Ordentlig ökning för Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Melding Plague

Ordentlig ökning för Netflix reklamabonnemang

Netflix reklamsatsning fortsätter ge resultat och nya siffran från streamingjätten är att 15 miljoner användare anslutit sig till det billigare abonnemanget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det under filmer och serier reklamen kommer eller före/efter.

Själv skulle jag aldrig betala för reklam mitt i filmen, serier.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Funkar det att köra detta + Adguard och slippa reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Funkar det att köra detta + Adguard och slippa reklam?

Det finns abonnemang utan reklam.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missar det i texten, men är detta 15 miljoner *nya* användare, eller 15 miljoner blandade användare där vissa har nedgraderat sig till ett billigare abb?

Permalänk
Medlem

Det här är ju toppen för de med ansträngd ekonomi vilket lär vara en del i de här tiderna.
Eller för de som bara vill ha en lägre månadskostnad.

Det är ju valfritt att betala mer för att slippa reklamen så för de som inte vill se reklam är det bara fortsätta som innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Funkar det att köra detta + Adguard och slippa reklam?

Enligt flera trådar på reddit så verkar det inte fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Funkar det att köra detta + Adguard och slippa reklam?

Skrivet av LessHack:

Enligt flera trådar på reddit så verkar det inte fungera.

Hade blivit väldigt överraskad om Netflix körde reklam genom separata DNS adresser som är lätta att blockera med DNS filter. Vid det här laget har de i alla fall det tekniska på plats.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Så... Medans sweclockers medlemmar, i sann aftonbladet-anda, rasade över Netflix med reklam så valde miljoner att skaffa det.
Sweclockers medlemmar blir ibland lite väl insulära...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Vet inte om jag missar det i texten, men är detta 15 miljoner *nya* användare, eller 15 miljoner blandade användare där vissa har nedgraderat sig till ett billigare abb?

Vid en snabb sökning verkar det vara 15 miljoner totala användare, så man kan nog förutsätta att väldigt många av dessa är människor som har nedgraderat.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Det finns abonnemang utan reklam.

Grattis till din moraliska ofelbarhet, men det var inte det jag frågade om.

Permalänk
Medlem

Jaha så man måste fortfarande betala för ett abb med reklam...LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Jaha så man måste fortfarande betala för ett abb med reklam...LOL

Är ju inte direkt något nytt, folk har gjort det för tv-paket i typ 40 år 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Jaha så man måste fortfarande betala för ett abb med reklam...LOL

Det har tv4 play också.

Personligen ser jag inte grejen med Netflix längre. Det fanns ju några bra serier men under hela detta året har jag nog inte tittat en enda gång. (betalar inte, snyltar på familjens konto). Det kommer ju bara massa skräp? The Crown Season 6 är väl det enda stora som kommer nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Grattis till din moraliska ofelbarhet, men det var inte det jag frågade om.

Men snälla, väx upp. Vill du inte har reklam, betala för tjänsten utan reklam.
Det är liksom inte direkt dyrt så att en lägga energi på se reklamtjänsten med ad-blocker är ju fruktansvärt barnsligt.

Intressant att du faktiskt försöker göra det som något negativt att göra rätt för sig... Suck.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Vad är priset med reklam?

Permalänk
Medlem

Undrar lite hur företag som väljer att ha reklam hos netflix ser på detta. Den grupp som inte har råd/snålar med abonnemang och väljer att slösa sin tid på reklam istället för att betala fullt pris. Dessa människor är kanske inte dom man vill försöka sälja produkter till. Det är den grupp som HAR pengar man vill åt.

Antagligen är gruppen mindre benägna att köpa saker som visas på reklamen. Men har inget belägg för det förutom sunt förnuft.

Permalänk
Sötast

Nyfiken på vad deras totala mängd (x antal konto a y dollar) var på innan de började med reklam abb och jaga kontodelare.

Har det verkligen "gett resultat" eller är det så att många har lämnat dem och att många betalande nedgraderade sina abb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Men snälla, väx upp. Vill du inte har reklam, betala för tjänsten utan reklam.
Det är liksom inte direkt dyrt så att en lägga energi på se reklamtjänsten med ad-blocker är ju fruktansvärt barnsligt.

