Permalänk
Medlem

mycket fint

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ser skitfint ut! Villha faktorn är mycket hög Men det ser ut som om du måste köra på 2an eller 4an om du ska få ut cd-spelaren eller är det ser iaf ut som om växelspaken kan vara ivägen för cd-spelaren..

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Coolt! Jag skulle gärna vilja se mer sånt här från medlemarna.
Jag gillade speciellt mycket solskyddet där du hade tangentbordet! Underbart!.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

HAHAHA.....

Du är kung grabben! Helt klart grymt cool ide! Nu måste du bara skaffa
ett trådlöst modem så att du kan cruisa runt och leta gratis
internet också!

Permalänk
Medlem

Så jävla nice Björn

Har inget av den kreativiteten själv och får därför njuta av andras sådan här byggen. Det blev ett lysande resultat

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Riktigt Riktigt BRA! Sicket arbete du lagt ner och det blev snyggt OXO. Med detta höjde du andrahandsvärdet rejält antar jag!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig artikel!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag vad jag ska göra när jag skaffar moppe. hehehe

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Underbart Fint jobbat!

Visa signatur

[ Abit AV8 ][ AMD 64 3500+ ][ Zalman CNPS 7000-B Cu ][ 2x512 Mb PC3200 Crucial Ballistix ][ Gainward 6800 GT "GS" ][ Maxtor DiamondMax 10 250Gb 16Mb Cache S-ATA ][ Thermaltake Lanfire Xaser III VM2000A ][ Hiper 520W ]

Permalänk
Medlem

bra artilkel tummen upp för den ^_^

Visa signatur

Gammal

Permalänk

En dag var jag väldigt nära en allvarig bilolycka när jag var på väg till jobbet. Anledningen till det hela var för att jag rotade runt i handskfacket för att leta upp en bra CD-skiva av de 40 skivorna som låg där inne.

Jag förstår om man gör en enkel mp3-dator för bilen, men denna har ju både touchpad och tangentbord, verkar vara minst sagt trafikfarligt att byta låt. Jag hade nog satsat på en fjärrkontroll av något slag, typ lirc eller liknande.

Permalänk
Inaktiv

Jävligt najs... liknar mer en rymdfarkost än en 240 nu ^^

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt!

hur många timmar tog det att färdigställa kalaset?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

En av de coolaste modsen jag sett på ett bra tag.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

*tar av haten och bugar inför detta projekt*

Permalänk

Vackert Vackert!
Och vilken bil skulle passa mer till detta bygge än en 240?
Den bästa bilen på jorden :D!
Får väl ta och montera in en i min osså, när jag får råd

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

*flyttar inlägg till rätt tråd*

Bamseboy: Snyggt bygge, måste kännas bra att ha mångdubblat bilens värde

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

Inget nytt direkt och att stoppa massa lysen och tv-apparater i bilen är ju bara onödigt.. Vikten vill man ha ut, inte in. Sånt där hör till japanare al á 2f2f.
Jag som hoppades på att du skulle styra komponenter i bilen med datorn, men icke.. :/
Ska man bygga in dator i bilen ska man dessutom bygga in TV'n nånstans, inte ha en stor mitt i allt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0d1n
Ser skitfint ut! Villha faktorn är mycket hög Men det ser ut som om du måste köra på 2an eller 4an om du ska få ut cd-spelaren eller är det ser iaf ut som om växelspaken kan vara ivägen för cd-spelaren..

Japp! växelspaken måste vara i friläge, 2an eller 4an för att den ska kunna öppnas, men den använder jag ju inte så ofta, så det é lugnt!

anno!
Hur lång tid det tog? Jag kan inte svara i timmar, men det tog nog en 4 veckor, jag fick ju vänta på många leveranser osv, vissa grejor tog lång tid innan jag hittade också, som TFT skärmen och tangentbordet, så de blev beställda väldigt sent och kom hem riktigt sent då också.

Tack allihopa för alla trevliga kommentarer
Megaschysst av er

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Graded.se

Ruggit najs! Vore kul med lite flera artiklar från "privatpersoner" om dom nu är lika vettiga som denna!

Ruggit bra och seröst gjort! hela vägen igenom!

Permalänk
Medlem

Nice Stuff!!!

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk
Medlem

Fan vad grymt!:)

Permalänk
Medlem

Väldigt fint gjort! Måste kännas härligt att kunna lira lite Collin McRae medan man kör bil
Synd bara att bilen är en fjantig 240.
Jag såg förresten någon bil (kanske en Mercedes) som hade kontroller för stereon på ratten. Det kanske är något du kan försöka dig på?

Permalänk
Medlem

fan va fin!

Permalänk
Medlem

grymmt, synd bara att bo så nära almö. man vet ju aldrig om man får ha den kvar. annars as läckert, och snyggt med flinten

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

NAJS, dethär är nog bland det tuffaste jag sett här på sweclockers! Mer sånthär! Jättekul läsning ^^

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamseboy
Aha... var du med i den tråden jag starta för längesen om Datorbygge i bil..?

Jajjemen

Permalänk
Medlem

Respekt - vilket bygge. Hoppas ingen snor kärran för dig!

-Daniel

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge!

En fråga och ett framtida önskemål!

Fråga: Hur stötsäkert är det hela? menar, bilar vibrerar "ganska" mycket om man jämför med en dator... tänker på hårddisken då!

Hade en dator som stod under en replokal till en hårdrocksband.... hårddiskarna (2st) överlevde i knappt ett år... skakade sönder.

Önskemål: flera bilmärken har rattkontroller, för volym, byt låt.
Inte så svårt att fixa tror jag, skulle vara pricken över "i"

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moroten
Respekt - vilket bygge. Hoppas ingen snor kärran för dig!

Tänkte det med.. vad kostar det att försäkra ett sånt här bygge?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se