Permalänk
Medlem

Jag börjar bli riktigt irriterad på detta spelet och jag har inte ens börjat spela det än!!
Går ju fan inte registrera ett account utan att först betala med kreditkortet eller gameplay card.
Man skulle ju få 30 dagars spelande men måste man verkligen teckna upp sig på ett avtal innan man kan börja spela?
Sen står det så fint också:

"This key is for the Age of Conan European Edition. It includes 30 days of game time beginning on launch day; May, 23rd 2008. "

Vadå "beginning on launch day", jag har ju ffs köpt det idag!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrkel
Jag börjar bli riktigt irriterad på detta spelet och jag har inte ens börjat spela det än!!
Går ju fan inte registrera ett account utan att först betala med kreditkortet eller gameplay card.
Man skulle ju få 30 dagars spelande men måste man verkligen teckna upp sig på ett avtal innan man kan börja spela?
Sen står det så fint också:

"This key is for the Age of Conan European Edition. It includes 30 days of game time beginning on launch day; May, 23rd 2008. "

Vadå "beginning on launch day", jag har ju ffs köpt det idag!!

Det där med "from launch day" kan jag förstå dig på men så är det ju med alla mmorpg's (i princip) att man måste regga med kreditkort, för att validera sig så att säga. Vad har du för anledning att inte regga med kreditkort anyway? Om du inte vill fortsätta spela efter månaden så är det ju bara att stänga av kontot innan några pengar dras.

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

Är det sant att chatt systemet i aoc är från eller byggt på ao chatten som släpptes 2001?

Permalänk
Medlem

Alla kanske inte har ett kreditkort som godkänns på sidan.

Permalänk
Medlem

Någon mer som märkt att spelet droppar fps som bara den på natten ingame? Jag kör på high men ibland får jag drops ner till en 5fps ingame, förstår inte varför heller. Sen strular rösterna på gubbar man pratar med, datorn är nyformaterad så förstår inte varför det är så. Men jag antar att mina fps drops är pga att det är dåligt crossfire stöd än så länge.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Har gett spelet en chans nu, inget för mig.

Grafiken är nice men gillar Wow stilen mer på nåt vis. Aoc känns stelt på nåt sätt som jag inte kan förklara.

Instancerat är skit tradig om man spelat Wow (igen) känns bara tråkit med allt laddande förstör känslan för mig.

Buggar, jepp vet det är början av spelet osv, men grafik buggar och allt skit jag haft har inte precis förhöjt min spelupplevelse.

Fightingen var inte vad jag trodde, inte lika kul dvs. Mesta är bara stå still och trycka knappar om man är meele, om man är som jag är Ranger vilket inte känns som en ranged klass.Känns range spelandet bara klumpigt.

Visst jag gör sjuk skada med ranged FPS mode skott från stealth men det ger mig ändå inte nån tillfredställelse.

Kommer ha kvar mitt Aoc account 6-7 månader till se om det blir förbättrat, men dock inte spela. Efter det om jag inte gillar det då kommer jag ge bort mitt acc här på swec med en fin war rhino ^^.

/ha kul i Conan jag hade det dock inte, peace !

Plexx

(ursäkta stavningen skyll på ölen)

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Tycker att AoC har rätt skönt flow i striderna, det är viktigt för mig. Men jag kan hålla med om att det är lite stelt på vissa ställen, gillar t.ex inte alls städerna (med undantag för Tortage).

EDIT:
Sen att det finns buggar är väl en sak, men när det kommer såna uppebara saker som det här börjar man undra om inte Funcom skulle ha väntat ytterligare 6 månader.

(Det var nå vatten som buggade ur helt)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Kan tänka mig att detta kommer bli ett grymmt spel efter ett tags patchande osv. Själv älskar jag det än så länge, visst en del buggar här och där, men det är sånt jag kan leva med.

Har ett större problem dock. Ibland får jag lagspikes uppåt 10k MS och sedan disconnect. Detta beror på mitt ostabila internet men det konstiga är när jag försöker logga in igen så får jag medelandet:

You are using the wrong gameclient. Please use gameclient of version: Live_Release@49917

Sedan startar jag om spelet och startar upp så fungerar det igen.
Nån som har samma problem? Deras support är ju fortfarande överbelastad så jag vänder mig hit istället

Visa signatur

How I want a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics!

Permalänk
Medlem

tror att tortage flyter bättre för att den är instanced. det verkar som om dom andra städerna inte är det

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Har gett spelet en chans nu, inget för mig.

Grafiken är nice men gillar Wow stilen mer på nåt vis. Aoc känns stelt på nåt sätt som jag inte kan förklara.

Instancerat är skit tradig om man spelat Wow (igen) känns bara tråkit med allt laddande förstör känslan för mig.

Buggar, jepp vet det är början av spelet osv, men grafik buggar och allt skit jag haft har inte precis förhöjt min spelupplevelse.

Fightingen var inte vad jag trodde, inte lika kul dvs. Mesta är bara stå still och trycka knappar om man är meele, om man är som jag är Ranger vilket inte känns som en ranged klass....

