Spyware Program, vilket?

Permalänk
Medlem

Spyware Program, vilket?

Jag har för tillfället Spyware Doctor installerad och licensen löper ut snart. Jag kommer inte fortsätta med den eftersom jag anser den vara för tungdriven. Den segar duktigt i starten, dröjer ca 1 minut innan den startat efter att alla andra program är klara och syns i systemfältet.
Jag vill ha tips på bra spyware program. Annars är jag nöjd med Spyware Doctor när det gäller att hålla datorn ren. Ett program ska inte behöva vara så tungdrivet...har ni några tips?

Visa signatur

MacBook Air 13,3"

Permalänk
Medlem

Adaware och Spybot använder jag och det funkar kanon. Båda finns i gratis version.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja med att söka.
Lovar dig att du kommer hitta lite godis då.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog fortsätta med spyware doctor.

Den skyddar bättre än andra program och hittar mera spyware

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga...är outposts inbyggda spyware funktion bra?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Är Ad-aware & Spybots NYA versioner bra?
Går det att stänga av Ad-watch?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tror inte ni vill ha spyware program
men antispyware vill ni säkert ha:)

Ad-Aware fungerar riktigt fint för mig på både min fem år gamla laptop och morsans knappt ett år gamla dator, trots den funkar likabra som en 2 år gammal...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
tror inte ni vill ha spyware program
men antispyware vill ni säkert ha:)

Haha, exakt ;D

Ontopic: Rekommenderar AVG Anti-Spyware. 100% gratis om man väljer free-versionen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Råkade ut för en spyware attack på datorn igår, men hittade ett jäkligt bra program som heter Superantispyware.
www.superantispyware.com/

Det hittade en trojan som inte Adaware kunde hitta och som Nod32 inte kunde ta bort. Rekommenderas.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Uniblue spyeraser tycker jag funkar prima. http://www.liutilities.com/products/spyeraser