Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Nej, men å andra sidan så har jag arbetat mig runt det och kör min MSDNAA Vista på Svenska i detta nu.

Jag skulle tro att man i så fall får hitta motsvarande lösning till windows 7; det finns väl ingen anledning till att förändra msdnaa-utbudet?

Permalänk
Medlem

Kan man inte få Windows 7 på svenska om man kör Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage) från msdnaa? Svenska står ju med i listan där.

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Kan man inte få Windows 7 på svenska om man kör Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage) från msdnaa? Svenska står ju med i listan där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Nej, du måste integrera dem i installations-skivan för att få annat än Ultimate och Enterprise på svenska. Även om man kör programmet som knappen länkar till så säger den där att MUI-packs inte stöds i den versionen.

Integreringen går att göra med Microsofts verktyg som finns på deras hemsida dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0x
Kan man inte få Windows 7 på svenska om man kör Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage) från msdnaa? Svenska står ju med i listan där.

Jag fick min Windows 7 7600 till svenska när jag installerade med Windows 7 Language Pack (x64) funkade hur bra som helst.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk

Funkar punkbuster i w7 nudå? s:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Funkar punkbuster i w7 nudå? s:

Jag tror den frågan har ställts 1000gr och svaret är fortfarande JA, om man installerar rätt version.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Jag tror den frågan har ställts 1000gr och svaret är fortfarande JA, om man installerar rätt version.

Jaså? Förklara/länka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Jaså? Förklara/länka tack.

Orkar inte sitta och söka igenom forumet för något som du borde leta efter, men det finns tydligen lite olika lösningar, men enklast är det tydligen om man kör 32bits.

Annars har någon fått det att fungera här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=938... inget jag har testat dock eftersom jag inte använder punkbuster.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Ah ok, det där hade jag redan testat.

Det lät som om det fanns en definitiv lösning men det är fortfarande så att det inte fungerar för vissa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Funkar punkbuster i w7 nudå? s:

Inte med Enemy Territory.

Evenbalance tänker inte göra något åt det förrän Windows 7 börjar säljas i butik.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Hur får man svenska på Windows 7? Installerade och valde Svenska men det blev Engelska ändå. Sen så står det att jag bara har 130GB kvar av hela 454GB totalt. Vart ligger alla andra filer hittar dom inte?

Kolla om du har en mapp under C: om du har en mapp som heter Old Windows...där kan mycket gammalt skräp som ligger där.

Permalänk

Tjo, Jo jag har läst lite runt det här med Windows 7. Jag hittar en del info som säger att det kommer vara snabbare mindre Ram pirat kapare på w7 också Men hur mkt skillnad blir det i spel egentligen Kommer det vara store skillnader te.x om man kör mellan 200-500 fps i wow o cs, kommer det då blir typ 100 fps mer eller högst +10 fps? En del säger också att windows 7 kommer ta 3% mer ram en Xp tar. vilket är sant? och hur mycket + Ger det för Spelarna?
Kommer det mest ge + för dom som håller på med programmering eller Liknande? Det räcker om någon skickar en länk till en hemsida där jag kan läsa eller om någon har tillräckligt tråkigt att skriva alla +/-
Mvh GuessWhat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guesswhat
Tjo, Jo jag har läst lite runt det här med Windows 7. Jag hittar en del info som säger att det kommer vara snabbare mindre Ram pirat kapare på w7 också Men hur mkt skillnad blir det i spel egentligen Kommer det vara store skillnader te.x om man kör mellan 200-500 fps i wow o cs, kommer det då blir typ 100 fps mer eller högst +10 fps? En del säger också att windows 7 kommer ta 3% mer ram en Xp tar. vilket är sant? och hur mycket + Ger det för Spelarna?
Kommer det mest ge + för dom som håller på med programmering eller Liknande? Det räcker om någon skickar en länk till en hemsida där jag kan läsa eller om någon har tillräckligt tråkigt att skriva alla +/-
Mvh GuessWhat

I spel är det ingen stor skillnad, det som kommer gå snabbare är att använda vanliga program och Windows. T.ex kopiering, packa filer, packa upp etc.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
I spel är det ingen stor skillnad, det som kommer gå snabbare är att använda vanliga program och Windows. T.ex kopiering, packa filer, packa upp etc.

Och inte heller där är det väl några skillnader man direkt lägger märke till? Se det mera som ett polerat vista; det är snyggare och har fått många nya små men smidiga funktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Och inte heller där är det väl några skillnader man direkt lägger märke till? Se det mera som ett polerat vista; det är snyggare och har fått många nya små men smidiga funktioner.

Med lite äldre datorer så märker man definitivt skillnad inne i Windows, som med min dator t.ex.
Pentium 4 med 2GB RAM. Men att packa upp filer märkte jag ingen skillnad i, men det märks mer om man har en bättre processor.

Artikeln.
Sådana stora skillnader är det inte för mig, tyvärr, men visst finns de.
Nämen, oj vad pinsamt. I översta bilden är det Windows 7 som halkar efter Men även solen har sina fläckar.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Med lite äldre datorer så märker man definitivt skillnad inne i Windows, som med min dator t.ex.
Pentium 4 med 2GB RAM. Men att packa upp filer märkte jag ingen skillnad i, men det märks mer om man har en bättre processor.

Sådana stora skillnader är det inte för mig, tyvärr, men visst finns de.
Nämen, oj vad pinsamt. I översta bilden är det Windows 7 som halkar efter Men även solen har sina fläckar.

