Permalänk
Medlem

Fungerar ditt ace agg?

Det finns mycke "aceister" på det här forumet.
Vore kul om folk som kör problemfritt och är nöjda med sina ace agg skrev. Tror nämligen inte att dom är så mycke värre än andra noname tillverkare som gör agg som inte är 80+. Anledningen till att dom blivit hatförklarade är nog snarare att dom ser hyffsat kvaletativa ut plus att dom marknadsförs rätt hårt här i sverige, därav många sålda agg = många agg som går sönder. Procentuellt sett kanske dom inte är värre än andra?
Skriv gärna vilket ace agg du har och vilken rigg som körs med det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Du tror inte folk som har en trasig dator med Ace-aggregat, söker sig hit för att få reda på vad som är fel med datorn? Jag bara tänkte att röstningen blir ganska ojämn då!:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Du tror inte folk som har en trasig dator med Ace-aggregat, söker sig hit för att få reda på vad som är fel med datorn? Jag bara tänkte att röstningen blir ganska ojämn då!:P

Jo tanken har ju slagit en... Antagligen därför detta ace förakt. Om man kollar omdömmen på prisjakt av chassin mm så är det inte allt för många om klagar på aggen och dom verkar ju duga till att köra enklare system med singel grafikkort.
Kan ändå tänka mig att det finns budget entusiaster här på sweclockers som sitter på ace prylar men som inte vågar skylta med det här på forumet. Tänkte dom kunde få göra sin röst hörd

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Jag har två ace agg i förådet ett raw deal och ett annat jag fick med en dator.
Båda låter som en damsugare när ´man spelar, dem blir skål varma.
Jag skulle ALDRIG sätta in ett ace i min dator igen

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
Det finns mycke "aceister" på det här forumet.
Vore kul om folk som kör problemfritt och är nöjda med sina ace agg skrev. Tror nämligen inte att dom är så mycke värre än andra noname tillverkare som gör agg som inte är 80+. Anledningen till att dom blivit hatförklarade är nog snarare att dom ser hyffsat kvaletativa ut plus att dom marknadsförs rätt hårt här i sverige, därav många sålda agg = många agg som går sönder. Procentuellt sett kanske dom inte är värre än andra?
Skriv gärna vilket ace agg du har och vilken rigg som körs med det.

Det finns flera anledningar att inte köpa ett Ace, extremt hög rippel (utanför ATX gränsvärden), ostabila linor, inga säkerhets märkningar osv...det har inget med att Ace går sönder eftersom alla märken kan gå sönder det handlar mer om att varna användarna eftersom det inte har några säkerhetsmärkningar så kan det ta med delar i datorn om det smäller samma sak gäller vid rippen som gör att komponenterna skadas på sikt sen ljuger dom i marknadsföringen tex 520w är inte kraften agget levererar utan det är en peak sen tror jag inte ens sekund på att dom pallar leverera dom dryga 400w som är maxbelastning.

Vill man ha ett billigt nätagg så köp ett FSP, varför chansa när det finns bättre alternativ?

En tummregel är: Är nätagget inte testat så skit i att köpa det oavsett dator du ska ha agget i.

Permalänk

Eller om nätaggregatet kostar mindre än 1kr/W så är det i 99% av fallen bara skit! Dock finns det säkert mycket skit som kostar mer än 1kr/W, så vill man vara riktigt säker så hör men med oss här på forumet! Corsair, Zalman, Cooler Master, Be Quiet, Thermaltake, Fractal Design och Antec/EarthWatt är i alla fall bra märken och det finns säkert fler!:)

Permalänk
Medlem

Sitter 480w i mitt ace clubs IV och det fungerar än, över 10 månader sen jag köpte datorn, men känner mig inte säker så ett corsair ska in i burken i sommar. Driver systemet i sign

Permalänk
Medlem

Mitt ace tvärdog när jag körde furmark en längre stund (3 min). 500w:are som drev en E8500 klockad till 4Ghz, två 1066 minnen, två HDD, en 4850 512mb som var aningen överklockad och fyra fläktar. Kör nu på en Fractal 500w.

Permalänk
Medlem

jag har iaf alldrig haft problem med sk "skitagg" mitt ace agg fungerar utan problem.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Hedersmedlem

farsan köpte sig ett Ace till sin burk innan jag hann hindra honom, dock så går det väldigt tyst och har inte krånglat nånting... än. Är ju som tur är ingen jättedator den puttar runt heller så jag hoppas att den håller ihop.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag hade ett ACE-agg liggande(520W-modellen), som jag ratat tidigare för att det var för ostabila spänningar för att driva den 939-rigg det då rörde sig om. Jag tog fram det igen för att driva en 775-rigg, som drar _mycket_ mindre ström än 939-riggen.

Det var riktigt mycket rippel, och hög droop på linorna, vilket man kan se i OCCT bla men det fungerade faktiskt i hela 4-5 dagar. Sen brann det till ordenligt i agget, jag såg "svetslågan" eftersom jag just då var nerböjd bakom den aktuella datorn. Som tur var tog den inga komponenter med sig i fallet, utom möjligen RAM-minnena som kan ha fått sin dödsstöt just då. De visade senare sjukt mycket fel i memtest86+ och måste bytas ut.

