Gigabyte ändrar designen för att förhindra spruckna kretskort

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte ändrar designen för att förhindra spruckna kretskort

Efter rapporterna om spruckna kretskort har nu Gigabyte uppdaterat designen av grafikkorten i Nvidia RTX 4080/4090-serierna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött! Nu kan dom ändra designen också så att korten inte är mycket större än två slots!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter rapporterna om spruckna kretskort har nu Gigabyte uppdaterat designen av grafikkorten i Nvidia RTX 4080/4090-serierna.

Läs hela artikeln här

Skrivet av napahlm:

Gött! Nu kan dom ändra designen också så att korten inte är mycket större än två slots!

Hoppas att ingen köper Gigabyte igen.

Little to late, to say i'm sorry Gigabyte.

Mitt tåg för att någonsin köpa en Gigabyte produkt är = noll och aldrig!
NorthridgeFix förklarar deras äckliga attityd på tuben.
(om inte det vore nog så finns ju även Gamers Nexus och svaret om deras nätagg...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Hoppas att ingen köper Gigabyte igen.

Little to late, to say i'm sorry Gigabyte.

Mitt tåg för att någonsin köpa en Gigabyte produkt är = noll och aldrig!
NorthridgeFix förklarar deras äckliga attityd på tuben.
(om inte det vore nog så finns ju även Gamers Nexus och svaret om deras nätagg...)

Finns väl ändå ganska mycket fulspel bland de större aktörerna?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Finns väl ändå ganska mycket fulspel bland de större aktörerna?

Har varit lite väl mycket gigabyte dock... Speciellt med hanteringen

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Mitt förtroende för Gigabyte produkter är helt borta...

Asus har jag tappat förtroende för med.

MSI är blandade känslor, vissa av deras produkter känns gedigna fortfarande.

Tur att det finns annat att välja på

Tror jag skulle köpt Nvidia kort från Gainward i dagsläget, alltid varit toknöjd med deras gpuer förr.

Bästa kvalité jag upplevt på en "modern" gpu är kortet jag körde mellan 2015-2019 vilket var ett MSI GTX 980 Ti Gaming, smidig liten kylare, knäpptyst och otroligt fina temps samt bra byggkvalité.

https://www.sweclockers.com/test/21094-msi-geforce-gtx-980-ti...

Mitt nuvarande XFX känns gediget men lider av coilwhine.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Om man nu ska bojkotta alla dessa företag vad ska man köpa snart? Förstår inte logiken. Var inte exempelvis Asus nyligen lika dåliga eller sämst i världen med en massa artiklar?

Alla företag har fulspel och fuffens bakom ridån. Vi vet bara inte om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Om man nu ska bojkotta alla dessa företag vad ska man köpa snart? Förstår inte logiken. Var inte exempelvis Asus nyligen lika dåliga eller sämst i världen med en massa artiklar?

Alla företag har fulspel och fuffens bakom ridån. Vi vet bara inte om det.

Vad jag sett så har ASUS hanterat kritiken på ett bättre sätt med ändrade rutiner/garantier, Gigabyte har mig veterligen bara svarat med radiotystnad?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Finns väl ändå ganska mycket fulspel bland de större aktörerna?

Inte som Gigabyte. De är bara vidriga, men vill du fortsätta köpa av de, varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Om man nu ska bojkotta alla dessa företag vad ska man köpa snart? Förstår inte logiken. Var inte exempelvis Asus nyligen lika dåliga eller sämst i världen med en massa artiklar?

Alla företag har fulspel och fuffens bakom ridån. Vi vet bara inte om det.

Har aldrig haft en Gigabyte produkt som varit felfri och hos Asus har jag haft en del väldigt bra produkter men många har också fått åka in för reparation.

senaste var mitt RX 5700 XT som råkade ut för kylarproblemet.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574743-rog-strix-rade...

Gainward och Sapphire har jag aldrig haft strul med när det kommer till grafikkort.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Har aldrig haft en Gigabyte produkt som varit felfri och hos Asus har jag haft en del väldigt bra produkter men många har också fått åka in för reparation.

senaste var mitt RX 5700 XT som råkade ut för kylarproblemet.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574743-rog-strix-rade...

Gainward och Sapphire har jag aldrig haft strul med när det kommer till grafikkort.

Det enda jag tyckte var tråkigt med Gainward (palit) var att de efter 1000-serien verkade lämna konceptet med ganska korta men tjocka kort för att mer göra "vanliga" varianter där "bättre kylare"=tre fläktar
Hade ett 1070 Phoenix som nog fortfarande är det kort jag personligen tyckt bäst om

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Har aldrig haft en Gigabyte produkt som varit felfri och hos Asus har jag haft en del väldigt bra produkter men många har också fått åka in för reparation.

senaste var mitt RX 5700 XT som råkade ut för kylarproblemet.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574743-rog-strix-rade...

Gainward och Sapphire har jag aldrig haft strul med när det kommer till grafikkort.

Haft många gigabyte produkter och aldrig haft besvär. Från grafik till moderkort. Men detta gäller typ alla märken jag har haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Det enda jag tyckte var tråkigt med Gainward (palit) var att de efter 1000-serien verkade lämna konceptet med ganska korta men tjocka kort för att mer göra "vanliga" varianter där "bättre kylare"=tre fläktar
Hade ett 1070 Phoenix som nog fortfarande är det kort jag personligen tyckt bäst om

mitt är Gainward GTX 780 Ti Phantom 3gb, otrolig kylare!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.