Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk
Inaktiv

MattiasK, att man får olika slutpriser är för att de vill att man ska utgå från den dyra... att man ska få någon "bonus" om man gör det... det kan jag acceptera... det blir ändå annat i telefon... dock blir många lurade... det är inte lika acceptabelt :). Ja du ska börja dyrt... det ska va bäst. Dock kan man tex inte gå ner till 1024ram från dyraste...

Permalänk
Medlem

Jag hade tänk att köpa en bärbar innan skolan börjar nu i höst och blev väldigt sugen på m1330 nu. Gick in och kolla vad det skule kosta och så och blev ganska nöjd. Skrev in studentrabatten, och det står "giltlig till 1juli 2007"!!!!! Det är ju imorgon!!

Stämmer det? Vill helst vänta och köpa närmare skolstarten eftersom jag inte är i behov av en bärbar nu på sommaren.

Visa signatur

kanalje är en skurkaktig eller lymmelaktig person. I begreppet ligger även en viss antydan (motvillig) beundran för personen. "En riktig kanalje" brukar man skämtsamt säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
MattiasK, att man får olika slutpriser är för att de vill att man ska utgå från den dyra... att man ska få någon "bonus" om man gör det... det kan jag acceptera... det blir ändå annat i telefon... dock blir många lurade... det är inte lika acceptabelt :). Ja du ska börja dyrt... det ska va bäst. Dock kan man tex inte gå ner till 1024ram från dyraste...

Jag håller med om att det ska finns rabatterade paket. Men problemet är just när dem går att ändra. Det är väl inte rimligt att samma slutpaket ska kosta olika mycket. Då borde ju systemen automatiskt korrigera det.

Och alla paket går ju att nedgradera via telefon. Och då behåller man ju den första paket-rabatten även för en enklare version.

Tex paketen borde bara gå att uppgradera till nästa nivå uppåt i paket. Och om man då gör det så borde priset bli detsamma som för nästa paketrabatt. Typ nå sånt.

Jag gillar att man kan anpassa paketen så mycket. Men inte att man ska behöva känna en oro över att man kanske betalt 2-4 tusen för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasK
Jag håller med om att det ska finns rabatterade paket. Men problemet är just när dem går att ändra. Det är väl inte rimligt att samma slutpaket ska kosta olika mycket. Då borde ju systemen automatiskt korrigera det.

Och alla paket går ju att nedgradera via telefon. Och då behåller man ju den första paket-rabatten även för en enklare version.

Tex paketen borde bara gå att uppgradera till nästa nivå uppåt i paket. Och om man då gör det så borde priset bli detsamma som för nästa paketrabatt. Typ nå sånt.

Jag gillar att man kan anpassa paketen så mycket. Men inte att man ska behöva känna en oro över att man kanske betalt 2-4 tusen för mycket.

Så du menar att man kan ringa in och beställa den för 12690kr, lägga till studentrabatt 5%, och nedgradera minnet till 1024 samt till sämre grafikkort?

Permalänk
Medlem

Det va i alla fall exakt så jag gjorde.

Och återigen ett bra exempel på att tom vi här på sweclockers som förmodligen har aningens över genomsnittet intresse för vad vi köper inte heller är säkra på hur man ska få det bästa priset.

Jag använde då företagsdelen för paketen fanns inte då jag skulle beställa.

Men då nedgraderade jag service, grafikkort, uppgraderade processor och skärm. Gick hur bra som helst. Jag tog sak för sak.

1000 spänn ner på grafiken, 1700 ner på försäkringen, etc....

Så jag tror att det kommer gå hur bra som helst.

En annan sak verkar ju vara att ringa flera gånger för dealen man får varierar från person till person. Om man sen ber om ett bra pris så brukar dem kunna runda av priserna ytterligare. Jag tror tricket är att ha ganska många ändringar. Då har man många saker som kan disskuteras.

Permalänk
Medlem

Sweet! Känns inte värt 1000kr för grafikkortet tycker jag, eftersom jag inte kommer lira särskilt mycket spel annat än på min stationära. 1700 på försäkringen också? Det var inte dåligt! Då är det ju till och med riktigt bra pris. Får man beställa via företag även om man inte har ett sånt? Noterade att det skiljer ca 500kr om man beställer det färdiga paketet som normalt kostar 12700kr..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Sweet! Känns inte värt 1000kr för grafikkortet tycker jag, eftersom jag inte kommer lira särskilt mycket spel annat än på min stationära. 1700 på försäkringen också? Det var inte dåligt! Då är det ju till och med riktigt bra pris. Får man beställa via företag även om man inte har ett sånt? Noterade att det skiljer ca 500kr om man beställer det färdiga paketet som normalt kostar 12700kr..

Nä man måste ha ett företag att beställa i dess namn. Så leta upp nån polare eller förälder om du inte har företag själv. De går säkert med på att du beställer i deras namn för dem kan dra av kostnaden. Och tjäna på det.

