Permalänk

Satt och tittade på philips nya 8ms...Som kommer i mars, eller kanske tidigare. Man kan få 125 fps...Enligt sidan-vilket låter skitbra. Den ska tydligen ha en usb 2.0 hubb , samt ingång för hörlur, dessutom har den 0 pixelpolicy.

Lägger ut en länk, och en stor bild som ni kan kolla in. På skärmens sida ser man 2 st usb portar.

http://www.bluefi.co.uk/news/philips_190p6_19_inch_lcd_with_8...

http://www.press.ce.philips.com/apps/c_dir/e3379701.nsf/alle/...$File/190P6%20hi%20res%20image.jpg

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Synd att den var så förskräcklig ful bara "enligt" mina ögon.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Att det ska vara så jäkla svårt med tft skärmar..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

blue eyed devil

Vad tycker du om Sonyn som jag skrevit om tidigare i tråden.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Skaffa dig Sonyn nu för sjutton Camridge!

Är ganska sugen på en själv måste jag säga, bara att jag inte har pengarna riktigt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jonte[YoT]

Jag beställde ju den förut som sagt men då fick jag fel skärm Och då blev jag väldigt ledsen och efter det har jag mer eller mindre varit borta på denna front. Men nu börjar jag bli intresserad igen må jag faktiskt säga speciellt när priset har sjunkit så mycket som det har gjort. Enda felet fortfarande är att dom säljer tydligen denna serie fortare än dom hinner producera dessa displayer, så det är alltid brist på dom.

Jag ska in o kolla på Elgiganten/OnOff m.m o se om dom har denna på uppställning i alla fall och jag kommer att bestämma mig imorgon om jag ska beställa denna i alla fall. Och förhoppningsvis att jag får rätt skärm denna gång

Men som sagt så får dom inte in detta nya "lilla" lager fören 4/1/05

Edit:
Jag sitter o läser en massa svar från folk angående denna serie och andra serier just nu, mycket att komma ikapp med och väldigt mycket information. Just för tillfället så e jag lite nervös måste jag säga då forum börja varna för 8ms/12ms skärmar då det är inte riktiga ms så att säga utan falska.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Arg... Djungel...

Jag trodde det skulle vara lätt att välja en TFT skärm, men det visar sig inte alls vara så enkelt som jag trodde. Är på G att köpa skärm jag med, men vete sjutton vad jag ska välja för något.

Camridge:
Som du sa så ska man ju fundera vad man ska ha skärmen till. Jag spelar en del. Ofta sk FPS spel. Sen blir det en del film, och massa surfande. Men det kommer även att bli en del bildbehandling i framtiden, då jag ska gå en kurs. Funderade på Sony:n du skrev om, och kan erkänna att jag alltid har gillat SONY just när det gäller bildskärmar. Sitter nämligen med en gammal SONY GDM400PS nu... Gammal 19" CRT från 1999. Den har tjänat sitt syfte nu... börjar bli oskarp osv.

Något jag skulle tycka vore bra, vore ju om någon/några som är hemma på TFT:er skulle kunna sätta sig och skriva ihop en FAQ/råd&tips/guide, av något slag. Det finns ju för t.ex Nätaggregat under en annan del av forumet.

Camridge: Något för dig kanske. Du verkar ju vara hemma på detta.

//Kaptens

Permalänk
Medlem

Camridge -> Vilken skärm rekomenderar du för mig som mest spelar / sufrar och skall ha den väggmonterad ?

Mvh Anders

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Kaptens

Jag kan fundera på det, men för tillfället känner jag mig alltför lat samt "sjuk"

ers
Vad är det högsta priset du kan tänka dig?

Men jag återkommer ikväll med ordentliga svar.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

På franska sidan ser Hyundai L90D+ riktigt bra eftersom den inte har några högtalare men kollar man på prisrunner ser den förskäcklig ut gillar inte alls den modellen samma som philips nya 8ms..

annars hade ju Hyundaien riktigt trevliga specs om man kan få den utan högtalare vore det ett bra alt.. hmm ständigt nya skärmar men vilken ska man välja..

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
ers
Vad är det högsta priset du kan tänka dig?

Max 4000:- + moms men jag kan bara välja bland Samsung och BenQ sortiment tyvärr, eventuellt från Dustin oxå fast jag tycker att dem är så förbannat dyra....

Anders

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk

Modellen på pricerunner är ju inte samma modell. Detta är + varianten alltså Hyundaien. Jag tror att Hyundaien är riktigt bra om jag ska vara ärlig, det ända inte jag gillar är betraknings vinkeln, vilken är mycket bättre på Samsung samt Philips nya skärmar.