Ja som t.ex vilken version av vista och Win7 som användes och vad som sker under tiden testet utförs, tänker på searchindexer t.ex

Permalänk
Medlem

Nätverk

Hej

Har fått problem med mitt nätverk i w7 när jag installerade det så hittade jag mitt xbox , usb-hårddisken i routern och andra som kopplade upp sig på mitt nätverk men nu helt plötsligt så finns inget där längre.

Snackade med en kompis som också hade fått samma problem, kan det vara någon uppdatering som har stökat till det??

Är det någon annan med samma problem??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När kommer W7 släppas i butiken gott folk?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

22 okt är det sagt.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, Har tillgång till riktiga W7 inom bara några dagar och enligt asus så finns ej drivrutiner till mitt moderkort ( asus p5q se) men enligt några i klassen så har dem haft drivrutiner till W7 betan innan.

Tror ni att om jag installerar w7 nu, kommer drivrutinerna till win. vista fungera för mig?

Hoppas ni förstod frågan..

Visa signatur

|| Intel Core 2 Quad 9400 @ 3104 mhz | Gigabyte radeon HD4870 512mb | Asus p5q SE | 1tb Samsung Spinpoint f1 | FSP 600W | Antec Nine Hundred ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ollarn
Jag har en fråga, Har tillgång till riktiga W7 inom bara några dagar och enligt asus så finns ej drivrutiner till mitt moderkort ( asus p5q se) men enligt några i klassen så har dem haft drivrutiner till W7 betan innan.

Tror ni att om jag installerar w7 nu, kommer drivrutinerna till win. vista fungera för mig?

Hoppas ni förstod frågan..

Du lär inte behöva några drivrutiner till moderkortet. Jag kör på Asus P5B och allt fungerar utan problem direkt från installation

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Jag kör med vista drivisar till mitt moderkort, XFX har inte heller några Win 7 drivisar.

//Peter

Permalänk
Medlem

Windows 7 tar 6 minuter att starta upp på min compaq mini 730eo (netbook) why? , xp runt 40 sek.

Men väl inne i operativet så är 7:an inga problem att köra på en netbook.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Windows 7 tar 6 minuter att starta upp på min compaq mini 730eo (netbook) why? , xp runt 40 sek.

Men väl inne i operativet så är 7:an inga problem att köra på en netbook.

Du har inget onödigt skit som startar eller segar ner ?
vad tar längst tid ? oem loggan eller att ladda windows ?

Min hp visar den förbannade loggan i ca 20 sek innan den ens börjar ladda windows så ja skulle kunna få ner uppstart till ca 30-40 sek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Du har inget onödigt skit som startar eller segar ner ?

Win7 är inlagt helt från scratch. Har hunnit med att lägga in en webbläsare och imklient.

vad tar längst tid ? oem loggan eller att ladda windows ?

i ..tja. 2-3 minuter.
Sedan bara svart skärm med pekdonpilen restrerande tid. Någon sorts GUI ser man inte förrän 30 sista sekunder.

Ser nu också att (i idle) tar win7 90% av fysisk minne, 1gb totalt på den här maskinen. Aero avstängt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Win7 är inlagt helt från scratch. Har hunnit med att lägga in en webbläsare och imklient.

vad tar längst tid ? oem loggan eller att ladda windows ?

http://www.johntp.com/wp-content/uploads/vista-default-boot-s...
i ..tja. 2-3 minuter.
Sedan bara svart skärm med pekdonpilen restrerande tid. Någon sorts GUI ser man inte förrän 30 sista sekunder.

Ser nu också att (i idle) tar win7 90% av fysisk minne, 1gb totalt på den här maskinen. Aero avstängt.

Det där ser mer ut som vista's "bar och inte win7'ans hehe.

vad har du för dator då?

Permalänk

När jag ska starta datorn så fragar den vilket OS jag vill ha och jag väljer då Windows 7 (har installerat det). Men när den ska startas upp med det så blir det svart efter att det står "Windows startar". Och en liten vit text finns nere i högra hörnet där det står "Windows 7 Evolution Copy 7100". Händer inget mer.. Vad är problemet?

EDIT: Testade att starta om den, och då frågar den om jag vill starta i "Safe mode" och då klickar jag där. Men efter "Windows startar" så står det något liknande som "Windows can't complete the setup in Safe mode. Please restart your computer". Och då gör jag det igen, o poff så är vi tillbaka i ruta nummer ett igen..

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!

Permalänk

Har problem med RC1 Build 7100 här sen jag uppgraderat.

När jag pekar på flera ikoner/mappar runt så börjar explorer.exe slösa 100% kraft på en kärna. Samma sak när man ska bläddra i aktivitetsfältet!! det hänger inte med!!

Sen när man ska öppna mappar med ikoner eller bilder så ska det ta satans tid att ladda upp allting! var inte så på Vista (hade inte båda problemen).

Nån som har samma problem?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beyond2000
Microsoft Windows Ultimate 7 Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) [2009-10-22] 37 dagar kvar 2095 kr

Microsoft Windows Pro 7 Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) [2009-10-22] 37 dagar kvar 1580 kr

Microsoft Windows Home Premium 7 Svensk (64-bit) (OEM) (DVD) [2009-10-22] 37 dagar kvar 1159 kr

http://www.webhallen.com/list.php?avd=4&konsol=16&genre=2853

Vad är den markanta skillnaden på Ultimate och Premium?

Visa signatur

Har du ett eget företag som skulle vilja ha en egen applikation?
Vill du veta vad man kan ha en egen applikation till som egen företagare?

Tveka inte att höra av dig till mig!