Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Kan man göra nått så att spelet inte tar slut år 1799?

Står väl om man väljer alternativ Wold domination att om man inte uppfyllt alla mål så får man frågan år 1799 om man vill forstsätta spela. Eller hur?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Kör nu very hard- very hard. Maken till dålig AI har jag aldrig sett på fienden (Courtland). T.o.m skirmish AI:n i CoH är bättre. Anfaller med ett förband i taget. Om den råkar ha flera förband i ett slag så blir det fortfarande ett förband i taget, för de andra väntar någonstanns i ett hörn.

En gång när den hade reinforcements gick de in på ett led... man kunde inte anfalla dem fören sista man var inne, tog ju typ 2 min för ett förband att tåga in, för att sedan bli slaktade av mina uppställda trupper. Detta med minst 7 förband.. tog ju en kvart sammanlagt bara att vänta på att de att gå in på kartan.

Väntar på patchen innan jag kör något mera.

Den försöker inte få till ett avgörande slag. AI försöker raida ditt land genom att skicka små förband mot dina farms, factories eller skolor. Men just den platsen du är på, Courland, har staden precis vid bron. Så att din arme inuti staden interceptar alla hans styrkor när de ska förbi. Den mörkgröna zonen din arme visar när du har valt dem är dess interceptzon. Du behöver inte intercepta om du inte vill så klart. Det är bara att declina slaget.
Det är en förklaring till varför han skickar en trupp om gången. Visst, det är lite dumt av AI och att inte fatta att han kommer bli interceptad. Men på nästan alla andra ställen på campaign kartan fungerar datorns raidtaktik. I mitt spel går de runt min arme och förstör farms och dylikt rätt ofta.

Vad jag försöker säga är att just i denna bemärkelsen är deti nte direkt fel på AI, utan mer på just det stället på kartan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Står väl om man väljer alternativ Wold domination att om man inte uppfyllt alla mål så får man frågan år 1799 om man vill forstsätta spela. Eller hur?

eller...har inte spelet än men om det är som i dom förra spelen så gick man bara in i data mappen sen world campaign och sen väljer man rätt campaign så går man in i descr_strat och ändrar ending year eller nånting

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Öh, jag trodde bara victory condition grejen var till 1799? Sen kan man spela vidare, men inte "vinna" på det sättet?

jag har kommit till 1728 så vet inte ännu hur det blir.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Står väl om man väljer alternativ Wold domination att om man inte uppfyllt alla mål så får man frågan år 1799 om man vill forstsätta spela. Eller hur?

Jäpp. Stämmer bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
eller...har inte spelet än men om det är som i dom förra spelen så gick man bara in i data mappen sen world campaign och sen väljer man rätt campaign så går man in i descr_strat och ändrar ending year eller nånting

Funkar inte längre, descr_strat finns inte. Inte heller någon av dom andra enkla textfilerna. All data är nerpackat i olika filer, om man packar upp dom får man en massa binär-filer man kan ändra i med en hex-editor. Jag har försökt leka lite med att modda filerna, men utan resultat än så länge. Klart är att Empire är betydligt svårare att modda än de tidigare Total War spelen. (men, å andra sidan, kanske man kan modda fler aspekter av spelet. Om man bara lyckas klura ut hur filerna funkar.)

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Nån som har några tips på hur man kan hålla befolkningen i skick? Runt 1740 som Sverige spann allt ur kontroll på några få turns där regioner gjorde uppror i massor. Hade aldrig nån chans att få stopp på det.

Permalänk

Nån som vet hur man tar kål på piraterna, har hittat deras Hemstad (Ligger Sydöst om Cuba) men kan inte landstiga och det irriterar mig för dessa pirater envisas med att attackera mina trade routes!

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Landstig på deras ö och döda dem, gjorde just det ^^

Håll ditt folk i skick genom att inte forska för mkt i sociala grejjer, sänk skatter, bygg byggnader som gör dem glada, ha garninsoner närvarande osv osv

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Oj, nu så gick det efter ett tags cirkulation runt ön -.-

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Fyfan för att slåss i så dassigt väder

95% av alla strider verkar vara i dåligt väder

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
95% av alla strider verkar vara i dåligt väder

Inte för mig jag brukar få solsken.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Slutade spela för dagen nu.
Och fundera på om jag ex tar och raidar en trade rout där ex england osv är också (dom är mina vänner) Ser min flotta till att hoppa över engelsmennens skepp och bara tar fienders.
Är lite orolig för engelsmennen har typ 10 flottor på mina och jag vet ej om dom tar från mig eller bara fienders.. Är också beroende av den inkomsten då jag har halva indien.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tar bara ifrån fientliga trade routes

Patch på ingående nästa vecka! Ska fixa massivs med saker tydligen, goda nyheter

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Tar bara ifrån fientliga trade routes

Patch på ingående nästa vecka! Ska fixa massivs med saker tydligen, goda nyheter

Gött!

