa McCarthy skall rädda serien med hennes "namn". Hon spelar exakt samma karaktär som alltid...

"Poorly written and even poorer execution" med dåliga skådespelarinsatser sammanfattar serien rätt bra. Rätt synd då grundtanken faktiskt hade kunnat bli något bra.

Skapad och skriven av Ben Falcone och man börjar nästan undra om han har behövt vara otrogen mot McCarthy med någon/några på Netflix för att ha fått "green light" på den här skiten.

Håller helt med. Fick en ganska kristen vibe från den också, dock såg jag bara de första två avsnitten kanske. Trailern fick den att verka mycket roligare än den var.

Skrivet av Gurrrra:

Otroligt snäll Pitch Meeting, han hade kunnat såga sönder Obi-Wan så mycket hårdare. Dock var ju Obi-Wan ändå inte riktigt lika illa som Boba Fett, men var ändå ännu ett bevis på att Disney inte har förvaltat Star Wars någe bra öht, precis som jag befarade första gången ajg hörde om Disneys uppköp.

Många verkar tycka det, men kan ni ärligt talat tycka att Lucas förvaltade SW bra? Har ni helt glömt hela prequel-trilogin? I mina ögon började det gå åt skogen redan i Return of the Jedi.

Inte för att Disney har förvaltat det perfekt på något sätt, men bra mycket bättre än fucking Jar-Jar i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Hacks tyckte jag var rätt bra. Inte sett alla avsnitt än dock. Komediserie om komiker, en något avdankad äldre dam paras ihop med en yngre talang som blivit utkastad på grund av något tweet.

Håller helt med. Fick en ganska kristen vibe från den också, dock såg jag bara de första två avsnitten kanske. Trailern fick den att verka mycket roligare än den var.
Många verkar tycka det, men kan ni ärligt talat tycka att Lucas förvaltade SW bra? Har ni helt glömt hela prequel-trilogin? I mina ögon började det gå åt skogen redan i Return of the Jedi.

Inte för att Disney har förvaltat det perfekt på något sätt, men bra mycket bättre än fucking Jar-Jar i alla fall.

Det är oundvikligt att tycka att SW blir mindre bra när man blir äldre. Vad många fans missar att Lucas faktiskt siktade på att 12 åringar skulle titta på SW.
Och nej, har verkligen inte glömt prequels. Urk. Samtidigt skönt att inte ha för höga förhoppningar länge..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det är oundvikligt att tycka att SW blir mindre bra när man blir äldre. Vad många fans missar att Lucas faktiskt siktade på att 12 åringar skulle titta på SW.
Och nej, har verkligen inte glömt prequels. Urk. Samtidigt skönt att inte ha för höga förhoppningar länge..

Såg dom första 3 filmerna som liten parvel på bio.
Inte ens då tyckte jag att dom levde upp till hypen.
Tyckte den kändes lite som "Stålmannen".
Då visste jag ju inte varför dom kändes så "mellanmjölk", men nu förstår man ju att dom siktade på tok för brett med sin målpublik.

Alien däremot, den kunde jag inte få nog av

Permalänk
Medlem

Jag kollar Doc Martin på Viaplay. Trevligt och lättsamt tvdrama från förr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Det är oundvikligt att tycka att SW blir mindre bra när man blir äldre. Vad många fans missar att Lucas faktiskt siktade på att 12 åringar skulle titta på SW.
Och nej, har verkligen inte glömt prequels. Urk. Samtidigt skönt att inte ha för höga förhoppningar länge..

Jo precis. Samtidig tycker jag, det är dock bara min åsikt, att Mandalorian, Boba-Fett och Obi-Wan känns riktade mot en något äldre publik. Även den sista trilogin kändes rätt ok ur det perspektivet, men förstås mer "fantastisk matiné" liksom. Långsamma tagningar, karaktärer som ges i alla fall lite tid att utvecklas, och inte alls samma stressighet eller hets som prequelsen eller för den delen E5 och 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Många verkar tycka det, men kan ni ärligt talat tycka att Lucas förvaltade SW bra? Har ni helt glömt hela prequel-trilogin? I mina ögon började det gå åt skogen redan i Return of the Jedi.

Inte för att Disney har förvaltat det perfekt på något sätt, men bra mycket bättre än fucking Jar-Jar i alla fall.

Prequelserna är inte mästerverk nej, men dom har iaf ett ganska vettigt o framför allt konsekvent manus utan större plotholes som faktiskt går att titta på, till skillnad från nästan allt det Disney har pumpat ut, där måste man verkligen slänga ifrån sig ungefär en 100 i IQ för att kunna njuta av det fullt ut. Lucas lyssnade ju dessutom på folks åsikter o tonade ner Jar Jar ganska rejält i ep2, medans Kathleen Kennedy ignorerar alla o fuckar upp precis allt hon rör vid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Prequelserna är inte mästerverk nej, men dom har iaf ett ganska vettigt o framför allt konsekvent manus utan större plotholes som faktiskt går att titta på, till skillnad från nästan allt det Disney har pumpat ut, där måste man verkligen slänga ifrån sig ungefär en 100 i IQ för att kunna njuta av det fullt ut. Lucas lyssnade ju dessutom på folks åsikter o tonade ner Jar Jar ganska rejält i ep2, medans Kathleen Kennedy ignorerar alla o fuckar upp precis allt hon rör vid.

