Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Medlem

Grafiken är väl inte topptrim om man kollar in vissa saker men spelet är iaf kul!

Trodde inte att Treyarch eller vad det heter skulle kunna fixa ett enligt mig BRA COD spel efter att ha spelat COD 3. ^^

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan spela multiplayer för tillfället? Kommer inte "åt" min Online profile och kan därför inte joina servrar =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Samma här

Innebär det här att ens stats lagras online?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Samma här

Innebär det här att ens stats lagras online?

Antagligen. Hoppas det kommer igång under kvällen, är sjukt sugen på att spela

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Kör på full grafik med allting stock, funkar perfekt

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Okej, tydligen så ligger alla Online-servrar nere för tillfället som jag har förstått det.

Ett par trådar angående detta:
http://www.treyarch.com/board/viewtopic.php?f=27&t=169&sid=ec...
http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=27&t=56090&st...
http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=27&t=56210&si...
http://www.gamespot.com/ps3/action/callofduty5/forum.html?boa...

Får väl bara hoppas att min profil inte har blivit resetad eller nedgraderad som vissa andra har råkat ut för =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Okej, tydligen så ligger alla Online-servrar nere för tillfället som jag har förstått det.

Ett par trådar angående detta:
http://www.treyarch.com/board/viewtopic.php?f=27&t=169&sid=ec...
http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=27&t=56090&st...
http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=27&t=56210&si...
http://www.gamespot.com/ps3/action/callofduty5/forum.html?boa...

Får väl bara hoppas att min profil inte har blivit resetad eller nedgraderad som vissa andra har råkat ut för =/

Jag raderade min profil när jag klottade och försökte komma online... spelar ingen roll när jag ändå bara var upp i level 5!

Men tyckte iaf. att spelet var kul så länge jag hann spela!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Funkar för mig att komma online nu, men det finns nästan inga servrar och dom som finns uppe laggar extremt mycket

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Nu verkar allt fungera igen

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Eeeeeh, alltså.. CoD 5 är ute?
Hmm, har inte hört talas om den alls förrän nu, eller jo kanske har läst om den lite snabbt men jag tänkte: äsch det dröjer ändå flera år innan den kommer ut, eftersom CoD 4 är fortfarande nytt.
Så jag slutade bry mig om det..

Men jag antar att CoD5 är CoD4 moddat till WWII pga. den extremt snabba "uppföljaren"..

Förresten, är kartorna lika pyttesmå som i CoD 4?

Permalänk
Medlem

En polares stats var nollade när vi kunde börja köra igen
Det här bådar inte gott asså . . .

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

hej när master servern var nere idag så trodde jag att de var fel från mitt håll så avinstallerade de och sedan intallerade jag om de, så nu när jag försöker få min profile igen så säger den att en annan gamer använder den att den är upptagen. hur kan ja få min gamla profil tillbaka, vart lagras de?

Permalänk

Jag tycker grafiken är slående vacker o spelet i sig fångar en efter en halvtimme 3 kvarts spelande. Berlin banorna är grymma. Händer grejer överallt. Är iofs ett stort fan av alla cod spel.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

Tyckte inte alls om 5'an, inte heller 4'an (där de red på BF2 vågen).. De enda CoD spelen som varit härlig känsla i (inkl rörelsekänsla, enkelhet, ljud på vapen etc) är imo CoD, CoD united offensive och CoD 2, sen gick det tyvärr utför.. Allt verkar bara satsas på grafik och konsoller numera. Spelrörelserna känns bara mer och mer begränsade och ljuden bara kassare. Är grymt besviken på dagens CoD spel..

Hade dock hoppats på CoD 5'an eftersom de kul nog gick tillbaka till där spelserien annars är som bäst, WWII.

..men, man ska aldrig säga aldrig. Kanske 6'an kan bli nåt..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

hörde att call of duty 8 skall utspela sig i 30åriga kriget.. och släpps nästa månad..

hehe kul att två olika bolag gör speli samma serie. så släpps de på rullande band

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Har läst på lite mer och det var som jag trodde, CoD5 är precis samma som CoD4 fast med allt ändrat till WWII utseende-mässigt, så man kan säga att det är ett moddat CoD4.

Om jag köper CoD5 så är det BARA pga. CO-OP läget.
Dock så avskydde jag CoD4 så jag tror inte att jag kommer gilla femman bara för CO-OP läget..

Permalänk
Medlem

Detta spelet var ingen höjdare enligt mig. COOP läget är inte heller något bra.

Jag spelade COOP igår med en kompis och efter ett tag orkade vi inte bara mer, så vi tog en paus. Senare gick vi tillbaks och såg att vårt spel inte hade sparats. Varför inte? Hur svårt kan det vara att ordna ett sparningssystem för COOP? Idiotiskt...
Sen jag frågade också tidigare i tråden om COOP split screen verkligen ser ut som den gör på videorna som finns uppe på youtube, och det gör den! Det ser verkligen ut så här. Varför? Vad är anledningen?

