Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Tjo har funderingar på detta spel lite ifall man dropar från Age of Conan senare i år. Eller provar på lite i alla fall.

Är det många som lirar Eve online?
Finns det någon stor helsvensk guild/klan?
Hur funkar PVP?
Är det lätt att lära sig och komma högt upp i lvl snabbt?
Finns det någon maxlvl?
Hur är striderna, är det 1 knapp a la wow eller lite mer avancerat?
Kan man ha überstora skepp o kriga med?
Finns det typ "cloak" på skeppen eller syns man alltid?

Lite snabba frågor bara som vore intressant att få svar på ifall man börjar lira så man inte sitter som ett pucko in-game sen o ingen o fråga.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Tjo har funderingar på detta spel lite ifall man dropar från Age of Conan senare i år. Eller provar på lite i alla fall.

Är det många som lirar Eve online?
Finns det någon stor helsvensk guild/klan?
Hur funkar PVP?
Är det lätt att lära sig och komma högt upp i lvl snabbt?
Finns det någon maxlvl?
Hur är striderna, är det 1 knapp a la wow eller lite mer avancerat?
Kan man ha überstora skepp o kriga med?
Finns det typ "cloak" på skeppen eller syns man alltid?

Lite snabba frågor bara som vore intressant att få svar på ifall man börjar lira så man inte sitter som ett pucko in-game sen o ingen o fråga.

Är det många som lirar Eve online?
Ca 30.000-40.000 online 24/7

Finns det någon stor helsvensk guild/klan?
Finns ett par helsvenska corps.
Tyvärr har jag inte namnen på dom.

Är det lätt att lära sig och komma högt upp i lvl snabbt?
Finns det någon maxlvl?
Finns inga lvls i EVE Online. De är SP (skillpoints) som man tränar och allt går i realtid, lvl 1 på en skill tar allt från 7min till 3 timmar och lvl5 tar allt från 3 dagar till 64 dagar.

Kan man ha überstora skepp o kriga med?
Största skeppet är en Titan och tar LÅNG tid att träna till samt att de kostar 40 miljarder ISK att bygga. De vill säga mer än vad många någonsin kommer se under sin tid i EVE.

Finns det typ "cloak" på skeppen eller syns man alltid?
Finns vissa skepp som är gjorda för cloak som gör att man kan förflytta sig cloakad. Fittar man en cloak på ett vanligt skepp så kan man inte flytta sig snabbare än 20% av sin grundfart samt att mwd eller afterburner inte fungerar på något skepp när du är cloakad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Tjo har funderingar på detta spel lite ifall man dropar från Age of Conan senare i år. Eller provar på lite i alla fall.

Hur är striderna, är det 1 knapp a la wow eller lite mer avancerat?
Kan man ha überstora skepp o kriga med?

Lite snabba frågor bara som vore intressant att få svar på ifall man börjar lira så man inte sitter som ett pucko in-game sen o ingen o fråga.

Allt från 1v1 till 400v400 finns i EVE när det kommer till PvP

http://dl.eve-files.com/media/corp/DavikRendar/EVE-ships_Quan...

Där har du storleksjämförelse på alla skepp i EVE

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Blev ju inte mycke lättare när man såg skeppen o bestämma sig vilken typ av ras/eller va de nu är man går efter. Det näst översta såg dock ut att vara i min smak. Men svenska guilds/klaner är väl främst det jag går efter vart dom finns.

Finns det goda/onda fraktioner förresten eller är alla lika sviniga?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Blev ju inte mycke lättare när man såg skeppen o bestämma sig vilken typ av ras/eller va de nu är man går efter. Det näst översta såg dock ut att vara i min smak. Men svenska guilds/klaner är väl främst det jag går efter vart dom finns.

Finns det goda/onda fraktioner förresten eller är alla lika sviniga?

Alla raser har sina för och nackdelar så det är i princip bara inrikta dig på någon ras och sedan om du inte skulle vara nöjd kan man alltid träna ALLA skepp oavsett vilken ras man är. Men bäst är att inrikta sig på en och samma till en början.

