World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Grinda living essences i un'goro är en personlig favorit. Eller för mig som warrior, cleara zf tillochmed trappan, ger rätt mycket gröna och blåa d/e. för att inte tala om gråa drops

En av våra tanks körde hela trappan också, bara för att se om han fixade det, och det gjorde han

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
det är ju lätt efter ja har silencea han eller hur :P? då kan han inte chocka mig och då har ja got tid på mig och kasta den första frost sen kan ja ju använda pom på den andra för säkerthets skull

Eller så kommer lvl 49 shamanen du fajtas mot ut ur fåret, sätter ut en grounding totem och får direkt in en windfury procc med 700 + 700 + 300 dmg på dig så du dör. True story.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Warrior ser mage först:
Charge>hamstring> | >blink< | intercept-recklessness - the end.

Mage ser warrior först:
death by womba.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Warrior ser mage först:
Charge>hamstring> | >blink< | intercept-recklessness - the end.

Mage ser warrior först:
death by womba.

jag som mage ser ofta.. (warrior)charge -> frostnova -> blink ->frostbolt->instantfrostbolt-> coc-> död warrior

/spit /rude

sen springer jag iväg

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jag ska kanske rerolla en Warlock.
Funderar på villket yrke som är bra för en lock. Jag tror jag ska satsa på PvP, dvs få hög rank.

Dom jag är intresserad av är: Engineering / Mining / Tailoring.

Engineering - finns det nå användbara saker jag kan göra och något som är bra för PvP?
Mining - Tjänar lite pengar + bra för engineering?..
Tailoring - Finns en del epic saker man kan tillverka. Är det värt att lägga ner tiden att grinda recept för att gör sakerna?..

Behöver man mkt pengar som warlock med tanke på att man får mount gratis ?..

Ska man köra Engi/min - Engi/tail.. ? :-E

Några tips?

Permalänk
Medlem

Engineering har väldigt många roliga och bra leksaker!
Mining kan du tjäna rätt mycket pengar på sen att farma thorium veins.
Tailoring kan vara trevligt ifall man vill skaffa sig tex robe of the void.

Rekomenderar att iaf ta engineering, hade tagit det jag med ifall jag hade orkat levla upp skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
jag som mage ser ofta.. (warrior)charge -> frostnova -> blink ->frostbolt->instantfrostbolt-> coc-> död warrior

/spit /rude

sen springer jag iväg

om du gör så mot en bra warrior bli det
(warrior)charge -> frostnova -> blink ->intercept... end mkt möjligt

varför bränna 2 spells för att hålla warriorn ur melee range på en gång?
(warrior)charge -> blink -> frostnova -> poly/frostbolt tycker jag fungera bättre

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
om du gör så mot en bra warrior bli det
(warrior)charge -> frostnova -> blink ->intercept... end mkt möjligt

varför bränna 2 spells för att hålla warriorn ur melee range på en gång?
(warrior)charge -> blink -> frostnova -> poly/frostbolt tycker jag fungera bättre

jag vill döda så snabbt som möjligt, och med en frostnova-blink-frostbolt-instantfrostbolt-coc så är målet dött ganska snabbt

edit: poly är inte nödvändigt om target är frostad, har man frostbuild så har man oftast 50% crittchans mot frostade target..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

händer rätt ofta för mig:
charge>*frostnova-blink*>trinket >*poly*-magen springer iväg upp på mount och försvinner med en avslutning <nick> laughs at you

Är det bara på defias som det nästan alltid är 10alliances 2x grupper vid ST varje gång man går dit?
oftast är 90% av dom vänligt sinnade,dom dancar/wavar men sen kommer sista spelarn dom vänta på som är svarta fåret och attackerar och släpper lös helvetet och så stannar dom kvar och gankar för dom vågar inte gå in och cleara när vi e bakom:P

Edit:
För er erfarna - Vart kan jag questa lite snabbt upp till 58 från 55 ? är i silithus just nu men går så otroligt segt där jämfört med Un goro crater så hoppas det finns nå bättre ställe.

Permalänk
Medlem

War vs Mage är enda encountern med 'late game-equip' där Mages har advantage.

