Dvdspelaren läser inte av skivan i bootläge

Permalänk
Medlem

Dvdspelaren läser inte av skivan i bootläge

Tjena!

Ha ett litet problem sitter med Xp just nu, tänkte installera Vista, stoppade in Vista skivan i läsaren och startade om datorn, men den ville inte läsas av!

Har varit inne i Bios och ändrat så den ska läsa av från läsaren, sparat inställningarna och starta om igen, sen kommer de upp en text press any key to boot from CD/DVD, tryckt på de flesta tänkbara tangenter men jag kommer fortfarande in i Xp, Vad är de som är felet?

MVH Dookie

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk

Har du att ditt USB tgb fungerar i DOS-miljö? Annanrs ändra det i BIOS med. Typ USB-Device (Enable)

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Hedersmedlem

Eller USB-legacy typ

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jag har samma problem. Helt plötsligt så började min dvd brännare utav märket opticar sluta fungera.. Det går att öppna och stänga. Men den läser inte några dvd skivor alls.

Permalänk
Medlem

Går det inte att göra någon sorts installation inne i windows, dock så kanske det bara blir en "uppdatering då". (fungerade för mig från xp -> win 7 på det sättet.)