Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fast nu har ju manus skrivarna sagt att det inte är några parallella universum

Jahapp, då släpper jag väl den tanken.....

heande Jag upplevde det aldrig som att han dog i gropen efter det att han blivit sjuten.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
heande Jag upplevde det aldrig som att han dog i gropen efter det att han blivit sjuten.

jag tittade på scenen igen och han blev skjuten strax under hjärtat och låg ensam i gropen, och visst, man ser honom inte dö.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fast nu har ju manus skrivarna sagt att det inte är några parallella universum

Precis som dom sa att "lösningen" på seriens mysterium inte skulle ha med tidsresor att göra?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
vi får ju även ha i åtanke att det inte precis är så att de har tillgång till ett toppmodernt sjukhus, med kirurgavdelning som kan rädda honom. Även om de har läkare på ön, så är det knappast samma sak och snacka om infektionsrisk.
Men å andra sidan, hur många gånger har Locke dött nu? 2? 3? Ben kommer nog tillbaka på något sett annars skulle som sagt tidsparadoxen bli total.

Serien har ju tappat all form av anknytning till verklighet / vetenskap så jag skulle inte bli förvånad om han återuppstod som Jesus

Permalänk
Hedersmedlem

mm, dom sa väl att det inte skulle vara en sci fi serie?

Permalänk

Någon som fortfarande följer serien?

Tycker det börjar kännas hur bra upplagt serien är och det är nästan lite för bra man får reda på allt för många svar man vill ha. bla den döda personen ' workmen' som herly hittar i skogen med en folkabuss fulld med öl är Bens far som tagit livet av sig. (det vet vi inte redigt varför han gör ännu men det har med att göra att Ben går till ' the others' )

Dock så blir jag inte redigt klok på hur det utspelar sig i två tidsoner på samma ö. sen så finns det personer som inte ser ut att åldras genom 50talet och 2000 talet.

Kom det inget avsnitt nu i veckan? surt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon som fortfarande följer serien?

Tycker det börjar kännas hur bra upplagt serien är och det är nästan lite för bra man får reda på allt för många svar man vill ha. bla den döda personen ' workmen' som herly hittar i skogen med en folkabuss fulld med öl är Bens far som tagit livet av sig. (det vet vi inte redigt varför han gör ännu men det har med att göra att Ben går till ' the others' )

Dock så blir jag inte redigt klok på hur det utspelar sig i två tidsoner på samma ö. sen så finns det personer som inte ser ut att åldras genom 50talet och 2000 talet.

Kom det inget avsnitt nu i veckan? surt..

Jag följer serien!

Nope ingen episod denna veckan.

Det jag undrar mest är vilka som har varit på ön från början, vilka som byggde templet, den där gigantiska statyn innan lock klättrar ner i brunnen.

Men förmodligen får man väl veta detta mer i sista säsongen.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon som fortfarande följer serien?

Tycker det börjar kännas hur bra upplagt serien är och det är nästan lite för bra man får reda på allt för många svar man vill ha. bla den döda personen ' workmen' som herly hittar i skogen med en folkabuss fulld med öl är Bens far som tagit livet av sig. (det vet vi inte redigt varför han gör ännu men det har med att göra att Ben går till ' the others' )

Dock så blir jag inte redigt klok på hur det utspelar sig i två tidsoner på samma ö. sen så finns det personer som inte ser ut att åldras genom 50talet och 2000 talet.

Kom det inget avsnitt nu i veckan? surt..

Eh. Roger tog inte livet av sig, Ben mördade honom. I Bens flashback-avsnitt fick man se far och son ta folkabussen ut i skogen, Ben tog på sig en gasmask och släppte ut samma gas som han mördade resten av Dharma med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eh. Roger tog inte livet av sig, Ben mördade honom. I Bens flashback-avsnitt fick man se far och son ta folkabussen ut i skogen, Ben tog på sig en gasmask och släppte ut samma gas som han mördade resten av Dharma med.

Det har du faktist rätt i.. snurrar i huvudet på mig som vanligt dumt när det är års långa uppehåll på serien.. dock. så kanske det är paralella universum fasst att de säger att det inte ska vara det. Det jag inte förstår är isf hur de kom till dåtiden

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Jag följer serien!