A.In är ingen höjdare heller. Fienderna springer rakt ut i slagfältet och står still där. Ett tips till alla är att spela detta på Hard, för att det är FÖR lätt på Normal. Man kan verkligen bara springa runt och kniva alla.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sen jag frågade också tidigare i tråden om COOP split screen verkligen ser ut som den gör på videorna som finns uppe på youtube, och det gör den! Det ser verkligen ut så här. Varför? Vad är anledningen?
.

Finns ju inget annat sätt med konsoler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Detta spelet var ingen höjdare enligt mig. COOP läget är inte heller något bra.

Jag spelade COOP igår med en kompis och efter ett tag orkade vi inte bara mer, så vi tog en paus. Senare gick vi tillbaks och såg att vårt spel inte hade sparats. Varför inte? Hur svårt kan det vara att ordna ett sparningssystem för COOP? Idiotiskt...
Sen jag frågade också tidigare i tråden om COOP split screen verkligen ser ut som den gör på videorna som finns uppe på youtube, och det gör den! Det ser verkligen ut så här. Varför? Vad är anledningen?

A.In är ingen höjdare heller. Fienderna springer rakt ut i slagfältet och står still där. Ett tips till alla är att spela detta på Hard, för att det är FÖR lätt på Normal. Man kan verkligen bara springa runt och kniva alla.

Sjukt att de har co-op läget på det sättet! Har aldrig sett på maken! : O Gäller väl verkligen att ha riktigt stor tv då, annars måste det kännas sunkigt som f-n..?

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Sjukt att de har co-op läget på det sättet! Har aldrig sett på maken! : O Gäller väl verkligen att ha riktigt stor tv då, annars måste det kännas sunkigt som f-n..?

Har ni aldrig spelat Playstation 2 eller playstation 1 eller nån annnan lite äldre konsol??
På så sätt har det väl alltid varit med konsoler..

Btw det där save problemet finns säkert bara på konsolerna.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte sett coop på det sättet nej. vanlig split screen har jag sett, men inte små rutor sådär..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

Jaha du menar så... att spelbilderna blir onödigt små.. ja men det är samma sak som splitscreen fast mindre.. aja /me don't care

Permalänk

sikket skitspel, jag orkar inte med ww2 teman någonmer :S

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Tyckte inte alls om 5'an, inte heller 4'an (där de red på BF2 vågen).. De enda CoD spelen som varit härlig känsla i (inkl rörelsekänsla, enkelhet, ljud på vapen etc) är imo CoD, CoD united offensive och CoD 2, sen gick det tyvärr utför.. Allt verkar bara satsas på grafik och konsoller numera. Spelrörelserna känns bara mer och mer begränsade och ljuden bara kassare. Är grymt besviken på dagens CoD spel..

Hade dock hoppats på CoD 5'an eftersom de kul nog gick tillbaka till där spelserien annars är som bäst, WWII.

..men, man ska aldrig säga aldrig. Kanske 6'an kan bli nåt..

Precis mina åsikter oxå!!. Har nog aldrig blivit så besviken på ett spel som jag blev när jag spelade cod 4 för första gången.

Jag har bara spelat 5:an några timmar än men tyvärr så är det nästan lika dåligt som 4:an.

Jag har absolut inga förhoppningar på den här serien något mer!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Btw det där save problemet finns säkert bara på konsolerna.

Alla andra COOP spel som jag har spelat på konsol har en save funktion. CoD World At War är det första jag spelat på 360 som inte har det. Grejen är att jag vill verkligen veta... vad är anledningen bakom detta? Jag vill veta varför man inte kan spara. Känns så oerhört DUMT.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Sjukt att de har co-op läget på det sättet! Har aldrig sett på maken! : O Gäller väl verkligen att ha riktigt stor tv då, annars måste det kännas sunkigt som f-n..?

Sunkigt som fan... ja det är det.

Detta spelet är precis som de andra CoD spelen, bara en väg att gå och på vägen spawnas det 100 fiender.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd

Någon som spelar detta på vista 64bit? Fungerar det?
Är det musacceleration?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Någon som spelar detta på vista 64bit? Fungerar det?
Är det musacceleration?

Jag lirar det på vista business 64-bitars så visst går det!

Permalänk
Medlem

Funkar för mig på Visa Ultimatr 64-bit..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Nån mer än mig som har problem med att tab:a ur och in i spelet? Ibland så fungerar det inte att swapa in i spelet igen, skärmen blir bara svart =/

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Precis mina åsikter oxå!!. Har nog aldrig blivit så besviken på ett spel som jag blev när jag spelade cod 4 för första gången.

Jag har bara spelat 5:an några timmar än men tyvärr så är det nästan lika dåligt som 4:an.

Jag har absolut inga förhoppningar på den här serien något mer!!

Både 4:an och 5:an är ju betydligt bättre än dess föregångare iaf. MP!
Orkade aldrif med några av föregångarna men 4, 5 är riktigt härliga spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510