Länk?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

http://www.gamereplays.org/empiretotalwar/portals.php?show=ne...

Där är det jag vet
De nämner inte så mycket jag antar att de inte vill säga hur mycket som faktiskt är buggigt på spelet Hade inte jag velat göra iallafall

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Det nya ETW är riktig underbar, både vad det gäller spelets möjligheter, spelupplevelse och grafik. Tråkigt att man inte har gjort det likt de andra TW-spelen (har även RTW och MTW2), utan att man nu måste gå via Steam. Det har sina orsaker och jag har full förståelse över varför CA valde detta sätt. Och även jag, likt andra ETW-köpare, upplevt bakslag och frustrationer med spelandet. Här nedan följer några exempel:

1. Till att börja kan det sägas, att vid introt (sega loggan, Intel och filmen), hackar det något otroligt, både bild- och ljud - jag får alltid trycka ESC för att komma till spelmenyn just för att det inte fungerar smidigt. Kanske beror detta på något av mina inställningar eller så måste spelet uppgraderas vartefter med olika patches, moddar o.d.?

2. Två ggr. kraschade datorn när jag försökte gå in på "trades". Tredje gången jag försökte gå in där så funkade det helt plötsligt. Varför det funkade är jag inte helt riktigt säker på, kanske finns det någon här som vet?

3. Under spelets gång, både i "Battles" eller i "Campaign Map" ligger en halv sekund - en sekund fördröjning, när man ska flytta eller ändra på kameravinkeln. Kanske också detta beror på mina inställningar - har prövat i sämre grafik dock uppstod samma sak? (Det kan tilläggas att jag spelar på max grafik, very high - Ultra - 1440x990, dock avbockat för V-synch och SSAO).

Också till sist, en liten fundering jag har:
Att Steam uppdaterar spelet varje gång man startar upp datorn (med internetuppkoppling d.v.s.) innebär det då att spelet uppdateras med nya och förbättrade funktioner eller görs det enbart så för att spelet ska kunna spelas? (Jag vet ju annars att man ska kunna spela oavsett internetuppkoppling eller inte).

Vore tacksam för både svar och tips!

Visa signatur

Matt 11:28 "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor* så skall jag ge er vila."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saber777
Det nya ETW är riktig underbar, både vad det gäller spelets möjligheter, spelupplevelse och grafik. Tråkigt att man inte har gjort det likt de andra TW-spelen (har även RTW och MTW2), utan att man nu måste gå via Steam. Det har sina orsaker och jag har full förståelse över varför CA valde detta sätt. Och även jag, likt andra ETW-köpare, upplevt bakslag och frustrationer med spelandet. Här nedan följer några exempel:

1. Till att börja kan det sägas, att vid introt (sega loggan, Intel och filmen), hackar det något otroligt, både bild- och ljud - jag får alltid trycka ESC för att komma till spelmenyn just för att det inte fungerar smidigt. Kanske beror detta på något av mina inställningar eller så måste spelet uppgraderas vartefter med olika patches, moddar o.d.?

2. Två ggr. kraschade datorn när jag försökte gå in på "trades". Tredje gången jag försökte gå in där så funkade det helt plötsligt. Varför det funkade är jag inte helt riktigt säker på, kanske finns det någon här som vet?

3. Under spelets gång, både i "Battles" eller i "Campaign Map" ligger en halv sekund - en sekund fördröjning, när man ska flytta eller ändra på kameravinkeln. Kanske också detta beror på mina inställningar - har prövat i sämre grafik dock uppstod samma sak? (Det kan tilläggas att jag spelar på max grafik, very high - Ultra - 1440x990, dock avbockat för V-synch och SSAO).

Också till sist, en liten fundering jag har:
Att Steam uppdaterar spelet varje gång man startar upp datorn (med internetuppkoppling d.v.s.) innebär det då att spelet uppdateras med nya och förbättrade funktioner eller görs det enbart så för att spelet ska kunna spelas? (Jag vet ju annars att man ska kunna spela oavsett internetuppkoppling eller inte).

Vore tacksam för både svar och tips!

1 och 3. Tror det berro på för höga inställningar då detta inte händer för mig.