Kolla in våran tråd här på sweclockers : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Där hittar du även flera sidor med folk som varit nybörjare och frågat en hel del som vi svarat på och även anslutit sig till vårat företag. Dock har vi lite sommaruppehåll nu då jag själv knappt har tid att sitta och skriva det här inlägget

Om du frågar någon som redan har ett eve konto så kan dom skicka dig en trial till din e-mail så får du 3 veckor gratis istället för 2.

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är svårt i eve är att ständigt hålla sig upptagen med saker man tycker är kul.

Det är ju inte roligt att köra missions i ngra veckor, inte spec kul att köra mining..

Eve tar längre tid än de flesta MMO spel just för att det är av sandlåda typ..

Permalänk
Medlem

Tankade i alla fall ner clienten igår men tog "live" på den, antar att det är den man ska ha och inte "test" men framgick inte mycket skillnaden på dom. Är spelet bara 2gb? För det var så mycket den tankade innan man kunde starta o komma till inloggningen. Men ska bli kul o prova det i alla fall, är det för segt så blir de bara singelplayer/fps osv tills det kommer nåt vettigt spel.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jaha då har man startat igen. 26M skills. undrar vad man ska göra. någon som har tips? har en omen men ingen fitting.

jo är amarr.

Visa signatur
Permalänk

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=110...

Säljer min pvp/pve toon. Om ni vet någon som är intresserad av att köpa en så kan ni väl tipsa om min

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Har vi några här inne som saknar corp som kanske har lust att hitta på något?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Har vi några här inne som saknar corp som kanske har lust att hitta på något?

Eller så joinar du En Hel Tomte Arme!?
Vi har också den mycket populära kanalen Nordpolen där det hänger massa SweCare och lite annat med tror jag. Där kan du ju joina om du inte känner för att joina vårt Corp. (joina är ett ganska fult ord när man skriver det ett par gånger i samma mening!)
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Jag hänger på den kanalen när jag är inloggad med Evil b

jag är redan med i ett corp som jag gillar, dock så är vi inte så aktiva där utan kanske söker lite mer folk som får upp tempot lite.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Så hittar alla på med då? själv så vet jag inte vad jag ska göra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag håller på att försöka fixa till mina skills på min alt. sen vill jag lirar level4 missions men har ingen att lira med.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Har ett riktigt irriterande val, ska jag fortsätta på mitt Megathron eller skaffa ett Hyperion? Hade tänkt satsa på solo L4 missions och hörde att megathron är bättre i sitt klass än hyperion i 'sitt.

Hyperion bättre tank
Megathorn bättre dps

kör själv en Hyperion. finns ju nästan ingen bättre tank i high sec

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
jag håller på att försöka fixa till mina skills på min alt. sen vill jag lirar level4 missions men har ingen att lira med.

Evil jag kör gärna några miss med dig.. men man ser dig aldrig onlien så
viste inte att du spelade mer.

bara hojta till så kan vi säkert lösa det.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 2990WX | ASUS ROG STRIX Radeon RX Vega 64 OC 8G | CORSAIR Obsidian 1000D | ASUS ROG ZENITH EXTREME - EATX / X399 | Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (8x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16 | Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 | Corsair PowerSupply (PSU) HX1000i, 80 PLUS Platinum | be quiet! Dark Rock 4 Pro - AMD TR4 | Corsair Gaming K70 RapidFire Low Profile RGB (Cherry MX Speed) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sifear
Hyperion bättre tank
Megathorn bättre dps

kör själv en Hyperion. finns ju nästan ingen bättre tank i high sec

Machariel, 80K armortank, smt mycket mycket mer respektabelt skepp på utsidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skoy
Evil jag kör gärna några miss med dig.. men man ser dig aldrig onlien så
viste inte att du spelade mer.

bara hojta till så kan vi säkert lösa det.

jag va online igår kanske 2 timmar och lirade lite uppdrag, det blir nog inte så mycket spelande nu denna vecka men nästa ska jag nog klämma in några kvällar.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Läste precis lite patch notes.

"Epic" level 4 missions kommer om en månad, hoppas bara det kommer massor av missions.

