Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk
Medlem

http://www.mediamolecule.com/2008/09/25/inspiration-in-motion

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/269413.html

http://multiplayerblog.mtv.com/2008/09/24/little-big-planet-2...

Man börjar fatta omfattningen av detta spel efter att sett dessa filmer. Att göra andra spel i spelet ger ju näst intill oändlig speltid. Replay value, brukar det stå i recensioner, är det nått spel som blir värdigt en tia, så är det detta!
Det roligaste är att hela familjen ser fram emot det. Ska bli så kul att bygga fällor som grabben ska få gå i. När han kan bygga själv ska det bli intressant att se vad han hittar på.

Edit:
De har gjort ett piano!!!
http://www.mediamolecule.com/2008/09/27/pia-pia-piano/

EB Games har en kampanj där man får byta in två PS3spel mot en förhandsbokning av LBP+9Kr.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag förbokade det idag....

Först nu jag börjat längta seröst efter det här spelet.

Kommer bli underbart!

Permalänk

Hade tur nog som kom med i betan för några dar sedan.
Mycket roligt spel som kan bli riktigt stort.. Väntar ivrigt till den fulla versionen..

(Kan säga att det är en ganska rejäl inlärningskurva för att skapa banor)

Permalänk
Medlem

köpt ps3n mycket pga av lbp.. Ska bli jäkligt intressant. Tyvärr ingen beta för mig.. Så var tråkad o gick o köpte bia.. buh hu. NÅgon som vill köpa för 400 spänn eller? ;P Skövde föresten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindlles
köpt ps3n mycket pga av lbp.. Ska bli jäkligt intressant. Tyvärr ingen beta för mig.. Så var tråkad o gick o köpte bia.. buh hu. NÅgon som vill köpa för 400 spänn eller? ;P Skövde föresten

hehe, samma här... LBP var helt klart en av orsakerna som fick mig att välja en PS3'a framför en XboX.

Vad är BIA föresten?

Permalänk
Medlem

Brother in arms möjligen?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

aa Brothers in arms.

Permalänk
Medlem

Skapa egen musik:

Gör fysikexperiment:

Spela Wipeout:

Sonic:

Eller Gears of war:

Eller bygg en raketballe:

Helt otroligt vad folk har hittat på efter bara några dagar sen betan släpptes.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Haha, man ska alltså kunna köra alla andras banor? Tankar man ner dom då eller?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Haha, man ska alltså kunna köra alla andras banor? Tankar man ner dom då eller?

Man kan köra på andras banor ja, och man kan publisera sina egna som andra kan spela på. Det går också att spela tillsammans med andra online och co-op (Kanske inte båda på samma gång). Det tar ca 5 sekunder att ladda ner en bana (Och den sparas inte på hårddisken vad jag vet, utan läggs väll i en tillfällig mapp eller något)..

Permalänk
Medlem

Fan vad härligt! Ursäkta språket men 5 sekunder? Huvaligen, får kalla kårar. xD

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Det är för att du har alla assets i stort sett lokalt, bara dekaler(om nån använt sitt eye) och positioner/sammansättning som behöver hämtas, och det tar ju relativt liten plats.

Funderar på att skaffa ett sånt där öga, så man kan få in lite snygga logos osv, kanske swec-loggan, om vi får lov?

Flera personer härifrån kan ju sammarbeta och göra en swec-level, när den är klar kan vi ju köra lite coop och tävla om highscore!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

detta spelet är en solklar förbokning, blivit helt såld på Battles också sen man såg "Hi my name is sackboy" trailer :

http://www.gametrailers.com/player/39326.html
låten i filmen är "Battles - Atlas"

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är för att du har alla assets i stort sett lokalt, bara dekaler(om nån använt sitt eye) och positioner/sammansättning som behöver hämtas, och det tar ju relativt liten plats.

Funderar på att skaffa ett sånt där öga, så man kan få in lite snygga logos osv, kanske swec-loggan, om vi får lov?