Väntar tålmodigt på recensioner om dessa skärmar innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

men lol, berättade att min förra döda pixel försvann efter tre dagar ju.. nu dök det upp en ny, på ett centralare ställe på skärmen, wtf.. aja, kanske får leva med detta..

edit: Haha, my bad, var ett dammkorn

Permalänk
Medlem

Det här med kontrast/nit hit och dit. Det har juh med priset att göra också. Fungerar på samma sätt med gamla CRT skrämar. Betalar du 15 000 får du en bättre skärm än en som kostar 3000. Det säger sig självt.

Är man en gamer, på en något stram budget så är det riktigt justea skärmar man kan köpa idag.

Betraktningsvinkel? Om man kollar på sin skärm mer än någon sekund per dag utanför ex. 135 så är man juh ganska felfuntad i skallen. Jag sitter då rakt framför skärmen, hade varit skillnad om det var TV eller liknande men spelar man sitter man rakt på.

Gamers som är vana vid hög Hz och "perfekt flyt" i spelen vill h a så låg uppdateringsintervall som möjligt. 12 är bra, men 8 är bättre.

Självklart skall man vara något påläst inom ämnet innan man köper något. Bästa är väl att gå ut till elgiganten, siba eller datorbutik och kolla. Blir man nöjd så kan man skita i allt som står om värdet X hit och dit.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Permalänk

nabbo, den är väll helt ok, men om du läser cambridges rekomendation på sid 1 & 2 så ser du att skärmen inte har super bra bild. Dens förhållande mellan färger och kontrast är lågt. Det är bara för att dom har satst på en skärm med 8ms. Många 12ms skärmar är fortfarande bättre än 8ms skärmarna p.g.a kontrast och färgförhållandena.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur stor är skillnaden i verkligheten är det på bild kvalitén? Jag har haft flera olika tv: s skärmar och just nu sitter jag på en 5 år gammal 17" som inte klara mer än 75hz i 800x600 utan att börja flimra och jag tycker bild kvalitén på den är skit bra.

Någon här som skulle vilja göra en lätt jämförelse mellan min skärm(Nokia 447ZiPlus) och Samsung 8ms skärmen?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=BEFP937S-8

är inte den rätt prisvärd/bra?

Benq det är bara skit duger inte till annat än spela på. knappt det..

http://www.tomshardware.se/graphic/20041015/benq-08.html#slut... kan du läsa lite om den.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Med risk för att nån nämnt denna modell tidigare, men den verkar vara ett hett alternativ:
Benq FP937s+
Viewing angle (L/R;U/D) (CR>=10) 150/135
Contrast 700:1
Brightness 300 cd/m²
Response time (tr/tf) 8 ms
Colours 16.2 million with dithering
Input connector D-sub/ DVI

Utan högtalare eller nåt annat skräp. Pris hos mycom: 4413kr. Låter lite väl bra, vad är nackdelen undrar man. Ska nog dra dit o ta en titt o snacka lite.

Permalänk

Kauskar. Verkar mycket intressant för den har samma specs som Samsung 913N. Men enligt cambridge så blir inte skärmen bra med Contrast 700:1
Brightness 300 cd/m² och 16,2miljoner färger. Men kolla gärna in den och säg vad du tycker om den.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Syrapojken: Du verkar ha letat en del, har du hittat några sjussta alternativ? De krav jag har i nuläget är DVI ingång, minst 16ms responstid. De övriga värden får man kolla på och bedömma om helheten blir bra. Skärmen får inte kosta mer än 5k.

[edit] Fan, ju mer man läser, ju mer man tar reda på, desto större krav får man, och man tittar på allt dyrare modeller. Till slut duger bara de dyraste! Inte lätt att hitta nåt som e bra i förhållande till pris. Men man får nog slänga ut lite extra slantar på en 19" TFT skärm, då man lär ha den ett jävla bra tag.[/edit]

Permalänk
Medlem

På både http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/... och http://www.sony.se/ShowProduct.do?site=odw_sv_SE&category=Fla... står det att skärmen har 16.2M färger.

Jag vet inte heller vilken jag ska köpa nu, blir mer och mer förbryllad ju mer jag kollar. Jag avbokade iaf BenQ 937+. Kanske Viewsonic VP912?

