Projekt "Lian-Li" nästan klart, [bilder]

Permalänk
Medlem

frågar jag med vad detta bygge gick på... nice work även om nåt ccfl skulle göra bygget aningen snyggare... inte många.. bara ett svagt lysande blålila typ

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolero
Glömde det i förra inlägget. Jävligt nice
Har du gjort hålet till rutan själv?
Om du har det med vad för verktyg. Till radiatorn lär du har gjort själv. med vilket verktyg? Jävligt nice:D
Jag sätter nog snart också sågen i mitt chassi måste ju veta vad jag ska sätta för verktyg i det också

Jag har använt en HILTI sticksåg med metallklinga körd på 50% matning och 25% varvtal.
Med maskering på är det som att skära i smör, och snittet blir helnajs (även om det kanske inte syns på bilderna. )

Ja, okej jag ska sätta en list i radiatorhålet, måste bara hitta nån snygg först.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reason_no1
He he ett stycke sur sambo/snart fru i bild 2 och 3
Förövrigt så är det ett mycket snyggt bygge..
Grattis till ett super nice bygge ... oja visst ja grattis till att du snart ska gifta dig
Om jag inte har läst allt fel
Skulle inte förvåna mig Kl är ju 02:45....

Du skrev "Det är min sambo som var ute på sin möhippa igår"

så jag har nog inte läst fel eller???
Edit: såg något som var ganska störande
Menar ett så snyggt bygge som du har gjort...och sen göra en ghetto grej som detta???

Näh, hon var inte så sur som det låter, men hon kan bli lite gnällig när jag håller på med datorn en hel dag utan att pyssla om henne när hon är bakis som en handikappad isbjörn

Ang hålet så var det lite "ta vad du har" när jag borrade ut det .. stickkontakten ska gå in där när jag monterat datorn på "hyllan" i aluminium som jag byggt, då täcks det fula hålet .. ville bara ha igång datorn igår, därför hann jag inte sätta upp hyllan på rätt höjd.

Jo det stämmer, vi ska gifta oss på nyårsafton, tackar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Man
att blanda alublock med en koppartank är väl inte så bra lösning?

Knappast några problem, OM det skulle uppstå bekymmer så är det flera år framåt, visst det korrigerar men det är såpass lite att det knappast orsakar några bekymmer.

Kopparblock är på gång

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ
frågar jag med vad detta bygge gick på... nice work även om nåt ccfl skulle göra bygget aningen snyggare... inte många.. bara ett svagt lysande blålila typ

Tja, det jag köpt är ju Chassit 1400, pumpen 400 och slangen 170, Radiatorn 500 fläktarna har jag snott av farsan, och nätagget, tanken, windowkitet och blocket har jag gjort själv gratis, med delar jag snyltat till mig av polare

CCFL är på gång, även byte av PWR och IDELED

Permalänk

Vad för Nokia-prylar har du i datorn då? Eller är du bara en sån där snubbe som sätter på NOS-dekaler på en Nissan Micra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_Simulator
Vad för Nokia-prylar har du i datorn då? Eller är du bara en sån där snubbe som sätter på NOS-dekaler på en Nissan Micra?

Knappast, snarare tvärtom, jag har faktiskt "de-bagde.at" min trimmade audi-turbo för att inte skryta med att jag har 200 häst

Nokia är tillverkare utav min skärm och mitt ADSL-modem.

Permalänk
Medlem

vad är det för grafikkort på bilden ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

grattis i förskott välkommnar dig till klubben *gifta män *
http://hem.passagen.se/knkuru/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
vad är det för grafikkort på bilden ?

Ett Gainward GF4 Ti4600 128 DDR Golden Sample

Tackar Drone

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ett galler liknande: http://home.no/tjoff/ape240blendetotal_500.jpg

Hade varit mycket snyggare än en ful list.

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 | 2500+ @ 10.5x239 @ 1,95v | 2x256mb 3500 Corsair C2 @ 11-3-3-2 3v | Hercules 9700 pro @ 460/375 | WD 80gb (8mb cache) | Seagate 120gb (8mb cache) | Lian-li pc-602 | Waterchill | Lite-on DVD-Brännare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebe
Jag tycker att ett galler liknande: http://home.no/tjoff/ape240blendetotal_500.jpg

Hade varit mycket snyggare än en ful list.

Har sett det innan, mycket snyggt, kanske skulle tillverka ett sådant.
Lite dyrt att beställa bara ett sånt från Danmark kanske?!

Permalänk
Medlem

Sälja ditt ti4600 ?

Visa signatur

Hur hade världen varit utan kvinnor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lighted
Sälja ditt ti4600 ?

Tyvärr är det redan sålt, vattenblocket däremot är for sale. PM.a vid intresse

Tänkte börja brottas med ljussättningen ikväll, men vet inte var jag ska ha rören och hur många.
Det jag har att tillgå är två blåa och två gröna 300mm.s CCFL.