Flera personer härifrån kan ju sammarbeta och göra en swec-level, när den är klar kan vi ju köra lite coop och tävla om highscore!

Låter bra Fredag. Får man adda dig på PSN kanske?

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem

Javisst, det får alla som vill. Är inte online på PSN så mycket just nu, men när LBP släpps så.

Här är en kille som gillar att karva i trä, typ tar en stor kloss, och suddar ut ett mönster:

Verkar som att Sony bestämt sig för att släppa upp betan till alla sista veckan innan release, i form av ett demo. Suveränt för de som vill prova innan köp isåfall. Jag bestämmde mig första gången jag såg det, älskar att bygga själv. Kommer garanterat sätta rekord i speltimmar med detta spel...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Fan vad härligt! Ursäkta språket men 5 sekunder? Huvaligen, får kalla kårar. xD

Ha dock i åtanke att det är betat jag har spelat, så servrarna kommer förmodligen bli ganska mycket mer belastade när väl det fulla spelet släpps. Men samtidigt har dom förmodligen inte alla servrar igång just nu heller.
Och som Fredag sa, det är helt enkelt inte så mycket ren data du måste ladda ner.. Blir nog inte mycket mer (Kanske 10 sekunder totalt) i det fulla spelet.

Ni som har tillgång till LBP betan föreslår jag att ni spelar banorna 'The Heist 1 och 2' (Och så småningom, 3). Välgjorda banor med en sammanhängande storyline.. Småtrevliga helt enkelt

Fredag: Älskar sådana banor. Det är något sådant jag själv skulle försöka göra, men misslyckas totalt med..

Permalänk
Medlem

Har det setts till några banor som kan vara roliga att spela också? Hittills har jag bara sett massa trams-banor nämnligen, sånt som bara är intressant för de som tycker om att bygga. Själv är jag endast intresserad av plattforms-spelandet och sammarbetet under detta, och på den fronten verkar de misslyckas brutalt. :/

Förhoppningsvis kommer väl sånna banor så småning om med. Som det ser ut nu blir det inget köp än på ett tag iaf.. Lite synd, såg fram emot det här spelet.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Undrar exakt samma sak som gibbon_. Verkar ju kul om man gillar att bygga och så men hur är det att spela? Ni som testat betan får gärna svara lite på det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

NeoGaf har en lista med spelvärda banor, de killarna representerar många av de som blivit kända och de har ett avancerat samarbete som gett snabba resultat.(deras nuvarande tråd har över 3000 inlägg) Sen kan man inte ha så höga krav på banorna spelarna har åstadkommit på bara fem dar utav en något buggig beta, som dessutom både är gammal och begränsad. Bara att gå igenom alla tutorials tar tid, och det är en hel del trial and error innan man egentligen kommit nån vart, de flesta leker med olika koncept och är fortfarande i planeringsstadiet.

Men på Blurayskivan så lassar ju MM med sina egna banor, där de bara nöjt sig med det bästa, där allt är testat och byggt på i månader, så det kommer finnas massvis med kvalitativa spelvärda banor så fort du stoppar in skivan dag ett. Sen när communityn har jobbat i ett par månader är jag övertygad om att originalbanornas nivå kommer få se sig ikappsprungna av flitiga forumiter.