Permalänk
Medlem

Argh! Beställde när det var dyrt, och nu kan jag få min konfig, plus ytterligare ett års XPS-support för en femhundring mindre... Det är ju mer än tusen kronor jag blivit blåst på för att jag råkade beställa fel dag. Är det rimligt? Har man rätt att avbeställa, trots att det är en "specialbeställd" produkt? Dell kan väl inte vara såna svin att de inte låter mig avbeställa eller åtminstone sänka priset och ge mig längre XPS-support... Oj vad arg jag är! På måndag är det jag som ringer och säger dem ett och annat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stofer
Argh! Beställde när det var dyrt, och nu kan jag få min konfig, plus ytterligare ett års XPS-support för en femhundring mindre... Det är ju mer än tusen kronor jag blivit blåst på för att jag råkade beställa fel dag. Är det rimligt? Har man rätt att avbeställa, trots att det är en "specialbeställd" produkt? Dell kan väl inte vara såna svin att de inte låter mig avbeställa eller åtminstone sänka priset och ge mig längre XPS-support... Oj vad arg jag är! På måndag är det jag som ringer och säger dem ett och annat...

Tror du kan ta det lugnt, knappast troligt att din order att din order har börjat byggas än. Och om de mot förmodan skulle det så är de nog vänliga och sänker priset på din:)

Permalänk
Inaktiv

Så... nu har jag beställt... tänkte bara dela med mig...

Detta blev det:

Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo-processor T7700 (2,40 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
3 års XPS Premium hårdvarusupport
3 års olycksskadeförsäkring - temapaket
Smokingsvart och kamera med 0,3 megapixlar för vit-LED-skärm
13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) vit-LED-skärm (300 nit) med TrueLife™
Ingen biometrisk fingeravtrycksläsare
1 024 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x512] (ska upg till 4GB själv)
160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
Extra 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Tillbehör
Ingen bärväska
Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa

20 000kr anses som ok? (kommer ju kosta mig 2600kr till för att få mina 4GB ram... menmen)

Permalänk

för 22 600:- kunnde du ha fått en riktigt mycket bättre dator än den du har nu.
den som jag har i min sign köpte jag för 22 000:-

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Danne, hur fick du möjlighet att beställa ett extra batteri? Jag ser inte den möjligheten någonstans. Skulle vilja beställa ett 4- respektive 6-cellsbatteri.

Jag har precis annulerat min felaktiga beställning och så fort pengarna kommit tillbaka skall jag beställa en ny. Märkligt dock att man inte kan köpa 2GHZ längre, men en 2.2 får väl duga

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
för 22 600:- kunnde du ha fått en riktigt mycket bättre dator än den du har nu.
den som jag har i min sign köpte jag för 22 000:-

Ända som är bättre med din är grafikkortet ju :p.
Sämre CPU, Ram, vikt, storlek, hårddisk... så där håller jag inte med.

tiasen, du ber om det?

Permalänk
Medlem

Just det, klart man kan be om det. Jag har bara hela tiden utgått från online-konfigureringen

Visa signatur

Intel P4 3.0C, Intel D875PBZ, Zalman CNPS7000B-AlCu, 2x512MB Kingston ValueRAM DDR400, Matrox Millennium G550, M-Audio Revolution 7.1, Seagate 7200.7 SATA 200GB, BenQ DW1640 DVD±RW, Antec Sonata, Samsung SyncMaster 193P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tiasen
Just det, klart man kan be om det. Jag har bara hela tiden utgått från online-konfigureringen

Ja det får du sluta med får bättre pris och mer saker att leka med om du ringer eller mailar in. Be om en offert. Välj ut vad du vill ha i förväg och hör vad de kan göra med priset med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Så... nu har jag beställt... tänkte bara dela med mig...

Detta blev det:

Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo-processor T7700 (2,40 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
3 års XPS Premium hårdvarusupport
3 års olycksskadeförsäkring - temapaket
Smokingsvart och kamera med 0,3 megapixlar för vit-LED-skärm
13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) vit-LED-skärm (300 nit) med TrueLife™
Ingen biometrisk fingeravtrycksläsare
1 024 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x512] (ska upg till 4GB själv)
160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)
Extra 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Tillbehör
Ingen bärväska
Dell™ TrueMobile 355 inbyggd Bluetooth-modul - Europa
Intel® nästa generations Wireless-N-minikort - Europa

20 000kr anses som ok? (kommer ju kosta mig 2600kr till för att få mina 4GB ram... menmen)

Det verkar som ett väldigt bra pris... Vad skulle det ha blivit utan rabatten. Är det ink moms?
Varför tog du så mycket försäkring?

Permalänk
Medlem

nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikerat grafikminne ... det där grafikkortet om man köper en data för 20k är la fan inte ingenting att hänga i granen .... ?!
undrar oxå varför du tog så mkt försäkring allt går ju typ på hemförsäkringen ändå

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasK
Det verkar som ett väldigt bra pris... Vad skulle det ha blivit utan rabatten. Är det ink moms?
Varför tog du så mycket försäkring?