Klart är att PWRled ska bytas mot en vit, och IDEled ska bli en grönblå (grym grön färg)

Tips mottages gärna om var CCFL-rören ska monteras.

Permalänk
Medlem

Snyggt som alltid a3t :D. Ser väldigt proffsigt ut, som en "utställningsdator" ungefär :). Du kanske ska kontakta något företag som behöver sådana.

Permalänk
Medlem

sätt ett precis vid väggen under plexit iaf.. det har jag och det är skitsnyggt när man inte ser själva röret utan bara skenet..
sen är iaf mitt gröna rör oerhört starkt och tar lätt ut andra efekter så det kan ju sitta lite skymmt.. själv har jag satt mitt mellan innerväggen och hd/cd-spelarna

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem

snyggt a3t! men du, varför svara du inte på icq?
försökt kontakta mig då ! 151058881 ...tack

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
jag har faktiskt "de-bagde.at" min trimmade audi-turbo för att inte skryta med att jag har 200 häst

Rätta takter! Blir så mycket roligare vid rödlysena då

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har du för radiator?

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem

Vill också ha sådana dekaler!:( .....

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Speciellt med dekalerna!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk

nice dator och tjej
grattis i förskott

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAuna
Vad har du för radiator?

En blackice 2, lite klen jag vet, kanske uppgraderar till en BIX2 senare.

Permalänk
Medlem

Skoj att se att det finns fler som vågar trycka in vattenkylning i ett Lian Li PC60/65

Riktigt snyggt!

Permalänk
Avstängd

Tips till förbättring !

försök flytta plats med pump å tank för att dölja pumpen tror det skulle se bättre ut !

Permalänk

Gillar värkligen sättet du dragit slangarna, extremt stilfullt.
Sedan tycket jag inte att klistermärkena är rena tiopoängarna, men de du ju enkelt ta bort.

Grymt sys!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

jag hoppas du får jävligt bra betalt för att ha dedära märkes dekalerna på din burk.
annars är du en idiot imo.
gratisreklam..........

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
Tips till förbättring !

försök flytta plats med pump å tank för att dölja pumpen tror det skulle se bättre ut !

Jo, jag har funderat på det åtskilliga nätter, men det går helt enkelt inte, pumpen får bara plats där den är nu.

Likaså tanken, den är byggd för att sitta just där den sitter nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zrg

jag hoppas du får jävligt bra betalt för att ha dedära märkes dekalerna på din burk.
annars är du en idiot imo.
gratisreklam..........

Men FFS. jag kanske vill ha dekalerna där av egen fri vilja, Om du tror att man får pengar av ett företag bara för att man har deras logga någonstans så tror du fel.
Det krävs bl.a sponsoravtal, copyrightkontrakt mm. mm. osv.

De sitter där enbart för show, och om du inte gillar dem är det din uppfattning, men du behöver knappast kalla mig idiot för det!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
De sitter där enbart för show, och om du inte gillar dem är det din uppfattning, men du behöver knappast kalla mig idiot för det!!

Sweclockers är inte längre vad det brukade vara. Något man får finna sig i
Hursomhelst fint jobbat.

Vore gött med lite gestapohandlingar mot alla nya jobbiga 14-isar från moderatorerna.

Permalänk
Medlem

finfint.. liten miss på hålet i taket bara.. ;P

*OT*

varför dissar du mig ?
*pet*
säg inte "va?" "ingen har pratat me mig på icq"
för jag har mailat också dig också !

det är viktigt att jag får prata med dig..!
skicka ett mail till mig eller vad som hälst
så ja ser att du lever! (sypher@cantab.nu) (151058881)

(sorry för offtopic, men detta är det enda sättet att nå a3t..)

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
finfint.. liten miss på hålet i taket bara.. ;P

*OT*

varför dissar du mig ?
*pet*
säg inte "va?" "ingen har pratat me mig på icq"
för jag har mailat också dig också !

det är viktigt att jag får prata med dig..!
skicka ett mail till mig eller vad som hälst
så ja ser att du lever! (sypher@cantab.nu) (151058881)

(sorry för offtopic, men detta är det enda sättet att nå a3t..)

[ot]Min mail har inte varit aktiv på ett par dagar då jag gjort en nyinstallation. och via ICQ har jag inte hört något.[/ot]

Såg ditt PM. nu, mailar dig efter jobbet

Permalänk

oooooh det där e stilrent, påminner lite om en racing bil med dekaler.

fast ta det lungt med belysningen, så det inte förstör det stilrena, kanske minispots med "vanlig" belysning skulle sitta fint.

(btw, är det Tofifee choklad papper jag ser, lätt godaste chokladen med Reisen på andra plats.)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kan sponsra dig med yttligare dekal om du vill !

har en Interl Pentium 4 windows dekal att applicera om du vill ha * bara för att du gör ett så förbannat snyggt jobb *