Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Jo men jag har hört att det är skillnad på dom som kommer hit i EU.

Tänkte om din tv funkar att göra så på?

Dvs montera foten medan den står kvar i kartongen?

Permalänk
Viking

Nu dök det upp en försändelse från Samsung i Mina paket.
Inget mejl från de än dock.

Beställde en 55" QN95B den 22/5 kl. 19:26.

Status: Förbereder försändelse

Edit: Fick nu mejl om att den är skickad.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Samsung QN95B 55"
Orderdatum: 22 maj 2023, 19:33
Fick precis mail 25 Maj 16:47 "Din Order Är På Väg"

Permalänk
Medlem

Min 55” är också på g!

75” intet nytt men där var det väl i väntan på att det kom in på lager igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Någon som har fått igång TVn och har hunnit testa HDR-funktionen, främst i spel med t.ex. PS5? Det verkar har varit en funktion som varit ganska svajig med vissa firmware-versioner..

Körde lite ps5 igår och det fungerade utmärkt för mig. Fick däremot justera ned brightness lite när man satt i ett halvmörkt rum, men annars inga konstigheter....

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Körde lite ps5 igår och det fungerade utmärkt för mig. Fick däremot justera ned brightness lite när man satt i ett halvmörkt rum, men annars inga konstigheter....

Så det var full styrka på HDR i game mode?

Får min på måndag 😉

Vilken firmware har du installerat på din??

Permalänk
Medlem

Åtminstone 65" QN900B hade inte samma stöd som de större modellerna för att montera foten med TVn "i kartongen". Var faktiskt lite ansträngande att på egen hand få ur TVn ur kargongen, sätta på foten och sen ställa den där den skulle vara

Permalänk
Medlem

Hur känsliga är dessa för att knäcka skärmen av misstag? Kan man bära dem i skärmens underkant eller är de lika krångliga som LGs OLED skärmar i motsvarande storlek?

Permalänk
Medlem

Min kompis fick nyss sin 55" makulerad, beställde 22e 22.30.

Jag beställde en 75" 2h innan, ingen uppdatering än😅

Permalänk
Medlem

Min också makulerad

Fick ett annat erbjudande dock men vet inte om det är värt!
Vi vill erbjuda dig alternativet att lägga en ny beställning på 55QN90b med en rabatt på 70%.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Min också makulerad

Fick ett annat erbjudande dock men vet inte om det är värt!
Vi vill erbjuda dig alternativet att lägga en ny beställning på 55QN90b med en rabatt på 70%.

Samma TV fast utan boxen.

Permalänk
Viking
Skrivet av segafreaktwo:

Min också makulerad

Fick ett annat erbjudande dock men vet inte om det är värt!
Vi vill erbjuda dig alternativet att lägga en ny beställning på 55QN90b med en rabatt på 70%.

Är väl ganska lik 95:an förutom One Connect?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Där blev min makulerad också, hade beställt 75". Jag var nog den sista att beställa in en den försvann i lager så är inte helt förvånad att den makuleras.

Citat:

Kära kund,

Vi behöver tyvärr meddela att produkten 75QN95b som du beställt är slut på lager och vi behöver därför makulera din order.

Vi vill erbjuda dig alternativet att skapa en ny order på någon av följande produkter med en rabatt på 70% - 75" QN90b, 65" QN95b eller 85" QN90b. Om du är intresserad av att ta del av detta erbjudande önskar vi att du följer nedan länk och adderar din unika rabattkod i kassan.*

Frågan är om det är mest värt att köpa en
85" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 13490 kr
eller
75" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 8390 kr

Har länge velat byta upp mig till 85" men å andra sidan känns 8390kr för 75" QN90B som en bättre deal, eller vad säger ni? Onekligen ett bra pris för båda. Även om det är lite trist att jag missar One connect boxen, saknar den lite från min förra Samsung.

Hjälp mig bestämma mig!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

@TobiasStockholm Riktigt bra kompensation från Samsung! Har du plats för 85” så hade jag valt den men priset på 75” är ju löjligt bra det med.

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Där blev min makulerad också, hade beställt 75". Jag var nog den sista att beställa in en den försvann i lager så är inte helt förvånad att den makuleras.

Frågan är om det är mest värt att köpa en
85" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 13490 kr
eller
75" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 8390 kr

Har länge velat byta upp mig till 85" men å andra sidan känns 8390kr för 75" QN90B som en bättre deal, eller vad säger ni? Onekligen ett bra pris för båda. Även om det är lite trist att jag missar One connect boxen, saknar den lite från min förra Samsung.

Hjälp mig bestämma mig!

85" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 13490 kr

GO BIG OR GO HOME!

Permalänk
Skrivet av Ugga:

@TobiasStockholm Riktigt bra kompensation från Samsung! Har du plats för 85” så hade jag valt den men priset på 75” är ju löjligt bra det med.

Ja bra kompensation verkligen.

Skrivet av roberto99:

85" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 13490 kr

GO BIG OR GO HOME!