(ursäkta stavningen skyll på ölen)

Faktiskt så har kommit att gilla spelet mer o mer. Så jag kommer köra vidare och se hur det är iaf till högre lvl. Och förhoppningsvis tillkommer väl mer area för utforskning samt grupp-instancer. Men WoW är klart mycket bättre i dags läget iaf (även om det var 2,5 års sedan jag lirade det senast). Men Är faktikt samtidigt inte sugen på hoppa på det igen av nån anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrkel
Alla kanske inte har ett kreditkort som godkänns på sidan.

regga med pay by cash då. man kan byta eller avbryta prenumerationen när som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Har gett spelet en chans nu, inget för mig.

Grafiken är nice men gillar Wow stilen mer på nåt vis. Aoc känns stelt på nåt sätt som jag inte kan förklara.

Instancerat är skit tradig om man spelat Wow (igen) känns bara tråkit med allt laddande förstör känslan för mig.

Buggar, jepp vet det är början av spelet osv, men grafik buggar och allt skit jag haft har inte precis förhöjt min spelupplevelse.

Fightingen var inte vad jag trodde, inte lika kul dvs. Mesta är bara stå still och trycka knappar om man är meele, om man är som jag är Ranger vilket inte känns som en ranged klass.Känns range spelandet bara klumpigt.

Visst jag gör sjuk skada med ranged FPS mode skott från stealth men det ger mig ändå inte nån tillfredställelse.

Kommer ha kvar mitt Aoc account 6-7 månader till se om det blir förbättrat, men dock inte spela. Efter det om jag inte gillar det då kommer jag ge bort mitt acc här på swec med en fin war rhino ^^.

/ha kul i Conan jag hade det dock inte, peace !

Plexx

(ursäkta stavningen skyll på ölen)

Hur kul är lvl 1-69 i WoW egentligen?

Just det!

Ge det en chans på end game, är ju där MMO börjar på riktigt.

Permalänk
Medlem

om ni vill spela ett ritkigt bra spel så håll er undan from AoC, typ i 3-6 månader ...
detta är bara grunden. och hälften av grejerna som ska funkar funkar inte alls ännu. men.. dom är på gång

saknas JÄTTE mycket just nu.
dom skulle klart gjort en mycket större public beta.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur kul är lvl 1-69 i WoW egentligen?

Just det!

Ge det en chans på end game, är ju där MMO börjar på riktigt.

QFT!

Men visst, spelet är inte för alla.

Buggar finns de, dock aldrig stött på någon som faktiskt sänker min spelupplevelse.
Jag har skitskoj och kommer troligen ha det länge till

Lägger upp en bild, mitt guild på Battlescar "Pyran" har haft ett Keep ett tag men besökte de först idag.
Vi ska under de närmsta dagarna fixa upp towers,walls och en gate

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kan säga så här jag är hooked. gillar spelet mycket bättre än eq2, MUCH MUCH better. och kommer hålla mig till det.

Här följer en lista av grejer som inte är helt klara ännu:
Class balancing (som alla andra MMO, constant changes....bah )
Performance: has been patched. getting better
Mount Speed: being worked on.
Guild Cities: sometimes bugs occur in people loosing materials yet the city part not being built.
Harvesting: several nodes are not functioning. making gatheirng materials hard/imossible. which leads too....
Crafting: since harvesting is bugged quests cant be completed, quests are even them bugged, as well as some acutal crafting errors, where crafter items when viewed will actually CRASH you out of the game. this is probably the most serious bug they have.
Drunken brawling: not in game yet at all
DX10: removed from game till undisclosed time. (games still gorgeous though.)
Armor and itemisation: Currently Severly lacking. not a bug as such.
Leveling too easy: we have tons of people level 80 already.. went a lil too fast in my opinion.... this will be fixed as well
questing: various smaller quest bugs in areas:
Lack of high level content: like every other MMO out there

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melekai
Kan säga så här jag är hooked. gillar spelet mycket bättre än eq2, MUCH MUCH better. och kommer hålla mig till det.

Här följer en lista av grejer som inte är helt klara ännu:
Class balancing (som alla andra MMO, constant changes....bah )
Performance: has been patched. getting better
Mount Speed: being worked on.
Guild Cities: sometimes bugs occur in people loosing materials yet the city part not being built.
Harvesting: several nodes are not functioning. making gatheirng materials hard/imossible. which leads too....
Crafting: since harvesting is bugged quests cant be completed, quests are even them bugged, as well as some acutal crafting errors, where crafter items when viewed will actually CRASH you out of the game. this is probably the most serious bug they have.
Drunken brawling: not in game yet at all
DX10: removed from game till undisclosed time. (games still gorgeous though.)
Armor and itemisation: Currently Severly lacking. not a bug as such.
Leveling too easy: we have tons of people level 80 already.. went a lil too fast in my opinion.... this will be fixed as well
questing: various smaller quest bugs in areas:
Lack of high level content: like every other MMO out there

Haha varför i h-vete släppte dom ett spel som inte ens var i närheten av klart..
tur man ska va ute på havet o jobba i 4 månader så man kan börja lira när dom gjort klart spelet

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
Haha varför i h-vete släppte dom ett spel som inte ens var i närheten av klart..
tur man ska va ute på havet o jobba i 4 månader så man kan börja lira när dom gjort klart spelet

Tyvärr så brukar det vara såhär när MMORPGs släpps.. Sedan så jämför man med spel som utvecklarna haft ett antal år på sig att finputsa, gäller att ha det i åtanke också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
Haha varför i h-vete släppte dom ett spel som inte ens var i närheten av klart..
tur man ska va ute på havet o jobba i 4 månader så man kan börja lira när dom gjort klart spelet

Dom ville nog släppa innan WAR och WoW's nästa expansion.

