Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken musik de har i reklamen till Robinson 2009 i Tv4?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Någon som vet vilken musik de har i reklamen till Robinson 2009 i Tv4?

Jag vet vilket band det är men kommer inte på det nu.. återkommer om jag kommer på det. hittade inget på tuben häller.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hörde en låt på radion som jag inte kan få ur huvudet. Som vanligt är jag helt sjukt dålig på namn osv när det kommer till låtar. Tror den här låten var ganska populär förut också.

Stilen är lite som lugn linkin park. I refrängen sjunger det en ljus killröst / kvinnoröst: "U-u-uh ai, u-u-uh aiai, u-u-uh ai...." med en röst då och då som påminner om rösten som man hör i samband med nasas uppskjutningar / rymdkomunikationsradio etc.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Någon här inne som har koll på vad serien heter där en skäggig 50 åring intervjuar massa kändisar på någon skola i USA!

Har tänkt på det i två dagar utan att komma på det.

EDIT

Kom på det, Inside The Actors Studio var det.

James Lipton är faktiskt 82-83 enligt IMDb. Hard to believe.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Någon som vet vilken musik de har i reklamen till Robinson 2009 i Tv4?

Losing you av Dead by April, enligt tv4s hemsida.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
James Lipton är faktiskt 82-83 enligt IMDb. Hard to believe.

Helt otroligt! kunde man verkligen inte tro!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Jag kom o tänka på en låt som jag har funderat på i flera års tid nu, jag vet inte om den är speciellt bra, men jag minns att jag såg den när jag va typ 5 o det gick mosqito/100kg godis på tv, thomas gylling hade ju en vana att visa musikvideor som var väldigt välgjorda.

Det var nån musikvideo med ehm... negerkvinnor som typ dansar och sjunger i en väldigt "guldig" miljö
Ursäkta den luddiga beskrivningen men jag minns inte ett skit hur låten går o jag skulle gärna vilja se videon igen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Vad heter låten som inleder det 16:e avsnittet av Knight Rider 2009? Spelas i typ två minuter som bakgrundsmusik...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej alla

Jag söker en film som jag såg flera gånger när jag var yngre. De är en krigsfilm ifrån 80 talet skulle jag tro
Ett gäng amerikaner ska ta sig in i nått asiatiskt land och spränga en opiumfabrik (tror jag de var). Är säker på att dom spränger en opiumfabrik men jag vet inte om de var deras huvuduppdrag.
Dom enda scenerna som jag säkert minns är när dom landar med en helikopter hos fienden och när en "kines" springer fram och öppnar dörren så skjuter dom skallen av honom och när dom slänger ner granater i stora silosar som innehåller opium.

Någon som vet vilken film detta kan vara?

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk

Söker namnet på en film åt en polare.

Filmen handlar om "mördargräsklippare" som är datorstyrda och som jagar en massa människor, gräsklipparna klipper sönder bänkar och allt som stål. Skulle gissa att filmen är från 80talet. Jag själv har bara vagt minne av att jag har sett någon sådan film.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Blades? http://www.imdb.com/title/tt0096936/

Tackar så vänligt, det är nog den. Filmen verkar dessutom vara en ganika så okänd b-film, men den skulle vara rolig sa polaren.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Söker en film där

Pappan dör och blir en hund. Och så kommer han tillbaka till familjen och försöker göra en massa tecken på att det är han. Vad hette denna filmen?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

The Shaggy Dog med Tim allen är de Kanzaki

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

nån som sett filmen: Thick As Thieves (2009) och vet vad låten dom spelar ca 26:30?? skulle vara väldigt tacksam.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Corsair H110i | Asus ROG STRIX 1060 6gb | HyperX 16gb DDR4 | Phanteks P400 | Corsair CX550M | Samsung Ultrawide 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skonarn
nån som sett filmen: Thick As Thieves (2009) och vet vad låten dom spelar ca 26:30?? skulle vara väldigt tacksam.

http://www.imdb.com/title/tt0147599/soundtrack
Kanske hjälper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
http://www.youtube.com/watch?v=ETPo6hOo9E0

någon som vet var introt(0:00 - 0:08) kommer ifrån? jag vet att jag har hört det sedan innan.

Det är Guano Apes - Lords of the Boards Om något annat band har det introt till någon låt vet jag inte.