Nope ingen episod denna veckan.

Det jag undrar mest är vilka som har varit på ön från början, vilka som byggde templet, den där gigantiska statyn innan lock klättrar ner i brunnen.

Men förmodligen får man väl veta detta mer i sista säsongen.

Det har ju självklart att göra med de egyptiska symboler vi sett på väggar och pelare i templet, bland annat under de senaste avsnitten. Dessutom så verkar det ju som att när man lämnar ön, t.ex. via hjulet som både ben och locke, har använt, så hamnar man i Tunisien, vilket var en del av det egyptiska riket under sin storhetstid. Detta bekräftas ytterligare under Charlotte's avsnitt i säsong 3 eller 4 (har jag för mig) då hon är arkeolog i Tunisien, och hittar ett isbjörnsskelett med ett Dharma-halsband i Tunisien.

Detta visar ju att det finns ett solklart samband med den urgamla egyptiska kulturen och ön. Dessutom så är det i princip bekräftat av fans (jag är en av dom) att den stora statyn med fyra tår, som man ser hel under en kort tidsflash, är Anubis, en egyptisk gud.

Skulle gärna förklara mer, men jag är ärligt talat rätt så onykter och har precis kommit hem från krogen Men imorgon när jag är nykter och har sinnet på sin spets så ska jag gå in i denna tråden och försöka förklara så mycket jag kan.

Ställ gärna frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dom i morgon.

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Det har ju självklart att göra med de egyptiska symboler vi sett på väggar och pelare i templet, bland annat under de senaste avsnitten. Dessutom så verkar det ju som att när man lämnar ön, t.ex. via hjulet som både ben och locke, har använt, så hamnar man i Tunisien, vilket var en del av det egyptiska riket under sin storhetstid. Detta bekräftas ytterligare under Charlotte's avsnitt i säsong 3 eller 4 (har jag för mig) då hon är arkeolog i Tunisien, och hittar ett isbjörnsskelett med ett Dharma-halsband i Tunisien.

Detta visar ju att det finns ett solklart samband med den urgamla egyptiska kulturen och ön. Dessutom så är det i princip bekräftat av fans (jag är en av dom) att den stora statyn med fyra tår, som man ser hel under en kort tidsflash, är Anubis, en egyptisk gud.

Skulle gärna förklara mer, men jag är ärligt talat rätt så onykter och har precis kommit hem från krogen Men imorgon när jag är nykter och har sinnet på sin spets så ska jag gå in i denna tråden och försöka förklara så mycket jag kan.

Ställ gärna frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dom i morgon.

Hehe nu när du säger det så faller allt på plats, ser fram emot dit nyktra inlägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanctus
Det har ju självklart att göra med de egyptiska symboler vi sett på väggar och pelare i templet, bland annat under de senaste avsnitten. Dessutom så verkar det ju som att när man lämnar ön, t.ex. via hjulet som både ben och locke, har använt, så hamnar man i Tunisien, vilket var en del av det egyptiska riket under sin storhetstid. Detta bekräftas ytterligare under Charlotte's avsnitt i säsong 3 eller 4 (har jag för mig) då hon är arkeolog i Tunisien, och hittar ett isbjörnsskelett med ett Dharma-halsband i Tunisien.

Detta visar ju att det finns ett solklart samband med den urgamla egyptiska kulturen och ön. Dessutom så är det i princip bekräftat av fans (jag är en av dom) att den stora statyn med fyra tår, som man ser hel under en kort tidsflash, är Anubis, en egyptisk gud.

Skulle gärna förklara mer, men jag är ärligt talat rätt så onykter och har precis kommit hem från krogen Men imorgon när jag är nykter och har sinnet på sin spets så ska jag gå in i denna tråden och försöka förklara så mycket jag kan.

Ställ gärna frågor så ska jag göra mitt bästa för att besvara dom i morgon.

Varför har jag inte tänkt på det.

Serien har för långa uppehåll.

Tror du det kommer va några avsnitt om ön, typ varför dom valde ön osv?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Varför har jag inte tänkt på det.

Serien har för långa uppehåll.

Tror du det kommer va några avsnitt om ön, typ varför dom valde ön osv?