Smaksak som sagt. Jag klarar inte av prequelsens extremt pissiga bildkvalitet, uppenbara "digitala kulisser" överallt, bristen på kemi mellan skådespelarna och löjliga och förminskande förklaringar på "magin" från föregångarna. Anakin är katastrof rakt igenom, både i barnversion och fjantig tonåring, att han skulle bli Dart Vader i slutet av de filmerna är ett plot-hole som heter duga, även om de försökte kompensera för detta i viss mån i Clone Wars.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Smaksak som sagt. Jag klarar inte av prequelsens extremt pissiga bildkvalitet, uppenbara "digitala kulisser" överallt, bristen på kemi mellan skådespelarna och löjliga och förminskande förklaringar på "magin" från föregångarna. Anakin är katastrof rakt igenom, både i barnversion och fjantig tonåring, att han skulle bli Dart Vader i slutet av de filmerna är ett plot-hole som heter duga, även om de försökte kompensera för detta i viss mån i Clone Wars.

Plotholes hittar man ju fler om man kollar på pitch meetings och Mr Plinkett.. om man nu vill analysera sönder filmerna mer eller mindre. Pitch meetings noterade en del fel i OT som jag inte ens hade tänkt på, fast och andra sidan så brukar jag inte titta på filmer på nytt längre.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Plotholes hittar man ju fler om man kollar på pitch meetings och Mr Plinkett.. om man nu vill analysera sönder filmerna mer eller mindre. Pitch meetings noterade en del fel i OT som jag inte ens hade tänkt på, fast och andra sidan så brukar jag inte titta på filmer på nytt längre.

Tja, jag har inte sett den där men jag gissar att det är en väldig massa raljerande om några smådetaljer och att de blir oerhört förbluffade över något som är standard i genren eller i filmer i allmänhet?

Det kan absolut vara kul att kolla på någon som sågar en film/serie man inte gillar på det viset men är det en film man gillar i alla fall lite så förstör det ju bara den för en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Tja, jag har inte sett den där men jag gissar att det är en väldig massa raljerande om några smådetaljer och att de blir oerhört förbluffade över något som är standard i genren eller i filmer i allmänhet?

Det kan absolut vara kul att kolla på någon som sågar en film/serie man inte gillar på det viset men är det en film man gillar i alla fall lite så förstör det ju bara den för en.

Nja, dyker upp artiklar även idag hur nya serier / filmer ska fixa till major-plotholes. Både pitch meetings och mr Plinkett ska ses som underhållning främst dock, jag har i många fall haft mer kul med recensionerna än med självaste filmerna. Samtidigt så kan det fungera som en fördjupning i något man gillar eller gillade (samma sak hände ju med Game of Thrones som var nog det bästa jag har sett länge till att bli nästan dynga, och då är det manusen som har blivit betydligt sämre med tiden).

Jag stör mig inte på små-missar som i OT där en clone-soldat slår huvudet i något av misstag..

(men nog om ämnet... Disney kommer att göra så mycket att jag tror att många fans kommer sluta bry sig, går inte hinna med)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Smaksak som sagt. Jag klarar inte av prequelsens extremt pissiga bildkvalitet, uppenbara "digitala kulisser" överallt, bristen på kemi mellan skådespelarna och löjliga och förminskande förklaringar på "magin" från föregångarna. Anakin är katastrof rakt igenom, både i barnversion och fjantig tonåring, att han skulle bli Dart Vader i slutet av de filmerna är ett plot-hole som heter duga, även om de försökte kompensera för detta i viss mån i Clone Wars.

Äh jag har sett fulare filmer än så, o hellre en ful film med hyfsad story än en skitsnygg film med helt uppåt väggarna skitkorkad, inkonsekvent o sämst story som sequelsarna. Men visst, Hayden Christensen gjorde inget vidare jobb, det håller jag med om, han som spelade ungen var väl dock okej imo. Men vad menar du är plot-holet med Darth Vader?

Permalänk
Medlem

Severence på Apple , så jävla bra se den!

https://www.imdb.com/title/tt11280740/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Stranger Things. Tung som fan! Tillbaka till samma magi som det var när man kollade på första säsongen, riktigt härligt. Att avsnitten dessutom var filmlånga tycker jag väldigt mycket om, mer sånt tack!

Dock blev jag lite besviken på att det inte var sista säsongen, det hade passat såå bra att avsluta där! Men jag hoppas verkligen att den sista (när den nu kommer) att den kommer hålla minst lika bra som s04, vill verkligen inte riskera att bli lika besviken som på Game of Thrones som helt dog ut i sista säsongen.

Dold text
Permalänk
Medlem

Börjat kolla på denna Black Bird https://www.imdb.com/title/tt4301160/

Bara släppt 2 avsnitt men tycker den verkar riktigt bra,baserat på verklig historia.