Permalänk
Medlem

någon som samma problem att starta spelet som mig på vista ultimate 64?

står:

This application has failed to start because d3dx9_36.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

vafan installera om conan. Det funkar fint i windows XP. men jag vill ju lira i vista där jag har allt annat. trodde det skulle funka att ändra till dx10 i SimpleConfig.exe men nähä det kan man inte välja.

Så någon som har tips om hur jag kan spela det i vista?

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Jag har en 59 Assassin på Fury och det är alldeles för mycket grindande, och det kommer bara mer och mer. USCH

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
någon som samma problem att starta spelet som mig på vista ultimate 64?

står:

This application has failed to start because d3dx9_36.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

vafan installera om conan. Det funkar fint i windows XP. men jag vill ju lira i vista där jag har allt annat. trodde det skulle funka att ändra till dx10 i SimpleConfig.exe men nähä det kan man inte välja.

Så någon som har tips om hur jag kan spela det i vista?

EDIT: jag läste för fort. Missade att du kör 64bit.

Ett fulhack som kanske kan funka:

Ladda ned http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_36 och kopiera till windows\system32

För övrigt så släppte de troligen spelet nu för att de hade slut på pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Jo lite tråkigt. Fick tummen ur och googlade lite dock och det gick ändra manuellt i Prefs_2.xml filen. Bytte DisplayResolution siffrorna där från 1650*1050 till 1650*1000 och det blev lite bättre. Om nu någon annan vill testa. Inte hunnit testa om det är stabilt dock.

Var hittas den filen? Nån prefs_2 finns inte hos mig...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

På min burk "C:\Documents and Settings\[användarnamn]\Lokala inställningar\Application Data\Funcom\Conan\Prefs"". Dra en sökning på "Documents and Settings" efter "Conan" annars så ska du nog hitta den.
I guiden jag följde hette filen "Prefs_1.xml" . Vet inte varför min hade en tvåa men det funkade i alla fall.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner dx9's web setup och körde på min vista x64 burk.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
någon som samma problem att starta spelet som mig på vista ultimate 64?

står:

This application has failed to start because d3dx9_36.dll was not found. Re-installing the application may fix this problem.

vafan installera om conan. Det funkar fint i windows XP. men jag vill ju lira i vista där jag har allt annat. trodde det skulle funka att ändra till dx10 i SimpleConfig.exe men nähä det kan man inte välja.

Så någon som har tips om hur jag kan spela det i vista?

Installera nyare DX9. Lär vara det som strular. (Jag vet att du har DX10, men det spelar ingen roll).

Permalänk
Medlem

tack ska ni ha som hjälpte det funkar prima nu laddade ner dx9 o körde det och nu går det spela sweet

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
tack ska ni ha som hjälpte det funkar prima nu laddade ner dx9 o körde det och nu går det spela sweet

Gött

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrk
Kan tänka mig att detta kommer bli ett grymmt spel efter ett tags patchande osv. Själv älskar jag det än så länge, visst en del buggar här och där, men det är sånt jag kan leva med.

Har ett större problem dock. Ibland får jag lagspikes uppåt 10k MS och sedan disconnect. Detta beror på mitt ostabila internet men det konstiga är när jag försöker logga in igen så får jag medelandet:

You are using the wrong gameclient. Please use gameclient of version: Live_Release@49917

Sedan startar jag om spelet och startar upp så fungerar det igen.
Nån som har samma problem? Deras support är ju fortfarande överbelastad så jag vänder mig hit istället

Det kommer upp för mig när jag blir disconnected oxå, men du kan strunta i den rutan. Ett tips är att dra den ut i kanten av skärmen, så att den knappt syns och logga in igen, så funkar det som vanligt utan att du behöver starta om spelet.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

tänkte bara ge er ett litet tips till er som kör på low/medel inställningar=)
Ifall ni inte läser på huvvud forumena så finns det en fin tråd där.

Press ESC *or F10*. Go to Video Options. Click "High". I don't care if your computer sucks. Click it. Go to the Advanced Tab. Disable shadows completely. If you are on a laptop, scroll down to the system texture cache bar and maximize it. Click Apply, then OK.

Det är tydligen någon bugg som gör att låga inställningar ger mycket sämre fps.

Körde själv på medel/low förut men nu kör man på high med lika bra fps men mycket snyggare:D

Permalänk
Medlem

Jaha här är snart tentorna och projektredovisningarna klara och man såg fram emot lite AOC-lir men vad märker man då? Jo, spelet är slut i lager precis överallt