Warhammer 40k: DoW: Dark Crusade DEMO

Permalänk
Medlem

Warhammer 40k: DoW: Dark Crusade DEMO

http://www.fileplanet.com/167075/160000/fileinfo/Warhammer-40...
http://www.3dgamers.com/news/more/1096485741/
http://browse.files.filefront.com/Warhammer+40K+Dawn+of+War+D...
http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/warhammer_40k_dc/DarkCru...

Äntligen demo på expansionen till ett av 2000-talets bästa RTS-spel. Wåhoo!

"Play two new races in this demo for Dark Crusade, the second expansion to Dawn of War. This demo features a tutorial as well as two additional missions."

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vilka är dom två nya arméerna? som jag förståt är Necron en av dom.. men den andra?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Vilka är dom två nya arméerna? som jag förståt är Necron en av dom.. men den andra?

Tau, en relativt ny ras.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ah ok, Tau är väldigt tuffa. Funderade faktist på att bygga ihop en Tau armé till tabletop spelet.. men min plånbok sa annat ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Ligger på fz.se nu också. 1MB/sek.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Ah ok, Tau är väldigt tuffa. Funderade faktist på att bygga ihop en Tau armé till tabletop spelet.. men min plånbok sa annat ;D

Hehe, att lira tabletop-Warhammer är inte precis den billigaste hobbyn i världen. Just anledningen till att jag aldrig började med det, men mina polare gjord det. Luskade genom deras Codex-böcker och föll pladask för världen som GamesWorkshop skapat - så jäkla stilistisk, mörk och cool.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Hehe, att lira tabletop-Warhammer är inte precis den billigaste hobbyn i världen. Just anledningen till att jag aldrig började med det, men mina polare gjord det. Luskade genom deras Codex-böcker och föll pladask för världen som GamesWorkshop skapat - så jäkla stilistisk, mörk och cool.

No shit att det kostar pengar ;D Och att syssla med både 40K och fantasy gör inte saken bättre.. Men som du säger, all story etc är helt underbar. En sak jag gillar med den är att den skrivs från "rasens/arméns" synvinkel, som t.ex. i dvärg-boken till fantasy så beskriver dom det stora kriget mot högalverna (war of the beards, asball namn). Där smutskastar dom alverna etc, men i högalv-boken är det helt motsatt, där är dvärgarna dom elaka. Det är så trevligt att läsa ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

bra kvalitetsskit det här. ser fram imot att testa necron

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

På den gammla goda tiden la jag runt omkring 2k i månaden på 40k, tabeltop spelet. Även på "vanliga" Warhammer, fast dock inte lika mycket.

Spela som Space marins och Chaos i 40k och Chaos i vanliga.

Permalänk

Någon som lirat demot och kan ge lite feedback kanske??
Har inte tagit ned det ännu men är sugen då man lirade orginal DoW som en tok

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lite screens vore trevligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att man inte fick prova Necrons, tycker Tau är lite tråkiga, inte nödvändigtvis i spelet, men generellt. Bara en massa robotgubbar, och jäkla ödlor... De borde ha haft Tyranids som ny ras istället, det hade rockat.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Synd att man inte fick prova Necrons, tycker Tau är lite tråkiga, inte nödvändigtvis i spelet, men generellt. Bara en massa robotgubbar, och jäkla ödlor... De borde ha haft Tyranids som ny ras istället, det hade rockat.

/hulle.

Tau har inga robotar.. rustningar har dom dock mycket av. Necron är enligt mig mer "robotaktiga" än vad Tau är. Eller iofs.. Tau har sina sentry-/gun drones som kanske kan klassas som robotar

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet att Tau inte ÄR robotar... men visuellt sett så är det skit samma, eftersom de ser ut som robotar. Visst, det gör kanske Spacemarines också, men de är å andra sidan inte så mesiga som Tau...

Iofs fyller Tau en viktig funktion i 40K-världen. De är helt enkelt de enda i hela galaxen som kan klassas som "hyfsat goda"... alla andra är förjävliga...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Synd att man inte fick prova Necrons, tycker Tau är lite tråkiga, inte nödvändigtvis i spelet, men generellt. Bara en massa robotgubbar, och jäkla ödlor... De borde ha haft Tyranids som ny ras istället, det hade rockat.