I nästa avsnitt som heter "The Variable" kommer tydligen Daniel Faraday berätta allt han vet om ön. Det har lovats ett extra spektakulärt avsnitt även för att det är ett 100-episode anniversery.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
I nästa avsnitt som heter "The Variable" kommer tydligen Daniel Faraday berätta allt han vet om ön. Det har lovats ett extra spektakulärt avsnitt även för att det är ett 100-episode anniversery.

woho!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

SPOILERVARNING! SPOILERVARNING! SPOILERVARNING!

i det senaste avsnittet, när Jack står och städar klassrummet, så står det något om Egypten på tavlan! Både med heioglyfer och text.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Vi har slutat spoila med varningar de som läser tråden får skylla sig själva.. sen så finns det [spoiler] tag att använda isf

Det dumma är att det är på tok för långa uppehåll när väl serien kommer man glömmer av en hel del. har glömt mycket mellan 4an och 5an. dock är det en helt underbar serie fast man har ju sett lite buggar bla några ni känner till?

Bla när kate ser den svarta hästen i skogen så har jag för mig att man ser en mic i bild och även en hand som lockar hästen.
även när jack och kate mm är fångade i gropen (av de överlevande av andra flygplanshalvan) så skitar vädret från sol till mörka regnmoln(samma vinkel)
Sen när saywer och han (den mörkhyade med barnet) när deras flotte sprängs och de flyter morgonen därpå så ser man en segelbåt långt borta i fjärran.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Vi har slutat spoila med varningar de som läser tråden får skylla sig själva.. sen så finns det [spoiler] tag att använda isf

Det dumma är att det är på tok för långa uppehåll när väl serien kommer man glömmer av en hel del. har glömt mycket mellan 4an och 5an. dock är det en helt underbar serie fast man har ju sett lite buggar bla några ni känner till?

Bla när kate ser den svarta hästen i skogen så har jag för mig att man ser en mic i bild och även en hand som lockar hästen.
även när jack och kate mm är fångade i gropen (av de överlevande av andra flygplanshalvan) så skitar vädret från sol till mörka regnmoln(samma vinkel)
Sen när saywer och han (den mörkhyade med barnet) när deras flotte sprängs och de flyter morgonen därpå så ser man en segelbåt långt borta i fjärran.

Jag vet en, när lock har ben fången i en källare med väggar av betong. Iaf så kommer lock med mat till ben, men ben säger något så lock blir arg och så slänger han in matbrickan in i betongväggen. Då sviktar väggen till^^

Visa signatur

pff

Permalänk

Underbart sesong avsitt. man fick reda på väldigt mycket av det förflutna och man kan ju bara undra vad som kom först..

för nu känns det ännu mer som att de loopat sig själva. och varför finns det plötsligt två Lock?
Är det något med att de befinnit sig i olika tider eller att han har en tvillingbror eller anågon som utger sig för att vara det eller är det ön? ' smokey' som är lock?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Underbart sesong avsitt. man fick reda på väldigt mycket av det förflutna och man kan ju bara undra vad som kom först..

för nu känns det ännu mer som att de loopat sig själva. och varför finns det plötsligt två Lock?
Är det något med att de befinnit sig i olika tider eller att han har en tvillingbror eller anågon som utger sig för att vara det eller är det ön? ' smokey' som är lock?

Såg du ens avsnittet? Det var Jacobs fiende som tagit Lockes form för att använda ett loophole och kunna ta livet av Jacob. Jacob och hans fiende är alltså någon form av gudar och Jacob verkar tro på människan, och hans fiende gör det inte.

Permalänk

christoffer och jacob ser ut att ha evigt liv ja. men var fick du kopplingen att det var jacobs fiende som antagit hans kropp? är fienden du tänker på han som sitter och pratar med jacob på stranden när man ser 'black rock? (har för mig det hette så) piratskeppet där ute i på havet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
christoffer och jacob ser ut att ha evigt liv ja. men var fick du kopplingen att det var jacobs fiende som antagit hans kropp? är fienden du tänker på han som sitter och pratar med jacob på stranden när man ser 'black rock? (har för mig det hette så) piratskeppet där ute i på havet.

Om det är Christian du tänker på så har han inte evigt liv, det är samma fenomen som Yemi, Dave och dom andra personerna som omöjligen kan vara på ön.