Landar CS innan Charge eller warriorn av annan anledning sätts i combat så har war'n redan loosat.

Får han Charge/Hamstring så kommer frostnova, om warriorn inte resistar eller har PvP trinket, poly = loose. Har han PvP trinket så trycker magen snabbt iväg en CoC/Blastwave eller om Icearmor proccat och använder sin PvP trinket för att få distance att Polymorph'a. Har magen inte PvP trinket så måste han kasta polymorph i melee, är PoM nere = loose för magen (pummel, arcane - ingen blink).

För att undvika Poly kör warrior intercept, Mage blinkar och Polymorph'ar, warrior loose utan massa resists, tur eller bättre equip. Om magen är långsam kommer warriorn att få tid till att kasta intim. shout eller kan lyckas med ett piercing howl (typ 6yrds range så om man är försiktig, np) där det krävs iceblock eller wotf för att överleva.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Warrior ser mage först:
Charge>hamstring> | >blink< | intercept-recklessness - the end.

Mage ser warrior först:
death by womba.

Warrior ser mage först:
Charge, hamstring|frostnova,poly, arcane power, frostbolt|gå sakta till mage, hamstring|frostnova, springa, nuka mer| wtf mina 5k HP är borta?

Mage ser warrior först:
Polymorph, arcane power&trinket, frostbolt hit 1800, pyroblast crit 2600(eller va det nu heter) ... händer var dag

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
War vs Mage är enda encountern med 'late game-equip' där Mages har advantage.

Det är så beroende på situation att man inte kan generalisera så. Om inte en hunter får en överraskningsattack på mig brukar jag aldrig dö mot dem. Det är så lätt att hålla dem kvar i deras dead zone om man får Blinka in och dessutom utnyttja det korta avståndet för shatter combos. Rogues är också en klar plusstatistik, även om de lämnar mindre utrymme för misstag och sega reflexer då de i princip alltid överraskar en i 1 mot 1. Paladins brukar inte heller vara några problem, de är bara sega att döda.

Permalänk
Avstängd

Ska koka ihop en film med min 60 warlock(human @ haomarush) rätt skönt equippad imo, men till sak:
Vad vill ni se i en Warlock film, och jag vet att några från Noctum finns här så vill ni göra något skoj tillsammans(storyline) eller kankse bara duellera så säg till

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tror någon sa att de inte kunnat betala domän avgiften...

Kan ladda ner guiden här:
http://rapidshare.de/files/19088904/Guide.rar.html

Tack 100000 gånger om

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Warrior ser mage först:
Charge>hamstring> | >blink< | intercept-recklessness - the end.

Mage ser warrior först:
death by womba.

Eller så gör man inte så som mage...

Jag brukar köra en iceblock om en warrior gör charge-hamstring,
sen frost nova och springa, då han gör intercept kör man en blink...

Sen är de bara att skjuta frost bolts...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hur fan tar en rogue en mage?

Jag kör stealth - ambush. (Bryter knappt skölden)
Magen tar blink, jag tar vanish, magen skjuter nån jävla vind och jag syns och springer sakta, jag är död.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Hur fan tar en rogue en mage?

Jag kör stealth - ambush. (Bryter knappt skölden)
Magen tar blink, jag tar vanish, magen skjuter nån jävla vind och jag syns och springer sakta, jag är död.

Prova lite av tipsen som står här:
http://www.roguespot.com/guides/mdg18.htm

Permalänk
Medlem

När du tar vanish går du inte rakt på?

Blink är 30yd och coc räcker knappast så långt.
Så de är bara ta en omväg runt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

PvP ordbajs

Snälla kan inte folk droppa snacket om vem som äeger vem i pvp,
jag har själv studerat och frågat många lv60 om vilken klass som är bäst i pvp
och innan jag börja lipa för att jag losa mot rogues helatiden kom inspeartionskällan själv:
lv60 warr fullkommligt krossa både rogue, warrlock, hunter och mage.
Med andra ord är det ganska mycke skills + gear i pvp med en liten del random, och den warr hade grymma skills
Nu har jag rerollat warrlock och tänker nog fortsätta med den, oerhört rolig och varierande klass btw.

