MMO, inte alls så Massive längre

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sydonia
Anledningen till varför det är så är ju för att RPG:n idag endast går ut på att gå upp i level. Så fort man nått maxlevel finns det ingen anledning att fortsätta spela förutom att börja om från level 1 med en ny karaktär.

Om man i stället gjorde spelen roliga på samma sätt som Quake, Super Mario Bros eller Tetris är roliga så kunde man korta ner tiden det tar att nå maxlevel utan att spelet dör så fort alla spelare är level 70 och plötsligt inser hur tråkigt och hjärndött spelet egentligen är.

Folk vill inte erkänna det men spel som world of warcraft är egentligen i grund och botten bara medelmåttligt roliga. De fungerar lite som valfritt kasino-spel. Spelet är i grund och botten rätt tråkigt, men varje gång man vinner en liten slant (får ett vapen med tre mer i skada) så får man en buzz. Även fast pengarna man stoppar i (månadsavgift + förlorad tid) är mer än det man i mellanåt vinner så övertygar man sig att man har roligt för varje gång man vinner så får man den där känslan av välbehag.

/rant

Så inihelvets sant (särskilt del 3)! Wow är lika beroende som kasinospel. Akta er.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W