Fiiiii fan va jag ska pimpa min Paladin till detta

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Avstängd

I dom missions så får du väl åka runt i alla faction space? Gallente navy har nått emot mig så jag kommer inte kunna göra det

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Någon som kan något om inventions och skit kan ju förklara det för mig

jag har nämnligen typ 160 000 research points hos en agent som man får Caldari Starship Engineering av..

hur gör jag för att tjäna pengar på detta på bästa sätt?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Någon som kan något om inventions och skit kan ju förklara det för mig

jag har nämnligen typ 160 000 research points hos en agent som man får Caldari Starship Engineering av..

hur gör jag för att tjäna pengar på detta på bästa sätt?

Iochmed att T2 BPO-lotteriet inte är igång längre (vad jag vet) så får du köpa datacores för din RP och sälja på market, om du inte ska använda dem för research då.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sifear
Hyperion bättre tank
Megathorn bättre dps

kör själv en Hyperion. finns ju nästan ingen bättre tank i high sec

Machariel, 80K armortank, smt mycket mycket mer respektabelt skepp på utsidan

Får upp min Rokh i 170k EHP, men visst Machen är snyggare.

Hypen och Megan har i princip likvärdig DPS som Blaster-båtar. Hypen har dock bättre aktiv tank, men det är bara användbart upp till en viss mängd inkommande DPS, sen är det mer fördelaktigt med en passiv buffer och då är Megan bättre med sin extra low-slot.

Som snipers (och Remote Repper) är Megan betydligt bättre än Hypen.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Uber
Får upp min Rokh i 170k EHP, men visst Machen är snyggare.

Hypen och Megan har i princip likvärdig DPS som Blaster-båtar. Hypen har dock bättre aktiv tank, men det är bara användbart upp till en viss mängd inkommande DPS, sen är det mer fördelaktigt med en passiv buffer och då är Megan bättre med sin extra low-slot.

Som snipers (och Remote Repper) är Megan betydligt bättre än Hypen. [/B]

Japp, i 9 fall av 10 så är Megan bättre kort och gott.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Japp, i 9 fall av 10 så är Megan bättre kort och gott.

och 10 av 10 är kronos bättre än något annat.
Kör men en singel repp som ger 210 HP/sek och har 3600 i volly dmg.
Och de är med en 425mm railgun fitting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Iochmed att T2 BPO-lotteriet inte är igång längre (vad jag vet) så får du köpa datacores för din RP och sälja på market, om du inte ska använda dem för research då.

ja okey, och research fungerar hur då? jag kommer inte åt forumet här ifrån jobbet, därför dessa dumma frågor

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
ja okey, och research fungerar hur då? jag kommer inte åt forumet här ifrån jobbet, därför dessa dumma frågor

De du behöver är ett gäng med bpcs av dom sakerna du skulle vilja göra en invention på tex Astarte.
För en Astarte behöver du ex antal BPCs av Brutix, matchande datacores och lite andra saker som du hittar under infon för Brutix BPCn.

Där efter behöver du hitta en station med invention labs.

Men de första du behöver är att träna upp skillsen för sience och industry.
All info om vilka skills du behöver finns för respektive bpo/bpc du vill använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazano
och 10 av 10 är kronos bättre än något annat.
Kör men en singel repp som ger 210 HP/sek och har 3600 i volly dmg.
Och de är med en 425mm railgun fitting

210 dps är väl sådär. En Hype kan komma upp i nästan 1000 med dubbla Cap-Boosters och dubbla LARs (vilket säkert är teoretiskt möjligt med en Kronos också iof, men inte så användbart i missions).

Sen är väl Marauders signalstyrka inte så jätteimponerande Men missions, det kör de som inga andra.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
ja okey, och research fungerar hur då? jag kommer inte åt forumet här ifrån jobbet, därför dessa dumma frågor

http://www.eve-guides.com/ui/index.php
läser du det där så vet du lika mycket som jag
http://www.eve-guides.com/invention/index.php för T2 inventinon

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
http://www.eve-guides.com/ui/index.php
läser du det där så vet du lika mycket som jag
http://www.eve-guides.com/invention/index.php för T2 inventinon

jag ska läsa det när jag kommer hem, sidorna är spärrade från jobbet

Visa signatur

Where is my 3080?!