Att det är Jacobs fiende är väldigt tydligt. När dom sitter på stranden säger han att han så gärna vill mörda Jacob där, och att han ska hitta ett loophole för att göra det. När fake-Locke sen kommer in i statyn säger Jacob typ "So you found your loophole". Det är väl inte så omöjligt att det är Jacobs fiende som även var Yemi, Christian, Bens mor osv. Allt iscensatt för att han som Locke, äntligen kan ta sig in i Jacobs boning och få Ben att mörda honom.

Slavskeppet hette Black Rock ja, och det är ju då man kan anta att Jacob och den andra är någon sorts gudar eller liknande.

Permalänk

När jag kollade igenom så det där igen så stämmer det du sa.. hade jag missat totalt. måste varit för att det kändes för långt för att man skulle hinna ta del av allting sen så har man ju glömt en heldel mellan uppehållen som varit och så blir det väl även nu då.

Så lock var den 'riktiga' fram tills att han var tvungen o dö för att komma till ön igen. Där tog fake-locke över och vill döda Jacob.

Men nu hänger jag inte redigt med hur dave yemi mm omöjligt kan vara på ön?

Sen så förstår jag inte redigt med det att det ligger i statynsskygga. är det Jacobs det syftar på eller något annat? sen när Sun frågar om statyn vad tros ha hänt? fallit i havet? men det bö ju varit rester efetr det iaf andra foten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
När jag kollade igenom så det där igen så stämmer det du sa.. hade jag missat totalt. måste varit för att det kändes för långt för att man skulle hinna ta del av allting sen så har man ju glömt en heldel mellan uppehållen som varit och så blir det väl även nu då.

Så lock var den 'riktiga' fram tills att han var tvungen o dö för att komma till ön igen. Där tog fake-locke över och vill döda Jacob.

Men nu hänger jag inte redigt med hur dave yemi mm omöjligt kan vara på ön?

Sen så förstår jag inte redigt med det att det ligger i statynsskygga. är det Jacobs det syftar på eller något annat? sen när Sun frågar om statyn vad tros ha hänt? fallit i havet? men det bö ju varit rester efetr det iaf andra foten.

Precis. Riktiga Lockes kropp låg i kistan hela tiden. När planet krashade så la sig fake-Locke i vattnet och låtsades vakna med dom andra.

Yemi kan inte vara på ön för att han är död, hans kropp befinner sig på ön, precis som Christians, men som dom sa nyligen: Dead is dead.

Det Richard svarar på frågan om vad som befinner sig i statyn skugga har antagligen med Jacob att göra. Men mest är det väl ett sätt att identifiera anhängare av sin egen grupp.

Permalänk

Då hänger jag nog med

Förresten du verkar ju ha koll på läget. du råkar inte veta om någon engelsk sida där det handlar om lost? var väldigt mycket uppe på tapeten då lock såg symbolerna nere i the hatch mm stod mycket på den sidan bla saker som fördie ihop personerna på ön osv.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag gillar Lostpedia. Precis allt finns där.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Main_Page

Permalänk

får kolla in den tyvärr är det inte den jag syftat på men säkert snarlik information där med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Som jag tolkar det så är de 2 personerna på ön i början av avsnittet Gott och Ont

Jacob (Vit) är god
- (svart) är ond

man får även veta i slutet att - är = locke efter att ha blivit dödad av ben

En större teori är att - är = rökmonstret, och han kan enbart ta någons form om personen är död, och han/hons kropp finns på ön.

Det går även tydligt fram i början att - kan inte döda Jacob själv, utan han kan bara försöka påverka andra att göra det.

Tror inte det är det sista vi har sett av jacob dock, känns för uppenbart att han provocerar ben, och försöker inte försvara sig överhuvudtaget

Och att om han nu är någon slags gud, varför skulle han då kunna dö av en vanlig kniv?

Sedan verkar de ha ganska mycket inslag av religion

Så ben kan spela rollen som judas. Han "dyrkar" Jacob hela sitt liv, gör allt han säger, allt för jacob, och bedrar honom sedan bara för att jacob sedan ska återupstå?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Internsant tanke där faktiskt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Grymt spännande avsnitt.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Bästa hitills genom Losts historia.