Permalänk

Benq FP937s+ 19" TFT Silver/Black 8ms Analog & DVI 4495:-
Benq FP937 19" TFT Silver/Black 12ms Analog & DVI 4095:-
Viewsonic VX912 19" TFT Black/Silver 12ms Analog & DVI 5049:-
Sony SDM-HS94 (+ngt som Camridge kan säga) ca:5100:- enligt Camridge. Sony skärmen ska för övrigt vara den bästa av dom med sina färger, kontrast mm. Benq skärmarna har bra responstid, men dåligt förhållande mellan färger, kontrast mm.... Men åk in till mycom och kolla på Benq FP937s+ och se om du tycker att bilden är skarp och bra samt att färgerna är klara. Ta gärna kort om du kan. För enligt vissa så räcker 16,2M färger medans vissa säger att 16,7 är minimum. Jag ska själv avakta tills jan och kolla läget då, för då kommer nya skärmar och Hyndaien ska konkurera med Samsyng 913N och bör därför ligga på ca 4500-900:- För annars så konkurerar dom med sony skärmen och då blir det jävligt tufft mot sony'n. Men mitt tips är att kolla på skärmar men avakta tills jan då nya skärmar kommer som göra att priserna sjunker på dom gamla modellerna...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

vilken av Sony SDM-HS94 modellerna var bäst till spel?

och vad hade den för nackdel?

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst flertalet recensioner av tft skärmar på nätet har jag med säkerhet lärt mig en sak. LITA INTE på specifikationer

Så att bara titta på datorbutikens hemsida på specifikationer, och välja där efter kan vara som att köpa grisen i säcken.

Tyckte den här hemsidan hade bra information, men givetvis måste man läsa på fler sidor för att kunna jämföra
http://www.behardware.com/html/cat/22/

På nästan alla sidor jag läst så säger dom att tillverkarens specifikationer (speciellt responstider) är felaktiga. Var nått test där bara en av typ 7 tillverkare som hade samma responstid som utlovats
Samsungs 710T har 12 ms enligt tillverkaren, men i testen närmare 13. Big deal? Nej men i det stora hela kan bildskärmen egentligen vara betydligt sämre än vad man tror.

Mitt tips, läs tester, efter det, läs fler tester.
Själv var jag inne på att köpa Samsungs 710T, men nu har jag fått upp ögonen på 913N också (19" = mumma). Beslutsångest = bläh!

Visa signatur

Antec Sonata | P4C 2.4 GHz | Adata 3200 2x512 | Abit IC7 | Connect3D 9800SE AIW |

Permalänk

Har läst ännu mera och har märkt att jag kommer få det svårt att välja. Hyndaien ska till och med vara billigare än samsung 913N. Men den och alla andra skärmar som var bra till spel var mindre bra till film. Den skulle ha en "blinkande effekt" och att ha den som tv var inte att rekomendera. Samt att dens "view angle" skulle vara dåligt. Men varför sitta snett bakom skärmen? man sitter ju rakt framför den. Samsung 913N fick samma minus som Hyndaien men hade också -för ingen pivot.
Samsung SyncMaster 910N är dåligt till spel fast den har 12ms. Man skulle som vanlig gamer kunna känna av ghosting. Men i gengälld så är den mycket bra till film tittande och dens "view angle" är också bra. Så jag ska nog vänta tills spel skärmarna blir bättre. För att titta på film och spela är det som jag mäst gör framför datorn och att prioritera bor den ena är som att välja om du ska ta bort gasen eller bromsen på bilen. Men nu så är detta ju den enda recentionen på dom skärmarna men den verkade stämma över med skärmarna specs. Så mitt tips är att avakta på fler reviews på skärmarna innan ni bestämmer er.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Synd att samsung 913N inte har DVI, annars skulle jag lätt valt denna. Benq är den som är bäst på pappret när det gäller spec i förhållande till pris, men jag återkommer efter att jag kollat på dem. Kommer nog ta ett tag innan mycom har fått in dem. Ska försöka hitta fler ställen i stan där man kan komma in o pilla på skärmarna.

Permalänk

Mmm gör det kaukasar. Men tänk på att hyndai skärmen kommer snart med bättre specs och ska vara billigare än 913N och har dessutom DVI, pivot mm..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Vilken modell exakt tänker du på när du skriver Hyndai?

PS: Det är inte så bra som det låter att köpa julklappar till sig själv, man får handskas med beslutsångesten som annars uteblir!!

En annan grej, när man kör DVI så finns bara 60hz som uppdateringsfrekvens, är inte det till nackdel i spelsammanhang?

Permalänk
Medlem

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=vp912b&page=1

Läser man denna recension blir man sugen på en Viewsonic VP912
tex "We’re not sure how Viewsonic managed to beat every other monitor manufacturer to market with a fast 19” LCD panel, but the proof is in the pudding. The Viewsonic VP912b is likely the best price/performance LCD monitor we’ve ever tested."

Vet inte om man kan lita på dom kanske är dom köpta av viewsonic
sedan så finns den inte att köpa någonstans heller, enda stället som har den är itbutikken och dom har skjutit upp sitt datum hela tiden i flera månader nu

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||