Permalänk
Medlem

den där filmen är gjord 1998, den nya e gjord 2009...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Corsair H110i | Asus ROG STRIX 1060 6gb | HyperX 16gb DDR4 | Phanteks P400 | Corsair CX550M | Samsung Ultrawide 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skonarn
den där filmen är gjord 1998, den nya e gjord 2009...

Hoppsan, gick lite fort där.

Permalänk

Söker låten som spelas i någon "reklam"-film för antingen EM eller VM i friidrott eller vad det kan vara. Något hyfsat tungt, nån form av metal.

Någon?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Söker en film där

Pappan dör och blir en hund. Och så kommer han tillbaka till familjen och försöker göra en massa tecken på att det är han. Vad hette denna filmen?

Tror att det är Shaggy dog, minns inte om pappan dör dock..men han är ju advokat eller åklagare eller något, och sticker sig på en spruta i något skurkigt djurlaboratorium.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Jag söker en gammal film (början av 1990).

Det jag kommer ihåg av filmen är en liten goblin som försöker att röva bort ett barn.

Hoppas detta räcker för att ni ska identifiera filmen.

Permalänk

Söker en film (inte allt för gammal) som utspelar sig på ~1700 talet. Filmen handlar om en polis(forskare?) som blir skickad till landet för att utreda en massa mord, samtliga mördade har blivit av med huvudet och det ryktas om det är den huvudlösa riddaren(?) som mördar alla. Kommer även ihåg att byborna skrämmer polisen(forskaren?) genom att klä ut sig med en pumpa som huvud och kommer ridande i hög fart mot honom.

Hmm det där vart kanske lite luddigt skrivet men har ni sätt filmen så tror jag ni kan lista ut vilken film det är jag söker.

Mvh Ingemansson

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Söker en film (inte allt för gammal) som utspelar sig på ~1700 talet. Filmen handlar om en polis(forskare?) som blir skickad till landet för att utreda en massa mord, samtliga mördade har blivit av med huvudet och det ryktas om det är den huvudlösa riddaren(?) som mördar alla. Kommer även ihåg att byborna skrämmer polisen(forskaren?) genom att klä ut sig med en pumpa som huvud och kommer ridande i hög fart mot honom.

Hmm det där vart kanske lite luddigt skrivet men har ni sätt filmen så tror jag ni kan lista ut vilken film det är jag söker.

Mvh Ingemansson

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepy_Hollow_(film) ?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepy_Hollow_(film) ?

Där har vi den, tackar tackar

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Tja. Jag efterlyser titeln till låten som spelas i bakgrunden i denna videon:
http://www.youtube.com/watch?v=8cDv2DJKgcE

Verkar vara omöjlig att googla...

Permalänk
Medlem

Var uppe i åre i veckan och på tv:n körde dom nån reklam för trickparken, till filmen körde dom en låt.

Var nån rapplåt med en visslande refräng i. Hörde den även på bergbanan från nåra jibbare som körde den på mobilen.

Vill gärna veta va den heter, den har satt sig på hjärnan och sånt hatar vi ju

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
Var uppe i åre i veckan och på tv:n körde dom nån reklam för trickparken, till filmen körde dom en låt.

Var nån rapplåt med en visslande refräng i. Hörde den även på bergbanan från nåra jibbare som körde den på mobilen.

Vill gärna veta va den heter, den har satt sig på hjärnan och sånt hatar vi ju

Mange Schmidt feat. Petter - Giftig kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=5tyyw9__c3g

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Mange Schmidt feat. Petter - Giftig kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=5tyyw9__c3g

hehe ne, nyare och amerikansk(antar jag)

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Alltså jag måste bara få lite hjälp här. Kan inte hitta låten jag letar efter och det driver mig till vansinne.

För ett par år sen gick det en musikvideo på MTV och Z TV hela tiden. Det var RMB (även om jag hatar genren i fråga men denna låten var faktiskt bra). Kommer inte ihåg hur den gick eller vad den handlade om men i videon var det en massa "färg" som bildade pistoler och dödskallar på en vit bakgrund. Bilden var "kapad" i mitten och det blev liksom en spegelbild/ helt symmetrisk bild på vardera sida. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men hoppas att någon kan hjälpa mig på det lilla jag vet.

EDIT: Never mind. Jag hade tur och hittade låten. Hade ett nyckelord kvar i huvudet vilket var *bar...- nånting. Sökte som fan och hittade;

Gnarls Barkley - Crazy

http://www.youtube.com/watch?v=j-sb6mfR9lQ&feature=related - Dock utan videon.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