Någon som fått mitt XT Paltinum?

Permalänk
Medlem

Har inte asus nån egen byggt fläkt heller på sina xt pe?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Har inte asus nån egen byggt fläkt heller på sina xt pe?

Dom följer referensdesingen så nope det har dom ej.

Permalänk
ASUS Nordic

Säger som roh: Var det 1.6 ns minnen på ditt XT-kort? Du ser det på serienummret tryckt direkt minnena.

Permalänk

nej var 2.0 ns minnen. tyvärr. så jag byter till platinum kortet när det finns i lager igen. Kör med detta så länge.

Permalänk
Medlem

Men du fick det billigare alltså XT kortet? Men X800XT PE är nog inte 1000 :- snabbare men det är ju ditt val. Låter som det löste sig ganska bra då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Men du fick det billigare alltså XT kortet? Men X800XT PE är nog inte 1000 :- snabbare men det är ju ditt val. Låter som det löste sig ganska bra då

Från vilken butik köpte du kortet??

Permalänk
Medlem

Kan du säga vilken butik det är, är grymmt sugen på ett x800xt pe.

Permalänk
Medlem

Jag??? Det är Mackan Swe som håller i tråden?

Har iof haft ett X800XT PE för 3,5 månader sedan som jag köpte från USA.

Ni kan kolla in www.magnum-pc.com. Själv köpte jag från bestbuy via mellanhand men magnum-pc.com är typ de enda från USA som levererar utomlands.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Båda tror jag menar macke-swe, han verkar ju ha köpt av en svensk butik.

Permalänk
Medlem

okej blev lite förvirrat då du quotade mig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
okej blev lite förvirrat då du quotade mig

Ojj, klickade på fel knapp, hehe

Permalänk
Medlem

Du har helt enkelt inte erhållit de produkter som du skulle. Du kan inte veta ifall butiken medvetedet försökte lura dig genom att skicka ett felaktigt kort.

Vet inte vad du vill uppnå men gissar att du vill ha precis det du beställde men känner inte för att vänta en månad på det. Butiken har ju ändrat förutsättningarna som du beställde under.

Ring upp dem igen kräv att få ett X800XT PE kort av något annat märke om de har det inne.
Använd kortet du erhöll och returnera det när du får ditt fina PE.
Att bara skicka tillbaka kortet du erhöll och vänta en månad verkar som en dum idé tycker jag då butiken vinner.

Jag utgår från att du även köpte övrig utrustning, hota med att häva hela köpet samt påpeka att det är förkastlig hur de kan försöka lura dig på det här viset. Helt enkelt att du får en illa smak i munnen av att seriös databutik med uppsåt skickar en enklare produkt än den du beställade enbart för att tjäna småpengar. Fråga dem vad de tror att totalkostnaden skulle bli i förlorat varumärke när du berätta vitt och brett om hur de försöke blåsa dig.

Ja bara en idé, låt dem inte komma undan.