Efter byte av agg till ett Corsair VX450 och andra RAM-minnen är burken 100% stabil, OCCT, memtest86+ etc. kör WoW timvis under Windows 7 RC1. En annan sak är att ripplet är nästan obefintligt, och det är nästan ingen droop på linorna. Samt att det är tyst, och agget är svalt till skillnad från ACE som var riktigt varmt. Jag skulle vilja säga att det är värt varenda krona att köpa ett kvalitetsagg, även om de alla är lite för dyra just nu pga den svaga kronan.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

har ett ace clubs IV på 450w som driver systemet i sign är faktiskt nöjd med det, men eftersom många klagar så vet jag inte hur starkt och säkert det egentligen är, borde jag byta till ett Trust-agg på 370w? eller är det lika bra/dåligt?

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av straube
har ett ace clubs IV på 450w som driver systemet i sign är faktiskt nöjd med det, men eftersom många klagar så vet jag inte hur starkt och säkert det egentligen är, borde jag byta till ett Trust-agg på 370w? eller är det lika bra/dåligt?

Trust är inte ett dugg bättre än ACE.

FSP är normalt det billigaste kvalitetsagget, om det måste vara billigt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

jag har inte själv ett ace agg, men min kompis har ett och har haft det i 1 år nu utan problem.

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Haft ace rawdeal 520w sen januari, agget är tyst och har aldrig krånglat

Permalänk
Medlem

Jag har 4 ACE nätagg. 2 kom i med låda Heroes IV och Clubbs 4 och 2 köpta uröver. Jag har köpt dessa när det har varit billigt och är väl medveten om att det inte är någon större kvalité men jag drar av ca 100w så fungerar det.
Har 1 CoolerMaster 520w och 3 Xilence 550w och en Xilene 600w + en del andra Q-Tec AXP mm som alla fungerar till det som dom ska vara till.
Man kan mycket väl köpa ett Billigt nätagg typ ACE till första burken.
Sedan när man uppgraderar med mera hårddiskar och kraftigare grafik så bör man ju skaffa ett 80+ nätagg.
Hittade en Intel 6300 och var tvungen att bygga i hop en exorimentdator för att testa.
Dator 1:
Låda: Q-Tec Med 2 Chassiefläktar Zalman 1200 + 800mm
Nätagg: ACE Raw Deal AC520w
Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DSe S-775
Prosessor: Intel E6300 1.89Ghz 65w Klockad till 2,8Ghz 7x400Fsb
Cpu Kylare: Zalman CNPS700B LED
Minne: Corsair TWIN2X-6400 DDR2-800 2x1024
Grafik: Radeon x800GTO2 klockad Core 550 Minne 550 Med ATI-Tools.
Gpu Kylare: Zalman VF700 LED
Håddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120Gb Sata-150
DVD-Brännare: Sony DW-Q28A 16x IDE
Mera än 8 timmar i Prime95
Har även provat en massa andra hårdvaror i denna burk.
Låter inte speciellt mycket om agget men den blir lite varm.

Lite överblivna prylar ihopsatt till en hyffsad dator.
Dator 2:
Låda: ACE Heroes IV
Nätagg: ACE Raw Deal AC520w
Fläktstyrning: Akasa med 3 fläktar 1 1200mm Coolermaster 2 Zalman 80mm
Moderkort: Asus M3A78-EHM HDMI S-AM2+
Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.3Ghz 65w mera klockning på gång
Minnen 4xHYNIX PC-5300 1024Mb DDR2 667Mhz
Grafik: PowerColor Radeon HD 3450 512MB Hybrid CF
Hårddisk: Maxtor MaXLine III 250GB SATA-300
DVD: LG GH22NP20 22x IDE
Kanske pga fläktstyrningen så spar det ju lite ström.
Både prosessor och grafikkort är ju strömsnåla.
Ska testa på full kräm med allt i en längre period.

Ytterligare lite gammla delar tillsammans med ett ACE Clubs 4 med nättdel från PC-Citys rea för 125:- Inhyst hos en äldre son.
Dator 3:
Låda: ACE Clubs 4
Nätagg: Ace AL8500BTX 480W orginal i lådan.
Moderkort: MSI K9A Platinum S-AM2
Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2GHz 125w Orginalkylning
Minne: 2x TwinMOS Twister PC-6400 1024MB DDR2 800Mhz
Grafik: PowerColor Radeon HD 2600 XT 512MB
Hårddisk: 2x Hitachi Deskstar 250Gb 8Mb SATA-300
DVD: HP Sata-150
Denna burken står i ett litet trångt utrymme med mycket damm.
Den har fungerat i ca 2 månader och används oftast som server samt till en del lite äldre spel, så vi får väl se vad som händer.

