Permalänk
Medlem

Motorcity online

Nån som vet om MCO kommer släppas fritt eller nått nu när EA? snart stänger ner servrarna. Var betatestare ett tag och det var ett riktigt kul spel redan då.

/winmine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad menar du med att släppas fritt? typ att man kommer att kunna sätta upp egna servrar osv eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Typ spela i lan?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

haha! är ni dumma eller...
gratis menar han!
som rockstar gjorde med gta t.e.x

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran
haha! är ni dumma eller...
gratis menar han!
som rockstar gjorde med gta t.e.x

ingenting är gratis i livet.....

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

jodå ...........eller nä

Visa signatur

"Feminister är tjejer som är arg för att de är fula"

Permalänk
Medlem

men lol, hur ska man kunna spela spelet utan nå servrar att spela på??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hoppas dom gör så man kan spela det singelplayer.
var på väg att skaffa det men ångrade mig ganska snabbt då jag fick veta att det ska stängas ner

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper typ eller server porgram så att man kan starta gratis servrar.
Kommer ihåg när jag var beta testare...
Hade en 70' Chevy Nova med ett 455 Pontiac block på 605 HK.
Härliga tider

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

jag menade så att dom släpper servern fri, så att vem som helst kan sätta upp en server. Själva spelet kan dom fortsätta sälja om dom vill, skulle mycket väl kunna tänka mig att betala lite för det då, nu när man har bredband.

/winmine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att det är helt och hållet omöjligt i dagsläget.
MCO fungerar inte som ett vanligt fps-spel där en person sätter upp en server och 8 pers hoppar in. Här handlar det om en server som ska ha resurser och bandbredd för hundratals spelare samtidigt. Så utan att göra stora ändringar i koden så kommer servern inte att släppas.
Samma sak gäller med singeplayer. Dom kommer knappast att skriva en AI då det har aldrig varit meningen med spelet. Och speciellt inte nu när dom har lagt ner det...

Den enda som dom skulle kunna göra är att släppa källkoden och hoppas att communityn orkar engagera sig och skriva en server i vanligt "fps-anda".

Permalänk
Medlem

precis Cosmo. det var vad jag ville ha sagt, men fick alldrig chans för alla snorvalpar är så ivirga här:D bra sagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns ju redan shards till Ultima Online som stöder flera hundra personer samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

det finns ju ftp siter med warez på 100Mbit linor, sätter någon en server där istället så går det nog bra, krävs nog en snabb server, men det är nog inte där problemet ligger, det ligger nog i att få tag på serverprogramvaran. dom är nog inte så pigga på att släppa den fri, även om det är synd att ett så skoj spel läggs ner.

/winmine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är inte spelarna som hostar loppen, utan centralservern. Det handlar inte bara om bandbredd, tänk att datorn ska alltså hosta alla lopp. Om vi för enkelhetens skull räknar med 500 personer som är inne samtidigt. 60 % av dessa kör lopp, som i MCO består av max 4 pers., resterande 40 % chattar/jobbare med bilen. Så 300 personer är inne och racer, det innebär alltså 75 loop som körs samtidigt. Det måste alltså finnas tillräckligt med CPU-kraft och minne för att klara av detta. Jag tror knappast att en XP 2400+ med 512mb minne klarar av det - oavsett uppkoppling.

Permalänk
Medlem

kan man inte begränsa servrarna till typ 80-100 pers och ha fler servrar istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det kan vara möjligt, men hur ska du lösa problemet med din bil? Den lagras ju på varje enskild server...

Permalänk
Medlem

jomen om man tar med sig sin profil när man flyttar mellan servrarna? kanske tar längre tid o ladda osv då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då kommer vi in på fusk. Om bilen ligger lokalt, hur lång tid tror du det tar innan filen knäcks och spelarna kommer att uppgradera sin bil offline. Visst, man kan säkert kryptera filen, men med tanke på hur mycket ändringar i koden det krävs bara för att låta info lagras lokalt så är det verkligen värt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmo
Jag tror att det är helt och hållet omöjligt i dagsläget.
MCO fungerar inte som ett vanligt fps-spel där en person sätter upp en server och 8 pers hoppar in. Här handlar det om en server som ska ha resurser och bandbredd för hundratals spelare samtidigt. Så utan att göra stora ändringar i koden så kommer servern inte att släppas.
Samma sak gäller med singeplayer. Dom kommer knappast att skriva en AI då det har aldrig varit meningen med spelet. Och speciellt inte nu när dom har lagt ner det...

Den enda som dom skulle kunna göra är att släppa källkoden och hoppas att communityn orkar engagera sig och skriva en server i vanligt "fps-anda".

MCO är ju ganska beigt och kunde lika gärna vara ett 8 pers spel eftersom man inte spelar med mer än 8 förare samtidigt.

Edit: Angående server tror jag nog att många företag som t.ex. Barrysworld och Jolt skulle kunna sätta upp en server som man betalar för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moraboy
Kommer ihåg när jag var beta testare...
Hade en 70' Chevy Nova med ett 455 Pontiac block på 605 HK.
Härliga tider

hehe ja det var fina tider det....
lyckades plocka ut 676 hp ur en Chevrolet 396 BB
plus att jag hade en 100 hp kompressor

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
MCO är ju ganska beigt och kunde lika gärna vara ett 8 pers spel eftersom man inte spelar med mer än 8 förare samtidigt.

Edit: Angående server tror jag nog att många företag som t.ex. Barrysworld och Jolt skulle kunna sätta upp en server som man betalar för.

Är inte max antal pers/lopp 4? Det var det i alla all när jag spelade under beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cosmo
Är inte max antal pers/lopp 4? Det var det i alla all när jag spelade under beta-stadiet.

Kanske det är var länge sen jag spelade betan.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas iaf. på att servern släpps fritt, alternativt att någon hackar sig in och snor skiten av dom
Dom har ju ändå ingen nytta av det när dom stänger ner skiten.

/winmine

Visa signatur
Permalänk
Medlem

schysst stil mot alla dem som har köpt spelet, dom kommer ju inte kunna spela det nu.. de som laddade hem det här spelet gjorde rätt kan man ju säga..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
schysst stil mot alla dem som har köpt spelet, dom kommer ju inte kunna spela det nu.. de som laddade hem det här spelet gjorde rätt kan man ju säga..

Det spelar ingen roll om man laddade hem det för man kunde ändå inte spela då,
eftersom det behövdes cd-key som i nästan alla MMOG-spel.

Själv köpte jag spelet cirka en månad innnan jag fick reda på att det skulle lägga ner,
så jag vill verkligen ha så man kan köra en egen server (iaf LAN)

Permalänk
Medlem

är spelet buggigt? kan jag få lite screens ifrån garaget som man meckar i osv???

Visa signatur