Intressant att du faktiskt försöker göra det som något negativt att göra rätt för sig... Suck.

Väx upp själv. Du är medveten om att reklam-abonnemanget inte är gratis, utan även det kostar pengar?

Vad som är dyrt är subjektivt. Grattis till om det inte är en stor post för dig. Någon etik-besserwisser har jag inget behov av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Men snälla, väx upp. Vill du inte har reklam, betala för tjänsten utan reklam.
Det är liksom inte direkt dyrt så att en lägga energi på se reklamtjänsten med ad-blocker är ju fruktansvärt barnsligt.

Intressant att du faktiskt försöker göra det som något negativt att göra rätt för sig... Suck.

Problemet är inte att de vill ha betalt för reklamfri streaming, det är att reklamfri streaming kostade lika mycket, eller mindre, än vad reklam-sponsrad streaming gör nu för bara något år sedan, samtidigt som deras serie- och filmbilbiotek blivit sämre gentemed segregrationen mellan olika streamingtjänster. Och sen använder de pengarna för idiotiska sidoprojekt som spelstreaming och tonvis med lågbudget B-filmer, istället för att förnya licenserna för det man faktiskt prenumenerar på tjänsten för....

De vill helt enkelt ha mer betalt för en försämrad tjänst, och det är inget att hurra för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Undrar lite hur företag som väljer att ha reklam hos netflix ser på detta. Den grupp som inte har råd/snålar med abonnemang och väljer att slösa sin tid på reklam istället för att betala fullt pris. Dessa människor är kanske inte dom man vill försöka sälja produkter till. Det är den grupp som HAR pengar man vill åt.

Antagligen är gruppen mindre benägna att köpa saker som visas på reklamen. Men har inget belägg för det förutom sunt förnuft.

Mja, du ska inte underskatta reklamens sublima påverkan. Det ligger mycket beteendevetenskap bakom reklamtekniken. Det handlar om att hamra in reklamen för att när kunden står i butiken så har han eller hon ett val och det sitter inte sällan i det undermedvetna. Det behöver inte vara så att man står i butiken och tänker att "javisstja, den där såg jag reklam om så den köper jag" utan kan även vara så att man "känner igen" vara A, som varit med i reklamen mer än vara B som man inte hört talas om utan att man reflekterar närmare, så den känns "säkrare" att köpa.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Väx upp själv. Du är medveten om att reklam-abonnemanget inte är gratis, utan även det kostar pengar?

Ungefär som väldigt många andra former av TV-tjänster har fungerat under åren.

Skrivet av izzie:

Vad som är dyrt är subjektivt. Grattis till om det inte är en stor post för dig. Någon etik-besserwisser har jag inget behov av.

Och har man inte råd så för man helt enkelt avstå att ha tjänsten. Det handlar inte om att vara någon etik-besserwisser, du får se på dom tjänsterna du helt enkelt har råd med. Det är 100% frivilligt att lägga pengar på tjänsten.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Problemet är inte att de vill ha betalt för reklamfri streaming, det är att reklamfri streaming kostade lika mycket, eller mindre, än vad reklam-sponsrad streaming gör nu för bara något år sedan, samtidigt som deras serie- och filmbilbiotek blivit sämre gentemed segregrationen mellan olika streamingtjänster. Och sen använder de pengarna för idiotiska sidoprojekt som spelstreaming och tonvis med lågbudget B-filmer, istället för att förnya licenserna för det man faktiskt prenumenerar på tjänsten för....

De vill helt enkelt ha mer betalt för en försämrad tjänst, och det är inget att hurra för.