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Stranger Things. Tung som fan! Tillbaka till samma magi som det var när man kollade på första säsongen, riktigt härligt. Att avsnitten dessutom var filmlånga tycker jag väldigt mycket om, mer sånt tack!

Dock blev jag lite besviken på att det inte var sista säsongen, det hade passat såå bra att avsluta där! Men jag hoppas verkligen att den sista (när den nu kommer) att den kommer hålla minst lika bra som s04, vill verkligen inte riskera att bli lika besviken som på Game of Thrones som helt dog ut i sista säsongen.

Dold text

Bara vänta till nästa år för då kommer slutet. Förra säsongen var inget vidare. Den mörkare delen i årets säsong gjorde att man ville se mer.
Börjat se Tokyo Vice se om den håller. Första avsnittet var helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Bara vänta till nästa år för då kommer slutet. Förra säsongen var inget vidare. Den mörkare delen i årets säsong gjorde att man ville se mer.

Det som var bra med s04 var ju faktiskt att dom fick nåt år eller två extra att fila på manuset (covid var ju inte bara av ondo), så om dom nu ska få ut s05 på bara nåt år så riskerar vi ju en repris av s03.

Permalänk
Medlem

Resident Evil s1. Sträckkollat genom halva.

Permalänk
Medlem

Kan också varmt rekommendera "Stranger Things S04" som många redan gjort.

Min "resa" har sett något annorlunda ut. Såg första säsongen när den kom 2016 men sen föll den bort, kanske dog hypen lite men jag började aldrig se S2 2017.

När det började komma mer och mer buzz kring S4 så blev jag såklart nyfiken och bestämde mig för att se om S1 och beta av S2 & S3 för att vara helt med i matchen.

S1 är såklart fortfarande fantastisk, kärt återseende! S2 var lite spretig men hade stundtals höjdpunkter.
S3 var också lite "all over the place" och viss plot kanske var lite svårköpt. Men ändå, "The Mall" etc. Dröm!

Så, S4 då? Stark comeback! Kan tycka att greppet med extremt långa avsnitt (Vissa 1,5h, sista 2,5h!) fungerar men kräver visst tålamod. Gillade att de olika historierna var tydligt uppdelade. En antagonist som var lite läskig igen, välkommet!

Halva grejen med ST för mig är dock att sitta och "känna sig smart" och ticka av alla 80-talsreferenser. Vissa är in-your-face medans andra är mer subtila. Kul är det iaf!

Kan starkt rekommendera S4 men givetvis bör ni ha sett tidigare säsonger för att få ut max och ha all kontext!
8,5/10!

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Det som var bra med s04 var ju faktiskt att dom fick nåt år eller två extra att fila på manuset (covid var ju inte bara av ondo), så om dom nu ska få ut s05 på bara nåt år så riskerar vi ju en repris av s03.

Säsong 5 är sista. De har redan nämnt att det blir Inget mer. Kan komma en spinoff eller ny historia.

Börjat se på Tokyo Vice

Permalänk
Medlem

Sett klart första säsongen av Strange new worlds (Star Trek) på Paramount+
Bra serie, synd bara att nästa säsong kommer 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Resident Evil s1. Sträckkollat genom halva.

Och?? Ett utlåtande, kanske?

Permalänk
Medlem

The Upshaws
(Netflix)

Typisk amerikansk sitcom av den sämre varianten. Dålig tajming, trötta "skämt" och... Ja, den hade nog inte blivit speciellt uppmärksammad även om den hade kommit på 90-talet. Gillar man Wanda Sykes dock lär man nog gilla detta då hon både är skapare och skådespelare, personligen finner jag henne lika roande som en gråsten.

Vill man bara ha något som "går i bakgrunden" i ca 25min så funkar den eller råkar ha den tiden över i väntan på annat.

Resident Evil (New Raccoon City, 2022)
(Netflix)

Såg 4 avsnitt inatt och den är... annorlunda då man får följa två olika tidsperspektiv. Men får tillstå att jag faktiskt gillar den och ser den som något av det bättre som kommit i detta "universa" sedan filmerna. Lance Reddick tycker jag gör sin roll bra och överlag är en duktig skådis. Mer story driven men fans av "gore" får även sitt i vissa scener som är riktigt brutala samt får till en rätt "trevlig" post-apokalyptisk känsla. Känns definitivt inte "hollywood" om den, vilket är väldigt positivt.

Men det går inte att sticka under stolen med att de medvetet castat individer som skall påminna om Zandya och Billie Eilish och lagt in lite "teenage drama" för att tilltala flera olika läger. Men på det hela tycker jag det ändå funkar då det hoppar friskt mellan dessa två tidsperspektiv. Blir till att se klart resterande 4 avsnitt inom kort.

Fick en känsla av att det skulle kunna vara en andlig uppföljare till filmen Welcome to Raccoon City, dock ca 20 år senare, så det har lämnats utrymme för att "rebooten" av Resident Evil filmerna kan fortsätta, även om det inte verkar finnas några fler filmer planerade.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Och?? Ett utlåtande, kanske?

Inte sett det själv, men en snabb titt på IMDB gör att jag håller mig borta. (3,4/10)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.