Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zka
Bara jag som har "Modulation: 256 QAM " när jag kollar i mina modeminställingar?

Fd. UPC

Edit: sthlm

Har själv 256 på downstream, 64 på up.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Har en thomson modem där det inte står upp/ner.. Kan väl vara 256 på downstream då..

Permalänk
Medlem

I upstream Modulation står det endast QPSK för mig. Vad innebär det?

Står även att Upstream Status : Not Ready

Har ett WebSTAR EPC2203 modem så jag var tvungen att starta om det för att nå informationen.

Permalänk
Medlem

inte synkat än?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFonz
I upstream Modulation står det endast QPSK för mig. Vad innebär det?

Står även att Upstream Status : Not Ready

Har ett WebSTAR EPC2203 modem så jag var tvungen att starta om det för att nå informationen.

Ganska lite tid från att upstream synkar till att sidan låses på den modellen. Statusen går över till "ranging" (har jag för mig) och då ser man modulation.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag bor på Södermalm i Stockholm och har 64QAM. Vet inte hur länge jag haft det men kan inte få 24/8 än. Men 64QAM är ett litet hopp iaf.

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag kan beställa small 2/2 och medium 8/8 men ej large 24/8. Står det fel på deras hemsida eller kan man ringa och betälla det ändå?
Mitt modem är Webstar EPX2203.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Såg nu att jag kan beställa small 2/2 och medium 8/8 men ej large 24/8. Står det fel på deras hemsida eller kan man ringa och betälla det ändå?
Mitt modem är Webstar EPX2203.

Det kunde jag iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Såg nu att jag kan beställa small 2/2 och medium 8/8 men ej large 24/8. Står det fel på deras hemsida eller kan man ringa och betälla det ändå?
Mitt modem är Webstar EPX2203.

Ring och fråga hade jag sagt om du ändå ska uppgradera till 8/8

Permalänk
Medlem

Har 24/1 nu, vill uppgradera till 24/8 inget annat. Men modemet e inga problem med eller?

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Har 24/1 nu, vill uppgradera till 24/8 inget annat. Men modemet e inga problem med eller?

ingen anning antagligen inte eftersom sidan säger 8/8, ring och fråga.

Permalänk
Medlem

Stod samma för mig så jag ringde dom och då fansn 24/8 i deras system men inte på hemsidan

Permalänk
Medlem

Gött, då har man beställt 24/8 får det imorn!

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Gött, då har man beställt 24/8 får det imorn!

Vart i GBG bor du? Jag har sökt både på min address och på morsans address och kan inte beställa högre UL på någon av dom.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

Frölunda

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk

Frölunda har väl haft 24/8 länge?

Permalänk

Sätt att dom sängt priset på 24/8 kostar bara 399 kr / månad nu med 12 månader. Ska beställa så fort de bara går.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Sätt att dom sängt priset på 24/8 kostar bara 399 kr / månad nu med 12 månader. Ska beställa så fort de bara går.

Var det inte du som skrev 10 sidor om hur dåligt allt funkade och bytte bort men nu vill du ändå ha det?

Själv sitter jag med deras tjänst helt gratis så jag klagar inte

Permalänk

Def_Dog : joo det funkar skit. Men behöver ladda ner saker fort o då funkar de pingen i almänhet kan man inte ens snacka om och deras ul är så jävla dålig den bara kan bli. men ska försöka fixa 24 timmars tp test och ge dom det och säga fixa!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Har nu fått 8 mbit i ul och jag ligger runt 850-900 KB/s vid upload. Riktigt nice! Fungerade förvånansvärt smärtfritt att beställa och få tjänsten, universum måste vara på väg att förintas eller nåt

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem

kul för er som kan få */8 nu... helsingborg är fortfarande helt utan nått vettigt från comhem :/ universum håller nog ihop ett par dagar till

Permalänk
Medlem

Upstream verkar inte vara några större problem när man väl kan uppgradera. Ligger på 7.5-7.8 Mbit/s TCP konstant enligt tptest. Till och med när downstream går på knäna och droppar under megabiten.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
kul för er som kan få */8 nu... helsingborg är fortfarande helt utan nått vettigt från comhem :/ universum håller nog ihop ett par dagar till

Samma här i örebro. Verkar bli sist ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Def_Dog : joo det funkar skit. Men behöver ladda ner saker fort o då funkar de pingen i almänhet kan man inte ens snacka om och deras ul är så jävla dålig den bara kan bli. men ska försöka fixa 24 timmars tp test och ge dom det och säga fixa!

ja, med den attityden så lär de gå över både berg och dalar för att hjälpa dig.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

s0Ma : jag är inte som jag skriver (tro mig) Jag pratar lugnt med dom. Men dom vill ändå inte hjälpa agrition tar man ut på ett forum inte på en telefon.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Samma här i örebro. Verkar bli sist ut

nästan så man skulle dra igång ett vad så man har nått att roa sig med undertiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ©Ball
kul för er som kan få */8 nu... helsingborg är fortfarande helt utan nått vettigt från comhem :/ universum håller nog ihop ett par dagar till

Först får det allt fixa så det som redan finns blir stabilt. 3MBit av 24 är hutlöst...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ngn annan som märkt av att deras ul går segare via ftp. Kör senaste versionen av flashfxp, testat både passive och active mode, men kan enbart tanka upp i runt 400KB/s fastän det går att skicka till flera ftp servers och maxa upp hastigheten till runt 800 KB/s. Verkar som ul:en är strypt till just 400KB/s

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
Ngn annan som märkt av att deras ul går segare via ftp. Kör senaste versionen av flashfxp, testat både passive och active mode, men kan enbart tanka upp i runt 400KB/s fastän det går att skicka till flera ftp servers och maxa upp hastigheten till runt 800 KB/s. Verkar som ul:en är strypt till just 400KB/s

Flashfxp är uruselt och har massa såna konstiga proglem, testa nån annan ftp klient så går det säkert bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Först får det allt fixa så det som redan finns blir stabilt. 3MBit av 24 är hutlöst...

mitt är iaf stabilt, har inga större problem med farten ner... värre med upp