Jag tog försäkringar eftersom jag vill va säker 3år fram om jag sitter ute, är vid min fars pool... om jag tappar den eller något. Det är ingen större summa för att ha den säkerheter och supporten (i mitt tycke...). Men en del kommer tycka det är totalt onödigt :).

Det är inkl moms och utan rabatter tror jag den skulle landat på 25k+ något. (testa själv tryck ihop på sidan, lägg på några hundra för extra batteri som inte går att välja där.

Hitta gärna ett bättre grafikkort i en 13,3"are :). Det är CPUn som är det dyra Sen för övrigt spelar inte ... inte spelat på 1år nu, blir lite SC2 och Fallout 3 sen.

Permalänk

Nu kan man få en kamera med 3,0 megapixlar för LED-skärmen, istället för en med 0,3 megapixlar, vilket är goda nyheter för oss som ej beställt ännu

Btw Danne_Jaha, hur fick du en hårddisk med 7 200 v/min? Antar att du pratat med dem, men jag är mest förbryllad över Dell har andra alternativ som detta, samt att man kan fixa det om man pratar med dem, men ej i onlinekonfigurationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ända som är bättre med din är grafikkortet ju :p.
Sämre CPU, Ram, vikt, storlek, hårddisk... så där håller jag inte med.

tiasen, du ber om det?

hehe ja jusste det va ju en 12" du beställde men då är det ju ett riktigt kap..
Hoppas du kommer fram med en res senare,
Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Någon som vet något om kameran, beställde ju med 0.3 megapixel, nu finns bara 3.0. Har det stått fel i deras onlinekonf eller??

Permalänk
Inaktiv

exxoritas, mja 13,3" men ja det är ett riktigt bra pris (imo) jag fick (med alla försäkringar osv)

Spader triss, ja du pratar med dem. Dock kostar upg från 120GB (5400rpm) till 160GB(7200rpm) egentligen 2500kr... vilket det inte är värt... min första säljare ville ha detta av mig... Denna försäljaren gav mig typ... 4k mer rabatt en den första. helt sjukt. Så prata med rätt nöj dig inte med lite

chrilleerixon, tror det står fel, det ska va 0,3MP och inte 3.0... i vilket fall som, skitsamma, man använder inte det så mycket (har cam nu med på denna)

Permalänk

Danne: Så vad gav du extra för 7200:an? Tyckte inte det framgick men det kanske bara var jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrilleerixon
Någon som vet något om kameran, beställde ju med 0.3 megapixel, nu finns bara 3.0. Har det stått fel i deras onlinekonf eller??

Jag har diverse frågor som jag ska fråga Dell, så jag kan fråga om detta också när jag mailar/ringer dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spader triss
Jag har diverse frågor som jag ska fråga Dell, så jag kan fråga om detta också när jag mailar/ringer dem.

Använd chatten, den är snabb och fin

ehm fick inget pris på just den upgraderingen... fick paketpris... så ingen aning Men den första säljaren ville ha 2600kr extra för den upgraderingen...

Permalänk
Medlem

Överallt annars på nätet står det 0.3 MP. Rätt lustigt hur mycket fel dem har lyckats göra på så få dagar.

Jag menar varför är det ändrat nu. Måste dem skriva in allting från början när dem ska göra ändringar. Varför ändra där överhuvudtaget, det va ju typ det enda som stämde första dagarna tom.

Håller med sancket om grafikkort. Det finns ju riktiga snuskburkar man kan trycka in monsterkort i och få det billigare. Man kan ju inte bara se ett pris och sen dra slutsatsen att det är en dyr dator för att det inte har det bästa grafikkortet på marknaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spader triss
Danne: Så vad gav du extra för 7200:an? Tyckte inte det framgick men det kanske bara var jag

Jag har diverse frågor som jag ska fråga Dell, så jag kan fråga om detta också när jag mailar/ringer dem.

Vore snällt !!

Permalänk

hehe

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Grymt cool dator. Testat den ett tag nu, sitter på Dell Supp. Inga problem med den. Dock tycker jag 2010an är snäppet coolare, men samtidigt så är den inte speciellt behändig att ta med någonstans.

Permalänk
Medlem

exxoritas, var det länge sen du beställde din XPS M1710? För med de speccen du har skulle du kunna få den för 19990:-! Iaf är jag inne på att köpa en sån oxå!

kan man pruta via chatten också? Någon som gjort det? för då ska här chattas! hehe!

Permalänk

ja beställde min för ca: 3 månader sedan.
testade och bygga ihop en nu då går den på ca: 29 500:-
jag köpte min för 22 000:-
med 4a års garanti och support + bluetoohe + väska och massor med annat.
testa och ta de i tillägg så får du se vart du hammnar någonstans =D

hmm utan garanti och väska och det så hammnar de på 22608:-

Hur fick du de till 19 990:- ??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|