Håller fullständigt med om att det inte är något att hurra för en försämrad tjänst.
Men uppenbart så tycker ca 15.000.000 abonnenter att tjänsten är bra.
Och är man inte nöjd med tjänsten så är det bara att säga upp/avstå från tjänsten, som tur är det ju helt frivilligt, svårare än så är det ju faktiskt inte...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Personligen så är reklam ingen höjdare även om priset skulle vara lägre.
Dessutom antar jag att man får kolla på film i 720p, vilket inte är en höjdare på en 4k eller 8k tv där man vill ha ut bästa möjliga bildkvalitén, så för en annan får det bli premiumabonnemanget om det är aktuellt. Avprenumererade i samma veva som prishöjningarna och tagit någon månad om det varit något vettigt där. Men så länge de har alternativ för olika prenumerationer så går det väl an om dom nu vill införa någon reklamversion här också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Undrar lite hur företag som väljer att ha reklam hos netflix ser på detta. Den grupp som inte har råd/snålar med abonnemang och väljer att slösa sin tid på reklam istället för att betala fullt pris. Dessa människor är kanske inte dom man vill försöka sälja produkter till. Det är den grupp som HAR pengar man vill åt.

Antagligen är gruppen mindre benägna att köpa saker som visas på reklamen. Men har inget belägg för det förutom sunt förnuft.

Eller så är det en grupp som prioriterar på annat sätt helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är det under filmer och serier reklamen kommer eller före/efter.

Själv skulle jag aldrig betala för reklam mitt i filmen, serier.

Verkar som det är före och under i avsnitt/film drygt 4 min per timme i nya filmer så visas bara reklam före filmen

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Problemet är inte att de vill ha betalt för reklamfri streaming, det är att reklamfri streaming kostade lika mycket, eller mindre, än vad reklam-sponsrad streaming gör nu för bara något år sedan, samtidigt som deras serie- och filmbilbiotek blivit sämre gentemed segregrationen mellan olika streamingtjänster. Och sen använder de pengarna för idiotiska sidoprojekt som spelstreaming och tonvis med lågbudget B-filmer, istället för att förnya licenserna för det man faktiskt prenumenerar på tjänsten för....

De vill helt enkelt ha mer betalt för en försämrad tjänst, och det är inget att hurra för.

Verkar ju som att mer eller mindre samtliga aktörer har hamnat i trubbel och höjer priserna och försämrar innehållet. Att kunna få ett alternativ med reklam som iaf håller igen prisökningen en aning är säkert värt en hel del för många. Och varför gnälla alla har ju ett val.
Har för tillfället inte Netflix då jag fick Viaplay billigt när jag tog ett mobilabb men när de månaderna är slut kommer jag inte att betala för Viaplay iaf då jag inte hittar mycket som tilltalar mig där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Problemet är inte att de vill ha betalt för reklamfri streaming, det är att reklamfri streaming kostade lika mycket, eller mindre, än vad reklam-sponsrad streaming gör nu för bara något år sedan, samtidigt som deras serie- och filmbilbiotek blivit sämre gentemed segregrationen mellan olika streamingtjänster. Och sen använder de pengarna för idiotiska sidoprojekt som spelstreaming och tonvis med lågbudget B-filmer, istället för att förnya licenserna för det man faktiskt prenumenerar på tjänsten för....

De vill helt enkelt ha mer betalt för en försämrad tjänst, och det är inget att hurra för.

Jag håller med om att tjänsten inte blivit bättre, men det går ju helt enkelt sluta använda tjänsten om man tycker den är kass.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Hade blivit väldigt överraskad om Netflix körde reklam genom separata DNS adresser som är lätta att blockera med DNS filter. Vid det här laget har de i alla fall det tekniska på plats.

Twitch bäddar in reklam i videoströmmen, men även det har haft blandade resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omxz24:

Undrar lite hur företag som väljer att ha reklam hos netflix ser på detta. Den grupp som inte har råd/snålar med abonnemang och väljer att slösa sin tid på reklam istället för att betala fullt pris. Dessa människor är kanske inte dom man vill försöka sälja produkter till. Det är den grupp som HAR pengar man vill åt.

Antagligen är gruppen mindre benägna att köpa saker som visas på reklamen. Men har inget belägg för det förutom sunt förnuft.

Det går att göra reklam för mer än bara lyxbilar.