(tyvärr är nog den ända klass jag alldrig sett äga något vidare: Druider) vet inte varför men jag har alldrig losat mot dem och sällan sett dom äega något vidare i pvp, kanske ska tilllägga att jag bara spelat i 2mån, men länka gärna en film eller skriv vad ni tycker om druider.
kanske finns det någon där ute.......

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Re: PvP ordbajs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Snälla kan inte folk droppa snacket om vem som äeger vem i pvp,
jag har själv studerat och frågat många lv60 om vilken klass som är bäst i pvp
och innan jag börja lipa för att jag losa mot rogues helatiden kom inspeartionskällan själv:
lv60 warr fullkommligt krossa både rogue, warrlock, hunter och mage.
Med andra ord är det ganska mycke skills + gear i pvp med en liten del random, och den warr hade grymma skills
Nu har jag rerollat warrlock och tänker nog fortsätta med den, oerhört rolig och varierande klass btw.

(tyvärr är nog den ända klass jag alldrig sett äga något vidare: Druider) vet inte varför men jag har alldrig losat mot dem och sällan sett dom äega något vidare i pvp, kanske ska tilllägga att jag bara spelat i 2mån, men länka gärna en film eller skriv vad ni tycker om druider.
kanske finns det någon där ute.......

Angående druider dåliga: kolla upp Ferahgo's druid-filmer, denna t.ex. Dessa var inspelade innan de ens blev uppbuffade av talent-reviewn. Han nöter ut fienden i stort sett med kiting och jäkla mycket helande, om jag inte minns fel... jäkligt länge sedan jag såg en av hans filmer.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Ska koka ihop en film med min 60 warlock(human @ haomarush) rätt skönt equippad imo, men till sak:
Vad vill ni se i en Warlock film, och jag vet att några från Noctum finns här så vill ni göra något skoj tillsammans(storyline) eller kankse bara duellera så säg till

Ge mig Filmen! nu! lirar på samma server
Några korta tipps vore bra för mig också, (Har en en lv18 lock)
btw hur är du speccad?

Jag vill bli allsmäktig! mohahaha

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
War vs Mage är enda encountern med 'late game-equip' där Mages har advantage.

Landar CS innan Charge eller warriorn av annan anledning sätts i combat så har war'n redan loosat.

Får han Charge/Hamstring så kommer frostnova, om warriorn inte resistar eller har PvP trinket, poly = loose. Har han PvP trinket så trycker magen snabbt iväg en CoC/Blastwave eller om Icearmor proccat och använder sin PvP trinket för att få distance att Polymorph'a. Har magen inte PvP trinket så måste han kasta polymorph i melee, är PoM nere = loose för magen (pummel, arcane - ingen blink).

För att undvika Poly kör warrior intercept, Mage blinkar och Polymorph'ar, warrior loose utan massa resists, tur eller bättre equip. Om magen är långsam kommer warriorn att få tid till att kasta intim. shout eller kan lyckas med ett piercing howl (typ 6yrds range så om man är försiktig, np) där det krävs iceblock eller wotf för att överleva.

OffT: Loose = Lös. Lose = Förlora

OnT: Allt handlar ju om vem som sitter bakom spakarna. Diskussionen om vilken klass som tar vilken i PvP känns rätt onödig.

Dessutom, att måla upp teoretiska scenarion där en viss serie av händelser måste klaffa verkar lite långsökt. Många faktorer spelar in, cooldown på abilities, trinkets, mängden mana, hälsa osv.

You win some, lose some är min erfarenhet av PvP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Det är så beroende på situation att man inte kan generalisera så. Om inte en hunter får en överraskningsattack på mig brukar jag aldrig dö mot dem. Det är så lätt att hålla dem kvar i deras dead zone om man får Blinka in och dessutom utnyttja det korta avståndet för shatter combos. Rogues är också en klar plusstatistik, även om de lämnar mindre utrymme för misstag och sega reflexer då de i princip alltid överraskar en i 1 mot 1. Paladins brukar inte heller vara några problem, de är bara sega att döda.

Err.. som sagt, en dålig spelare förlorar oavsett - en dålig mage kommer inte vinna mycket heller.