2. Kraschar för nästan alla lär väl fixas i patchen.

Det där med uppdateringen har jag ingen aning om, det händer inte för mig.. har nog blivit något konstigt med ditt :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

måste klaga lite nu har jag äntligen gjort Svea rike till en stormakt på 30 länder och jag har uppfyllt campaign målen , men vad händer då? jo år 1797 så crashar spelet och nu kan jag inte ladda någån av mina saves alls från 1780 och framåt . är inte jätte lycklig

Permalänk

Ni som hatar mortars: Bestäm bara innan matchen att det är no-mortars eller no-artillery som gäller så borde de väl inte va några problem?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
måste klaga lite nu har jag äntligen gjort Svea rike till en stormakt på 30 länder och jag har uppfyllt campaign målen , men vad händer då? jo år 1797 så crashar spelet och nu kan jag inte ladda någån av mina saves alls från 1780 och framåt . är inte jätte lycklig

Inte kul :/

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Finns de något sätt att göra en epic-Rohan-lord-of-the-rings-against-mordors-orc-charge?

Aka. bara rida ner the foes? skulle ju vara underbart att bara rida ner hela deras front på liknande sätt:

Sen bara fortsätta rida istället för att attackera en speciell grupp.....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Den försöker inte få till ett avgörande slag. AI försöker raida ditt land genom att skicka små förband mot dina farms, factories eller skolor. Men just den platsen du är på, Courland, har staden precis vid bron. Så att din arme inuti staden interceptar alla hans styrkor när de ska förbi. Den mörkgröna zonen din arme visar när du har valt dem är dess interceptzon. Du behöver inte intercepta om du inte vill så klart. Det är bara att declina slaget.
Det är en förklaring till varför han skickar en trupp om gången. Visst, det är lite dumt av AI och att inte fatta att han kommer bli interceptad. Men på nästan alla andra ställen på campaign kartan fungerar datorns raidtaktik. I mitt spel går de runt min arme och förstör farms och dylikt rätt ofta.

Vad jag försöker säga är att just i denna bemärkelsen är deti nte direkt fel på AI, utan mer på just det stället på kartan.

Det förklarar saken. Var min första kampanj och det första kriget. Kör nu Preussen och de raidar helatiden mina gårdar m.m.

Är i krig med Danmark och satte min lilla flotta (2 små slupar) på deras traderoute. 2 Indiamen kom och anföll. Mina skepp var ju överlägsna i eldkraft och snabbhet och jag hade fått ned båda de danska skeppen till ca 15% på någon sida utav skrovet. På mina skepp var ena sidan runt 90% och den andra runt 65%.. Lätt vinst tänker man...

Döm av min förvåning när båda mina skepp stannar och sjunker ett efter det andra, utan anledning.

Har kört 10 multiplayer sjöslag och det har aldrig hänt att skepp sjunker när deras "Hälsomätare" fortfarande är på grönt, fusk! =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Finns de något sätt att göra en epic-Rohan-lord-of-the-rings-against-mordors-orc-charge?

Kavalleri har en tendens att bli fördröjt av en vägg av kött

Men det funkar ett litet tag om du sätter dom på att anfalla en enhet bakom. Så i ditt exempel så skulle shocken gå till typ hälften, sen skulle den i princip stanna av... Om inte den andra hälften flyr.

Det är ju bara testa.

Permalänk
Avstängd

Spelet krashar för mig, ett spel med fler buggar får man leta efter.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Bättre att ställa dina kavalleri enhenter i en båge som sträcker sig ifrån vänster sidan runt deras rygg och sedan charga in, maximal effect och fienden blir rädda när saker attackerar från flera håll

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Bättre att ställa dina kavalleri enhenter i en båge som sträcker sig ifrån vänster sidan runt deras rygg och sedan charga in, maximal effect och fienden blir rädda när saker attackerar från flera håll

Du menar attackera på en bred front med typ 2 led hästar?

Blir inte hästarna slaktade sen då?

Testade att rida ner 1 infanteri enhet med 2 kavalleri, men det gick inte, köttmur blev det som sagt....

Sen så är de ju skitsvårt att flanka nu, de brukar ju alltid möta en med flera infanteri enhter....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

nee tar du dem innan de hinner vända på sig och de redan är involverade i en strid framifrån borde de brytas ganska snabbt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234251

Folk har fixat så att man kan spela alla nationer i Grand Campaign nu
Varsegoda

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=234251

Folk har fixat så att man kan spela alla nationer i Grand Campaign nu
Varsegoda

Tackar, tackar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR