Samsung 226BW eller LG L226WTQ ?

Permalänk
Medlem

ok, jag har suttit och läst här i tråden och det verkar som om man ska försöka få tag i en skärm med firmware 1.14. Men om jag beställer en skärm och så är det 1.10 kan jag då bara skicka tillbaka den och be om en annan eftersom jag vill ha firmware 1.14. Tänkte om dom typ vägrade att ta tillbaka den eftersom man har öppnat paketet och kollat osv? Någon som har koll på det ?

mvh daniel

Visa signatur

frekka e here

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freks
ok, jag har suttit och läst här i tråden och det verkar som om man ska försöka få tag i en skärm med firmware 1.14. Men om jag beställer en skärm och så är det 1.10 kan jag då bara skicka tillbaka den och be om en annan eftersom jag vill ha firmware 1.14. Tänkte om dom typ vägrade att ta tillbaka den eftersom man har öppnat paketet och kollat osv? Någon som har koll på det ?

mvh daniel

beror väll lite på vart du handlar men enligt svensk lag så har du ju öppet köp rätt och har rätt till att returnera varan om du inte är nöjd.
Jag har skickat tillbaka flera saker till dustin även om saken är öppnad och använd bara man skickar tillbaka allt och kartongen är i fint skick och skärmen inte är skadad så är det lugnt.

Maila eller ring det företaget du tänkte handla ifrån så får du veta eller läs på deras hemsida där står det om retur rätt etc.

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

okok, va jusst det som var, det brukar stå att om man ska skicka tillbaka nått så
ska det vara i oöppnad kartong. men det går ju inte om man ska se om det är firmware 1.14.

mvh daniel

Visa signatur

frekka e here

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uppgard
Ok. jag förstår, jobbar du eller har du jobbat hos LG?

Nej det gör jag inte.

Köpte en Samsung 226bw efter jag lämnat tillbaka min WTQ skärm och tror jag fick en C panel (står inget på baksidan men panel type är iallfall CMO) och jag tycker iallafall att allt är riktigt bra med skärmen, den hade lite mer bleeding än 226WTQ. Bild kvaliten och skärpan är ungefär lika, Samsungen kanske har lite skarpare bild men jag tycker om LGs silver ram mer än Samsungens svarta

Permalänk
Medlem

Har fått min 3e Samsung Så nu har jag fått min Andra utbytes monitor. Dvs min 3e Samsung 226bw. Samma irriterande problem med denna. ljus i nederkant och mörkare längst upp. Orkar inte ta en ny bild för det ser lika dant ut.
http://img262.imageshack.us/img262/7476/bleed2dz7.jpg

Känns inte rätt att ignorera detta utan vill nu byta ut den. Är LG det jag ska välja att byta ut den mot? Eller finns det andra allternativ i 4.000:- klassen?

Permalänk
Medlem

Tjena...

Har precis mejlat till datorbutiken.com nu om deras LG Electronics L226WTQ-SF 22" Wide TFT Silver Analog&DVI 2ms Widescreen innehåller den nya firmwaren eller inte...

Får väl se om de kan ta reda på det eller inte....

Bra pris iaf, 2990:-

Vad jag förstått så är den inte höj o sänkbar vilket är lite synd...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Medlem

Nu köpte jag en 226BW (C) från onoff, lite backlight bleeding nere till höger, man börjar undra om det finns skärmar som inte har detta problem längre, jag har sett en, min brors vilken är en (S). Iaf så fixade jag försäkring till.

Killen jag snackade med där borta öppnade en kartong och såg det var en (C), jag bestämde mig för att testa en sådan då jag haft en (A) innan, på kvittot finns det skrivet att den kan tänkas byta till en (S) om jag inte är nöjd. Att dom beställer en sådan...
Skärmen som står som visning är en (S) men senare leveranser var ändå (C).

Denna (C) är mycket bättre än (A) jag hade förut, mycket mindre backlight bleeding och bättre kontrast efter kalibrering. Den klår tillomed (S) som jag kalibrerade lika dant, (S) hade samma 2 ljusaste rutor på en skala hur man än gjorde medans (C) rutor gick att skilja galant.

Nu funderar jag på om man ska åka och försöka byta nästa vecka eller inte...

Permalänk
Medlem

Hämtar en låneskärm i morgon, samtidigt som jag lämnar in min WTQ för firmware uppdatering, vi får se hur lång tid det tar, men tycker det var riktigt bra service, att erbjuda (efter förfrågan) en låneskärm under servicen på min WTQ!

// Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
enligt svensk lag så har du ju öppet köp rätt och har rätt till att returnera varan om du inte är nöjd.

Öhhh, det där skulle jag nog kolla upp innan jag går i god för något sådant. Sist jag studerade juridik så gällde det att det tydligt måste framgå vid köpet om det är öppet köp - annars är det inte öppet köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofen66
Det är det som är det Trevliga med Lgn det går att stänga av

in i vanliga menyn sen in i SETUP->POWER INDICATOR= framme

Kan du ge en mer detaljerad beskrivning, hittar den inte :/

Dessutom kan jag inte installera drivrutiner för skärmen. Får "datafel" när jag försöker(kör me xp pro)

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Med programet "forte manager" under fliken "options" kan du välja "power indicator" on eller off...

Installerade själv drivrutiner med windows XP pro, inga problem för mig, testa att plocka hem nya drivrutiner från LG´s sida, om det eventuellt skulle vara något fel på skivan.

// Peter

Permalänk
Medlem

Pratat...

Hejsan..

Nu har jag fått svar från datorbutiken.com och de svarar som följer...

"Kan ej säga vilket firmware de har men, serienumrena börjar på 703.

Med vänlig hälsning
Rikard/Kundtjänst
datorbutiken.com"

Jag antar man ska vänta då tills senare revisioner kommer i lager....

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk
Medlem

fråga om du får köpa en och skicka tillbaka den ifall det är firmware 1.10. Sen köper du en och kollar. Så vet jag ifall jag ska köpa en

Mvh daniel

Visa signatur

frekka e here

Permalänk
Avstängd

Hur är sådana här skärmar mot Dell 2007WPF o så då? Mycket bättre för spel men något sämre färger?

Samsungen verkade ju få väldigt korrekta färger när den var kalibrerad, eller?

Permalänk
Medlem

Hej allesammans!

Jag köpte http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LGL226W...

Ville bara säga att det är en 1.14 och den funkar hur bra som hällst. ytterst lite bleedings i övre och nedre kant men det är absolut inte mycket.'

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

hejsan hejsan...

jag undrar lite...hur vanligt är det att man vid leverans får en skärm med
döda pixlar? någon som fått detta?

dessutom...är det nån poäng att köra en skärm med HDMI-ingång?...dessa två har ju inte detta...

funderar på att köpa en LG L226WTQ i alla fall.

Visa signatur

AMD 64 4200+ X2, GeForce 7800 GTX, 2*512 mb Samsung, i ett Coolermaster Centurion 5B Svart/Silver
Styleshit.com - Webmaster
Theberndt.nu - Webmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Hej allesammans!

Jag köpte http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LGL226W...

Ville bara säga att det är en 1.14 och den funkar hur bra som hällst. ytterst lite bleedings i övre och nedre kant men det är absolut inte mycket.'

Jag köpte silverfärgade versionen den 11 juni och jag fick med firmware 1.10 som innebär ghostingproblem men Anovo som sköter service för LGs skärmar i sverige ska skicka ut en med firmware 1.14 till mig och sedan hämtar dom upp den skärmen jag har nu. Så det är ganska smärtfritt byte för mig.

Fråga affären vad det är för serienummer på skärmarna dom får in.
Om det börjar på 704 eller 705 så ska dom ha firmware 1.14. Jag fick gammal skärm med 703 som serienummer och då innehåller dom gamla firmware.

Är väldigt nöjd med allt annat med skärmen förutom att den inte går att höja och sänka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njal

Fråga affären vad det är för serienummer på skärmarna dom får in.
Om det börjar på 704 eller 705 så ska dom ha firmware 1.10.

[/B]

Du menar väl att om serienumret börjar med 704 eller 705 så är det firmware 1.14?

// Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tigershark
hejsan hejsan...

jag undrar lite...hur vanligt är det att man vid leverans får en skärm med
döda pixlar? någon som fått detta?

jag har inte hört någon som har fått nån död pixel på LG skärmen allfall och om man får det så täcker LG:s pixelgaranti detta.

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uppgard
Du menar väl att om serienumret börjar med 704 eller 705 så är det firmware 1.14?

// Peter

jo, skrev fel

Permalänk
Medlem

Webhallen har bara 703 just nu. Pratade med dem precis.

Permalänk

Så är det någon som har hittat någonstans man kan beställa en lg 22 tummare någonstans utan ghosting problem ?

Frågade datorbutiken igår å fick samma svar som innan att de inte visste vilket firmware det var på sina skärmar men att det var nr 703 yada yada

Permalänk

Tänkte slå till på en LG L226WTQ-WF för att den är ju så snygg och tydligen rätt bra för bildbehandling men orkade inte vänta och krångla med att få en 1.14 så jag köpte en HP W2207 istället delvis pga att den hade pivotfunktion och kostade endast 2824:- hos dustinhome med studentrabatt, får se om jag kommer ångra mig...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Inaktiv

Om någon kan hjälpa mig här...