Haha eller hur, känner likadant när det kommer till tv 😂

@Laxpudding har du någon kommentar? Är 85" panelen hyfsat likvärdig de mindre panelerna? Lutar åt den, 85" är så dyra annars så kommer inte vilja lägga de summorna som de vanligtvis kostar i vanliga fall på många år.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Där blev min makulerad också, hade beställt 75". Jag var nog den sista att beställa in en den försvann i lager så är inte helt förvånad att den makuleras.

Frågan är om det är mest värt att köpa en
85" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 13490 kr
eller
75" QN90B Neo QLED Smart 4K TV (2022) för 8390 kr

Har länge velat byta upp mig till 85" men å andra sidan känns 8390kr för 75" QN90B som en bättre deal, eller vad säger ni? Onekligen ett bra pris för båda. Även om det är lite trist att jag missar One connect boxen, saknar den lite från min förra Samsung.

Hjälp mig bestämma mig!

Nice kompensation! Nästan synd att mind inte makulerades. Hade hellre tagit 75" QN90B för 8390 kr

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Samsung QN95B 75"
Orderdatum: 22 maj 2023, 14:58
Mail: "Din order är på väg!" - 25 maj 2023 16:18

Följande skillnader jag hittat mellan QN90B och QN95B (tagit från respektive spec. sida på samsung.com):
One Connect Box medföljer QN95B.
Neural Quantum Processor 4K vs Neo Quantum Processor 4K
Motion Xcelerator Turbo+ vs Motion Xcelerator Turbo Pro
Ultimate UHD Dimming vs Ultimate UHD Dimming Pro
4K 120Hz (for HDMI 1/2/3/4) vs 4K 144Hz (for HDMI 1/2/3/4)
Även designen ska skilja... "Boldness" vs "Infinity One"

Om det är någon faktiskt skillnad på dessa moduler eller bara fräsiga namn kan jag dock inte uttala mig om.
Kan bara som anekdot säga (efter att ha läst igenom 150+ sidor på avsforum senaste dagarna), att folk överlag verkar haft annan upplevelse vad gäller "motion" på QN95B.
Ta det dock med en stor nypa salt, för jag minns inte vilken sida det var och kan inte ge någon riktig referens..

Överlag verkar ju folk tycka att det är i princip samma TV.

Permalänk
Medlem

Fick också min order makulerad.. men kompensationen var nice, var QN90B jag kikat på från början (förstått det som att det är samma panel fast utan One Connect och annat chassi). Sparar gärna 2000kr på den "nedgraderingen". Bara de inte tar slut igen..

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Inte förvånande att det behövde makuleras. Perfekt kompensation. Tog en 75” QN90B, vågade inte 85”..

Permalänk
Medlem

Fick också min makulerad.. vågar inte en 85a, blev en 75a.

Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Inte förvånande att det behövde makuleras. Perfekt kompensation. Tog en 75” QN90B, vågade inte 85”..

Skrivet av leeggee:

Fick också min makulerad.. vågar inte en 85a, blev en 75a.

Varför vågar ni inte 85"? Nu blir jag osäker 😅

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag har läst samma.

95b har lite bättre av det mesta, men om det är någon märkbar skillnad vet jag inte.

Sen har väl 90b en sorts antireflex film över panelen som inte 95b har.

Vad är det för skillnad på motion?
Att 95b var bättre eller sämre?

Ang att montera foten på tv när den är i kartongen...
Är det ingen här som fått hem sin 75" 95B som kan svara om det gick att göra så?

Instruktionerna borde även finnas på kartongen.

Permalänk
Medlem

Min också makulerad. Var faktiskt ganska skönt för då kör jag en 75” QN90B istället 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Varför vågar ni inte 85"? Nu blir jag osäker 😅

Ny tvbänk behövs ;] annars hade jag nog kört 85. Mennnnnnnn, blir bra med den QN90B. En 75 för 8k, bra skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Vad är det för skillnad på motion?
Att 95b var bättre eller sämre?

Minns bara att en användare av QN95B inte hade/upplevde samma problem som någon annan hade. Minns inte exakt vad problemet var ens, utöver att det hade med "motion" att göra

Permalänk
Medlem

ehhh fick bli en 55tum för ynka 5397kr

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Äsch vafan nu kör vi, GO BIG OR GO HOME som någon skrev.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av TobiasStockholm:

@Laxpudding har du någon kommentar? Är 85" panelen hyfsat likvärdig de mindre panelerna? Lutar åt den, 85" är så dyra annars så kommer inte vilja lägga de summorna som de vanligtvis kostar i vanliga fall på många år.

Ingen aning. Logistiken för att testa 85:or är svårlöst eller omöjlig. Om det skiljer sig mellan storlekarna på paneler i samma modell är det typiskt för att det plockas andra typer av paneler från en annan tillverkare. Där har ju Samsung en lite sämre historik med oklarheter om vilka paneler det exakt är i just QN90-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Fel, koden är TOOLATE!

Varför vågar ni inte 85"? Nu blir jag osäker 😅

Känns mer flexibelt med en 75” i termer av placering, och har därtill en 55” QN95B som är skickad som var den jag egentligen ”behövde” då vår nuvarande visar gröna toner i bild (gammal OLED). Nu byter jag upp gillestugans 65 till 75, i bara farten.. och det räcker. Kan inte motivera 5000kr till.