Hunter, hur ska du exploita hans deadzone? Scattershot/Freezingtrap - Aimedshot /wave En bra hunter gör ungefär 3k skada under en sec efter aimedshottet. ZG trinketen är galet bra också, bästa taktiken IMO är att kasta upp en sköld och sheepa huntern. Frostnova pet och ladda upp en fireball - sen försöka döda honom på range och undvika komma nära för att inte bli scattershottad. Låt honom inte få sitt aimedshot <3

Rogue, observera att jag pratar om late-game geared. De kontrollerar dig fullständigt om de har CD's uppe, ambush/backstab+autoattacks/blink/sprint/blind/backstab. De har trinket vs poly, vanish vs alla våra snares och dessutom dodgar den fireballs och andra missiles i luften samt interuptar spellcasts. De har crippling, mind-numbing och har de prep-build så är det ännu lättare för dom. Frost mages har ganska fair fight dock...

Paladin, testa att slåss mot en hyfsad pala ngn gång som använder sig av resistance auras, har retri-speed talent eller arathor-stövlar, använder HoJ/Divine Shield/Repent för att heala etc - han kommer outlasta din manabar 4x om...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
OffT: Loose = Lös. Lose = Förlora

OnT: Allt handlar ju om vem som sitter bakom spakarna. Diskussionen om vilken klass som tar vilken i PvP känns rätt onödig.

Dessutom, att måla upp teoretiska scenarion där en viss serie av händelser måste klaffa verkar lite långsökt. Många faktorer spelar in, cooldown på abilities, trinkets, mängden mana, hälsa osv.

You win some, lose some är min erfarenhet av PvP

- Oj, tack .. har lyckats undvika att lära mig det på ngt sätt. Uppskattat <3

Varför theorycrafta? För att påpeka class-imbalance, det handlar inte om i0wn-y0 utan det faktum att till exempel är min åsikt att mages är gimpade i 1vs1 och 2vs2 PvP. För att diskutera class balance krävs det att båda spelarna i theorycraften använder sina klasser till fullo eller iaf. väldigt nära sin klass potential (vilket inte är särskilt svårt om man använder keybindings och är lite uppmärksam).

Och ja, andra faktorer spelar in, som gear, careface, knowhow och latency m.m. Men det går fortfarande inte att förneka att det är en fördel att vara t.ex. en druid vs en mage och att mages har det svårast mot flest class vs class matchups.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Kan nån länka till dessa PvP-trinkets jag hör så mkt om?

Gärna trinketserna som tillhör Rogues och Warriors;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Kan nån länka till dessa PvP-trinkets jag hör så mkt om?

Gärna trinketserna som tillhör Rogues och Warriors;P

Alla klasser har samma trinket: http://www.thottbot.com/?i=37129

Den lever inte upp till hypen eller hur?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Alla klasser har samma trinket: http://www.thottbot.com/?i=37129

Den lever inte upp till hypen eller hur?

Nej, alla klasser har inte samma. De heter likadant men gör olika saker.

http://www.thottbot.com/?s=insignia

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Nej, alla klasser har inte samma. De heter likadant men gör olika saker.

http://www.thottbot.com/?s=insignia

Ojsan sa, det där visste fan inte jag... nu blir jag nästan lite förbannad... jag vill också kunna bryta fear och stuns!!!!!! Och dessutom verkar den buggad: Hunter: Immobilizing, Slowing and Stund, yeah right. När jag trycker och är stunned (rogue's kidney shot, gouge och taurens war stomp) så får jag meddelandet "Can't do that while stunned".....

Permalänk
Medlem

Okej, leveling guiden för 50-60... Alliance.. Någon som har den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Nej, alla klasser har inte samma. De heter likadant men gör olika saker.

http://www.thottbot.com/?s=insignia

Det hade jag ingen aning om. Man lär sig något nytt varje dag

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

är Insigna of the <side> PvP trinketserna?

Men dom har man ju haft länge,en kompis sa att dom är inte PvP trinketserna så därför jag undra:P

Tycker alla trinkets ska ta bort: Stun,Fear,Poly,Charm,immobilizing och slowing