  • The Horror Of '44 - Foil

  • Death and all his friends - GAF - Danielsan88

  • Sonic Rules - FightyF

  • Ninja Training #1 - Foil

  • Last Level - Quint2

  • ************************* - BlackMark714

  • DinoLand - Celozia

  • Phoenix Labyrinth - flakari

  • Ruins - doctorbashir

  • Adventure Time - doctorbashir

  • Little Big Ballon Ride - DefinityXMG

  • Aztec 21 (W.I.P.) V.2 - Mik2121

  • CSim's The Moutain is Mad - Careksims

  • (PS3F) Tengen Toppa Gurren-Lagann <pt1 of 3> - SomaXD

  • Little Fishy Space - Beren

  • MILE HIGH ADVENTURE! - LiquidDust868

  • Lunar Landing 1.0 - Metalmurphy

  • LittleBigGalaxy - eleventh_echo

  • rollercoaster - Doekeh

  • ballade dans le jardin - Grahbbars

  • Jurassic Playground - MurderDeathKill7

  • Sweet Child O' Mine - Nick-Fuzzeh

  • construction site - ratchetnotclank

  • Heist (Part 1) - jiggles

  • Heist (Part 2) - jiggles

  • GP jimmarn 1-1 - Jimmy_Norway

  • Green Hill Zone - Act 1 - hodgy100

  • Blutuman's Homeworld - GhostViper

  • Paradise Land - SolidBoss

  • Coco's Fun House - Plugpin

  • Indiana Jones - Ali_The_Brit

  • World of Colour! - geosautus

  • GAF - Epic Sledge Mania! v.90 - deepbrown

  • Black - geosautus

  • Little Big Collosus - Danielsan88

  • Little Big Tomb Raider - McBacon

  • LOST - Sylar

  • Help dougie - StgStig

  • Escape the Cave! - zero2kz

  • E n j o y - DigitalSaga

  • gaf temple of doom - SuperDeanio

  • Temple of the Damned - Seedhouse

  • Fu Manchu 1.2 - razztafarai

  • [GAF] The Mountain King - McBacon

  • GAF: Tech Demo - Tntnnbltn

  • Black-Velvet 1.0 - ZeMiaL-OnLine

  • Hollow Bastion - DavisTheDarkest

  • Mt. Megaton (GAF) - Ploid

  • Mario Level 1 (Custom)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag är jätte är jätte spänd inför det här spelet och ska troligtvis köpa det när det kommer ut, men då är det bara en sak jag undrar:
Kommer det någon collector's edition?
jag läste något om det men jag kommer inte ihåg och ifall det gör det så undrar jag hur mycket det kommer kosta och vad man får speciellt.

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del på betan nu och kan bara säga: Wow! Detta spelet är galet bra. Får det inte GOTY är något allvarligt fel, bästa jag spelat så länge jag kan minnas.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

det är verkligen kul, men jag hoppas verkligen versionen man får prova i betan är låångt lååångt ifrån färdigkodad.

nätkoden är ju verkligen hemsk.. går ju i stort sett inte att spela online för det är så mycket lagg.
Och i byggar funktionen så låser sig spelet hela tiden , tog mig runt en 10 crasher att komma igenom alla bygg-tutorials

men man får hoppas detta va nån sorts beta-beta-beta av beta alpha lr nått sånt.
det är förbokat sen ett tag tillbaka , stor potencial hoppas det inte faller vid mållinjen bara .

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Kör betan nu, om nån vill visa en bana, eller bara bygga nått. Gjorde en bil av vattenkvarnar & rosa skum...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

OM nån hittar en extra beta kod är ja intresserad;):)

Permalänk
Medlem

Nån som har förbokat lbp i eb games (2 spel + 9kr) ?

På mitt kvitto skrev hon 510:- för båda spelen.

Vad står det på eran?

Tror nämligen att det borde stå 690:- eftersom spelet kostar 699:-

Permalänk
Medlem

Jag förbokade på Game.se. Då får man Tshirt

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Nån som har förbokat lbp i eb games (2 spel + 9kr) ?

På mitt kvitto skrev hon 510:- för båda spelen.

Vad står det på eran?

Tror nämligen att det borde stå 690:- eftersom spelet kostar 699:-

På mitt står det 519 :-

Permalänk
Medlem

Betakeys finns på Fileplanet. Skynda skynda!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Fick precis tag på en nyckel genom Fileplanet. Håller på att ladda hem betan just nu.

Hur länge kommer betan att ligga uppe?

Permalänk
Medlem

11 oktober