Sista agget är en 480w ACE som reserv.
ACE är inte mycket sämmre än andra billigare nätagg.
Det är perfekt att ha som reserv. så man kan fortsätta på halvfart om man kopplar bort lite bling bling så man åtminstone kan starta datorn och surfa sig fram till sin webbshop och beställa RMA eller ett nytt nätagg.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Har själv ett Ace Raw Deal 520W, har haft det i drygt ett år nu.
Har flyttat det till en annan dator nu men innan så drev det följande dator
QX6700 @ 3.2ghz
8800GTS 512 (Original)
Asus P35-moderkort
4st ramstickor, 1066mhz
1 Hdd
1 Optisk enhet

Så jag kan inget annat säga att jag är nöjd med det.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_PERA
ACE är inte mycket sämmre än andra billigare nätagg.

Dagens.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Dagens.

Akta dig för att skriva för mycket i den här tråden, det kan smitta.:D

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

FSP eller Antec Earthwatt 380W om ni absolut måste vara rent ut sagt DUMMA och snåla på nätaggregatet.

Annars finns Corsair 400W för drygt 500kr och 450W för ~700kr, mycket bättre.

Enligt mitt tycke finns inget viktigare än Nätaggregatet, tätt följt av moderkortet i ett system.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
FSP eller Antec Earthwatt 380W om ni absolut måste vara rent ut sagt DUMMA och snåla på nätaggregatet.

Annars finns Corsair 400W för drygt 500kr och 450W för ~700kr, mycket bättre.

Enligt mitt tycke finns inget viktigare än Nätaggregatet, tätt följt av moderkortet i ett system.

Blanda inte Earthwatts med FSPs budget, det är faktiskt Seasonic byggt och princip lika bra som Corsairs modeller förutom fläkten då...

Permalänk
Medlem

Äger inte ett personligen men monterade ett åt en polare förra veckan..

Det var inget speciellt med det, normal kylning, lät normalt ( inte tyst men inte högt ), klarade av att driva alla komponenter..

Så inget farligt med det nätagget, man få det man betalar för.

Permalänk

Att köpa ACE är rena lotteriet, jag snålköpte en 420-wattare från ACE för ett tag sedan och den dog nästan direkt. Komponenterna drog ca 180-200 W totalt om jag inte missminner mig. Aldrig mer.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Blanda inte Earthwatts med FSPs budget, det är faktiskt Seasonic byggt och princip lika bra som Corsairs modeller förutom fläkten då...

Dom ligger i samma prisklass.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Dom ligger i samma prisklass.

Om det är Saga modellen så ja annars kostar ett Earthwatts lika mycket som ett Corsair 400w.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Blanda inte Earthwatts med FSPs budget, det är faktiskt Seasonic byggt och princip lika bra som Corsairs modeller förutom fläkten då...

Kondensatorerna var iaf tidigare snäppet sämre än Corsair. Möjligt att det är ändrat på senare tid. Jag har själv både Seasonic-Earthwatts och Seasonic-Corsair. Klart sämre i Antecs agg. Även om Seasonic gör grundkonstruktionen valde Antec att spara någon krona vid specificeringen.

Alla tester jag sett har visat samma, men jag viker mig gärna om det är ändrat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Kondensatorerna var iaf tidigare snäppet sämre än Corsair. Möjligt att det är ändrat på senare tid. Jag har själv både Seasonic-Earthwatts och Seasonic-Corsair. Klart sämre i Antecs agg. Även om Seasonic gör grundkonstruktionen valde Antec att spara någon krona vid specificeringen.

Alla tester jag sett har visat samma, men jag viker mig gärna om det är ändrat.

Skrev att det inte var lika bra men i "princip", det lär vara samma klass på 400w Corsair iaf då det ska ha sämre grejor i sig jämfört med dom andra modellerna dom har.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste fortfarande invända, då CX400 fortfarande använder Chemi-Con fast med 85C specning istället för 105C som deras dyrare agg. Earthwatts använder Ost och annat medelmåttigt, men finns det belägg för annat ändrar jag mig gärna.

Edit: Ska sluta nu, det är Ace tråden gäller, sorry.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska snåla in på nätagg om man tänkt bygga en hyffsad rigg... Men faktum kvarstår att det inte är omöjligt att snåla in på allt och ändå bygga en rigg som står sig hyffsat även om ACE ljuger med sina speccar och att dom knappt är 50+ certifigerade. 480 kr för ett chassi med dubbla 120mm fläktplatser och ett nätagg som ibland orkar driva en mellansegments gaming rigg är inte helt fel. Pajjar agget så har man ju garanti?! Förstår folk som chansar på ACE nu när priserna på chassin och nätagg har skjutit i höjden.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Har ett Ace Raw Deal 520w som har krånglat något fruktansvärt jävligt länge.
Klarar inte av att driva en överklockad E8400 och ett HD4850 samt 2 hdds och 2 dvd-brännare.. = JÄVLIGT DÅLIGT. Den vägrade starta o gjorde nått jävla ljud. Kollade upp allt, och visst var det nätagget som inte orka.

Håll er till andra märken, snälla!