Jag kan inte förstå hur LG lyckas lösa det här problemet. När jag har kontaktat deras support har de nekat totalt att det ska vara något problem eller att det ska vara ett känt problem. Då har jag mailat till adressen under "support-kontaka oss" på deras hemsida.

Har jag mailat till helt fel adress? Jag har mailat till 'swedencic@lge.com' och de verkar ha noll koll.

Ni som nått fram till LGs support och fått vettiga svar, till vilken mail/telefon har ni vänt er?

Nu har de ju uppenbarligen löst problemet med ghostingen och uppgraderat fireware till 1.14. Hur *** får deras produktionsutveckling nys om probelmet om inte ens deras "support" vet om det.

Någon här tidigare skrev om att de kunnat lämna in sina 1.10 verrar för uppgradering. Vem har ni fått kontakt med då?

LGs supporten är under all kritik enligt mig ialf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peeeer
Om någon kan hjälpa mig här...

Jag kan inte förstå hur LG lyckas lösa det här problemet. När jag har kontaktat deras support har de nekat totalt att det ska vara något problem eller att det ska vara ett känt problem. Då har jag mailat till adressen under "support-kontaka oss" på deras hemsida.

Har jag mailat till helt fel adress? Jag har mailat till 'swedencic@lge.com' och de verkar ha noll koll.

Ni som nått fram till LGs support och fått vettiga svar, till vilken mail/telefon har ni vänt er?

Nu har de ju uppenbarligen löst problemet med ghostingen och uppgraderat fireware till 1.14. Hur *** får deras produktionsutveckling nys om probelmet om inte ens deras "support" vet om det.

Någon här tidigare skrev om att de kunnat lämna in sina 1.10 verrar för uppgradering. Vem har ni fått kontakt med då?

LGs supporten är under all kritik enligt mig ialf!

LG har ingen support värd namnet, om man vill lösa något måste man vända sig dit där man köpte skärmen, det fick jag göra, LG Support kan nätt och jämnt läsa
innantill direkt från infon på sin egen websida...

Skulle kunna skriva en hel del till om LG´s support, men låter bli...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peeeer
Om någon kan hjälpa mig här...

Jag kan inte förstå hur LG lyckas lösa det här problemet. När jag har kontaktat deras support har de nekat totalt att det ska vara något problem eller att det ska vara ett känt problem. Då har jag mailat till adressen under "support-kontaka oss" på deras hemsida.

Har jag mailat till helt fel adress? Jag har mailat till 'swedencic@lge.com' och de verkar ha noll koll.

Ni som nått fram till LGs support och fått vettiga svar, till vilken mail/telefon har ni vänt er?

Nu har de ju uppenbarligen löst problemet med ghostingen och uppgraderat fireware till 1.14. Hur *** får deras produktionsutveckling nys om probelmet om inte ens deras "support" vet om det.

Någon här tidigare skrev om att de kunnat lämna in sina 1.10 verrar för uppgradering. Vem har ni fått kontakt med då?

LGs supporten är under all kritik enligt mig ialf!

Jag ringde LGs support och då fick jag instruktioner om att kontakta Anovo ( www.anovo.se ) och där kan man fylla i ett formulär för att få service på LGs skärmar.
Den kontakten jag har haft med dom har varit positiv men jag väntar fortfarande på att dom ska skicka ut skärmen för dom hade ingen i lager men det skulle komma om några dagar.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Datorbutiken, både de och deras leverantör har slut på skärmar så det är väldigt liten chans att man får en med gammal firmware enligt dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oakleaf
Jag har beställt från Datorbutiken, både de och deras leverantör har slut på skärmar så det är väldigt liten chans att man får en med gammal firmware enligt dem.

Goda nyheter!

Inväntar din rapport

Permalänk

Är det någon här med en nyare LG LCD som kan kika bakom skärmen och se om det finns skruvhål för väggfäste? Om ni vet vad det är för standard (Ex VESA) så skulle den infon vara uppskattad också!

Funtar nämligen på en 19" L194WT, men jag kommer antagligen vela ha upp den på väggen. Så detta måste vara möjligt.

Ursäkta för eventuell offtopic, men LG-folket verkar vara sammlat här

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Är det någon här med en nyare LG LCD som kan kika bakom skärmen och se om det finns skruvhål för väggfäste? Om ni vet vad det är för standard (Ex VESA) så skulle den infon vara uppskattad också!

Funtar nämligen på en 19" L194WT, men jag kommer antagligen vela ha upp den på väggen. Så detta måste vara möjligt.

Ursäkta för eventuell offtopic, men LG-folket verkar vara sammlat här

skruvhål för väggmontering finns Men foten är skruvad i fyra skruvhål så om man vill ha den väggmonterad så tror jag man skruvar bort fotfästet och använder dom 4 skruvhålen så ja det finns fästen och detta är en LG226WT jag pratar om

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12