Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Ehm det gör det väl inte alls? Är det inte så att det är endast 60gb verisonen som är bakåtkompatibel?

40GB kan inte spela PS2 spel på grund av avsaknad hårdvara. Men PS1 spel funkar fint

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Åfan, visste inte.

Har ett annat litet dilemma här. Jag en tid nu gått och varigt sugen på ett Playstation 3 60gb, för att kunna spela spel som Metal Gear Solid 3, God of War II, Resident Evil 4 m.m, tills Metal Gear Solid 4 kommer i juni. Men min budget är inte tillräkligt stor för att få tag på en 60gb då dem kostar väldigt mycket på blocket.
Nu har jag tröttnat lite på att leta efter en ps3 60 gb, och när man väl gör det, så skiter det sig i slutändan hos försäljare, det är säkert folk som försöker blåsa en. whaevah.

Så nu går min funderingar istället över att köpa ett Playstation 2 slim, Metal Gear Solid 3, Resident Evil 4, God of War II, minneskort och en komponentkabel. För att sedan inhandla en PS3 40gb efter studenten.

Saken jag undrar över är hur bra bilden blir från en playstation 2 med komponentkablar till en 42tums plasma tv?

MVH

Permalänk
Medlem

hmm det kan nog bli rätt ok bild om du sitter en bit ifrån.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra bild så länge du sitter någon extra meter ifrån, som Cleesox sa.

Kom ihåg att komponentkabel är analog, så köp inte det billigaste du kan hitta.

Permalänk
Medlem

En liten snabbfråga som jag tror passar bättre här än en ny tråd
Army of two, kan man va 2 på samma konsol och köra på nätet med?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Det blir nog bra bild så länge du sitter någon extra meter ifrån, som Cleesox sa.

Kom ihåg att komponentkabel är analog, så köp inte det billigaste du kan hitta.

Detta är de kablarna som Webhallen säljer, där jag har tänkt att beställa ifrån.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68983
Tror ni man klarar sig bra med dessa kablar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Detta är de kablarna som Webhallen säljer, där jag har tänkt att beställa ifrån.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68983
Tror ni man klarar sig bra med dessa kablar?

Ja, jag skulle nog tro att den svaga länken blir PS2an.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Ja, jag skulle nog tro att den svaga länken blir PS2an.

Vad menar du med den svaga länken?
Jag räknar inte med grafik från 2008, då jag redan äger ett xbox360.
Det är mest spelen jag är vill spela, och vill där med få bra bild och undrar ifall kablarna duger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB
Vad menar du med den svaga länken?
Jag räknar inte med grafik från 2008, då jag redan äger ett xbox360.
Det är mest spelen jag är vill spela, och vill där med få bra bild och undrar ifall kablarna duger.

Med "den svaga länken" så menar jag att få att få bättre bild än från det system du funderar på att köra är det först och främst PS2an som måste bytas ut för att det ska bli en markant förbättring. D.v.s. dyrare kablar skulle inte ge så mycket mer.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Slängde iväg en beställning nu iaf.

PS2 slim
Minneskort 8mb
Komponentkablar
God of War II
Resident Evil 4

Beställde aldrig Metal Gear Solid 3, då dem endast hade Snake Eater. Jag är ute efter Metal Gear Solid 3: Subsistence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
En liten snabbfråga som jag tror passar bättre här än en ny tråd
Army of two, kan man va 2 på samma konsol och köra på nätet med?

jepp men jag tror att man endast kör med varandra då.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nån som har planet earth? Får den imorron:D Lär ju se otroligt bra ut på blu ray!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nån som har planet earth? Får den imorron:D Lär ju se otroligt bra ut på blu ray!:D

Yes, ser förbannat bra ut..dock har jag ju bara en 32" HD-ready...men bilden är sjukt bra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Yes, ser förbannat bra ut..dock har jag ju bara en 32" HD-ready...men bilden är sjukt bra

De har ja med:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nån som har planet earth? Får den imorron:D Lär ju se otroligt bra ut på blu ray!:D

Jepp, njutit av två avsnitt på min 42" full-HD

OBS finns vissa sekvenser som inte är filmade i HD och men det ska vara så

Permalänk
Medlem

planet earth - är det någon film eller?

jag har en 37" LCD som jag kör 720p med - riktigt nöjd, var på lan i helgen med några polare, då släpade vi ditt min tv, G25 och GT5 å så lirade vi det - fan va roligt vi hade, köpte en Audi R8 å körde med den

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
planet earth - är det någon film eller?

jag har en 37" LCD som jag kör 720p med - riktigt nöjd, var på lan i helgen med några polare, då släpade vi ditt min tv, G25 och GT5 å så lirade vi det - fan va roligt vi hade, köpte en Audi R8 å körde med den

Tänk hur fett det hadde vart med 1080p projje och 2000w surround anläggning?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Rolle90:
Planet Earth är en dokumentär serie från BBC om våran jord. Är en väldigt hyllad dokumentär. Och nästan helt filmad i HD. Så är ju otroligt kul o kolla på:)

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet var man kan få tag på Metal Gear Solid 3: Subsistence?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s17347221#resultat

skaffade mitt innan det försvann från webhallen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Någon som vet var man kan få tag på Metal Gear Solid 3: Subsistence?

satt nyss själv och letade, hade tänkt att beställa från webhallen som hade ett gäng i början av veckan men nu var dom slut/borttagna ur deras sortiment. Så verkar som folk börjar köpa ut de gamla MSG spelen nu innan 4'an kommer ut :S

Permalänk
Medlem

Har testat Subsistence, gav inte mycket mervärde när man klarat spelet. Den vanliga versionen är alldeles utmärkt om man bara vill ta sig igenom för storyn, man missar ju inget. Dessutom är den vanliga mycket billigare...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad då?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vad subsistance ger är mycket bättre kamera (man kan styra runt) och att man får de två originalspelen som kom till MSX.

Permalänk
Medlem

Vet någon svensk tid när PSN uppdateringen bli klar?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Vet någon svensk tid när PSN uppdateringen bli klar?

"PSN back online 06:00 Tuesday April 15, 2008 in GMT", så GMT+1 innebär kl. 07:00 imorgon, tisdag.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

fast det är sommartid så vi ligger gmt +2 just nu. 8:00 mao

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går att köpa serien LOST på blu-ray och i så fall vart?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Någon som vet ifall det går att köpa serien LOST på blu-ray och i så fall vart?

Lost Season 3 finns på blu men det är endast region A,,,dvs inte europa. Har du eu-ps3 så fungerar det inte.

http://www.axelmusic.com/productDetails/786936747348

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Lost Season 3 finns på blu men det är endast region A,,,dvs inte europa. Har du eu-ps3 så fungerar det inte.

http://www.axelmusic.com/productDetails/786936747348

/Cheese

...... det suger ju att man inte kan se de två första....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008