/hulle.

Dom hade tänkt det men dom tyckte inte grafik motorn gjorde Tyranids rättvisa.

Permalänk
Medlem

Ahaa, ok. Det var ju synd.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Någon som lirat demot och kan ge lite feedback kanske??
Har inte tagit ned det ännu men är sugen då man lirade orginal DoW som en tok

Väl värt att testa, tau kan bli GRYMT intressanta i multiplayer.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

detta spel ska inköpas verkligen gamspy säger att man inte behöver ha i dvdn/cdn för att spela spelet och att man kan spela lan games med endast en kopia av spleet av just denna anleding ska jag köpa spelet
anars hade jag nog bara tankat ner det
för det är jäkligt bra gjort spel och man behöver inte om andra spelen för att kunna spela expansionen enda haken är väl att om man bara har dark crusade så kan man bara vara tau och necrons när man ska spela online

/rts freak

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Hur ska man göra när man anfaller Imerial guards? Jag attakerar deras högkvater men hinner inte bygga nått innan de kommer med tanks och mängder av soldater. Jag befarar att jag atackerade deras huvudprovins för snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuginMrMugin
Hur ska man göra när man anfaller Imerial guards? Jag attakerar deras högkvater men hinner inte bygga nått innan de kommer med tanks och mängder av soldater. Jag befarar att jag atackerade deras huvudprovins för snabbt.

Grattis, du är i princip den ende personen i europa som har kunnat köpa spelet!

Permalänk
Medlem

Spele äger! *tror ja*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Grattis, du är i princip den ende personen i europa som har kunnat köpa spelet!

Får man itne med det när man köper Company of Heroes?

Permalänk
Medlem

screens tack

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuginMrMugin
Får man itne med det när man köper Company of Heroes?

Nope, det man får är DoW Game of the year edition. Alltså originalspelet. Tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalimac
Nope, det man får är DoW Game of the year edition. Alltså originalspelet. Tror jag.

Stämmer bra det.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag måste säga att jag gillar det rätt bra. Jag har länge sökt en efterträdare till de första C&C-spelen och nu tror jag att jag hittat något som är hyfsat bra.
Scirmisch är för begränsat och tråkigt, men Campaign verkar lovande. Man får mer vapen ju mer man erövrar, vilken är en hygglig ersättare till tiberiumskördandet...

Grafiken är riktigt häftig, explosionerna är massiva och dödsanimationerna tydliga, ibland lustiga.

Det negativa är att den är lite knölig att spela tycker jag, bara att starta en omgång är en smärta i röven.

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat köpa detta när det väl kommer! Relics strategispel är bland det bästa som har hänt PC:n på senare tid IMO.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Sitter med Dark crusade i min hand nu och tycker webhallen är trevliga som sickar ut spelen så snabbt:)

Permalänk
Medlem

Sjuuukt bra spel.
Kört igenom det som Tau nu. var relativt enkelt. Funkade ganska ofta med att ha en infanteriarme som man drar upp till närheten av fiendens bas och sedan gå in med 2 hammerhead gunships och en 3-4 missile platforms och jämna basen med marken. Man bör dock ta ut Space mariens ganska snabbt. dom blir ett jävla helvete om man gör som jag och låter dom vara till sent i spelet. anfaller sjukt snabbt med enorma mängder infanteri. De andra grupperna är inte lika stort problem i endgame. Necrons är mest irriterande men bygger så sakta att de inte är något egentligt hot. Chaos känns... svaga. Eldars tål så lite stryk att man som tau rullar över dom. Orks kan vara lite jobbiga men de är också svaga och är oftast döda innan de hinner fram och gör någon riktig skada. Imperial guard kan vara enormt irriterande då de iaf för mig var sjukt expansiva och när jag hade sprängt deras Hq hade de byggt 3 nya och så fortsatte det i någon timme på vissa kartor.
Spelar om Dawn of war nu och ska nog köra entill kampanj på DC efter det, troligtvis som spacemarines.

Upplägget är hursom helst riktigt roligt. Inte lika låst men de lyckas ändå klämma in många cutscens och varierade uppdrag, samt möjligheten att uppgradera sin commander är sjukt kul.

Kan posta lite generella tautips sen